Xr2i:n kierroslukumittari

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ana
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Joulu 2005 17:06

Xr2i:n kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja ana »

Onko tietoa mistä Xr2i Fiestan kierroslukumittari ottaa tietonsa?

Mulla on kyseisessä autossa käynyt niin että mittari on muutaman tuhatta kierrosta ylempänä eli tyhjäkäynnissä se näyttää noin 3000 rpm ja sitten kun antaa kaasua niin se menee reilusti yli asteikon :D

Muuten kierrosluku mittari tuntuu toimivan normaalisti. En ole kerinnyt vielä tutkimaan vikaa.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

niin tiukka kone että pakko pitää tyhjäkäynti korkeella =P

no ei.. piruilua.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Xr2i:n kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja JesseT »

ana kirjoitti:Onko tietoa mistä Xr2i Fiestan kierroslukumittari ottaa tietonsa?
Toisen puolan linjasta mitä EDIS-4 ohjaa.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Alkoiko tää ihan yhtäkkiä vai jonkun rassailun yhteydessä? Ja tekeekö se tuota aina ja jatkuvasti?

Veikkaampa että vika löytyy itse mittaristoyksiköstä, jos koneesta (edis yksiköstä tai mistä se nyt signaalin ottaakaan) tulisi noin omituista kierroslukusignaalia niin tuskimpa koko pannu edes toimisi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
_[J]_[L]_[J]_
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Huhti 2007 16:46
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja _[J]_[L]_[J]_ »

Krisse kirjoitti:Alkoiko tää ihan yhtäkkiä vai jonkun rassailun yhteydessä? Ja tekeekö se tuota aina ja jatkuvasti?

Veikkaampa että vika löytyy itse mittaristoyksiköstä, jos koneesta (edis yksiköstä tai mistä se nyt signaalin ottaakaan) tulisi noin omituista kierroslukusignaalia niin tuskimpa koko pannu edes toimisi.
Itellä on kans tuo samainen kierroslukumittarin ongelma omassa xr2i:ssä.
Kuulin, että tuo kiekkamittarin virheellinen toiminta voi aiheuttaa koneelle hallaa. Pitääköhän tuo paikkansa?

Onko kiekkamittarissa oma yksikkönsä? Ja jos, niin voiko sen ainoastaan vaihtaa ettei tarvitse koko mittaristoa vaihtaa?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

No ton aikasten Voordien mittaristothan on tunnettuja noista kierroslukumittarien temppuiluista. Melkein mikä vaan vika (joka itsestään alkaa) mittariston juotosten viallisuudesta.

Perinteinen korjaustapa on käydä kolvilla kaikki juotokset läpi.

Jos taas kyseessä on just vaihettu mittaristo jota ei saada toimimaan, vika voi olla missä tahansa.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin