Sivu 1/2

Focus virta loppu

Lähetetty: 22 Maalis 2007 06:56
Kirjoittaja Focusman
Eilen ajelin paloi virta valo, punaisella. Käynnistin auton uudestaan sammui. Tänään alkoi taas palamaan ja rupesi palamaan myös abs:in valo ja sitten turvavyö valo. Lopulta loppui virta.

Nyt ihmettelen että onko kyseessä akku vai laturi joka viskasi lusikkansa nurkkaan? Kun eilen sammui kuitenkin se valo ja pelasi ihan ok sen jälkeen.

Tänään auto käyntiin ja töihin about 10kilsaa. Niin loppui se virta sitten lopulta.

Lähetetty: 22 Maalis 2007 07:09
Kirjoittaja tomipee
Starttaa akku buusterilla jos sellainen löytyy, tai toisesta autosta virtaa, jos lähtee käyntiin mut sammuu hetken kuluttua on vika laturissa.

Lähetetty: 22 Maalis 2007 08:07
Kirjoittaja Focusman
Onko sitten mahdollista että jos työnnän auton käyntiin. Se sammuu kesken ajon? Jään sitten tien päälle.

Lähetetty: 22 Maalis 2007 08:13
Kirjoittaja janzamar
Joo,parkissa kannattaa kokeilla tai korttelia ympäri niin että jaksaa tönästä auton takasin kotipihalle.
Kun starttaa niin valot sun muut päälle niin kuluttaa nopeammin loppuun jos on sitä tekemässä,mittarilla olis toki helpompaa kattoa.

Lähetetty: 22 Maalis 2007 09:17
Kirjoittaja Focusman
Jeps. Soittelin FORDILLE ja sanoivat että jos laturi vialla uusi maksaa 450 euroa. Jee auton arvo tuplaantuu kun tuon siihen laittaa. No auto mäen päällä ja mäen alla teboil. Ei vaikea arvata mihin suuntaan seuraavaksi suunnistan.

EDIT:teboililla arvelivat että vika vois olla akussa. No huomenna on aika siellä sitten. Akku katsoin näytti onneksi olevan varmaan alkuperäinen. Joku tunnus luku oli jossa numerot 98. Vois olla sitten varmaan sen akun valmistus vuosi. Ja akun kengät oli kyllä aika likaisen näköiset

---------------
nyt on auto tebsin parkissa. Johdoilla napattiin käyntiin. 200 metriä oli matkaa ja virrat loppui samantien. Perille kyllä pääsin. Varmaan se laturi sitten kappaleina. Kuulemma akku kestää.

Lähetetty: 22 Maalis 2007 16:45
Kirjoittaja Herkko
Akulla ikää 9 vuotta :shock:

Ei tarvi kaukaa vikaa hakea,sillähän
on jo teoreettinen käyttöikäkin
loppunu ajat sitten.

Eikö kukaan mitannut jännitettä,
käynnissä/ei käynnissä...?

Lähetetty: 22 Maalis 2007 18:37
Kirjoittaja Focusman
Herkko kirjoitti:Akulla ikää 9 vuotta :shock:

Ei tarvi kaukaa vikaa hakea,sillähän
on jo teoreettinen käyttöikäkin
loppunu ajat sitten.

Eikö kukaan mitannut jännitettä,
käynnissä/ei käynnissä...?
ei mitatattu. Ja sanoivat ettei se laturin valoa polttele muuta kun silloin kun laturi on sökö.

Lähetetty: 23 Maalis 2007 14:46
Kirjoittaja Focusman
Laturi oli sökö, ja moniura hihnan kiristin ratas tai joku muu ratas. No rahallahan siitä pääsee. 500 hujakoissa on kustannus arvio.

Lähetetty: 23 Maalis 2007 15:11
Kirjoittaja janzamar
Eikö noita latureita nyt löytys romiksiltakin?
Uusi on tietysti aina uusi ettei siinä mitään..

Lähetetty: 23 Maalis 2007 17:53
Kirjoittaja msanta
Onneksi moniurakiristimen muovipyörään saa uusittua laakerin, kiristinpyörähän on kiinni vain yhdellä ruuvilla itse kiristimessä. Ford ei myy kiristimen pyörää erikseen, vaan pitää ostaa koko kiristin runkoineen hintaan 175 euroa ja siihen n. kahden tunnin työ päälle. Vaihtamalla laakerin kiristimen muovipyörään selviää n. 10 eurolla. Ja latureitahan löytyy romiksilta kohtuuhintaan, koska Focus TD:tä on jo paljon purettu.

Lähetetty: 23 Maalis 2007 17:56
Kirjoittaja henu
msanta kirjoitti:Onneksi moniurakiristimen muovipyörään saa uusittua laakerin, kiristinpyörähän on kiinni vain yhdellä ruuvilla itse kiristimessä. Ford ei myy kiristimen pyörää erikseen, vaan pitää ostaa koko kiristin runkoineen hintaan 175 euroa ja siihen n. kahden tunnin työ päälle. Vaihtamalla laakerin kiristimen muovipyörään selviää n. 10 eurolla.
on muuten omallatavallaan vittumainen vaihtaa se koko murikka....ei oikein mitenkään meinaa mahtua tulemaan pois sieltä

Lähetetty: 26 Maalis 2007 16:46
Kirjoittaja Focusman
jeps. Kyllä se menee kuulemma uusix koko kiristin systeemi. Fordilla kiristävät siitä hintaa 150 egee. Kun ei tarvikkeena sitä ollut löytynyt mistään . No tuleepahan kerrallla sitten kuntoon. Kai siinä joku tarkoitus on että vaihdetataan koko osa kerraallaan eikä sitä ratasta, ainoastaan. ?

Lähetetty: 26 Maalis 2007 18:52
Kirjoittaja msanta
Ei kannata vaihtaa koko komponenttia, kun kuluva osa on vain tuo ratas (muovipyörä) ja sen vakiolaakeri. Ratas on kiinni yhdelle ruuvilla ja helposti lähtee irti. Itse vaihdoin laakerin ruuvipenkissä ja pelittää (maksoi 10 euroa). Merkkiliike myy tietysti koko osan, kun saa siitä n. 150 euro + ainakin 2 tunnin työn.

Lähetetty: 26 Maalis 2007 19:01
Kirjoittaja msanta
Syynä siihen, että pitää vaihtaa koko kiristinsysteemi on siinä, että kiristimen muovipyörää ei myydä irrallaan, ainoastaan kiristimen rungon kanssa yhdessä. Toinen kuluva osa hihnavälityksessä on lisäksi välipyörä, jonka saa ostaa erikseen ja sekin kannattaa vaihtaa huollon yhteydessä uuteen. Välipyörä oli kohtuuhintainen ja vain yhdellä ruuvilla kiinni.

Lähetetty: 27 Maalis 2007 20:53
Kirjoittaja Focusman
nyt on auto pihassa. 650 egee maksoi. Mtutta radio pitää uudestaan koodeta eikö ole koodia. Kyseessä ihan fordin oma radio. Onko mitenkään mahollista suorittaa hommaa itse ilman koodia?

Lähetetty: 27 Maalis 2007 21:46
Kirjoittaja msanta
Kannattaa etsiä radion koodia, esim. hanskalokeron takaa, joskus sinne on piilotettu tarra, jossa koodi on. Joskus myös papereita lentää lokeron rakenteesta johtuen sen taakse. Tässä nettiosoitteessa ratkotaan samaa
ongelmaa.
http://www.usedcarmart.co.uk/forum/t871 ... -code.html

Lähetetty: 27 Maalis 2007 23:10
Kirjoittaja Focusman
onx se tuo serial number sitten radion takana? Kun isän mondeosta olivat radion ottaneet irti ja soittaneet sitten saksaan. 30 egee lysti maksoi fordilla kun tekee ton.

Lähetetty: 28 Maalis 2007 18:05
Kirjoittaja msanta
Tässä apua Focuksen radion koodin paikan löytymiseen, katso
1. Find your radio´s serial number, Help kohdasta.

Tällä sivulla koodin selvittäminen maksaa 5 puntaa, taitaa olla n.
7,5 euroa.

http://www.decodemyradio.co.uk/

Lähetetty: 28 Maalis 2007 19:04
Kirjoittaja korgie
Focusman kirjoitti:Jeps. Soittelin FORDILLE ja sanoivat että jos laturi vialla uusi maksaa 450 euroa. Jee auton arvo tuplaantuu kun tuon siihen laittaa.
Halpa Focus sulla. :)

Lähetetty: 28 Maalis 2007 20:45
Kirjoittaja tupu
korgie kirjoitti:Halpa Focus sulla. :)
Tuohan on focuksen markkinahinta tällä hetkellä :mrgreen:

Lähetetty: 28 Maalis 2007 20:54
Kirjoittaja janzamar
Alko yhtäkkiä vaivaamaan.. :)
Vaihtuko se 9-vuotias akku vai silläkö mennään edelleen?

Lähetetty: 28 Maalis 2007 21:11
Kirjoittaja korgie
tupu kirjoitti:Tuohan on focuksen markkinahinta tällä hetkellä :mrgreen:
Heitäs linkkiä, missä/kuka myy Focusta tohon hintaan? :)

Lähetetty: 28 Maalis 2007 22:22
Kirjoittaja Focusman
janzamar kirjoitti:Alko yhtäkkiä vaivaamaan.. :)
Vaihtuko se 9-vuotias akku vai silläkö mennään edelleen?
Sillä mennään edelleen. Moniura hihna, laturi ja hihnan kiristin vaihtuivat.

Lähetetty: 28 Maalis 2007 22:25
Kirjoittaja Focusman
Menin vielä lainaaman alfemearin focus kirjan. Ja huomasin jotta jakopään hihna on viimeksi vaihdettu 150 000:ssa. Ja 300 000 lähestyy uhkaavasti. Sekin pitäisi sitten vaihtaa. Triplaantuu auton arvo kohta ;)

Lähetetty: 29 Maalis 2007 07:20
Kirjoittaja janzamar
Heh,Fordin oma akkukos se on?
Taidan ostaa seuraavaksi sellasen.
Sitkeetä valmistetta tuntuu olevan :D