Sivu 1/1

paljonko madallettu sierraa?

Lähetetty: 18 Maalis 2007 19:28
Kirjoittaja jaska74
jos kenellä ois vakioalustainen mk2 sierra niin viitsitkö mitata korkeuden pyörännavan keskeltä lokasuojan reunaan?

madallussarjan muutoskatsastuksessa inssi merkkas mun otteeseen 340mm ja kyseessä on -40mm madallus.
ois kiva tietää mikä on vakiosierran mitta

Lähetetty: 20 Maalis 2007 22:58
Kirjoittaja samiharju
no se mitta vaihtelee melkein autokohtaisesti, siihen vaikuttaa moottorin lisäksi lisävarusteet ja kaikki = lisäpainoa. lisäksi on eri jousia eri malleissa jne..

madallussarjojen millilukemat on vain suuntaa-antavia.

Lähetetty: 22 Maalis 2007 08:20
Kirjoittaja jaska74
sempätakia juuri kiinostaisikin vakion lukemat.



mites muuten inssi suhtautuu siihen että ens vuonna katsastuksessa mittanauha näyttää varmasti ihan eri lukemia kun noi halpisjouset väsähtää varmasti ja auto laskee entisestään?

Lähetetty: 22 Maalis 2007 11:01
Kirjoittaja henu
eikai ne uudestaan sitä mittaa :?

Lähetetty: 13 Huhti 2007 20:37
Kirjoittaja eeah
Moi,

Vakio 2,0 i DOHC etupäässä mitta on uusilla vakiojousilla 380mm eli autosi on laskenut juuri oikean määrän.

Tiedätkö muuten mistä löytyisi Sierraan jousisarja, joka pudottaisi sitä soratielle sopivat noin 20mm? En meinaa läytää sellaisia mistään.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 21:43
Kirjoittaja jaska74
ei varmaan ihan 20mm löydy mistään mutta 30mm löytyy
http://verkkokauppa.harline.com/product ... &catid=129

ja ehkäpä 25mm voi löytyä jostain


hetkinen... eikös cossu ole noin 20mm matalampi kun vakiosierra, eli hommaa jostain cossun vakiojouset

Lähetetty: 13 Huhti 2007 22:09
Kirjoittaja eeah
Kiitos vinkistä.
Tiedätkö, onko Cossun etutolpassa jousen alalautanen samalla korkeudella kuin tavallisessa? Jos ei ole, niin samoilla jousilla korkeus on erilainen. Ainakin 4-veto 2,0 i DOHC:n etutolpassa nimittäin alalautanen on parikymmentä milliä alempana kuin takavetoisessa eli 4-vetoisen etujousilla takavetoisesta tulee tosi korkea vaikka tämän paksumpilankaisen jousen vapaapituus on noin 40mm lyhyempi kuin takavetoisessa.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 22:11
Kirjoittaja eeah
Kiitos vinkistä.
Tiedätkö, onko Cossun etutolpassa jousen alalautanen samalla korkeudella kuin tavallisessa? Jos ei ole, niin samoilla jousilla korkeus on erilainen. Ainakin 4-veto 2,0 i DOHC:n etutolpassa nimittäin alalautanen on parikymmentä milliä alempana kuin takavetoisessa eli 4-vetoisen etujousilla takavetoisesta tulee tosi korkea vaikka tämän paksumpilankaisen jousen vapaapituus on noin 40mm lyhyempi kuin takavetoisessa.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 22:29
Kirjoittaja eeah
Niin, tosiaan jos löytäisin uusikorisen Cossun hyväkuntoiset koko etutolpat niin siinä saattaisi olla ratkaisu sopivaan korkeuteen.
Vanha eli siipicossuhan on niin matala, että sillä voi ajaa vain hyvällä tiellä.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 22:45
Kirjoittaja kipi70
Vakio sierraan on Fordilta ainaskin saanut RS:n jousisarjaa, muistaakseni madaltaa tuon 25-30mm, velipojan is:ssä oli bilsteinit ja nuo jouset.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 23:28
Kirjoittaja eeah
No täytyypä kysyä vieläkö Fordilta löytyisi näin vanhan mallin tarvikkeita.
Minullakin on Bilstein Sportit tässä autossa, joten kun saan sopivat jouset niin on jousitus varmasti hyvä.

Onko jollakulla kokemuksia Sierran etutolppien kallistamisesta lisää taaksepäin joko tukivarsia eteenpäin siirtämällä tai yläpäätä taaksepäin siirtämällä. Tällä haluaisin ohjaukseen selvempää itsekeskitystä ja voimakkaampaa palautusta. Saattaisi ehkä myös lieventää Sierran pyörien täristämisherkkyyttä.

Lähetetty: 15 Huhti 2007 10:03
Kirjoittaja jaska74
eeah kirjoitti: Tiedätkö, onko Cossun etutolpassa jousen alalautanen samalla korkeudella kuin tavallisessa? Jos ei ole, niin samoilla jousilla korkeus on erilainen. Ainakin 4-veto 2,0 i DOHC:n etutolpassa nimittäin alalautanen on parikymmentä milliä alempana kuin takavetoisessa
cossuahan saa myös sekä 2 että 4 vetoisena....

Lähetetty: 16 Huhti 2007 20:34
Kirjoittaja Kessi
eeah kirjoitti:Onko jollakulla kokemuksia Sierran etutolppien kallistamisesta lisää taaksepäin joko tukivarsia eteenpäin siirtämällä tai yläpäätä taaksepäin siirtämällä. Tällä haluaisin ohjaukseen selvempää itsekeskitystä ja voimakkaampaa palautusta. Saattaisi ehkä myös lieventää Sierran pyörien täristämisherkkyyttä.
Casteria saat lisättyä jonkin verran, kun asennat sopivan prikkapinon kallistuksen vakaajan ja tukivarren väliin :wink: ...

Lähetetty: 16 Huhti 2007 21:10
Kirjoittaja samiharju
jaska74 kirjoitti: mites muuten inssi suhtautuu siihen että ens vuonna katsastuksessa mittanauha näyttää varmasti ihan eri lukemia kun noi halpisjouset väsähtää varmasti ja auto laskee entisestään?
mä ainakin merkkaan muutoskatsastuksessa sillai että jää linttaantumisvaraa hiukan, eli jos kaaren korkeus navasta on oikeasti 340mm niin kirjoitan 330mm tms.

Lähetetty: 17 Huhti 2007 16:26
Kirjoittaja jaska74
samiharju kirjoitti: mä ainakin merkkaan muutoskatsastuksessa sillai että jää linttaantumisvaraa hiukan, eli jos kaaren korkeus navasta on oikeasti 340mm niin kirjoitan 330mm tms.
tätä mä just meinasin, kun inssi kirjotti sen mitä mittanauha ilmotti tunnin vanhoille jousille :roll:
toivottavasti ei mittaile ens vuonna kun jouset on varmasti linttaantunu sen sentin

Lähetetty: 17 Huhti 2007 23:56
Kirjoittaja jiiwee
Kyllähän kaikki sen tietää, että mitä vaikuttaa pelkästään paino... Jos on 5 litraa tankissa tai 60 litraa, niin varmasti on perä alempana, puhumattakaan kun lisätään subbaripöntöt, lastenvaunut, lastenistuimet, suksiboxit ym. pakollinen ja vielä se jousien väsyminen jne. Omassa autossa on 17v. Eks. asennettu madallus sarja, joka on tähän asti kelvannu aina, mutta viime katastuksessa piti muutoskatsastaa, kun inssi päätti, että alustan korkeutta on muutettu!?! Nämä madallusjouset olleet liene jo vuosikymmenen alla, mutta seuraavaan katastukseen laitankin vakio jouset, niin eipähän taaskaan mitat pidä paikkaansa! Itsehän joudun jokaisesta uusinta katsastuksesta maksamaan, mutta on se sen arvoista, koska v................... naurattaa tää leikkiminen, varsinkin, kun toinen katsastusasema sanoo toista mitä toinen :?

.....Vähän off koko tarina, mutta jos aiot esim. kesämökeillä käydä tai parkkihalliin ajaa, niin älä madalla liikaa! Kokemuksesta tiedän, että 9cm maavaralla ei pääse joka paikkaan. Hyvä puoli on, että talvella naapurit tykkää, kun meitsi auraa tiet auki :D :D :D