kierrostenrajoittimen poisto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
henkka_83
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Helmi 2005 12:55

kierrostenrajoittimen poisto

Viesti Kirjoittaja henkka_83 »

kone on ohc is ja pitäis laittaa vähän rajumpi nokka siihen.. tuolla näkyy olevan virineniä vakio ruiskuun ja siitä rajumpia.. meinasin jos sen sais kestämään ja vetämään tonne +++7000rpm, mut rajoitin an aikasemmin joten miten sen saa pois ja minne asti vakio ruisku ilman rajoitinta toimii?
mickelsblad
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Helmi 2007 21:01

Viesti Kirjoittaja mickelsblad »

Eikhän ne venttiilit ja jouset pitäs eka vaihtaa ennenkö alat kierrosten rajoitinta poistamaan :) Sitäpaitsi turhaan haaveilet niistä yli 7 t:n kierroksista ei niistä mitään hyötyä ole :)
Taunus-78, escort-78, escort-81, sierra-84, escort-89, escort-90, sierra-93, Focus-01, mondeo-95, MONDEO 99 V6 GT, Mondeo -01 TDdi.
henkka_83
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Helmi 2005 12:55

Viesti Kirjoittaja henkka_83 »

vakio kamaa ei sinne tule jäämään ku lohko ja kansi.. siitä tulee ahdettu +300hv laitos.. joten 6500rpm on aika vähä.. minkä valmistajan nokka olis hyvä? toimiiko vakio ruisku 300 asteisella? kerralla sitä en viritä kun ei budjetti sitä salli.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

henkka_83 kirjoitti: ahdettu +300hv laitos.. joten 6500rpm on aika vähä..
sanoisin että jos tarvii mennä yli 6500 niin viritys on epäonnistunut
Focus 1.0 edition a6 2017
henkka_83
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Helmi 2005 12:55

Viesti Kirjoittaja henkka_83 »

miks en sais rakentaa kierroskonetta :shock: sehän on ihan miten sen haluu tehä..

ja ei enää spekulointia et kestääkö se ja onnistuuko viritys..

onko kellään fakta tietoo toho alkuperäiseen kysymykseen??
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

henkka_83 kirjoitti:vakio kamaa ei sinne tule jäämään ku lohko ja kansi.. siitä tulee ahdettu +300hv laitos.. joten 6500rpm on aika vähä.. minkä valmistajan nokka olis hyvä? toimiiko vakio ruisku 300 asteisella? kerralla sitä en viritä kun ei budjetti sitä salli.
Ei toimi vakio ruiskulla enään edes 285:n tai sillä ei saa enään päästöjä ainakaan läpi.

300 tulee jo vakio nokalla ja 6000rmp takapyöriltä.
Vakio ruiskulla(is/ahdettu) en ole ajanut kuin muutaman kk auton oston jälkeen ja oman koneen rakennuksen jälkeen vaihtui astetta järkevämpään ja sillä päästy ihan itseä tyydyttäviin lukemiin kotikonstein.
Tietysti jos haluaa tehdä kierroskoneen niin mikäs siinnä, itse en ainakaan tuosta kokoonpanosta tykännyt sitten yhtään.
Mutta jos oikein mukavan käyttöauton haluaa niin silloin riittää hieman alle 300hv.
gti golo palloilija
henkka_83
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Helmi 2005 12:55

Viesti Kirjoittaja henkka_83 »

käyttis auto on erikseen, aihio on vm88 joten katti sinne on pakko ainakin leimalle laittaa..
nokan vaihto ei olis muuten viel ajan kohtanen mut kun ei kule kun 120kmh kolmonen silmässä nykyisellä.. loppu mikä loppu

ens kesäks ei tule kun ahdin, nokka ja putkisto, vakio alakerralla 0.2-0.3bar ahdoilla jos sais 150-160hv ens talvena sit alakertaa tekemään ja enemmän ahtoa yms... kun ei oo ainut rojekti...

paljos on muuten asteita vakio 2.0l nokassa? onko isoa eroa tohon cranen 263 275asteiseen joka tarkotettu vakioruiskulle?
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Vakio is kiertää 7000rpm ja silloinkin koneen pitämä ääni hirveä. Ei ainakaan tarvii ylitse päästä.
Kirpeät vapari koneetkin rajoitetaan sinne n.7000rpm paikkeille kilpa-autoissa, että aivan turhaa touhua ylittää se.
Tehoa ei tule, mutta nopeasti sen moottorin saa kierroksilla hajalle.

Radalla voit varautua, että es.300hp autollasi jäät 200hp alhaalta vetävälle kevyesti varsinkin jos joutuu paljon käyttämään vaihteita.

Ohari on muutenkin jo rasittava moottori ajaa vakiona, kun veto löytyy ainoastaan yläpäästä ja ala- ja keskialueella ei tapahdu yhtikäs mitään. Turbolla kannattaisi laittaa se potku lähtemään sieltä alhaalta heti.

Tee toki mitä lystäät, mutta koita nyt miettiä hiukan mitä haluat siltä autolta. Turbo auto voi toimia myös mukavana käyttää, ei sen tarvii olla on/off ajettava.
Vastaa Viestiin