Sivu 1/1

Kehuja...

Lähetetty: 25 Helmi 2007 22:30
Kirjoittaja Markku

Lähetetty: 25 Helmi 2007 22:51
Kirjoittaja tomipee
Opiskelen amiksessa autokorinkorjaajaksi. Ja Mondeo on kaikkien ruosteherkin auto. Tämä ei ole pelkkää mutua, vaan tästä oli tehty ihan tutkimus, jossa eri autoista leikeltiin paloja ja tutkittiin pintaa syvemmältä.

Lähetetty: 26 Helmi 2007 00:13
Kirjoittaja Herkko
tomipee kirjoitti:Opiskelen amiksessa autokorinkorjaajaksi. Ja Mondeo on kaikkien ruosteherkin auto. Tämä ei ole pelkkää mutua, vaan tästä oli tehty ihan tutkimus, jossa eri autoista leikeltiin paloja ja tutkittiin pintaa syvemmältä.
Joopa joo.
Toistetaan taas,uuskoppasissa ruostuu
ovet kittisaumoista,mut sen on maahantuojakin
myöntänyt ja ne menee takuuseen.

Itellä -97 Mondeo joka katsurin ja AMMATTIkorikorjaajan
mielestä ruosteeton.

Poikkeus?ehkä,ehkä ei...

Lähetetty: 26 Helmi 2007 01:34
Kirjoittaja tomipee
Joo noi tais tosiaan olla 99 eteenpäin. Hmm, katon jos löydän ton tutkimuksen jostain nii saa faktaa pöytään

Lähetetty: 26 Helmi 2007 11:19
Kirjoittaja J
Mullakin 97 vuoden mondeo ja lähes ruosteeton, tosin se on saksasta tuotu joskus. Jonkun ruostevertailun oon lukenu ja mondeo oli aika häntäpäässä, mutta vertailussa oli mukana 98 ja sitä uudemmat mondeot. Voisko olla mahollista, että 97 vuosi on ollu ruoteen kannalta parempi? :)

Lähetetty: 26 Helmi 2007 15:46
Kirjoittaja tomipee
^Siinä testissä oli 99-> ja uudempia autoja. Kaverilla on kans muistaakseni 97 farkku ja ei siinäkään ole ruostetta näkynyt.
Toi uusien ruostuminen johtuu siitä kun autoja suojataan tehtaalla vähemmän kuin ennen, ja tämä johtuu EU:sta, on tietyt rajat paljo autoissa saa käyttää kemikaaleja yms.

Mainitsemani kokeet tehtiin 99-01, ja 02-> autoille, molemmissa Mondeo pärjäri huonosti, ellei huonoiten. Uudemmissa taisi olla myös Focus aika häntäpäässä.

Lähetetty: 26 Helmi 2007 17:49
Kirjoittaja TeRoK
tomipee kirjoitti: Uudemmissa taisi olla myös Focus aika häntäpäässä.
Silti taidettiin valita vuoden autoksi... Vai olikos se s-max... no. kuitenkin... :D

Lähetetty: 26 Helmi 2007 18:20
Kirjoittaja GeeTee-
Eiköhän se jeesaa kun käyttää massauksessa, en nyt noita ovia meinaa vaan niinkun ylipäätään. Yhtälailla suomessa autot ruostuu kun suolataan, ottakaa myös huomioon olosuhteet esim. jotkut ei aja hiekkateitä (kiveniskemiä) ollenkaan ja jotkut ei aja paljonkaan maantiellä (suolaa).
Kaupunkipyörityksessä ei maalipinta joudu kovinkaan koville..

Lähetetty: 26 Helmi 2007 22:09
Kirjoittaja IC
Kateellisten panettelua. Omassani ei ole ovissa mitään vikaa, vm.96. Työautossa vm.2003 oli tuo tyyppivika, yksi ovi maalattu.

Tulen varmaankin syksyllä hankkimaan perheeseen toisen Mondeon vm.2001->. Mitä tuota työautoa tutkin, niin eipä tuosta ruosteesta tule ongelmaa. Melko yksinkertainen korjata kotikonsteinkin, sauma auki, putsaus ja tököttiä kehiin niin maan perusteellisesti, johan pysyy ruoste poissa.

Käytetyn auton ostajalle tämä "kohu" on vain hyväksi, Mondeo on kokoluokassaan ylivoimaisesti edullisin auto hankkia, mikäs sen parempi. Esim. Passattiin verrattuna saa pari vuotta nuoremman auton samalla hinnalla. Muutenhan autossa ei mitään pahoja tyyppivikoja olekaan. Uuden auton ostajalle hinnanpudotus on toki karu, mutta oma vika ken tekee tyhmyyden ja laittaa roponsa uuteen ja maksaa arvonalennuksesta karmeat summat. Onneksi on heitä, joilla on varaa sellaiseenkin.

Lähetetty: 26 Helmi 2007 22:27
Kirjoittaja tomipee
[quote="IC"]Kateellisten panettelua.quote]

Vai merkkifanaatikon puolustelua?

Tosiaan tämä tutkimus oli ruotsalainen, jossa käytettiin ruotsalaisia autoja. En tiedä ruotsin tiensuolauksesta yms mitään, anyone?

Edit: Niin ja tyyppivika ei tarkoita sitä että se on jokaisessa autossa.
Miksi jokaisen jonka autossa tätä kyseistä vikaa ei ole esiintynyt pitää kyseenalaistaa tämä?

Lähetetty: 26 Helmi 2007 23:39
Kirjoittaja Larsanjus
tomipee kirjoitti:En tiedä ruotsin tiensuolauksesta yms mitään, anyone?
Ainakin tukholmasta etelään on suolaa niin maan Prkleesti, tummanvihreä auto tanskaan päästyään aivan vitivalkonen kattoa myöten. Pohjosemmasta ei tietoa.

Lähetetty: 27 Helmi 2007 00:22
Kirjoittaja Pyrre
No mitä nyt noista Mondeoista voin omia kokemuksia kertoa, kaksi mondeota ollut talossa, -99 karvalakkimalli, ja -04 karvalakkimalli, ja nyt tulossa keväällä Mondeo Limited edition. Ei ruostetta, ei vikoja, huollot tehty ajallaan aina, ja siinä se, suurin ongelma on tainnut olla takakontin nappulan toimimattomuus, johtuen sisään tiivistyvästä kosteudesta.

Lähetetty: 27 Helmi 2007 07:08
Kirjoittaja ti-vct
tomipee kirjoitti: Toi uusien ruostuminen johtuu siitä kun autoja suojataan tehtaalla vähemmän kuin ennen, ja tämä johtuu EU:sta, on tietyt rajat paljo autoissa saa käyttää kemikaaleja
Juu vuodesta -98 lähtien on tota kemikaalien käyttöä rajoitettu aikast rankalla kädellä, esim VW tais sitä ennen käyttää täys-sinkittyjä koreja...Mutta eipä enää, tässä pari viikkoa sitte kattelin yhtä Touareg-maasturia, jossa oli oven saumat ruosteessa, eikä oo edes kovin vanha malli... :roll:

Lähetetty: 27 Helmi 2007 16:35
Kirjoittaja TeRoK
Toi on ja kumma, että porukka jaksaa takertua tohon ovien ruostimiseen. Kyllähän se jo on ollut tiedossa ja käsitelty moneen kertaan.

Kummasti ollaan hiljaa muunmuassa volvojen jarrujen pettämisestä ja olisko ollu bemarien ohjausvaihteessa vikoja tms. Jossain tekniikanmaailmassanoi oli lueteltu.

Lähetetty: 27 Helmi 2007 22:02
Kirjoittaja Poude
Huomasin tossa valosalla että itelle on takakaaret vaihdettu, ammattimiehellä vissiin kun ei juuri huomaa, paitsi jos tunnustelee pintaa niin pientä epätasaisuutta tuntuu kun aikansa lääppii..
Aika monessa 93-96 mondeossa on takakaaret näkkäriä mitä nyt on tullu vastaan ja kattellu..


Ovista lohkeilee maali :roll:

Lähetetty: 27 Helmi 2007 22:06
Kirjoittaja tomipee
[quote="TeRoK"]olisko ollu bemarien ohjausvaihteessa vikoja tms. quote]
Puhumattakaan civic TypeR:n ohjausvaihteesta :lol: Monia tapauksia missä 17tkm ajettu ärrä viety jo ohjausvaihteen kiristämiseen/vaihtoon

Lähetetty: 28 Helmi 2007 01:19
Kirjoittaja IC
tomipee kirjoitti:
:lol: :D Nyt ei poika tiedä mistä puhuu... On kuule alla ihan ensimmäinen Fordi kautta aikojen, tähän asti olen välttänyt niitä kuin ruttoa. Nyt vain näyttää siltä, että esim. Mondeo on hinta/laatu/koko suhteeltaan mitä mainioin peli, eli siihenkin voi sekaantua. Edelleen olen sitä mieltä, että "hysteria" ovien ruostumisen, sisempien vetareiden ja sen sellaisten kanssa on hyvä asia, koska autoja saa edullisesti kun ei hinta pysy. Oikeasti nuo asiat kun eivät ole mikään ongelma, muutakuin tietämättömille. Tota luetun ymmärtämistä kannattaa harjoituttaa...

Lähetetty: 28 Helmi 2007 03:15
Kirjoittaja tomipee
[quote="IC"]
On kuule alla ihan ensimmäinen Fordi kautta aikojen, tähän asti olen välttänyt niitä kuin ruttoa. quote]

Sama juttu, ja olis vissii pitänyt pitää toi linja, no aina ei voi voittaa.
Ja tohon loppuun en edes viitsi kommentoida.

Lähetetty: 28 Helmi 2007 17:11
Kirjoittaja AnttiR
Ihan naurettavaa alkaa jossain "merkkifoorumilla" alkaa kehumaan tai haukkumaan jotain toista autonmerkkiä, 98% kirjoittajilla ei ole mitään kokemusta tai oikeaa tietoa vaan ne on kuultu naapurilta, kaverilta, sukulaiselta... Ja tarina tahtoo muuttua matkalla tai sitten aletaan heittämään ihan ihme juttua kuten tuolla lada foorumilla joku kirjoitti että mondeossa on huonot ajo-ominasuudet kun oli nähnyt mondeon joka oli 40km/h alueella ajanut ojaan.

Lähetetty: 28 Helmi 2007 18:03
Kirjoittaja henu
lainaus tuolta

TM nro:18 v.2005 oli edulliset viisioviset testissä.Mukana :
Lada 110
Cevy Matis
Fiat Panda
Hyundai Getz
Kia Picanto

Lainauksia:
Lada 110 -farmari näyttäisi päältä katsoen olevan täysin väärässä seurassa. Niin kuitenkin on, että alle 13 000 eurolla saa halutessaan paitsi viisi ovea, myös paljon muuta. Tiloiltaan ja suorituskyvyltään Lada tiedettiin jo edeltä käsin täysin ylivoimaiseksi. Yhtä selvää on se, että Ladaan päätyvä ostaja joutuu myös tinkimään paljosta.

Lada on toista maata. Varsinkin suorituskykynsä puolesta se painii aivan eri sarjassa kuin muu ryhmä. Suuntavakavuudessa ei ole ongelmia; auto etenee suoraan, eikä tuulikaan pysty sitä horjuttamaan. Ongelmaksi muodostuu sen sijaan se, kuinka saada kurssia tarpeen tullen muutetuksi. Kyllä Ladan saa mutkaankin viikattua, mutta se kysyy kuljettajalta päättäväisyyttä ja karttuisaa kämmentä.

Kaupungissakin Lada on oma lukunsa. Hallintalaitteiden toiminta on uudeksi autoksi uskomattoman kulmikasta ja epämääräistä. Moottori vetää hyvin, mistä on se etu, että sekavaan vaihteensiirtoon kajoamista voi välttää viimeiseen asti. Jarrut ovat aivan pienissäkin nopeuksissa raskaskäyttöiset. Jarrutehostin – sen sijaan että toimittaisi virkaansa – lähinnä pihisee äänekkäästi, minkä lisäksi etujarrut vinkuvat häiritsevästi.

:lol: :lol: :lol:
sen verran voin sanoo et, KYLLÄ olen ajanut 110 ladaa vm 06 useastikkin (yks kerta päätty siihen ku se meinas syttyä palamaan) ja voin sanoo et en tiedä mihin pitäs verrata...ehkä joku noin 1000kg painava ostoskärry/postilaatikko omaa yhtähyvät ajo ominaisuudet...ja ne jarrut (jos niitä siksi voi sanoa) aivan jumalattoman huonot jne...
täsätä kyl joku vetää varmaan herneet nekkuun mut antaa mennä vaa

Lähetetty: 28 Helmi 2007 22:02
Kirjoittaja tomipee
^ Niinpä niin :roll:

Lähetetty: 24 Maalis 2007 21:02
Kirjoittaja Focusman
ittellä vaihtoivat ovet takuuseen ja takaluukun kanssa. Ja ihan ilmatteeksi. Tosin jouduin 5 päivää ajamaan ihan uudella focuksella kun oma auto oli TAKUU KORJAUKSESSA. Mutta kyllähän se oikeesti vähän kateex pistää kun toiset ajaa ladalla. Saman ikäisessä ladassa sentään sähkölasit takanaki. Mulla vaan veivit. Naapurissa oli kanssa tuollainen kommari. Ajoi vaan ladalla. Mersuun kuulemma vara ois ollut. No osti sitten pakasta vedetyn mazda 6:sen. Jotta siihen loppu itä-auton ihanuus. Vai onx se japani idässä.

Tiijä siitä mie vaan fordilla ajelen. Talvet palelen. Kesät hikoilen. Työnnän minkä jaksan ja loput lainalle maksan ;)