Sivu 1/2
2.0 sierra ----> cossu,ohc turbo?
Lähetetty: 22 Huhti 2005 16:23
Kirjoittaja Pajavasara
Eli mitäs tohon tarvii et homma toimis kunnol... cossun alakerta tulos,koneen johto sarja,loota,täydellinen ruisku,pakosarja,turbo,välijäähytin,ohc yläkerta!
Mitä muuta tarvii et sen saa kerralla kasaan/käyntiin.. ettei tartte sitte miettiä ja kirota mitä puuttuu.. .
Takanahan on jo levyt kiinni... pitäskö eteekii vaihtaa isommat levyt ku taitaa olla ihan is riesan vakiot siellä..???
Lähetetty: 22 Huhti 2005 17:06
Kirjoittaja lalli69
Lähetetty: 22 Huhti 2005 17:08
Kirjoittaja kynsi
OHC:lle tarkotetin imusarjan esim. is vakio. Ja oharin pakosarjan turbolle...
Lähetetty: 22 Huhti 2005 17:09
Kirjoittaja voicecoil
kynsi kirjoitti:OHC:lle tarkotetin imusarjan esim. is vakio. Ja oharin pakosarjan turbolle...
taitaa olla jo nämä osat.
Lähetetty: 22 Huhti 2005 17:18
Kirjoittaja kynsi
Kun luki täydellinen ruisku, ajattelin cossun ruiskua, koska kyseessä on turboauto. seli seli...

Lähetetty: 22 Huhti 2005 17:19
Kirjoittaja Pajavasara
kynsi kirjoitti:OHC:lle tarkotetin imusarjan esim. is vakio. Ja oharin pakosarjan turbolle...
Hmm eli Cossun imusarja ei käy ohc kanteen?
Ja se p-sarja ois tulos jo...

Lähetetty: 22 Huhti 2005 17:31
Kirjoittaja kynsi
NONII. Olimpas päätelly oikein! Vositä coilia joka mua epäili...
Ei se käy se cossun imusatsi. Paa vaikka is-oharin imusarja, ja siihen ne cossun hilut... Pakopuolella sama juttu.
Lähetetty: 22 Huhti 2005 18:22
Kirjoittaja Pajavasara
kynsi kirjoitti:NONII. Olimpas päätelly oikein! Vositä coilia joka mua epäili...
Ei se käy se cossun imusatsi. Paa vaikka is-oharin imusarja, ja siihen ne cossun hilut... Pakopuolella sama juttu.
Jep jep... joo pitää tehdä joku patentti..

ja se p-sarja ei o cossun mikä on tulos!
Lähetetty: 22 Huhti 2005 18:30
Kirjoittaja kynsi
Ai patentilla soikeesta reiästä pyöreä?
Lähetetty: 22 Huhti 2005 18:39
Kirjoittaja turbiiniriesa
mul on cossun imusarja ohc:ssa(is) kiinni,enkä oo ainoo jolla tollanen on,laippa ja pätkät putkee is:n sarjasta ja loput cosan imusarjasta,sit vaan hitsailee yhteen ja jotkut on käyttäny hitsauksen sijasta silikoniletkuja.
Lähetetty: 22 Huhti 2005 19:05
Kirjoittaja kynsi
Nonii, is- sarjan joutuu hankiin kuitenki...

Lähetetty: 22 Huhti 2005 19:58
Kirjoittaja turbiiniriesa
juu is:n imusarjan tarvii(jonka rikkoo) ja jos kerran kaasaripeli.
ja joko kaivertaa suuttimien lovet kanteen tai is:n kansi.
sitten täytyy laittaa myös jakopään hihnapyörät kampiakselin päähän ja apuakseliin ohc:sta>itellä juuri ihmeteltävää oli noiden kanssa

sit pakosarjaksi joko stoccaturbolainen ae:n sarja tai joku peltisarja tai jotkut on tehny tavallisen ohc:n sarjaan jatkeen jossa laippa turbolle,mut en semmosta suosittele.
lisää tulee myöhemmin jos tulee mieleen.
Lähetetty: 23 Huhti 2005 13:25
Kirjoittaja kynsi
Ae turbon valusarjasta pitää pirrata puolidesiä rautaa pois, jos meinaa että niistä penee pakokaasu läpi. Muutos tuntuu tehoissa heti.
Lähetetty: 23 Huhti 2005 19:50
Kirjoittaja turbiiniriesa
ja sitkään ei oo kovin hyvä tuo ae:n sarja,siks ite hommasin peltisarjan et kaasut todellakin poistuu,vaikka turbokäytössä ei olekkaan niin tärkeetä pakosarjan virtaavuus kuin vaparissa

mut kuitenkin

Lähetetty: 25 Huhti 2005 17:16
Kirjoittaja voicecoil
turbiiniriesa kirjoitti:ja sitkään ei oo kovin hyvä tuo ae:n sarja,siks ite hommasin peltisarjan et kaasut todellakin poistuu,vaikka turbokäytössä ei olekkaan niin tärkeetä pakosarjan virtaavuus kuin vaparissa

mut kuitenkin

uskallan olla erimieltä.
Lähetetty: 25 Huhti 2005 20:18
Kirjoittaja kynsi
Kyllä on joo tärkeää tuo pakosarjan virtaavuus. Onhan Pullinkivehkeissä Diesel Valtroissa sun muissaki peltisarja...
Lähetetty: 25 Huhti 2005 20:27
Kirjoittaja Bootsi
voicecoil kirjoitti: uskallan olla erimieltä.
Pakosarjan hyvä virtaus ON tärkeämpää vaparissa.
Ahdetuissa vasta turbon jäkeen on syytä olla rännit kunnossa.

Lähetetty: 25 Huhti 2005 22:12
Kirjoittaja voicecoil
Bootsi kirjoitti:
Pakosarjan hyvä virtaus ON tärkeämpää vaparissa.
Ahdetuissa vasta turbon jäkeen on syytä olla rännit kunnossa.

en ole edelleenkään samaa mieltä.toimivuus ja kestävyys paranee aika olennaisesti kunnon pakosarjalla olkoon vapari tai turbo.ja turbossa se korostuu enemmän kannentiivisteen kestona ja pienempinä lämpörasitteina.mut kyllä sen sitten uskoo kun kärsii hajoovista kansipahveista tai sulaneista osista joko ahtaan pakopesän tai ahdistavan pakosarjan takia.
Lähetetty: 26 Huhti 2005 07:44
Kirjoittaja turbiiniriesa
voicecoil kirjoitti:en ole edelleenkään samaa mieltä.toimivuus ja kestävyys paranee aika olennaisesti kunnon pakosarjalla olkoon vapari tai turbo.ja turbossa se korostuu enemmän kannentiivisteen kestona ja pienempinä lämpörasitteina.mut kyllä sen sitten uskoo kun kärsii hajoovista kansipahveista tai sulaneista osista joko ahtaan pakopesän tai ahdistavan pakosarjan takia.
toki jos pakopesä ja pakosarja on mitotettu tosi paljo pienemäksi haettavaan tehoon ja ahdot vielä taivaissa niin kyllähän silloin on vaara esim. kansipahvi alkaa kärsiä,mutta jos pysytään maltillisissa 200-300hp tehoissa niin ei mielestäni vielä ole kovin suuri ongelma pakosarja. toi downpipe ja putki on on tärkeempi olla riittävän virtaava turbokäytössä.
esim.cossuja on 500+hp tehoilla liikenteessä omalla sarjalla(ei mikään virtaushirmu tuokaan) ja suht.hyvin nekin nipussa pysynyt(eikä useinkaan tuon takia oo prakannu),en väitä etteikö voicecoilin väite pidä periaatteessa paikkaansa,jos tuollaseen laitetaan hx1:sen tai pienemmän pakopesän niin voi laittaessaan odottaa ongelmia.
eli alkujaan tarkotin sitä että ei sillä pakosarjalla ole niin suuri merkitys,mutta järki oltava kaikessa mukana.oikein tehty peltisarja on parempi ku ae:n sarja,mutta pitkälle ae:llaki pärjää...
Lähetetty: 26 Huhti 2005 08:03
Kirjoittaja country sedan
Vakio Sierran valusarjalla on ajettu matalia 13sek varttimaili aikoja Sierran kopassa. Kyllä sillä alkuun pääsee mutta tuubisarjalla vasta tehot löytyy.
Lähetetty: 01 Touko 2005 19:46
Kirjoittaja kynsi
2wd cossussa on huippu hyvä pakosarja. Pulssit on eroteltu pitkältä matkalta 4-2-ahdin.
Lähetetty: 05 Touko 2005 13:45
Kirjoittaja Pajavasara
Onnistuuks sillee et sovittaa is:imusarjaan Cossun suuttimet ettei tarttis käydä pilkkoo imusarjaa!?!?
Ja jos onnistuu ni meneekö heittämällä paikoilleen!?
Ja tietyst Cossun ruiskun sähköt kiinni!

Lähetetty: 05 Touko 2005 13:59
Kirjoittaja Bootsi
turbiiniriesa kirjoitti:
toki jos pakopesä ja pakosarja on mitotettu tosi paljo pienemäksi haettavaan tehoon ja ahdot vielä taivaissa niin kyllähän silloin on vaara esim. kansipahvi alkaa kärsiä,mutta jos pysytään maltillisissa 200-300hp tehoissa niin ei mielestäni vielä ole kovin suuri ongelma pakosarja. toi downpipe ja putki on on tärkeempi olla riittävän virtaava turbokäytössä.
esim.cossuja on 500+hp tehoilla liikenteessä omalla sarjalla(ei mikään virtaushirmu tuokaan) ja suht.hyvin nekin nipussa pysynyt(eikä useinkaan tuon takia oo prakannu),en väitä etteikö voicecoilin väite pidä periaatteessa paikkaansa,jos tuollaseen laitetaan hx1:sen tai pienemmän pakopesän niin voi laittaessaan odottaa ongelmia.
eli alkujaan tarkotin sitä että ei sillä pakosarjalla ole niin suuri merkitys,mutta järki oltava kaikessa mukana.oikein tehty peltisarja on parempi ku ae:n sarja,mutta pitkälle ae:llaki pärjää...
Nimen omaan..
Kyllähän se turbo vehkeissä on yleensä itse ahdin joka "ahdistaa" eikä niinkään pakosarja.
Lähetetty: 05 Touko 2005 16:34
Kirjoittaja turbiiniriesa
Pajavasara kirjoitti:Onnistuuks sillee et sovittaa is:imusarjaan Cossun suuttimet ettei tarttis käydä pilkkoo imusarjaa!?!?
Ja jos onnistuu ni meneekö heittämällä paikoilleen!?
Ja tietyst Cossun ruiskun sähköt kiinni!

kyllä cossun suuttimet is:n imusarjaan sopii kikkailematta.
eli onko sulle tulossa cosan boxi ja johtosarja is:n imusarjaan

muistaakseni kaasuläpän asentoanturin liitin olis erilainen,mut en oo ihan varma muistanko oikein.
pistä se cosan imusarjaki sinne jos sulla semmonen on>laippa+pätkät putkee is:stä ja loput cosan sarjasta hitsaamalla yhteen.
Lähetetty: 06 Touko 2005 00:08
Kirjoittaja Pajavasara
turbiiniriesa kirjoitti:
kyllä cossun suuttimet is:n imusarjaan sopii kikkailematta.
eli onko sulle tulossa cosan boxi ja johtosarja is:n imusarjaan

muistaakseni kaasuläpän asentoanturin liitin olis erilainen,mut en oo ihan varma muistanko oikein.
pistä se cosan imusarjaki sinne jos sulla semmonen on>laippa+pätkät putkee is:stä ja loput cosan sarjasta hitsaamalla yhteen.
En oo viel homman mitää ku pitää ekaan tietää mitä kannattaa hommaa ja mikä ois paras vaihtoehto!
Eka turbotus projekti ni oon "pikkasen" hukas näis asiois viel toistaseks!