Sivu 1/1

Xr2i:n kierroslukumittari

Lähetetty: 04 Helmi 2007 12:56
Kirjoittaja ana
Onko tietoa mistä Xr2i Fiestan kierroslukumittari ottaa tietonsa?

Mulla on kyseisessä autossa käynyt niin että mittari on muutaman tuhatta kierrosta ylempänä eli tyhjäkäynnissä se näyttää noin 3000 rpm ja sitten kun antaa kaasua niin se menee reilusti yli asteikon :D

Muuten kierrosluku mittari tuntuu toimivan normaalisti. En ole kerinnyt vielä tutkimaan vikaa.

Lähetetty: 04 Helmi 2007 16:30
Kirjoittaja Volmari
niin tiukka kone että pakko pitää tyhjäkäynti korkeella =P

no ei.. piruilua.

Re: Xr2i:n kierroslukumittari

Lähetetty: 06 Helmi 2007 14:07
Kirjoittaja JesseT
ana kirjoitti:Onko tietoa mistä Xr2i Fiestan kierroslukumittari ottaa tietonsa?
Toisen puolan linjasta mitä EDIS-4 ohjaa.

Lähetetty: 06 Helmi 2007 22:49
Kirjoittaja Krisse
Alkoiko tää ihan yhtäkkiä vai jonkun rassailun yhteydessä? Ja tekeekö se tuota aina ja jatkuvasti?

Veikkaampa että vika löytyy itse mittaristoyksiköstä, jos koneesta (edis yksiköstä tai mistä se nyt signaalin ottaakaan) tulisi noin omituista kierroslukusignaalia niin tuskimpa koko pannu edes toimisi.

Lähetetty: 07 Touko 2007 10:14
Kirjoittaja _[J]_[L]_[J]_
Krisse kirjoitti:Alkoiko tää ihan yhtäkkiä vai jonkun rassailun yhteydessä? Ja tekeekö se tuota aina ja jatkuvasti?

Veikkaampa että vika löytyy itse mittaristoyksiköstä, jos koneesta (edis yksiköstä tai mistä se nyt signaalin ottaakaan) tulisi noin omituista kierroslukusignaalia niin tuskimpa koko pannu edes toimisi.
Itellä on kans tuo samainen kierroslukumittarin ongelma omassa xr2i:ssä.
Kuulin, että tuo kiekkamittarin virheellinen toiminta voi aiheuttaa koneelle hallaa. Pitääköhän tuo paikkansa?

Onko kiekkamittarissa oma yksikkönsä? Ja jos, niin voiko sen ainoastaan vaihtaa ettei tarvitse koko mittaristoa vaihtaa?

Lähetetty: 07 Touko 2007 16:24
Kirjoittaja Krisse
No ton aikasten Voordien mittaristothan on tunnettuja noista kierroslukumittarien temppuiluista. Melkein mikä vaan vika (joka itsestään alkaa) mittariston juotosten viallisuudesta.

Perinteinen korjaustapa on käydä kolvilla kaikki juotokset läpi.

Jos taas kyseessä on just vaihettu mittaristo jota ei saada toimimaan, vika voi olla missä tahansa.