kierrostenrajoittimen poisto
kierrostenrajoittimen poisto
kone on ohc is ja pitäis laittaa vähän rajumpi nokka siihen.. tuolla näkyy olevan virineniä vakio ruiskuun ja siitä rajumpia.. meinasin jos sen sais kestämään ja vetämään tonne +++7000rpm, mut rajoitin an aikasemmin joten miten sen saa pois ja minne asti vakio ruisku ilman rajoitinta toimii?
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 04 Helmi 2007 21:01
Eikhän ne venttiilit ja jouset pitäs eka vaihtaa ennenkö alat kierrosten rajoitinta poistamaan
Sitäpaitsi turhaan haaveilet niistä yli 7 t:n kierroksista ei niistä mitään hyötyä ole 


Taunus-78, escort-78, escort-81, sierra-84, escort-89, escort-90, sierra-93, Focus-01, mondeo-95, MONDEO 99 V6 GT, Mondeo -01 TDdi.
Ei toimi vakio ruiskulla enään edes 285:n tai sillä ei saa enään päästöjä ainakaan läpi.henkka_83 kirjoitti:vakio kamaa ei sinne tule jäämään ku lohko ja kansi.. siitä tulee ahdettu +300hv laitos.. joten 6500rpm on aika vähä.. minkä valmistajan nokka olis hyvä? toimiiko vakio ruisku 300 asteisella? kerralla sitä en viritä kun ei budjetti sitä salli.
300 tulee jo vakio nokalla ja 6000rmp takapyöriltä.
Vakio ruiskulla(is/ahdettu) en ole ajanut kuin muutaman kk auton oston jälkeen ja oman koneen rakennuksen jälkeen vaihtui astetta järkevämpään ja sillä päästy ihan itseä tyydyttäviin lukemiin kotikonstein.
Tietysti jos haluaa tehdä kierroskoneen niin mikäs siinnä, itse en ainakaan tuosta kokoonpanosta tykännyt sitten yhtään.
Mutta jos oikein mukavan käyttöauton haluaa niin silloin riittää hieman alle 300hv.
gti golo palloilija
käyttis auto on erikseen, aihio on vm88 joten katti sinne on pakko ainakin leimalle laittaa..
nokan vaihto ei olis muuten viel ajan kohtanen mut kun ei kule kun 120kmh kolmonen silmässä nykyisellä.. loppu mikä loppu
ens kesäks ei tule kun ahdin, nokka ja putkisto, vakio alakerralla 0.2-0.3bar ahdoilla jos sais 150-160hv ens talvena sit alakertaa tekemään ja enemmän ahtoa yms... kun ei oo ainut rojekti...
paljos on muuten asteita vakio 2.0l nokassa? onko isoa eroa tohon cranen 263 275asteiseen joka tarkotettu vakioruiskulle?
nokan vaihto ei olis muuten viel ajan kohtanen mut kun ei kule kun 120kmh kolmonen silmässä nykyisellä.. loppu mikä loppu
ens kesäks ei tule kun ahdin, nokka ja putkisto, vakio alakerralla 0.2-0.3bar ahdoilla jos sais 150-160hv ens talvena sit alakertaa tekemään ja enemmän ahtoa yms... kun ei oo ainut rojekti...
paljos on muuten asteita vakio 2.0l nokassa? onko isoa eroa tohon cranen 263 275asteiseen joka tarkotettu vakioruiskulle?
Vakio is kiertää 7000rpm ja silloinkin koneen pitämä ääni hirveä. Ei ainakaan tarvii ylitse päästä.
Kirpeät vapari koneetkin rajoitetaan sinne n.7000rpm paikkeille kilpa-autoissa, että aivan turhaa touhua ylittää se.
Tehoa ei tule, mutta nopeasti sen moottorin saa kierroksilla hajalle.
Radalla voit varautua, että es.300hp autollasi jäät 200hp alhaalta vetävälle kevyesti varsinkin jos joutuu paljon käyttämään vaihteita.
Ohari on muutenkin jo rasittava moottori ajaa vakiona, kun veto löytyy ainoastaan yläpäästä ja ala- ja keskialueella ei tapahdu yhtikäs mitään. Turbolla kannattaisi laittaa se potku lähtemään sieltä alhaalta heti.
Tee toki mitä lystäät, mutta koita nyt miettiä hiukan mitä haluat siltä autolta. Turbo auto voi toimia myös mukavana käyttää, ei sen tarvii olla on/off ajettava.
Kirpeät vapari koneetkin rajoitetaan sinne n.7000rpm paikkeille kilpa-autoissa, että aivan turhaa touhua ylittää se.
Tehoa ei tule, mutta nopeasti sen moottorin saa kierroksilla hajalle.
Radalla voit varautua, että es.300hp autollasi jäät 200hp alhaalta vetävälle kevyesti varsinkin jos joutuu paljon käyttämään vaihteita.
Ohari on muutenkin jo rasittava moottori ajaa vakiona, kun veto löytyy ainoastaan yläpäästä ja ala- ja keskialueella ei tapahdu yhtikäs mitään. Turbolla kannattaisi laittaa se potku lähtemään sieltä alhaalta heti.
Tee toki mitä lystäät, mutta koita nyt miettiä hiukan mitä haluat siltä autolta. Turbo auto voi toimia myös mukavana käyttää, ei sen tarvii olla on/off ajettava.