Sivu 1/1
16v kansi Sierraan
Lähetetty: 22 Helmi 2007 16:04
Kirjoittaja isierras
Hommasin sellasen kannen RS2000:sta. Onko tarkkaa tietoa tarvittavista muutoksista? Alakerta, kanget, männät pitäis kirjojen mukaan olla sama tuossa Dochissa (vm. -92). Imu- ja pakosarjan joutuu ainakin vaihtamaan, mutta käykö esim. imusarja suoraan Scorpiosta? Jos käy, niin tarviiko boxilta tietoja ym? Pakosarjan joutuu ilmeisesti tekemään kokonaan.
Jos joku on tämmösen asentanu ni oisin kiitollinen neuvoista. Lisäksi voisin ostaa kyseisiä kilkkeitä.
Lähetetty: 22 Helmi 2007 20:02
Kirjoittaja jaska74
pääset helpommalla kun hommaat 16v alakerrankin.
jostain muistelen että hihnapyörissä, vesipumpussa ja sytkäosissa on jotain eroa. ja juu, imu ja pakosarja menee ainakin vaihtoon, kuten myös koko pakoputkisto kun sarja on eri puolella
Lähetetty: 22 Helmi 2007 20:26
Kirjoittaja ojpukki
Termostaattikotelo ei taida mahtua kannen ja tulipellin väliin, mutta jos aijot käyttää scorpion imusarjaa niin sillä voi olla mahdollista kiertää vesi eri kautta ja tulpata rs2000 kannen takaosassa oleva vesireikä. Edellisestä asiasta puhuja ei ole vielä aivan 100% varma, mutta minulle on tulossa scorpion imusarja lähiaikoina, joten voin ilmoittaa miten sen kanssa käy. Kansi istuu hyvin dohcin alakerran päälle. Sytytys on rs2000 ohjattu edis4 systeemillä eli siinä on suorasytytys ja dohcissa on jakaja, joten sytytyksen kanssa joutuu tekemään muutoksia (itse laitoin megasquirtin). Pakosarjan saa myös scorpiosta mutta se on valurautainen...
Lähetetty: 22 Helmi 2007 20:47
Kirjoittaja isierras
v:sta -91 -> jakopää pitäis käsittääkseni olla 8v Dohcissa samanlainen, kuten myös hydr. ketjunkiristin, ketjunohjain, kampiakseli (13,6 -V 15,3kg).
Pakosarjahan ei ole eri puolella.
Ojpukki: millanen systeemi tuo meqasquirt on?
Lähetetty: 22 Helmi 2007 20:56
Kirjoittaja jaska74
isierras kirjoitti:Pakosarjahan ei ole eri puolella.
no nii justiinsa...

Lähetetty: 22 Helmi 2007 23:35
Kirjoittaja Volmari
isierras kirjoitti:Ojpukki: millanen systeemi tuo meqasquirt on?
Rahansa arvoinen! samat ominaisuudet kuin reilusti kalliimmissa ohjausyksiköissä ja toimii erittäin hyvin, kaveri ainakin on kehunut sitä perkeleen hyväksi laitteeksi.
Lähetetty: 23 Helmi 2007 01:33
Kirjoittaja henu
ojpukki kirjoitti:dohcin alakerran päälle.
hieman OT:nä mitkä moottorin korvat sul on tos DOHC koneessa minkä oot istuttanut tohon välikoppaan???
Lähetetty: 23 Helmi 2007 09:22
Kirjoittaja isierras
tuo megasquirt vaikuttas ihan fiksulta vekottimelta, ainakin mitä siitä on löytyny juttua. oisko jollakin selvillä sen kytkeminen tohon Sierraan + 16v -systeemiin?
Lähetetty: 23 Helmi 2007 17:13
Kirjoittaja olafu
Pakosarja
on SAMALLA puolella. Pakosarjan laippa ja pultti- sekä putkijako ovat sensijaan täysin poikkeavat.
RS2000 lätsä sopii DOHC alakerran päälle, hihnapyörillä ei ole merkitystä, koska yksikään ei tule kanteen asti. RS2000:ssa on hihnapyörät ja vesipumppu syvemmällä koneessa, koska muuten ei mahdu olemaan.
RS2000 imusarja ei sovi koska imuputki lähtee päin lämmityslaitetta, sen voi kyllä kääntää. Termostaatin kanssa voi olla helpointa tehdä uusi reikä kanteen vastaavaan paikkaan kuin 8V DOHC, hitsaa siihen kotelon ja tekee termaria varten siihen pesän.
Melkein kannattaa ottaa lämmityslaitteen lämminvesi kannen perseestä RS2000 termostaatin paikalta, tekee siihen sellaisen laipan josta putki lähtee sivulle.
Jakopäät identtiset.
offtopic:
Volmari, miksi sinulla on
tuo tarra tuulilasissa, peruutatko aina joka paikkaan että takanatulevat näkee sen?

Lähetetty: 23 Helmi 2007 20:43
Kirjoittaja ojpukki
henu kirjoitti:
hieman OT:nä mitkä moottorin korvat sul on tos DOHC koneessa minkä oot istuttanut tohon välikoppaan???
Mulla on ohc korvat (siis sellaiset teräksiset) johon on tinattu laippa, että saa dohcin alakertaan kiinni. Korvissa on kiinni matalat ja jäykät kumi tyynyt. Tyynyt löytyi Tasannolta oulusta.
Megasguirttiin kannattaa tutustua tuolla
http://www.finsquirt.net
Megasquirtin säätämisen kanssa on itselläni ainakin opettelemista, mutta ei se mitenkään mahdoton nakki ole. Johdotus hommat on yksinkertaiset ja myös piirilevyn tinaus onnistuu partcon ohjeilla yllättävän helposti jopa ensikertalaiselta. Ja onhan se halpa...
Minun mielestä Scorpion imusarja saattaaisi olla kivuttomin ratkaisu tähän vesiongelmaan. Ja tulisihan siinä samalla hoidettua tuo imusarjan modaus onkelmatkin

Lähetetty: 25 Helmi 2007 12:09
Kirjoittaja SuperMajor
jaska74 kirjoitti:
no nii justiinsa...

No justiinsa niin. Ohc:ssä ja sen johdannaisessa Cossun Dohcissa on pakosarja koneen oikealla, kun taas Sierran DOHC:ssa ( eli 8-venttiilisessä I4-koneessa) ja sen johdannaisessa RS2000:sen 16 V DOHCissa on pakosarja koneen vasemmalla puolella.
Että näin.
Lähetetty: 25 Helmi 2007 19:46
Kirjoittaja jaska74
SuperMajor kirjoitti:
No justiinsa niin. Ohc:ssä ja sen johdannaisessa Cossun Dohcissa on pakosarja koneen oikealla, kun taas Sierran DOHC:ssa ( eli 8-venttiilisessä I4-koneessa) ja sen johdannaisessa RS2000:sen 16 V DOHCissa on pakosarja koneen vasemmalla puolella.
Että näin.
johan se tuli selväks viikko sitten...

Lähetetty: 27 Helmi 2007 22:19
Kirjoittaja jaska74
eipä ollu pitkä projekti
viewtopic.php?t=11331
Lähetetty: 27 Helmi 2007 22:28
Kirjoittaja isierras
no ei.

päädyin scorpion 2.3 -mottiin (16V myös). niitä ku on nyt ollu markkinoilla.. mut projekti etenee edelleen jossain vaiheessa, jos kansi ei tolla hinnalla kellekään kelpaa

. et sikäli tiedot ei ole menny hukkaan.
Lähetetty: 28 Helmi 2007 11:33
Kirjoittaja jaska74
laitahan raporttia ja kuvia miten kone istuu sierraan
ps. korjaa tuohon myynti ilmotukseen paikkakunta ennenkin modet kerkii...

Lähetetty: 09 Maalis 2007 10:10
Kirjoittaja ojpukki
Lisätään tähän ketjuun vielä tuosta 16v scorpion imusarjasta sen verran että jos käyttää rs2000 kantta niin imusarjassa olevaa termostaattikoteloa ei voi käyttää jäähdytysveden kiertoon, koska rs2000 kannessa ei ole sille valeuttu paikkaa. Imusarajan pulttijako yms sopii kanteen joten sitä voi käyttää imusarjana, mutta ei vedenkirtoon. Jos haluaa modata DOHC sierrasta 16 venttiilisen helpoimmalla pääsee kun hommaa scorpion 16v kannen, imusarjan sekä rs2000 nokat.