Sivu 1/1

Escortin kytkimen vaihto

Lähetetty: 20 Helmi 2007 12:50
Kirjoittaja Pyrre
Juu eli tänään tuossa kävin hiukan ajelemassa escolla, ja tuli vihdoin se eteen mitä jo osasikin odotella. Kytkin alkoi antautumaan. Eli täyskiihdytyksissä ja etenkin isommilla vaihteilla kierrokset nousevat ja vain pieni osa tehoista välittyy pyörille.

Eli miten iso ja kallis remontti tuo on tehdä? Ja onko minkälainen tehdä itse? Osat vissiin noin 150€ motonetissä.

Lähetetty: 20 Helmi 2007 12:59
Kirjoittaja Volmari
100e muistaakseni koko kytkinhässäkkä..

sen mitä joskus avustin kaveria kun vaihtoi kytkintä niin voin sanoa ettei mitään järin kivaa hommaa duunata yksinään.

Lähetetty: 20 Helmi 2007 13:36
Kirjoittaja Pyrre
Mikäs siinä niin epämukavaa oli?

Lähetetty: 20 Helmi 2007 19:07
Kirjoittaja Mataz
itteekin kiinnostais tollasen rempan hinta pajalla..? kun ei oo itellä oikeen mielenkiintoo/aikaa/paikkaa alkaa hommaileen. kun kuitenkin aika iso hommahan tuo on.

Lähetetty: 20 Helmi 2007 21:18
Kirjoittaja sinccos
Moi. Itselläni on Orion vm. -88, siihen tuli kytkinremppa, kytkimen vaihtaminen oli kyllä aika v******ista hommaa, ainakin itselläni tuossa kytkimeen käsiksi pääseminen vaati aikamoisen purkuhomman iskarista lähtien. Aikaa siihen meni yhteensä n. 10 tuntia kokoamiseen eli yksi ihminen purki jne. ja kokoamisvaiheessa tarvittiin jo toista kannattelemaan osia. Aika v-mäinen homma varsinkin jos ei ole koskaan sitä tehnyt.

Lähetetty: 20 Helmi 2007 23:21
Kirjoittaja Regu
Yks vittumainen kohta on laatikon taka kannake :wink:

Lähetetty: 20 Helmi 2007 23:28
Kirjoittaja henu
sinccos kirjoitti:Moi. Itselläni on Orion vm. -88, siihen tuli kytkinremppa, kytkimen vaihtaminen oli kyllä aika v******ista hommaa, ainakin itselläni tuossa kytkimeen käsiksi pääseminen vaati aikamoisen purkuhomman iskarista lähtien. Aikaa siihen meni yhteensä n. 10 tuntia kokoamiseen eli yksi ihminen purki jne. ja kokoamisvaiheessa tarvittiin jo toista kannattelemaan osia. Aika v-mäinen homma varsinkin jos ei ole koskaan sitä tehnyt.
esim: tämän ikäisessä olen itse purkanu koneen pois...ainakin omasta mielestä paaaaljon helpompi vaihtaa kytkin irroittamalla kone

Lähetetty: 21 Helmi 2007 09:58
Kirjoittaja timberhofman
Regu kirjoitti:Yks vittumainen kohta on laatikon taka kannake :wink:
aivan :evil: mut ei toi niin paha remppa yksin ole tehdä itelläki se pian edessä... :shock:

Lähetetty: 21 Helmi 2007 11:52
Kirjoittaja Pyrre
Olisko kenelläkään selostaa hiukan mitä kaikkea pitää repiä edestä? Ja vaatiiko paljon tilaa ym?

Lähetetty: 21 Helmi 2007 12:28
Kirjoittaja timberhofman
http://s170.photobucket.com/albums/u243/timberhofman/

auttaako yhtää? laiska oon en jaksanu kirjottaa joten otin kuvat alfamerista suoraa :lol:

Lähetetty: 21 Helmi 2007 16:05
Kirjoittaja Regu
Mullakin ois varmaan koht taas edessä kytkin remppa kun motonetin halpis ei meinaa pitää :(

Lähetetty: 21 Helmi 2007 21:24
Kirjoittaja Pyrre
Miten pitkään kesti motonetin kamat sulla? Koska sieltä itsekkin meinasin hommata.

Lähetetty: 21 Helmi 2007 23:59
Kirjoittaja Regu
Pyrre kirjoitti:Miten pitkään kesti motonetin kamat sulla? Koska sieltä itsekkin meinasin hommata.
Mun ajossa reilun vuoden luistelematta :lol: seuraava kytkin ei ole mikään "hyvä&halpa"

Lähetetty: 22 Helmi 2007 21:26
Kirjoittaja Pyrre
Kuinka paljon tuli kilometrejä taakse sille. Nimittäin itsellä tulee otettua irti kaikki se teho mitä kinnerillä on tarjota melkein joka kiihdytyksessä ym. Että kelasin vaan että kestääkö puolta päivää pidempää.

Lähetetty: 22 Helmi 2007 21:34
Kirjoittaja Regu
Älä ota halvinta (muistaakseni joku italialainen) ni luulis kestävän pikkuviritkin

Lähetetty: 22 Helmi 2007 21:39
Kirjoittaja tupu
Osta sachs, jos hyvän haluat.

Lähetetty: 22 Helmi 2007 23:38
Kirjoittaja Volmari
itselläni on motonetin kytkinpaketti, merkkiä en muista mutta on toiminut n.50tkm ilman mitään ongelmia. ja ruoskaa on saanut, ettei mitään nättiä ajoa ole kokenut.

Lähetetty: 23 Helmi 2007 21:49
Kirjoittaja Pyrre
Selvä, pitää tässä kunhan rahaa saa niin alkaa katselemaan osia ja paikkaa vaihdolle. Kun vielä pystyy kuitenkin ajamaan, kun nätisti ajaa.