zetec takatuuppariin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tervo

zetec takatuuppariin

Viesti Kirjoittaja tervo »

mitenkähän noi vaihdelaatikot mahtaa käydä vanhemmista malleista,mielenkiintoinen aihe,2l:ssa kuitenkin n.130hv
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

Joo, onhan jossain 1.8l zeteceissäkin 130hp. 2.0l koneet on porattu 1.8l lohkoista ja on heikompia jos alkaa virittämään. Sierran type 9 loota käy zetecin perään.
Mk2 esco rojektina...
tervo

zetec

Viesti Kirjoittaja tervo »

olis enemmän puhtia ku ohc:ssä,pikku kutittelulla aika paljon sais aikaan
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Juippa kirjoitti: Sierran type 9 loota käy zetecin perään.
Kuten myös 2000E, type 2, type 3, type E...
Käytännössä kaikki fordin rivineloskoneiden takavetolaatikot 60-luvulta alkaen sopii zetecin perään.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Ja onhan noita Zeteccejä laitettu vanhempiinkin voorteihin.
Suomessakin ainakin mk1 ja mk2 corttiinoita 1.8 Zetecillä. :wink:
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Juippa kirjoitti:2.0l koneet on porattu 1.8l lohkoista ja on heikompia jos alkaa virittämään.
Perustuuko tämä tietoon vai arveluun? Kyllä se 2.0 lohko kestää niin paljon kuin on massia virittää, ainakin ulkomailla tämä on todettu useaan otteeseen. Jive varmaan kertoo jos viestin huomaa miten asia oikeasti on. Jos epäilyttää lohkon kestävyys, etsii sitten ST170 lohkon GDI merkinnällä.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

Näin ne englannissa ainakin virioppaiden mukaan on. Esim. Focusta alettiin ahtamaan niin haettiin just nimenomaan 1.8l koneinen yksilö että kestäs varmemmin. :roll: En mee väittämään, mutta itse uskon kyllä.,.. :lol: Rahalla saa ja hevosella pääsee. Varmaan meinaa aika hyvä hintaero st170 lohkolla ja tavallisella 1.8l lohkolla. Ja en usko että kukaan niin tappiin alkaa tollasta konetta kadulle virittämään että ei tavallinen 2.0l lohko kestäis.
Mk2 esco rojektina...
tervo

zetec

Viesti Kirjoittaja tervo »

mitenkäs kytkin ja kepin paikka,siirtyykö
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: zetec

Viesti Kirjoittaja Tinde »

tervo kirjoitti:mitenkäs kytkin
Fordin omilla osilla, bolt-on hommaa. Lähes.
tervo kirjoitti:ja kepin paikka,siirtyykö
Ei välttämättä, riippuu autosta ja laatikosta.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Re: zetec

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Tinde kirjoitti: Fordin omilla osilla, bolt-on hommaa. Lähes.
Ei välttämättä, riippuu autosta ja laatikosta.
O.T.

Sulla on tuossa stw corttiinassa takana sierra/scorpio jarrusatulat, mutta mitkä levyt? sierran?
make89
Viestit: 58
Liittynyt: 05 Helmi 2005 18:54

Re: zetec

Viesti Kirjoittaja make89 »

tervo kirjoitti:mitenkäs kytkin ja kepin paikka,siirtyykö
Escortissa pitää ainakin keppiä siirtää vähän taaksemmas jos on vaikka type 9 loota
Ford escort mk2 2.0 77, Taunus 1.6 ohc 79 ja lepo sorsa 85
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: zetec

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Bootsi kirjoitti: O.T.

Sulla on tuossa stw corttiinassa takana sierra/scorpio jarrusatulat, mutta mitkä levyt? sierran?
205 gti peugeot takalevyt.
jive
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Maalis 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja jive »

Juippa kirjoitti:Joo, onhan jossain 1.8l zeteceissäkin 130hp. 2.0l koneet on porattu 1.8l lohkoista ja on heikompia jos alkaa virittämään. Sierran type 9 loota käy zetecin perään.
Juu itsellänikin oli sama harhaluulo, kunnes hommasin molemmat ja vertasin. Saattaa olla että lohkovaluissa on eroja(vrt. OHC 16x lohkot), mutta kyseinen 1.8 lohko oli samalla noin 4-5mm putken seinällä kuin kaksilitrainenkin. Ei mitään toivoa porata kaksilitraiseksi.

Niin ja vaihdelootahan tietty on se pienin ongelma, jos takapotku Escortiin alkaa Zeteciä asemoimaan.

Burton powerilta saa lähes kaikki tarvittavat osat muutokseen hyllystä. Muistaakseni Raceline toimittaa myös. Autoracing lienee rahamiehen suunta Suomessa. Koneen korvista ja niiden kanssa puljaamisesta oli jossakin juttua. Kannattaa myös muistaa että Zetec-nimellä kulkee kolmea ulkoisesti hyvin erilaista mottia...
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Joo ,burtonilta saa mutta maksaa sitte ihan reilusti. Alkaa väli tai vanhakopalle tulla hintaa :evil: Hieeman itse toteutusta ja koneistamon yms apua niin siitä se lähtee... Itselläkin samainen suunnitelma konekin pihamaalla, mutta taitaa mennä aika ja rahat tuohon Bimmeriin. Siitä saa kuiten helpommin ja halvemmalla sen 200 hv 8)
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Vastaa Viestiin