Sivu 1/2

IS sierran koneesta kipinä kateissa

Lähetetty: 30 Tammi 2007 17:24
Kirjoittaja JK-Tuning
Elikkäs kipinää ei tuu ollenkaan, vaikka on juuri vaihdettu ohjainyksikkö ja puola. Virran jakajaa en ole vielä vaihtanut koska se on aika uuden näköinen. Missä muualla voi olla vika :?: Itse epäilisin johdotuksia, koska kone on vaihdettu taunuksen koriin, ja on juuri asennettu fööni kylkeen, niin on voinu vahingossa irrota joku johto jostain. Niin ja kone on toiminut ennen ihan hyvin, kone on laitettu taunukseen joskus 6-7 vuotta sitten. Niin ja mistäköhän löytäis tohon sytkään jonku sähkökaavion niin vois tarkistaa että kaikki johdot menee sinne minne pitääkin :?:

Lähetetty: 30 Tammi 2007 19:15
Kirjoittaja TeRoK
Kampiakselin asento-anturi irti???

Lähetetty: 30 Tammi 2007 19:16
Kirjoittaja janzamar
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ford/
http://www.torrentz.com/
Alemmasta voi imuroida Haynesin oppaan pdf:nä.

..Niin tai siis tuolta löytää hakusanalla ne paikat mistä löytyy..

Lähetetty: 30 Tammi 2007 20:31
Kirjoittaja JK-Tuning
Missäs toi kampiakselin asentotunnistin sijaitsee?

Lähetetty: 30 Tammi 2007 21:06
Kirjoittaja tupu
JK-Tuning kirjoitti:Missäs toi kampiakselin asentotunnistin sijaitsee?
Tuskin sijaitsee missään, jos ohc kone on. :wink:

Lähetetty: 30 Tammi 2007 21:09
Kirjoittaja TeRoK
Ahaa eli tääkö on siis ohc kone??? En huomannut mainintaa.

No onko siinä nyt siis hall anturilla sytkä eli virranjakajassa liipaisukela?
Jos ei niin kampuran asento-anturi ainakin sijaitsee siellä jakopäässä eli edestäpäin kun katot niin pitäs löytyä kampuran päästä triggeripyörä ja sen vieressä ko. anturi.

Lähetetty: 30 Tammi 2007 21:24
Kirjoittaja JK-Tuning
Joku pieni "mötikkä" tos virranjakajan kyljessä kyllä on, johon menee kolme johtoa, eli ilmeisesti toi on tuo liipaisukela. Triggeripyörää ei ainakaan jakopäässä ole.

Lähetetty: 30 Tammi 2007 21:39
Kirjoittaja tupu
JK-Tuning kirjoitti:Joku pieni "mötikkä" tos virranjakajan kyljessä kyllä on, johon menee kolme johtoa, eli ilmeisesti toi on tuo liipaisukela. Triggeripyörää ei ainakaan jakopäässä ole.
onko tossa muuten ruisku kiinni, ja onko pitkänmallinen sytytysboksi?
onko akulta johdot tarkastettu? maajohdot?

Lähetetty: 31 Tammi 2007 16:24
Kirjoittaja JK-Tuning
ruisku on kiinni ja Sytytysboksi on pitkänmallinen. Akussa on johdot kunnolla kiinni kun juuri vaihdoin uuden akun (optima red top) niin nyt saa ainakin kunnolla virtaa. Puolan ja ohjausboksin maat on takistettu.

Lähetetty: 31 Tammi 2007 18:46
Kirjoittaja TeRoK
Eikö lähe edes vetämällä käyntiin?
Meinasin , että jos olis se virtalukon start asennolta puolalle tuleva johto jäänyt pois niin , ei startatessa saa kipinää.

Oletko esim. jollain lampulla testannut jo, että puolan miinus pätkii ja plussaan tulee kokoajan jännite?

Lähetetty: 31 Tammi 2007 20:40
Kirjoittaja JK-Tuning
En ole vetämällä koittanut vielä, koska auto on aika v-mäinen saada työnnettyä takas talliin ku sinne on ylämäki. Plussaan tulee ainakin koko ajan jännite (pitää vielä koittaa tuleeko startattaessa) Pitääpäs koittaa pätkiikö tuo miinus vai onko vedetty suoraan maihin. Eli tuon puolan plus piuhan pitää mennä virtalukon START(III) asentoon? vai? Nyt siihen tulee virta jo pelkästään virrat päällä.(II)

Lähetetty: 31 Tammi 2007 20:50
Kirjoittaja TeRoK
Puolan plussaan pitäs tulla sekä start asennolta, että virta päällä asennolta jännite.
Miinuksen kuuluisi pätkiä sen liipaisukelan impulssien perusteella.
Johto miinukseen tulee sytty boksilta.
Jos se ei pätki ei tule toisiopuolelle suurjännitettä eikä siis kipunaa.

Lähetetty: 31 Tammi 2007 20:53
Kirjoittaja jaska74
niin onko toi siis ohc vai dohc kone?

Lähetetty: 31 Tammi 2007 21:06
Kirjoittaja JK-Tuning
ohc kone kyseessä

Lähetetty: 31 Tammi 2007 22:29
Kirjoittaja JK-Tuning
Tuli huomattua äsken että puolalle ei tule ollenkaan maita sytkäboksin kautta. Voiko toi boksi olla rikki tai väärä kun se on kuitenkin ihan uusi vai onko vika hall anturissa?

Lähetetty: 01 Helmi 2007 08:47
Kirjoittaja country sedan
Jos jakaja mykistyy antaa yhden kipinän satunnaisesti kun kääntää virrat päälle.
Aika synkkä vaihtaa Hall, kun purattaa akselin irti, sekin joskus kokeiltu.
Sama jakaja kuin sähkö kaasarillisessakin jos on Bosch:ista kyse.
Itellä murahti ECU, ilmeisesti, koska muualtakaan ei vikaa löytynyt.

Lähetetty: 01 Helmi 2007 13:18
Kirjoittaja tursas
Tossa kattelin taas Sierran Alfamer-kirjaa, siellä on aika hyvä vianetsintäkaavio sytkäpuolelle ja sähkökaaviot suomeksi, se on hyvä kirja ja ellei haluu tuhlaa sitä 27 €, ni saa lähimmästä kirjastosta niinku mulla.
Onhan siellä ne kaikki maapiuhat akusta runkoon ja rungosta koneeseen katottu pariin kertaan ja vielä voi vetää apukaapelin akun miinuksesta suoraan kanteen, ai jaa näyttikin olleen jo tuolla ylhäällä niitä maa tarkastuksia :roll:
Englanniksi Sierran sytkäpuolta laitetaan täällä:
http://www.todowarnes.com/demanda/manua ... 903-05.pdf
:roll:

Lähetetty: 01 Helmi 2007 17:26
Kirjoittaja JK-Tuning
Tuli tos tarkasteltua noita johdotuksia, ja huomasin et sytkäboksilta lähtevä musta johto haarautuu sisällä ja menee johonkin keltaiseen releeseen ja mustaan 9 napaiseen liittimeen mutta liitimen päässä ei ole mitään :?: Mitä siinä kuuluis olla :?:
Kuva vähän selventämään tota liitintä ja relettä
http://memimage.cardomain.net/member_im ... 2_full.jpg

kuvat linkkeinä -yp

Lähetetty: 02 Helmi 2007 21:28
Kirjoittaja JK-Tuning
JK-Tuning kirjoitti:Tuli tos tarkasteltua noita johdotuksia, ja huomasin et sytkäboksilta lähtevä musta johto haarautuu sisällä ja menee johonkin keltaiseen releeseen ja mustaan 9 napaiseen liittimeen mutta liitimen päässä ei ole mitään :?: Mitä siinä kuuluis olla :?:
Kuva vähän selventämään tota liitintä ja relettä
http://memimage.cardomain.net/member_im ... 2_full.jpg

kuvat linkkeinä -yp
Niin mikä tohon mustan liittimen päähän kuuluu :?: :?:

Lähetetty: 03 Helmi 2007 08:33
Kirjoittaja jaska74
lähinnä ihmettelen että mitä noi ryöstäjät ja abikot siellä tekee?

Lähetetty: 03 Helmi 2007 15:09
Kirjoittaja JK-Tuning
jaska74 kirjoitti:lähinnä ihmettelen että mitä noi ryöstäjät ja abikot siellä tekee?
Samaa minäkin oon ihmetelly, jotain entisen omistajan virityksiä...

Lähetetty: 03 Helmi 2007 15:19
Kirjoittaja Aksu
Muistaakseen tuo on sierrassa kiinni ollessaan virtalukon kautta tuleva + johto boxille.

sama vika mullakin

Lähetetty: 06 Helmi 2007 22:21
Kirjoittaja olekki
eli mun Riesa on -92 is ja sama vika. Kaikki elektroniikka laitteet olen jo vaihatanut eli mulla on enään jäljellä johtojen testaus. Kerro ihmeessä jos löydät vian mikä se oli jos vaikka mulla olisi sama ongelma.

Lähetetty: 07 Helmi 2007 10:20
Kirjoittaja JK-Tuning
Vieläkin kaivattais tietoa mihin toi musta liitin kuuluu, sähkökaavion mukaan siihen tulee joku "instrument cluster"(mutta mikä tämä on)? luulis et tohon joku "boksi" tai vastaava kuuluu? Ainakin puolalta lähtevä -? johto tulee supressorin kautta tonne ja kaavion mukaan sen johdon pitäis mennä juurikin tohon "instrument clusteriin". Niin ja pitääkös ton supressorin läpi kulkea virta? Omasta ei mene mitään läpi :?:

Lähetetty: 07 Helmi 2007 14:43
Kirjoittaja TeRoK
Toi instrument cluster on joku mittariston liitin. Olisko merkkivalot sun muut sitä kautta menneet. :roll: