Kalvojen poisto?!

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
mapukka

Kalvojen poisto?!

Viesti Kirjoittaja mapukka »

Elikkäs joku viksumpi osaa varmaan kertoa hyvän/helpon tavan poistaa tummennus kalvot ikkunoista? On sen verta naarmuset ettei aurinkoisella säällä ulos näe! :?
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Itse kokeilisin lämpöä kalvoon ja liimajämät pois tinnerillä.

Harvemmin kait noita kukaan poistaa jos on oikein asennettu, mutta jokin kalvojen asennusliike tietänee parhaat niksit myös poistoon.
XR3i
mapukka

Viesti Kirjoittaja mapukka »

sepä se...taitaa olla kalvot mallia robinhood tms. Tarkoitus olisikin laitattaa uudet kalvot ihan ammattilaisella.
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

tarroitusmiehet huutelivat että fairyvedellä lähtee liimat hyvin pois laseista. kalvon voi raapia esim partaterällä tai jos sellaista ei löydy niin halpiskaupoista saa parin euron settiä jossa on kaikenlaista mattopuukkoa jne sälää ja myös sellainen kaavin joka koostuu lähinnä em. terästä ja muovisesta huterasta kahvasta.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

samiharju kirjoitti:tarroitusmiehet huutelivat että fairyvedellä lähtee liimat hyvin pois laseista. kalvon voi raapia esim partaterällä tai jos sellaista ei löydy niin halpiskaupoista saa parin euron settiä jossa on kaikenlaista mattopuukkoa jne sälää ja myös sellainen kaavin joka koostuu lähinnä em. terästä ja muovisesta huterasta kahvasta.
toi fairyvesi ei toimi kaikissa kalvo liimoissa...reilusti tinneriä ni lähtee hyvin, mut oon kyl parista autosta saanu tolla "fairyvedelläkin" pois liima jämät
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Fairyvettä käytetään asennuksessa. Ja jos asennuksessa on käytetty, niin sillä lähtee jämätkin. Jos on raakana kuivasti lätkitty, niin voi tarvia kovempia aineita. Tarraliimohin olen käyttänyt lamppuöljyä eli valopetroolia, vaatii vähän pehmittelyä, mutta ei käy päähän niinkuin tinneri.
Vastaa Viestiin