Sierran bensamittari

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tomipee
Viestit: 115
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:43

Sierran bensamittari

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Elikkä siirryin tänään fordiin, kyseessä 89 vuoden 2.0 doch kasaari koneella oleva sierra, ainut ongelma on bensamittari, se ei toimi, kuulin essonbaarissa että olisi tyyppivika 80 luvun fordeissa, anyone? Mistä kannattaisi lähteä vian etsintään?
Sierra
koha
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Elo 2006 13:21

Viesti Kirjoittaja koha »

Oli mullakin (toistaiseksi) viimeisessä sierrassa, korjaus oli helppoa: aina tankki täyteen ja trippimittari nollille. Ei loppunut aine kertaakaan, henk koht ajotyylin mukaan seuraavat tankkaukset. Nykyiset motukan toimiva eli liikkuva mittari on vain suuntaa antava, viisari puolessa välissä, ainetta luokkaa 25 litraa jäljellä... Kertoo Scangauge
välikoppaeskoo oon kokeillu
-91 tokkisierra oli (nyyh)
-90 tokkisierra myyty
-97 farkkumondeo myyty
-02 farkkumondeo myyty
-11 joku ihan muu
-kesälelut: 410kg/39hp, 815kg/180hp, 1100kg/260hp, 1600kg/300hp
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Vikaa ettisin sieltä tankin puolen johdoista ensin..
ankaraa putsausta ja uudet liittimet.
Jos ei herää niin sitten mittariston takaa sellanen säädinpaketti,joku sormenpään kokonen ehkä,jos ei sekään auta niin sitten jo se itse tankissa oleva anturi.

http://auto.howstuffworks.com/fuel-gauge.htm
ei sieltä mitään junia t...
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Tankin päästä mäkin lähtisin niiden piuhojen kuntoa tutkii, mulla se bensamittari toimii aina, joten sinne pitäis tulla jatkuva virta.

Taitaa tossa mallissa olla se bensapumppu tankin sisällä, joten sekin piuha sinne tulee ja maa......oliskohan joku täällä sanonu, että siihen tankin päällä olevaan polttoaine-anturiin pääsee kiinni takapenkin alla olevasta huoltoreijästä...., mutta korjauskirja opastaa lyhyesti, että irrota maakaapeli akusta, irrota tankki ja vaihda anturi ja kokoa kasaan samassa järjestyksessä....aika iso homma, jos se noin menee... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
tomipee
Viestit: 115
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja tomipee »

No tällä opiskelijapudjetilla toi aina täyteen tankkaaminen ei ole hirveän mahdollista :roll: Hmm, elikkä takapenkit irti nii sieltä pääse käsiksi?

Ei nyt liity varsinaisesti aiheeseen, mutta en viitti tehdä uutta topicia, aamulla knu lähdin ajamaan kylmällä koneella, annoin toki auton käydä tyhjäkäyntiä muutaman minuutin ennen kuin lähdin ajamaan, kun ajoin 60 5vaihteella ~pintakaasulla auto nyki, eilen kun ostin ja kone oli kokoajan lämmin ei tälläistä esiintynyt, vai olisiko vain bensa vähissä :lol: :?:
Sierra
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Juu, ku ei meinaa muistaa, ennen kuin irrotat penkin lue tää:
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=7591
:roll:

...tosta jälkimmäisestä kappaleesta en saanu selvää.. 8)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

60 km/h ja 5-vaihde ei oo ehkä kovin hyvä yhdistelmä..
Rasittaa laakereita vaikka jotenkin jaksaakin vielä vetää.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

janzamar kirjoitti:60 km/h ja 5-vaihde ei oo ehkä kovin hyvä yhdistelmä..
Rasittaa laakereita vaikka jotenkin jaksaakin vielä vetää.
Täysin ot, mutta autokoulun opetteja yritti mulle aikanaan kakkosvaiheessa opettaa sellaista että neljänkympin alueella olis pitänyt ajaa vitosella.. Autokoulun audissa kierrokset siinä 1000rpm kohdilla. Käski sitten vielä että koita sitten omalla autolla samaa kun kuulemma on hyvä ajaa aina mahd. pienillä kierroksilla. Säästää ehkä bensaa, mutta ei kyllä autoa! Eipä oo tuotakaan "ohjetta" ole sitten tullut noudatettua :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
tomipee
Viestit: 115
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Elikkä sierraa ajetaan 60 4:ella? pistetään korvan taakse
Sierra
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Riesa2.0 kirjoitti: Täysin ot, mutta autokoulun opetteja yritti mulle aikanaan kakkosvaiheessa opettaa sellaista että neljänkympin alueella olis pitänyt ajaa vitosella.. Autokoulun audissa kierrokset siinä 1000rpm kohdilla. Käski sitten vielä että koita sitten omalla autolla samaa kun kuulemma on hyvä ajaa aina mahd. pienillä kierroksilla. Säästää ehkä bensaa, mutta ei kyllä autoa! Eipä oo tuotakaan "ohjetta" ole sitten tullut noudatettua :roll:


Noh eiks audi ja ford ole hiukan eri asiat.Kyl mä ainakin ajan 4:sella about 60-80kilsaan tunnis ennenkuin vaihdan, Vitonen on vaan jotenkin (ylivaihde) kaupunki ajossa....Mut kukin tyylillään..
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

No ohjekirjahan sen selvittää, Escort ainakin 1.8 on ajettavissa muistaakseni 57km/t jälkeen 5:lla. Ja tuli todettua että pienentää kulutusta helvetisti ainakin mulla kun malttaa pistää tarpeeks ison vaihteen. En sitten tiedä että onko noi ohjekirjan arvot sellasia että laatikko tykkäis. Mut niiden mukaan ajetaan, ja tietty terveen järjen.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Vastaa Viestiin