Sierra 2.0i 4x4 -91 katkoo/nyppii??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
vectraTBO

Sierra 2.0i 4x4 -91 katkoo/nyppii??

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Eli kaverini omistaa kyseisen auton, mallia farmari.

Tuota katkomis ongelmaa on koitettu selvittää jo jokun aikaa mutta vika ei vain löydy... Auto katkoo vetoa satunnaisesti tasaisella kaasulla, täyskaasu kiihdytyksessä ei katkomista esiinny.

Tähän asti vaihdettuja osia on kaikki sytytys osat, ilmanmäärä mittari ja lambda-anturi...


Kaikki mahdolliset vinkit tulevat todella tarpeeseen!!!

EDIT: Otsikkoa korjattu virheellisen moottori tiedon vuoksi...
Viimeksi muokannut vectraTBO, 27 Huhti 2005 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Sierra 2.0i 16v 4x4 -91 katkoo/nyppii??

Viesti Kirjoittaja henu »

vectraTBO kirjoitti:Eli kaverini omistaa kyseisen auton, mallia farmari.

Tuota katkomis ongelmaa on koitettu selvittää jo jokun aikaa mutta vika ei vain löydy... Auto katkoo vetoa satunnaisesti tasaisella kaasulla, täyskaasu kiihdytyksessä ei katkomista esiinny.

Tähän asti vaihdettuja osia on kaikki sytytys osat, ilmanmäärä mittari ja lambda-anturi...


Kaikki mahdolliset vinkit tulevat todella tarpeeseen!!!
hmm... 16v onks tää niiku cossu vai ???
lalli69

Re: Sierra 2.0i 16v 4x4 -91 katkoo/nyppii??

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

henu kirjoitti: hmm... 16v onks tää niiku cossu vai ???
Vai normi DOHC RS2000 kannella?
Ilmamäärä mittari? Eikös ton ikäisissä sierroissa ole MAP?

Ettei missään olis ilmavuotoja?
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Vähän on ristiriitaiset tiedot....
Kaasuläpän asentoanturi?
vectraTBO

Re: Sierra 2.0i 16v 4x4 -91 katkoo/nyppii??

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

henu kirjoitti: hmm... 16v onks tää niiku cossu vai ???
Ei ole cossu vaan vapari 16v, tai kannessa lukee ainakin DOHC.
vectraTBO

Re: Sierra 2.0i 16v 4x4 -91 katkoo/nyppii??

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

lalli69 kirjoitti: Vai normi DOHC RS2000 kannella?
Ilmamäärä mittari? Eikös ton ikäisissä sierroissa ole MAP?

Ettei missään olis ilmavuotoja?
Tuosta kannesta en osaa sanoa, enkä muutenkaan oikeen tiedä tuosta moottorista mitään...
Ilmamäärämittarin se siihen oli kuulemma vaihtanu.
Vähän kyllä ihmettelin kun Vectrassa se on ilmanputsarin kotelon ja kaasuläpän haitari kumin välissä ja Sierrassa ei ollu mitään siinä välissä...
Se oli erillinen mötti akun lähellä johon meni muutama johto??
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onkos siinä EGR? :shock:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Re: Sierra 2.0i 16v 4x4 -91 katkoo/nyppii??

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

vectraTBO kirjoitti: Ei ole cossu vaan vapari 16v, tai kannessa lukee ainakin DOHC.
no ei kai se sitä tarkota.ja olisko siitä map anturi menny rikki?
irc voicecoil
vectraTBO

Re: Sierra 2.0i 16v 4x4 -91 katkoo/nyppii??

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

voicecoil kirjoitti:no ei kai se sitä tarkota.ja olisko siitä map anturi menny rikki?
Niinkuin sanoin, en ole perehtynyt moottoriin sen enempää.
DOHC:han tarkoittaa kahta kannen yläpuolista nokkaa, onkos siinä sitten 4 venttiiliä per nokka vai? Eli kasitappinenko, valaiskaa nyt sitten...

Ja missäs tämä map anturi ja egr sijaitsee ko. moottorissa?
nestori
Viestit: 493
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Juu eli siis tuo Sierran DOHC on 8-venttiilinen, vaikka 2 nokkaa onkin. Nyt voisi muut auttaa ton itse ongelman kanssa, kun tämä asia selvitettiin. :roll:
Kuga PHEV
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kaasuläpän asento-anturi saattais olla yks hyvinkin mahdollinen syyllinen.
Tuolla on testaus ohjeet siihen. Kylläki englanniksi.
scorpio clubi
Sen jännitteen kuuluis tosiaan nousta tossa testissä ihan lineaarisesti. Jos se hyppii tai tulee katkos niin se on paskana. Kaasu pohjassahan toi kaasuläpän asento-anturi antaa moottorin-ohjaukselle tiedon ohittaa lambda anturi. Map anturi on just se "ilmamäärämittari" se vaan mittaa sierrassa imusarjan ilmanpainetta.
Egr on sitte taas pakokaasun jälleenkierrätys järjestelmä.
Sen venttiili on:
tommonen
Ja solenoidi on:
tommonen
EGR p*skastaa yleensä kaasuläpän ja aiheuttaa ainakin tyhjäkäynti ongelmia.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Hmm, salasanaa kyselee nuo kuvat
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

VesQ kirjoitti:Hmm, salasanaa kyselee nuo kuvat
Oli TeRoK:lla eksynyt linkkeihin ylimääräiset urlit...
Nyt pitäis linkit toimia.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

EGR:ä ei doch:ssa ole. Jos ilmamäärämittarinvaihdolla tarkoitetaan MAP-anturia, niin kallistuisin edelleen siihen kaasuläpänasentoanturiin....
Helppo testata: Ruuvataan anturi irti, mutta jätetään piuha kiinni. Veto vähän häviää, mutta jos nykiminen loppuu, niin vika on löytynyt!
vectraTBO

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Jees, hyvin tuntuu tietoa ja apua löytyvän... Välitän vinkit kaverille niin katotaan saako se vian paikallistettua.

Kiitoksia vastauksista...
Pulkkinen
Viestit: 7
Liittynyt: 16 Tammi 2011 20:30

Re: Sierra 2.0i 4x4 -91 katkoo/nyppii??

Viesti Kirjoittaja Pulkkinen »

onko kuvaa missä sijaitsee tuo kaasuläpän anturi, Ford sierra -91 2.0i DOHC?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierra 2.0i 4x4 -91 katkoo/nyppii??

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Pulkkinen kirjoitti:onko kuvaa missä sijaitsee tuo kaasuläpän anturi, Ford sierra -91 2.0i DOHC?
Kaasuläpän akselin toisessa päässä,vastakkainen puoli jossa on vaijeri. Musta,2:lla ruuvilla kiinni,3 johtoa.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin