Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Onko tietoa mistä Xr2i Fiestan kierroslukumittari ottaa tietonsa?
Mulla on kyseisessä autossa käynyt niin että mittari on muutaman tuhatta kierrosta ylempänä eli tyhjäkäynnissä se näyttää noin 3000 rpm ja sitten kun antaa kaasua niin se menee reilusti yli asteikon
Muuten kierrosluku mittari tuntuu toimivan normaalisti. En ole kerinnyt vielä tutkimaan vikaa.
Alkoiko tää ihan yhtäkkiä vai jonkun rassailun yhteydessä? Ja tekeekö se tuota aina ja jatkuvasti?
Veikkaampa että vika löytyy itse mittaristoyksiköstä, jos koneesta (edis yksiköstä tai mistä se nyt signaalin ottaakaan) tulisi noin omituista kierroslukusignaalia niin tuskimpa koko pannu edes toimisi.
Krisse kirjoitti:Alkoiko tää ihan yhtäkkiä vai jonkun rassailun yhteydessä? Ja tekeekö se tuota aina ja jatkuvasti?
Veikkaampa että vika löytyy itse mittaristoyksiköstä, jos koneesta (edis yksiköstä tai mistä se nyt signaalin ottaakaan) tulisi noin omituista kierroslukusignaalia niin tuskimpa koko pannu edes toimisi.
Itellä on kans tuo samainen kierroslukumittarin ongelma omassa xr2i:ssä.
Kuulin, että tuo kiekkamittarin virheellinen toiminta voi aiheuttaa koneelle hallaa. Pitääköhän tuo paikkansa?
Onko kiekkamittarissa oma yksikkönsä? Ja jos, niin voiko sen ainoastaan vaihtaa ettei tarvitse koko mittaristoa vaihtaa?
No ton aikasten Voordien mittaristothan on tunnettuja noista kierroslukumittarien temppuiluista. Melkein mikä vaan vika (joka itsestään alkaa) mittariston juotosten viallisuudesta.
Perinteinen korjaustapa on käydä kolvilla kaikki juotokset läpi.
Jos taas kyseessä on just vaihettu mittaristo jota ei saada toimimaan, vika voi olla missä tahansa.