2.0 sierra ----> cossu,ohc turbo?
2.0 sierra ----> cossu,ohc turbo?
Eli mitäs tohon tarvii et homma toimis kunnol... cossun alakerta tulos,koneen johto sarja,loota,täydellinen ruisku,pakosarja,turbo,välijäähytin,ohc yläkerta!
Mitä muuta tarvii et sen saa kerralla kasaan/käyntiin.. ettei tartte sitte miettiä ja kirota mitä puuttuu.. .
Takanahan on jo levyt kiinni... pitäskö eteekii vaihtaa isommat levyt ku taitaa olla ihan is riesan vakiot siellä..???
Mitä muuta tarvii et sen saa kerralla kasaan/käyntiin.. ettei tartte sitte miettiä ja kirota mitä puuttuu.. .
Takanahan on jo levyt kiinni... pitäskö eteekii vaihtaa isommat levyt ku taitaa olla ihan is riesan vakiot siellä..???
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
juu is:n imusarjan tarvii(jonka rikkoo) ja jos kerran kaasaripeli.
ja joko kaivertaa suuttimien lovet kanteen tai is:n kansi.
sitten täytyy laittaa myös jakopään hihnapyörät kampiakselin päähän ja apuakseliin ohc:sta>itellä juuri ihmeteltävää oli noiden kanssa sit pakosarjaksi joko stoccaturbolainen ae:n sarja tai joku peltisarja tai jotkut on tehny tavallisen ohc:n sarjaan jatkeen jossa laippa turbolle,mut en semmosta suosittele.
lisää tulee myöhemmin jos tulee mieleen.
ja joko kaivertaa suuttimien lovet kanteen tai is:n kansi.
sitten täytyy laittaa myös jakopään hihnapyörät kampiakselin päähän ja apuakseliin ohc:sta>itellä juuri ihmeteltävää oli noiden kanssa sit pakosarjaksi joko stoccaturbolainen ae:n sarja tai joku peltisarja tai jotkut on tehny tavallisen ohc:n sarjaan jatkeen jossa laippa turbolle,mut en semmosta suosittele.
lisää tulee myöhemmin jos tulee mieleen.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
en ole edelleenkään samaa mieltä.toimivuus ja kestävyys paranee aika olennaisesti kunnon pakosarjalla olkoon vapari tai turbo.ja turbossa se korostuu enemmän kannentiivisteen kestona ja pienempinä lämpörasitteina.mut kyllä sen sitten uskoo kun kärsii hajoovista kansipahveista tai sulaneista osista joko ahtaan pakopesän tai ahdistavan pakosarjan takia.Bootsi kirjoitti: Pakosarjan hyvä virtaus ON tärkeämpää vaparissa.
Ahdetuissa vasta turbon jäkeen on syytä olla rännit kunnossa.
irc voicecoil
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
toki jos pakopesä ja pakosarja on mitotettu tosi paljo pienemäksi haettavaan tehoon ja ahdot vielä taivaissa niin kyllähän silloin on vaara esim. kansipahvi alkaa kärsiä,mutta jos pysytään maltillisissa 200-300hp tehoissa niin ei mielestäni vielä ole kovin suuri ongelma pakosarja. toi downpipe ja putki on on tärkeempi olla riittävän virtaava turbokäytössä.voicecoil kirjoitti:en ole edelleenkään samaa mieltä.toimivuus ja kestävyys paranee aika olennaisesti kunnon pakosarjalla olkoon vapari tai turbo.ja turbossa se korostuu enemmän kannentiivisteen kestona ja pienempinä lämpörasitteina.mut kyllä sen sitten uskoo kun kärsii hajoovista kansipahveista tai sulaneista osista joko ahtaan pakopesän tai ahdistavan pakosarjan takia.
esim.cossuja on 500+hp tehoilla liikenteessä omalla sarjalla(ei mikään virtaushirmu tuokaan) ja suht.hyvin nekin nipussa pysynyt(eikä useinkaan tuon takia oo prakannu),en väitä etteikö voicecoilin väite pidä periaatteessa paikkaansa,jos tuollaseen laitetaan hx1:sen tai pienemmän pakopesän niin voi laittaessaan odottaa ongelmia.
eli alkujaan tarkotin sitä että ei sillä pakosarjalla ole niin suuri merkitys,mutta järki oltava kaikessa mukana.oikein tehty peltisarja on parempi ku ae:n sarja,mutta pitkälle ae:llaki pärjää...
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
turbiiniriesa kirjoitti: toki jos pakopesä ja pakosarja on mitotettu tosi paljo pienemäksi haettavaan tehoon ja ahdot vielä taivaissa niin kyllähän silloin on vaara esim. kansipahvi alkaa kärsiä,mutta jos pysytään maltillisissa 200-300hp tehoissa niin ei mielestäni vielä ole kovin suuri ongelma pakosarja. toi downpipe ja putki on on tärkeempi olla riittävän virtaava turbokäytössä.
esim.cossuja on 500+hp tehoilla liikenteessä omalla sarjalla(ei mikään virtaushirmu tuokaan) ja suht.hyvin nekin nipussa pysynyt(eikä useinkaan tuon takia oo prakannu),en väitä etteikö voicecoilin väite pidä periaatteessa paikkaansa,jos tuollaseen laitetaan hx1:sen tai pienemmän pakopesän niin voi laittaessaan odottaa ongelmia.
eli alkujaan tarkotin sitä että ei sillä pakosarjalla ole niin suuri merkitys,mutta järki oltava kaikessa mukana.oikein tehty peltisarja on parempi ku ae:n sarja,mutta pitkälle ae:llaki pärjää...
Nimen omaan..
Kyllähän se turbo vehkeissä on yleensä itse ahdin joka "ahdistaa" eikä niinkään pakosarja.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
kyllä cossun suuttimet is:n imusarjaan sopii kikkailematta.Pajavasara kirjoitti:Onnistuuks sillee et sovittaa is:imusarjaan Cossun suuttimet ettei tarttis käydä pilkkoo imusarjaa!?!?
Ja jos onnistuu ni meneekö heittämällä paikoilleen!?
Ja tietyst Cossun ruiskun sähköt kiinni!
eli onko sulle tulossa cosan boxi ja johtosarja is:n imusarjaan muistaakseni kaasuläpän asentoanturin liitin olis erilainen,mut en oo ihan varma muistanko oikein.
pistä se cosan imusarjaki sinne jos sulla semmonen on>laippa+pätkät putkee is:stä ja loput cosan sarjasta hitsaamalla yhteen.
En oo viel homman mitää ku pitää ekaan tietää mitä kannattaa hommaa ja mikä ois paras vaihtoehto!turbiiniriesa kirjoitti: kyllä cossun suuttimet is:n imusarjaan sopii kikkailematta.
eli onko sulle tulossa cosan boxi ja johtosarja is:n imusarjaan muistaakseni kaasuläpän asentoanturin liitin olis erilainen,mut en oo ihan varma muistanko oikein.
pistä se cosan imusarjaki sinne jos sulla semmonen on>laippa+pätkät putkee is:stä ja loput cosan sarjasta hitsaamalla yhteen.
Eka turbotus projekti ni oon "pikkasen" hukas näis asiois viel toistaseks!