Sivu 1/1

Sierran bensamittari

Lähetetty: 04 Helmi 2007 22:12
Kirjoittaja tomipee
Elikkä siirryin tänään fordiin, kyseessä 89 vuoden 2.0 doch kasaari koneella oleva sierra, ainut ongelma on bensamittari, se ei toimi, kuulin essonbaarissa että olisi tyyppivika 80 luvun fordeissa, anyone? Mistä kannattaisi lähteä vian etsintään?

Lähetetty: 05 Helmi 2007 00:58
Kirjoittaja koha
Oli mullakin (toistaiseksi) viimeisessä sierrassa, korjaus oli helppoa: aina tankki täyteen ja trippimittari nollille. Ei loppunut aine kertaakaan, henk koht ajotyylin mukaan seuraavat tankkaukset. Nykyiset motukan toimiva eli liikkuva mittari on vain suuntaa antava, viisari puolessa välissä, ainetta luokkaa 25 litraa jäljellä... Kertoo Scangauge

Lähetetty: 05 Helmi 2007 07:05
Kirjoittaja janzamar
Vikaa ettisin sieltä tankin puolen johdoista ensin..
ankaraa putsausta ja uudet liittimet.
Jos ei herää niin sitten mittariston takaa sellanen säädinpaketti,joku sormenpään kokonen ehkä,jos ei sekään auta niin sitten jo se itse tankissa oleva anturi.

http://auto.howstuffworks.com/fuel-gauge.htm

Lähetetty: 05 Helmi 2007 10:04
Kirjoittaja tursas
Tankin päästä mäkin lähtisin niiden piuhojen kuntoa tutkii, mulla se bensamittari toimii aina, joten sinne pitäis tulla jatkuva virta.

Taitaa tossa mallissa olla se bensapumppu tankin sisällä, joten sekin piuha sinne tulee ja maa......oliskohan joku täällä sanonu, että siihen tankin päällä olevaan polttoaine-anturiin pääsee kiinni takapenkin alla olevasta huoltoreijästä...., mutta korjauskirja opastaa lyhyesti, että irrota maakaapeli akusta, irrota tankki ja vaihda anturi ja kokoa kasaan samassa järjestyksessä....aika iso homma, jos se noin menee... :roll:

Lähetetty: 05 Helmi 2007 15:30
Kirjoittaja tomipee
No tällä opiskelijapudjetilla toi aina täyteen tankkaaminen ei ole hirveän mahdollista :roll: Hmm, elikkä takapenkit irti nii sieltä pääse käsiksi?

Ei nyt liity varsinaisesti aiheeseen, mutta en viitti tehdä uutta topicia, aamulla knu lähdin ajamaan kylmällä koneella, annoin toki auton käydä tyhjäkäyntiä muutaman minuutin ennen kuin lähdin ajamaan, kun ajoin 60 5vaihteella ~pintakaasulla auto nyki, eilen kun ostin ja kone oli kokoajan lämmin ei tälläistä esiintynyt, vai olisiko vain bensa vähissä :lol: :?:

Lähetetty: 05 Helmi 2007 15:41
Kirjoittaja tursas
Juu, ku ei meinaa muistaa, ennen kuin irrotat penkin lue tää:
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=7591
:roll:

...tosta jälkimmäisestä kappaleesta en saanu selvää.. 8)

Lähetetty: 06 Helmi 2007 06:55
Kirjoittaja janzamar
60 km/h ja 5-vaihde ei oo ehkä kovin hyvä yhdistelmä..
Rasittaa laakereita vaikka jotenkin jaksaakin vielä vetää.

Lähetetty: 06 Helmi 2007 15:16
Kirjoittaja Riesa2.0
janzamar kirjoitti:60 km/h ja 5-vaihde ei oo ehkä kovin hyvä yhdistelmä..
Rasittaa laakereita vaikka jotenkin jaksaakin vielä vetää.
Täysin ot, mutta autokoulun opetteja yritti mulle aikanaan kakkosvaiheessa opettaa sellaista että neljänkympin alueella olis pitänyt ajaa vitosella.. Autokoulun audissa kierrokset siinä 1000rpm kohdilla. Käski sitten vielä että koita sitten omalla autolla samaa kun kuulemma on hyvä ajaa aina mahd. pienillä kierroksilla. Säästää ehkä bensaa, mutta ei kyllä autoa! Eipä oo tuotakaan "ohjetta" ole sitten tullut noudatettua :roll:

Lähetetty: 06 Helmi 2007 16:55
Kirjoittaja tomipee
Elikkä sierraa ajetaan 60 4:ella? pistetään korvan taakse

Lähetetty: 06 Helmi 2007 19:31
Kirjoittaja Rotta-Racing
Riesa2.0 kirjoitti: Täysin ot, mutta autokoulun opetteja yritti mulle aikanaan kakkosvaiheessa opettaa sellaista että neljänkympin alueella olis pitänyt ajaa vitosella.. Autokoulun audissa kierrokset siinä 1000rpm kohdilla. Käski sitten vielä että koita sitten omalla autolla samaa kun kuulemma on hyvä ajaa aina mahd. pienillä kierroksilla. Säästää ehkä bensaa, mutta ei kyllä autoa! Eipä oo tuotakaan "ohjetta" ole sitten tullut noudatettua :roll:


Noh eiks audi ja ford ole hiukan eri asiat.Kyl mä ainakin ajan 4:sella about 60-80kilsaan tunnis ennenkuin vaihdan, Vitonen on vaan jotenkin (ylivaihde) kaupunki ajossa....Mut kukin tyylillään..

Lähetetty: 07 Helmi 2007 10:45
Kirjoittaja Pyrre
No ohjekirjahan sen selvittää, Escort ainakin 1.8 on ajettavissa muistaakseni 57km/t jälkeen 5:lla. Ja tuli todettua että pienentää kulutusta helvetisti ainakin mulla kun malttaa pistää tarpeeks ison vaihteen. En sitten tiedä että onko noi ohjekirjan arvot sellasia että laatikko tykkäis. Mut niiden mukaan ajetaan, ja tietty terveen järjen.