Sivu 1/3

kemppi lukosta

Lähetetty: 29 Huhti 2005 09:02
Kirjoittaja henu
joo eli tossa jäärassi tanarissa on tollanen hitsi lukko ja se tanari pitäs ajaa nyt aika kauas pois (siirtokilvillä) ni miten tollanen paketti kestää tuolla maantiellä ajaessa jos esim on pitkää mutkaa ajaa jotain 80km/h ni kestääkö se vai meneekö vetarit poikki tai jotain onko joku joskus ajellu pitempii matkoi tollasella 100% lukolla :?

Re: kemppi lukosta

Lähetetty: 29 Huhti 2005 11:42
Kirjoittaja sierramies-87
henu kirjoitti:joo eli tossa jäärassi tanarissa on tollanen hitsi lukko ja se tanari pitäs ajaa nyt aika kauas pois (siirtokilvillä) ni miten tollanen paketti kestää tuolla maantiellä ajaessa jos esim on pitkää mutkaa ajaa jotain 80km/h ni kestääkö se vai meneekö vetarit poikki tai jotain onko joku joskus ajellu pitempii matkoi tollasella 100% lukolla :?
Taunuksessa noita vetareita ei oo kun on jäykkä taka-akseli mutta varmasti rasittaa kovasti akseleitä...paha sanoa...voi olla että kestää hyvin tai sitte joku osa laukeaa perästä..huonolla tuurilla :roll:

Re: kemppi lukosta

Lähetetty: 29 Huhti 2005 11:56
Kirjoittaja henu
sierramies-87 kirjoitti: Taunuksessa noita vetareita ei oo kun on jäykkä taka-akseli mutta varmasti rasittaa kovasti akseleitä...paha sanoa...voi olla että kestää hyvin tai sitte joku osa laukeaa perästä..huonolla tuurilla :roll:
no onhan ne vetoakselit siinä jäykassäkin akselissa mut siel sisällä

Lähetetty: 29 Huhti 2005 15:31
Kirjoittaja voicecoil
kyllä se matkaajoa kestää.kesti aikoinaan tanarin alla ihan hyvin ajaa pilistäkin.tosin ei mulla kauhean leveät renkaat ollukaan.

Lähetetty: 29 Huhti 2005 17:18
Kirjoittaja henu
voicecoil kirjoitti:kyllä se matkaajoa kestää.kesti aikoinaan tanarin alla ihan hyvin ajaa pilistäkin.tosin ei mulla kauhean leveät renkaat ollukaan.
nii no ei mullakaa oo ku jotkut 155-165 :lol:

Re: kemppi lukosta

Lähetetty: 29 Huhti 2005 17:36
Kirjoittaja ZyaS
sierramies-87 kirjoitti: Taunuksessa noita vetareita ei oo kun on jäykkä taka-akseli mutta varmasti rasittaa kovasti akseleitä...paha sanoa...voi olla että kestää hyvin tai sitte joku osa laukeaa perästä..huonolla tuurilla :roll:
haluan kyllä nähdä sellaisen toimivan jäykän akselin missä ei ole vetareita..
jäykkä akseli: kertoo vain että taka-akselin kuori on rakenteeltaan "yhtä puuta" jonka sisällä kulkevat vetoakselit joka ovat tietenkin perässä kiinni joka on laakeroitu taka-akselin kuoriin.. jne..
sekavaa tekstiä

kyllä uskoisin kestävän sen kemppi lukon.. jos ei montaa sataa kilsaa tarvii ajaa, no kyllä aika huono ajaa, mutta niinhän ne aina.. :twisted:

Re: kemppi lukosta

Lähetetty: 29 Huhti 2005 18:32
Kirjoittaja henu
ZyaS kirjoitti: haluan kyllä nähdä sellaisen toimivan jäykän akselin missä ei ole vetareita..
jäykkä akseli: kertoo vain että taka-akselin kuori on rakenteeltaan "yhtä puuta" jonka sisällä kulkevat vetoakselit joka ovat tietenkin perässä kiinni joka on laakeroitu taka-akselin kuoriin.. jne..
sekavaa tekstiä

kyllä uskoisin kestävän sen kemppi lukon.. jos ei montaa sataa kilsaa tarvii ajaa, no kyllä aika huono ajaa, mutta niinhän ne aina.. :twisted:
ei sillä ajetavuudella niin väliä ku tarkotus olis niinsanotusti "myydä" toi tanari kaverille ni pitäs hommata siihen noi siirtokilvet ja ajella niillä se yks päivä :twisted:

Lähetetty: 29 Huhti 2005 23:37
Kirjoittaja Eemeli
Kyllä luulen et matkaajoa kestää ihan huoletta.

Kaveri on ajellu Pontiac firebirdillään monta vuotta tönkillä perällä eikä mitään ole hajonnut. Tokihan vetarit on paljo paksummat jenkin perässä, mutta kumitkin kyllä on sitte 275 ja löylyä sen +300hv. Ja on ajellu niin hiljaa kuin lujaakin ja hyvin on kestäny.

Re: kemppi lukosta

Lähetetty: 30 Huhti 2005 00:04
Kirjoittaja sierramies-87
henu kirjoitti: no onhan ne vetoakselit siinä jäykassäkin akselissa mut siel sisällä
joo...pakkohan sielläkin on semmoset olla :oops: .....

Lähetetty: 30 Huhti 2005 10:36
Kirjoittaja Bootsi
Suoraan ajettaessa ei ole mitään väliä onko perä tönkissä vai ei.
Tasauspyörästöhän on tehty vain MUTKIA varten.
Kaupunki pyörityksessä renkaat kuluu, harvemmin katkoo vetareita "kempin" takia. :wink:

Lähetetty: 30 Huhti 2005 10:57
Kirjoittaja henu
Bootsi kirjoitti:Suoraan ajettaessa ei ole mitään väliä onko perä tönkissä vai ei.
Tasauspyörästöhän on tehty vain MUTKIA varten.
Kaupunki pyörityksessä renkaat kuluu, harvemmin katkoo vetareita "kempin" takia. :wink:
tätä tässä just aatelinkii et kestääkö mutkasilla asfalttiteillä

Lähetetty: 30 Huhti 2005 18:15
Kirjoittaja Bootsi
henu kirjoitti: tätä tässä just aatelinkii et kestääkö mutkasilla asfalttiteillä
Kestää.
Kaupungilla risteyksissä n.90 asteen käännöksissä vetarit rasittuu, mutta rasitus on suurinpiirtein samaa luokkaa kuin täysillä kiihdyttäessä. 8)

Lähetetty: 30 Huhti 2005 23:11
Kirjoittaja VesQ
Juu kyllä se kestää, tosiaan niinkuin bootsi sanoi niin risteyksissä yms u-käännöksissä ne alkaa vasta olemaan rasituksen alla mutta ennemmin siellä rengas lyö tyhjää kuin paikat napsuu, tietysti olettaen että on kunnolla hitsattu

Lähetetty: 30 Huhti 2005 23:40
Kirjoittaja Herkko
Juuri näin,sekä kääntösäde "hiukan"
kasvaa.

Lähetetty: 01 Touko 2005 01:27
Kirjoittaja ZyaS
Herkko kirjoitti:Juuri näin,sekä kääntösäde "hiukan"
kasvaa.
sitähän voi kaasulla pienentää :twisted:

Lähetetty: 01 Touko 2005 10:58
Kirjoittaja Bootsi
Pakko vielä kertoa aiheeseen liittyen..
Kavevin maasturi/monsteri letukasta hajos (kynsi) lukkoperä, jonka jälkeen siitä tuli 100% lukko.
Ja kun autossa oli 36tuumaa korkeat kumit niin kaupungilla mutkissa koko auto hyppeli, sisäkurvin renkaan jarruttaessa menoa.
Ja kesti muuten vetarit sitäkin rytkyytystä. :lol:

Lähetetty: 01 Touko 2005 18:24
Kirjoittaja p3
vakio vetarit kestää kunhan ei päästä perää pompottamaan, sillon ne menee poikki jos hitsaus kestää.

Lähetetty: 06 Touko 2005 16:39
Kirjoittaja TuningUkkeli
Kyllä kestää, ite ajelin monta viikkoa tosin välihopalla.. Poltettin rinkua ja sun muuta myös kytkintä kun oli pikku asetelma..

Lähetetty: 07 Touko 2005 08:47
Kirjoittaja p3
mulla taas on katkennu kaks vetaria pehmeällälumipolanteella ( peräravisti ) noin 2000 kierrosta vauhtia joku 15km/h ja yks soralla täyskaasulla.
ei mullakaan asfaltilla ole ilmenny ongelmia, nätisti pyörii ympyrää pintakaasulla.

Lähetetty: 07 Touko 2005 11:07
Kirjoittaja Bootsi
Velipojalla on noita JM-Escoja ollu useampia yksilöitö ja jokaisessa kemppi lukot.(enkku ja saku periä)
Yhtään vetaria ei oo 4 vuoteen katkennu..
laatikoita ja välityksiä on kyllä mennyt. :wink:
Ajettu on asfaltilla ja soralla... ja aina täysillä, mitään säästelemättä. :wink: :lol:

Lähetetty: 07 Helmi 2006 11:31
Kirjoittaja Toniska
Ei tommost hitsilukkoo sais tehtyy sillai ettei se olis 100% lukko??? Ku ei olis varaa korjailla jos hajois jottain sen takia et on 100% lukko ja ei taas oo vara ostaa lukkoperää...

Lähetetty: 07 Helmi 2006 17:44
Kirjoittaja JuHo^
Toniska kirjoitti:Ei tommost hitsilukkoo sais tehtyy sillai ettei se olis 100% lukko??? Ku ei olis varaa korjailla jos hajois jottain sen takia et on 100% lukko ja ei taas oo vara ostaa lukkoperää...
ei saa hitsaamalla tehtyä muutakuin 100% lukko koska tasauspyörästön rattaat hitsataan toisiinsa kiinni.. kitkalukko periä on olemassa mutta niissä on sitten oma hintansa... ja jos vaikkaa tanarin perä nyt siitä hajoaisi niin kyllä niitä akseleita löytyy todella halvalla.. mulla on 2 taunuksen perää, sierran kitka ja yks hiacen perä vaikken niitä ole mitenkään haalinut.. jäykkäperäisillä en ees mitää tee ku on erillistuettua omistuksessa.

Lähetetty: 08 Helmi 2006 01:05
Kirjoittaja mr.oohoosee
kyllä saa tehtyä 50% lukon kun hitaat vain toisen vetarin tönkkiin! polttaa muuten asfaltilla hyvin kumia.. :wink:
ja ei se hitsilukko talvella mihkää hajoa,kesällä vaan vetarit rasittuu jos pienessä tilassa yrittää kääntää ja risteyksissä vähä jytistää. onhan nuo kestäny ku muutamat vetarit jaksanu vaihtaa silloin tällöin
:P

Lähetetty: 08 Helmi 2006 08:06
Kirjoittaja ylimark
mr.oohoosee kirjoitti:kyllä saa tehtyä 50% lukon kun hitaat vain toisen vetarin tönkkiin!
Kerroppas, mitenkä tuosta tulee 50% lukko.

Lähetetty: 08 Helmi 2006 11:41
Kirjoittaja mr.oohoosee
eli jos sulla on hitsattu molemmat vetarit tai siis tasuspyörästö kokonaan jumiin,= 100% . siitä sitten vaikka toisen vetarin juuri menee poikki(siitä juuresta yleensä menee noissa mikkilukoissa) tai toisen puolen hitsaus pettää =50% eikö totta. :lol:
ja kaikki voima menee yhdelle renkaalle ei mitään tasauspyörästöjä välissä,eikä mitään kontaktia toiselle renkaalle. kumikin palaa sillä YHDELLÄ hitsissä olevalla rattaalla.
ja eihän sillä perällä tee enää mitään kun se noin hajoaa tai hitsaus pettää..
meinaan joskus ollu noita kemppilukkoja ja joskus niitä särkynytkin.