2.0 sierra ----> cossu,ohc turbo?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Pajavasara

2.0 sierra ----> cossu,ohc turbo?

Viesti Kirjoittaja Pajavasara »

Eli mitäs tohon tarvii et homma toimis kunnol... cossun alakerta tulos,koneen johto sarja,loota,täydellinen ruisku,pakosarja,turbo,välijäähytin,ohc yläkerta!
Mitä muuta tarvii et sen saa kerralla kasaan/käyntiin.. ettei tartte sitte miettiä ja kirota mitä puuttuu.. . :twisted:

Takanahan on jo levyt kiinni... pitäskö eteekii vaihtaa isommat levyt ku taitaa olla ihan is riesan vakiot siellä..???
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Noissa nyt on jotain juttua

viewtopic.php?t=234
viewtopic.php?t=767
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

OHC:lle tarkotetin imusarjan esim. is vakio. Ja oharin pakosarjan turbolle...
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

kynsi kirjoitti:OHC:lle tarkotetin imusarjan esim. is vakio. Ja oharin pakosarjan turbolle...
taitaa olla jo nämä osat.
irc voicecoil
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Kun luki täydellinen ruisku, ajattelin cossun ruiskua, koska kyseessä on turboauto. seli seli... :lol:
Pajavasara

Viesti Kirjoittaja Pajavasara »

kynsi kirjoitti:OHC:lle tarkotetin imusarjan esim. is vakio. Ja oharin pakosarjan turbolle...
Hmm eli Cossun imusarja ei käy ohc kanteen?
Ja se p-sarja ois tulos jo... :)
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

NONII. Olimpas päätelly oikein! Vositä coilia joka mua epäili...

Ei se käy se cossun imusatsi. Paa vaikka is-oharin imusarja, ja siihen ne cossun hilut... Pakopuolella sama juttu.
Pajavasara

Viesti Kirjoittaja Pajavasara »

kynsi kirjoitti:NONII. Olimpas päätelly oikein! Vositä coilia joka mua epäili...

Ei se käy se cossun imusatsi. Paa vaikka is-oharin imusarja, ja siihen ne cossun hilut... Pakopuolella sama juttu.
Jep jep... joo pitää tehdä joku patentti.. :)
ja se p-sarja ei o cossun mikä on tulos!
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Ai patentilla soikeesta reiästä pyöreä?
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

mul on cossun imusarja ohc:ssa(is) kiinni,enkä oo ainoo jolla tollanen on,laippa ja pätkät putkee is:n sarjasta ja loput cosan imusarjasta,sit vaan hitsailee yhteen ja jotkut on käyttäny hitsauksen sijasta silikoniletkuja.
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Nonii, is- sarjan joutuu hankiin kuitenki... :wink:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

juu is:n imusarjan tarvii(jonka rikkoo) ja jos kerran kaasaripeli.
ja joko kaivertaa suuttimien lovet kanteen tai is:n kansi.
sitten täytyy laittaa myös jakopään hihnapyörät kampiakselin päähän ja apuakseliin ohc:sta>itellä juuri ihmeteltävää oli noiden kanssa :wink:sit pakosarjaksi joko stoccaturbolainen ae:n sarja tai joku peltisarja tai jotkut on tehny tavallisen ohc:n sarjaan jatkeen jossa laippa turbolle,mut en semmosta suosittele.
lisää tulee myöhemmin jos tulee mieleen.
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Ae turbon valusarjasta pitää pirrata puolidesiä rautaa pois, jos meinaa että niistä penee pakokaasu läpi. Muutos tuntuu tehoissa heti.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ja sitkään ei oo kovin hyvä tuo ae:n sarja,siks ite hommasin peltisarjan et kaasut todellakin poistuu,vaikka turbokäytössä ei olekkaan niin tärkeetä pakosarjan virtaavuus kuin vaparissa :wink:mut kuitenkin :wink:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

turbiiniriesa kirjoitti:ja sitkään ei oo kovin hyvä tuo ae:n sarja,siks ite hommasin peltisarjan et kaasut todellakin poistuu,vaikka turbokäytössä ei olekkaan niin tärkeetä pakosarjan virtaavuus kuin vaparissa :wink:mut kuitenkin :wink:
uskallan olla erimieltä.
irc voicecoil
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Kyllä on joo tärkeää tuo pakosarjan virtaavuus. Onhan Pullinkivehkeissä Diesel Valtroissa sun muissaki peltisarja...
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

voicecoil kirjoitti: uskallan olla erimieltä.
Pakosarjan hyvä virtaus ON tärkeämpää vaparissa.
Ahdetuissa vasta turbon jäkeen on syytä olla rännit kunnossa. :wink:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Bootsi kirjoitti: Pakosarjan hyvä virtaus ON tärkeämpää vaparissa.
Ahdetuissa vasta turbon jäkeen on syytä olla rännit kunnossa. :wink:
en ole edelleenkään samaa mieltä.toimivuus ja kestävyys paranee aika olennaisesti kunnon pakosarjalla olkoon vapari tai turbo.ja turbossa se korostuu enemmän kannentiivisteen kestona ja pienempinä lämpörasitteina.mut kyllä sen sitten uskoo kun kärsii hajoovista kansipahveista tai sulaneista osista joko ahtaan pakopesän tai ahdistavan pakosarjan takia.
irc voicecoil
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

voicecoil kirjoitti:en ole edelleenkään samaa mieltä.toimivuus ja kestävyys paranee aika olennaisesti kunnon pakosarjalla olkoon vapari tai turbo.ja turbossa se korostuu enemmän kannentiivisteen kestona ja pienempinä lämpörasitteina.mut kyllä sen sitten uskoo kun kärsii hajoovista kansipahveista tai sulaneista osista joko ahtaan pakopesän tai ahdistavan pakosarjan takia.
toki jos pakopesä ja pakosarja on mitotettu tosi paljo pienemäksi haettavaan tehoon ja ahdot vielä taivaissa niin kyllähän silloin on vaara esim. kansipahvi alkaa kärsiä,mutta jos pysytään maltillisissa 200-300hp tehoissa niin ei mielestäni vielä ole kovin suuri ongelma pakosarja. toi downpipe ja putki on on tärkeempi olla riittävän virtaava turbokäytössä.
esim.cossuja on 500+hp tehoilla liikenteessä omalla sarjalla(ei mikään virtaushirmu tuokaan) ja suht.hyvin nekin nipussa pysynyt(eikä useinkaan tuon takia oo prakannu),en väitä etteikö voicecoilin väite pidä periaatteessa paikkaansa,jos tuollaseen laitetaan hx1:sen tai pienemmän pakopesän niin voi laittaessaan odottaa ongelmia.
eli alkujaan tarkotin sitä että ei sillä pakosarjalla ole niin suuri merkitys,mutta järki oltava kaikessa mukana.oikein tehty peltisarja on parempi ku ae:n sarja,mutta pitkälle ae:llaki pärjää...
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Vakio Sierran valusarjalla on ajettu matalia 13sek varttimaili aikoja Sierran kopassa. Kyllä sillä alkuun pääsee mutta tuubisarjalla vasta tehot löytyy.
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

2wd cossussa on huippu hyvä pakosarja. Pulssit on eroteltu pitkältä matkalta 4-2-ahdin.
Pajavasara

Viesti Kirjoittaja Pajavasara »

Onnistuuks sillee et sovittaa is:imusarjaan Cossun suuttimet ettei tarttis käydä pilkkoo imusarjaa!?!?
Ja jos onnistuu ni meneekö heittämällä paikoilleen!?
Ja tietyst Cossun ruiskun sähköt kiinni! :roll:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

turbiiniriesa kirjoitti: toki jos pakopesä ja pakosarja on mitotettu tosi paljo pienemäksi haettavaan tehoon ja ahdot vielä taivaissa niin kyllähän silloin on vaara esim. kansipahvi alkaa kärsiä,mutta jos pysytään maltillisissa 200-300hp tehoissa niin ei mielestäni vielä ole kovin suuri ongelma pakosarja. toi downpipe ja putki on on tärkeempi olla riittävän virtaava turbokäytössä.
esim.cossuja on 500+hp tehoilla liikenteessä omalla sarjalla(ei mikään virtaushirmu tuokaan) ja suht.hyvin nekin nipussa pysynyt(eikä useinkaan tuon takia oo prakannu),en väitä etteikö voicecoilin väite pidä periaatteessa paikkaansa,jos tuollaseen laitetaan hx1:sen tai pienemmän pakopesän niin voi laittaessaan odottaa ongelmia.
eli alkujaan tarkotin sitä että ei sillä pakosarjalla ole niin suuri merkitys,mutta järki oltava kaikessa mukana.oikein tehty peltisarja on parempi ku ae:n sarja,mutta pitkälle ae:llaki pärjää...
:?

Nimen omaan..
Kyllähän se turbo vehkeissä on yleensä itse ahdin joka "ahdistaa" eikä niinkään pakosarja.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Pajavasara kirjoitti:Onnistuuks sillee et sovittaa is:imusarjaan Cossun suuttimet ettei tarttis käydä pilkkoo imusarjaa!?!?
Ja jos onnistuu ni meneekö heittämällä paikoilleen!?
Ja tietyst Cossun ruiskun sähköt kiinni! :roll:
kyllä cossun suuttimet is:n imusarjaan sopii kikkailematta.
eli onko sulle tulossa cosan boxi ja johtosarja is:n imusarjaan :roll: muistaakseni kaasuläpän asentoanturin liitin olis erilainen,mut en oo ihan varma muistanko oikein.
pistä se cosan imusarjaki sinne jos sulla semmonen on>laippa+pätkät putkee is:stä ja loput cosan sarjasta hitsaamalla yhteen.
Pajavasara

Viesti Kirjoittaja Pajavasara »

turbiiniriesa kirjoitti: kyllä cossun suuttimet is:n imusarjaan sopii kikkailematta.
eli onko sulle tulossa cosan boxi ja johtosarja is:n imusarjaan :roll: muistaakseni kaasuläpän asentoanturin liitin olis erilainen,mut en oo ihan varma muistanko oikein.
pistä se cosan imusarjaki sinne jos sulla semmonen on>laippa+pätkät putkee is:stä ja loput cosan sarjasta hitsaamalla yhteen.
En oo viel homman mitää ku pitää ekaan tietää mitä kannattaa hommaa ja mikä ois paras vaihtoehto!
Eka turbotus projekti ni oon "pikkasen" hukas näis asiois viel toistaseks!
Vastaa Viestiin