Sivu 1/1
LIsäilma luisti
Lähetetty: 24 Maalis 2007 14:56
Kirjoittaja MikaPoika
Miten ton lisäilma luistin pitäisi toimia ? vaikuttaako kulutukseen?
Re: LIsäilma luisti
Lähetetty: 24 Maalis 2007 19:32
Kirjoittaja Immo
MikaPoika kirjoitti:Miten ton lisäilma luistin pitäisi toimia ? vaikuttaako kulutukseen?
Mulla 1.8gti mazdassa oli tuo lisäilmalustin rikki, niin oireet lähinnä käynistäessä ja tyhjä käynnissä kylmänä.
Eli ei lähtenyt käyntiin kuin kaasua painamalla ja tyhjäkäynti kylmänä todella pieni.Mutta ei vaikutusta kulutukseen.
Ventiilihän toimii vai pienillä kieroksilla antaen lisä ilmaa ohi ilmamäärämittarin.
Re: LIsäilma luisti
Lähetetty: 24 Maalis 2007 20:10
Kirjoittaja jaska74
Immo kirjoitti:Ventiilihän toimii vai pienillä kieroksilla antaen lisä ilmaa ohi ilmamäärämittarin.
ja ohi kaasuläpän. toiminnan idea on vastaava kun kaasaripelissä ryypyllä
Lähetetty: 26 Maalis 2007 13:30
Kirjoittaja MikaPoika
Eli se ei siihen kulutukseen vaikuta

kiitos tiedosta.. Mulla sitä ei ole ollenkaan kiinni kun kierrokset oli lämpimänä korkeella. Eli toimii ryyppyn oki.

Lähetetty: 29 Maalis 2007 21:09
Kirjoittaja Ninja
Tuo k-jetin lisäilmaluistin toimii seuraavasti. Siellä lisäilmaluistimen sisällä on bimetalli liuska joka vääntyy tiettyyn suuntaan lämpinä ja kylmänä. Kun auton käynnistää niin jokin (en nyt muista mikä) alkaa lämmittämään sitä bimetalli liuskaa joka vääntää tuon lisäilmaluistimen sisällä olevan läpän auki ja kun sitä bimetallia ei enään lämmitetä niin se jäähtyy ja suoristuu ja se läppä sulkeutuu.(vai onko se nyt toisin päin.

)
Tässä
kuvassa näkyy se lisäilmaluistin ja se bimetalli liuska(alempi). Tässä
kuvassa näkyy se lirpake mitä se bimetalli vääntää joka aukaisee taikka sulkee sen läpän.