Kehuja...
Joopa joo.tomipee kirjoitti:Opiskelen amiksessa autokorinkorjaajaksi. Ja Mondeo on kaikkien ruosteherkin auto. Tämä ei ole pelkkää mutua, vaan tästä oli tehty ihan tutkimus, jossa eri autoista leikeltiin paloja ja tutkittiin pintaa syvemmältä.
Toistetaan taas,uuskoppasissa ruostuu
ovet kittisaumoista,mut sen on maahantuojakin
myöntänyt ja ne menee takuuseen.
Itellä -97 Mondeo joka katsurin ja AMMATTIkorikorjaajan
mielestä ruosteeton.
Poikkeus?ehkä,ehkä ei...
^Siinä testissä oli 99-> ja uudempia autoja. Kaverilla on kans muistaakseni 97 farkku ja ei siinäkään ole ruostetta näkynyt.
Toi uusien ruostuminen johtuu siitä kun autoja suojataan tehtaalla vähemmän kuin ennen, ja tämä johtuu EU:sta, on tietyt rajat paljo autoissa saa käyttää kemikaaleja yms.
Mainitsemani kokeet tehtiin 99-01, ja 02-> autoille, molemmissa Mondeo pärjäri huonosti, ellei huonoiten. Uudemmissa taisi olla myös Focus aika häntäpäässä.
Toi uusien ruostuminen johtuu siitä kun autoja suojataan tehtaalla vähemmän kuin ennen, ja tämä johtuu EU:sta, on tietyt rajat paljo autoissa saa käyttää kemikaaleja yms.
Mainitsemani kokeet tehtiin 99-01, ja 02-> autoille, molemmissa Mondeo pärjäri huonosti, ellei huonoiten. Uudemmissa taisi olla myös Focus aika häntäpäässä.
Sierra
Eiköhän se jeesaa kun käyttää massauksessa, en nyt noita ovia meinaa vaan niinkun ylipäätään. Yhtälailla suomessa autot ruostuu kun suolataan, ottakaa myös huomioon olosuhteet esim. jotkut ei aja hiekkateitä (kiveniskemiä) ollenkaan ja jotkut ei aja paljonkaan maantiellä (suolaa).
Kaupunkipyörityksessä ei maalipinta joudu kovinkaan koville..
Kaupunkipyörityksessä ei maalipinta joudu kovinkaan koville..
Kateellisten panettelua. Omassani ei ole ovissa mitään vikaa, vm.96. Työautossa vm.2003 oli tuo tyyppivika, yksi ovi maalattu.
Tulen varmaankin syksyllä hankkimaan perheeseen toisen Mondeon vm.2001->. Mitä tuota työautoa tutkin, niin eipä tuosta ruosteesta tule ongelmaa. Melko yksinkertainen korjata kotikonsteinkin, sauma auki, putsaus ja tököttiä kehiin niin maan perusteellisesti, johan pysyy ruoste poissa.
Käytetyn auton ostajalle tämä "kohu" on vain hyväksi, Mondeo on kokoluokassaan ylivoimaisesti edullisin auto hankkia, mikäs sen parempi. Esim. Passattiin verrattuna saa pari vuotta nuoremman auton samalla hinnalla. Muutenhan autossa ei mitään pahoja tyyppivikoja olekaan. Uuden auton ostajalle hinnanpudotus on toki karu, mutta oma vika ken tekee tyhmyyden ja laittaa roponsa uuteen ja maksaa arvonalennuksesta karmeat summat. Onneksi on heitä, joilla on varaa sellaiseenkin.
Tulen varmaankin syksyllä hankkimaan perheeseen toisen Mondeon vm.2001->. Mitä tuota työautoa tutkin, niin eipä tuosta ruosteesta tule ongelmaa. Melko yksinkertainen korjata kotikonsteinkin, sauma auki, putsaus ja tököttiä kehiin niin maan perusteellisesti, johan pysyy ruoste poissa.
Käytetyn auton ostajalle tämä "kohu" on vain hyväksi, Mondeo on kokoluokassaan ylivoimaisesti edullisin auto hankkia, mikäs sen parempi. Esim. Passattiin verrattuna saa pari vuotta nuoremman auton samalla hinnalla. Muutenhan autossa ei mitään pahoja tyyppivikoja olekaan. Uuden auton ostajalle hinnanpudotus on toki karu, mutta oma vika ken tekee tyhmyyden ja laittaa roponsa uuteen ja maksaa arvonalennuksesta karmeat summat. Onneksi on heitä, joilla on varaa sellaiseenkin.
[quote="IC"]Kateellisten panettelua.quote]
Vai merkkifanaatikon puolustelua?
Tosiaan tämä tutkimus oli ruotsalainen, jossa käytettiin ruotsalaisia autoja. En tiedä ruotsin tiensuolauksesta yms mitään, anyone?
Edit: Niin ja tyyppivika ei tarkoita sitä että se on jokaisessa autossa.
Miksi jokaisen jonka autossa tätä kyseistä vikaa ei ole esiintynyt pitää kyseenalaistaa tämä?
Vai merkkifanaatikon puolustelua?
Tosiaan tämä tutkimus oli ruotsalainen, jossa käytettiin ruotsalaisia autoja. En tiedä ruotsin tiensuolauksesta yms mitään, anyone?
Edit: Niin ja tyyppivika ei tarkoita sitä että se on jokaisessa autossa.
Miksi jokaisen jonka autossa tätä kyseistä vikaa ei ole esiintynyt pitää kyseenalaistaa tämä?
Sierra
No mitä nyt noista Mondeoista voin omia kokemuksia kertoa, kaksi mondeota ollut talossa, -99 karvalakkimalli, ja -04 karvalakkimalli, ja nyt tulossa keväällä Mondeo Limited edition. Ei ruostetta, ei vikoja, huollot tehty ajallaan aina, ja siinä se, suurin ongelma on tainnut olla takakontin nappulan toimimattomuus, johtuen sisään tiivistyvästä kosteudesta.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Juu vuodesta -98 lähtien on tota kemikaalien käyttöä rajoitettu aikast rankalla kädellä, esim VW tais sitä ennen käyttää täys-sinkittyjä koreja...Mutta eipä enää, tässä pari viikkoa sitte kattelin yhtä Touareg-maasturia, jossa oli oven saumat ruosteessa, eikä oo edes kovin vanha malli...tomipee kirjoitti: Toi uusien ruostuminen johtuu siitä kun autoja suojataan tehtaalla vähemmän kuin ennen, ja tämä johtuu EU:sta, on tietyt rajat paljo autoissa saa käyttää kemikaaleja

Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
Toi on ja kumma, että porukka jaksaa takertua tohon ovien ruostimiseen. Kyllähän se jo on ollut tiedossa ja käsitelty moneen kertaan.
Kummasti ollaan hiljaa muunmuassa volvojen jarrujen pettämisestä ja olisko ollu bemarien ohjausvaihteessa vikoja tms. Jossain tekniikanmaailmassanoi oli lueteltu.
Kummasti ollaan hiljaa muunmuassa volvojen jarrujen pettämisestä ja olisko ollu bemarien ohjausvaihteessa vikoja tms. Jossain tekniikanmaailmassanoi oli lueteltu.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Huomasin tossa valosalla että itelle on takakaaret vaihdettu, ammattimiehellä vissiin kun ei juuri huomaa, paitsi jos tunnustelee pintaa niin pientä epätasaisuutta tuntuu kun aikansa lääppii..
Aika monessa 93-96 mondeossa on takakaaret näkkäriä mitä nyt on tullu vastaan ja kattellu..
Ovista lohkeilee maali
Aika monessa 93-96 mondeossa on takakaaret näkkäriä mitä nyt on tullu vastaan ja kattellu..
Ovista lohkeilee maali

Mondeo Mk1
tomipee kirjoitti:


Ihan naurettavaa alkaa jossain "merkkifoorumilla" alkaa kehumaan tai haukkumaan jotain toista autonmerkkiä, 98% kirjoittajilla ei ole mitään kokemusta tai oikeaa tietoa vaan ne on kuultu naapurilta, kaverilta, sukulaiselta... Ja tarina tahtoo muuttua matkalla tai sitten aletaan heittämään ihan ihme juttua kuten tuolla lada foorumilla joku kirjoitti että mondeossa on huonot ajo-ominasuudet kun oli nähnyt mondeon joka oli 40km/h alueella ajanut ojaan.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
lainaus tuolta
TM nro:18 v.2005 oli edulliset viisioviset testissä.Mukana :
Lada 110
Cevy Matis
Fiat Panda
Hyundai Getz
Kia Picanto
Lainauksia:
Lada 110 -farmari näyttäisi päältä katsoen olevan täysin väärässä seurassa. Niin kuitenkin on, että alle 13 000 eurolla saa halutessaan paitsi viisi ovea, myös paljon muuta. Tiloiltaan ja suorituskyvyltään Lada tiedettiin jo edeltä käsin täysin ylivoimaiseksi. Yhtä selvää on se, että Ladaan päätyvä ostaja joutuu myös tinkimään paljosta.
Lada on toista maata. Varsinkin suorituskykynsä puolesta se painii aivan eri sarjassa kuin muu ryhmä. Suuntavakavuudessa ei ole ongelmia; auto etenee suoraan, eikä tuulikaan pysty sitä horjuttamaan. Ongelmaksi muodostuu sen sijaan se, kuinka saada kurssia tarpeen tullen muutetuksi. Kyllä Ladan saa mutkaankin viikattua, mutta se kysyy kuljettajalta päättäväisyyttä ja karttuisaa kämmentä.
Kaupungissakin Lada on oma lukunsa. Hallintalaitteiden toiminta on uudeksi autoksi uskomattoman kulmikasta ja epämääräistä. Moottori vetää hyvin, mistä on se etu, että sekavaan vaihteensiirtoon kajoamista voi välttää viimeiseen asti. Jarrut ovat aivan pienissäkin nopeuksissa raskaskäyttöiset. Jarrutehostin – sen sijaan että toimittaisi virkaansa – lähinnä pihisee äänekkäästi, minkä lisäksi etujarrut vinkuvat häiritsevästi.
sen verran voin sanoo et, KYLLÄ olen ajanut 110 ladaa vm 06 useastikkin (yks kerta päätty siihen ku se meinas syttyä palamaan) ja voin sanoo et en tiedä mihin pitäs verrata...ehkä joku noin 1000kg painava ostoskärry/postilaatikko omaa yhtähyvät ajo ominaisuudet...ja ne jarrut (jos niitä siksi voi sanoa) aivan jumalattoman huonot jne...
täsätä kyl joku vetää varmaan herneet nekkuun mut antaa mennä vaa
TM nro:18 v.2005 oli edulliset viisioviset testissä.Mukana :
Lada 110
Cevy Matis
Fiat Panda
Hyundai Getz
Kia Picanto
Lainauksia:
Lada 110 -farmari näyttäisi päältä katsoen olevan täysin väärässä seurassa. Niin kuitenkin on, että alle 13 000 eurolla saa halutessaan paitsi viisi ovea, myös paljon muuta. Tiloiltaan ja suorituskyvyltään Lada tiedettiin jo edeltä käsin täysin ylivoimaiseksi. Yhtä selvää on se, että Ladaan päätyvä ostaja joutuu myös tinkimään paljosta.
Lada on toista maata. Varsinkin suorituskykynsä puolesta se painii aivan eri sarjassa kuin muu ryhmä. Suuntavakavuudessa ei ole ongelmia; auto etenee suoraan, eikä tuulikaan pysty sitä horjuttamaan. Ongelmaksi muodostuu sen sijaan se, kuinka saada kurssia tarpeen tullen muutetuksi. Kyllä Ladan saa mutkaankin viikattua, mutta se kysyy kuljettajalta päättäväisyyttä ja karttuisaa kämmentä.
Kaupungissakin Lada on oma lukunsa. Hallintalaitteiden toiminta on uudeksi autoksi uskomattoman kulmikasta ja epämääräistä. Moottori vetää hyvin, mistä on se etu, että sekavaan vaihteensiirtoon kajoamista voi välttää viimeiseen asti. Jarrut ovat aivan pienissäkin nopeuksissa raskaskäyttöiset. Jarrutehostin – sen sijaan että toimittaisi virkaansa – lähinnä pihisee äänekkäästi, minkä lisäksi etujarrut vinkuvat häiritsevästi.



sen verran voin sanoo et, KYLLÄ olen ajanut 110 ladaa vm 06 useastikkin (yks kerta päätty siihen ku se meinas syttyä palamaan) ja voin sanoo et en tiedä mihin pitäs verrata...ehkä joku noin 1000kg painava ostoskärry/postilaatikko omaa yhtähyvät ajo ominaisuudet...ja ne jarrut (jos niitä siksi voi sanoa) aivan jumalattoman huonot jne...
täsätä kyl joku vetää varmaan herneet nekkuun mut antaa mennä vaa
ittellä vaihtoivat ovet takuuseen ja takaluukun kanssa. Ja ihan ilmatteeksi. Tosin jouduin 5 päivää ajamaan ihan uudella focuksella kun oma auto oli TAKUU KORJAUKSESSA. Mutta kyllähän se oikeesti vähän kateex pistää kun toiset ajaa ladalla. Saman ikäisessä ladassa sentään sähkölasit takanaki. Mulla vaan veivit. Naapurissa oli kanssa tuollainen kommari. Ajoi vaan ladalla. Mersuun kuulemma vara ois ollut. No osti sitten pakasta vedetyn mazda 6:sen. Jotta siihen loppu itä-auton ihanuus. Vai onx se japani idässä.
Tiijä siitä mie vaan fordilla ajelen. Talvet palelen. Kesät hikoilen. Työnnän minkä jaksan ja loput lainalle maksan
Tiijä siitä mie vaan fordilla ajelen. Talvet palelen. Kesät hikoilen. Työnnän minkä jaksan ja loput lainalle maksan

Ford Focus 1999 Td Farmari ghia