paljonko madallettu sierraa?
paljonko madallettu sierraa?
jos kenellä ois vakioalustainen mk2 sierra niin viitsitkö mitata korkeuden pyörännavan keskeltä lokasuojan reunaan?
madallussarjan muutoskatsastuksessa inssi merkkas mun otteeseen 340mm ja kyseessä on -40mm madallus.
ois kiva tietää mikä on vakiosierran mitta
madallussarjan muutoskatsastuksessa inssi merkkas mun otteeseen 340mm ja kyseessä on -40mm madallus.
ois kiva tietää mikä on vakiosierran mitta
Focus 1.0 edition a6 2017
ei varmaan ihan 20mm löydy mistään mutta 30mm löytyy
http://verkkokauppa.harline.com/product ... &catid=129
ja ehkäpä 25mm voi löytyä jostain
hetkinen... eikös cossu ole noin 20mm matalampi kun vakiosierra, eli hommaa jostain cossun vakiojouset
http://verkkokauppa.harline.com/product ... &catid=129
ja ehkäpä 25mm voi löytyä jostain
hetkinen... eikös cossu ole noin 20mm matalampi kun vakiosierra, eli hommaa jostain cossun vakiojouset
Focus 1.0 edition a6 2017
Kiitos vinkistä.
Tiedätkö, onko Cossun etutolpassa jousen alalautanen samalla korkeudella kuin tavallisessa? Jos ei ole, niin samoilla jousilla korkeus on erilainen. Ainakin 4-veto 2,0 i DOHC:n etutolpassa nimittäin alalautanen on parikymmentä milliä alempana kuin takavetoisessa eli 4-vetoisen etujousilla takavetoisesta tulee tosi korkea vaikka tämän paksumpilankaisen jousen vapaapituus on noin 40mm lyhyempi kuin takavetoisessa.
Tiedätkö, onko Cossun etutolpassa jousen alalautanen samalla korkeudella kuin tavallisessa? Jos ei ole, niin samoilla jousilla korkeus on erilainen. Ainakin 4-veto 2,0 i DOHC:n etutolpassa nimittäin alalautanen on parikymmentä milliä alempana kuin takavetoisessa eli 4-vetoisen etujousilla takavetoisesta tulee tosi korkea vaikka tämän paksumpilankaisen jousen vapaapituus on noin 40mm lyhyempi kuin takavetoisessa.
Eero Ahlström
Kiitos vinkistä.
Tiedätkö, onko Cossun etutolpassa jousen alalautanen samalla korkeudella kuin tavallisessa? Jos ei ole, niin samoilla jousilla korkeus on erilainen. Ainakin 4-veto 2,0 i DOHC:n etutolpassa nimittäin alalautanen on parikymmentä milliä alempana kuin takavetoisessa eli 4-vetoisen etujousilla takavetoisesta tulee tosi korkea vaikka tämän paksumpilankaisen jousen vapaapituus on noin 40mm lyhyempi kuin takavetoisessa.
Tiedätkö, onko Cossun etutolpassa jousen alalautanen samalla korkeudella kuin tavallisessa? Jos ei ole, niin samoilla jousilla korkeus on erilainen. Ainakin 4-veto 2,0 i DOHC:n etutolpassa nimittäin alalautanen on parikymmentä milliä alempana kuin takavetoisessa eli 4-vetoisen etujousilla takavetoisesta tulee tosi korkea vaikka tämän paksumpilankaisen jousen vapaapituus on noin 40mm lyhyempi kuin takavetoisessa.
No täytyypä kysyä vieläkö Fordilta löytyisi näin vanhan mallin tarvikkeita.
Minullakin on Bilstein Sportit tässä autossa, joten kun saan sopivat jouset niin on jousitus varmasti hyvä.
Onko jollakulla kokemuksia Sierran etutolppien kallistamisesta lisää taaksepäin joko tukivarsia eteenpäin siirtämällä tai yläpäätä taaksepäin siirtämällä. Tällä haluaisin ohjaukseen selvempää itsekeskitystä ja voimakkaampaa palautusta. Saattaisi ehkä myös lieventää Sierran pyörien täristämisherkkyyttä.
Minullakin on Bilstein Sportit tässä autossa, joten kun saan sopivat jouset niin on jousitus varmasti hyvä.
Onko jollakulla kokemuksia Sierran etutolppien kallistamisesta lisää taaksepäin joko tukivarsia eteenpäin siirtämällä tai yläpäätä taaksepäin siirtämällä. Tällä haluaisin ohjaukseen selvempää itsekeskitystä ja voimakkaampaa palautusta. Saattaisi ehkä myös lieventää Sierran pyörien täristämisherkkyyttä.
cossuahan saa myös sekä 2 että 4 vetoisena....eeah kirjoitti: Tiedätkö, onko Cossun etutolpassa jousen alalautanen samalla korkeudella kuin tavallisessa? Jos ei ole, niin samoilla jousilla korkeus on erilainen. Ainakin 4-veto 2,0 i DOHC:n etutolpassa nimittäin alalautanen on parikymmentä milliä alempana kuin takavetoisessa
Focus 1.0 edition a6 2017
Casteria saat lisättyä jonkin verran, kun asennat sopivan prikkapinon kallistuksen vakaajan ja tukivarren väliineeah kirjoitti:Onko jollakulla kokemuksia Sierran etutolppien kallistamisesta lisää taaksepäin joko tukivarsia eteenpäin siirtämällä tai yläpäätä taaksepäin siirtämällä. Tällä haluaisin ohjaukseen selvempää itsekeskitystä ja voimakkaampaa palautusta. Saattaisi ehkä myös lieventää Sierran pyörien täristämisherkkyyttä.

mä ainakin merkkaan muutoskatsastuksessa sillai että jää linttaantumisvaraa hiukan, eli jos kaaren korkeus navasta on oikeasti 340mm niin kirjoitan 330mm tms.jaska74 kirjoitti: mites muuten inssi suhtautuu siihen että ens vuonna katsastuksessa mittanauha näyttää varmasti ihan eri lukemia kun noi halpisjouset väsähtää varmasti ja auto laskee entisestään?
tätä mä just meinasin, kun inssi kirjotti sen mitä mittanauha ilmotti tunnin vanhoille jousillesamiharju kirjoitti: mä ainakin merkkaan muutoskatsastuksessa sillai että jää linttaantumisvaraa hiukan, eli jos kaaren korkeus navasta on oikeasti 340mm niin kirjoitan 330mm tms.

toivottavasti ei mittaile ens vuonna kun jouset on varmasti linttaantunu sen sentin
Focus 1.0 edition a6 2017
Kyllähän kaikki sen tietää, että mitä vaikuttaa pelkästään paino... Jos on 5 litraa tankissa tai 60 litraa, niin varmasti on perä alempana, puhumattakaan kun lisätään subbaripöntöt, lastenvaunut, lastenistuimet, suksiboxit ym. pakollinen ja vielä se jousien väsyminen jne. Omassa autossa on 17v. Eks. asennettu madallus sarja, joka on tähän asti kelvannu aina, mutta viime katastuksessa piti muutoskatsastaa, kun inssi päätti, että alustan korkeutta on muutettu!?! Nämä madallusjouset olleet liene jo vuosikymmenen alla, mutta seuraavaan katastukseen laitankin vakio jouset, niin eipähän taaskaan mitat pidä paikkaansa! Itsehän joudun jokaisesta uusinta katsastuksesta maksamaan, mutta on se sen arvoista, koska v................... naurattaa tää leikkiminen, varsinkin, kun toinen katsastusasema sanoo toista mitä toinen 
.....Vähän off koko tarina, mutta jos aiot esim. kesämökeillä käydä tai parkkihalliin ajaa, niin älä madalla liikaa! Kokemuksesta tiedän, että 9cm maavaralla ei pääse joka paikkaan. Hyvä puoli on, että talvella naapurit tykkää, kun meitsi auraa tiet auki


.....Vähän off koko tarina, mutta jos aiot esim. kesämökeillä käydä tai parkkihalliin ajaa, niin älä madalla liikaa! Kokemuksesta tiedän, että 9cm maavaralla ei pääse joka paikkaan. Hyvä puoli on, että talvella naapurit tykkää, kun meitsi auraa tiet auki



Ei se ota, jos ei annakkaan!