ohc 2.0 kampiakselit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
touni1
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Tammi 2007 11:49

ohc 2.0 kampiakselit

Viesti Kirjoittaja touni1 »

Elikkä, onko kestävyys eroja eri moottoreiden akseleissa (taunus,sierra ja is sierra) paljon on max tehonkesto turbokäytössä, kestääkö yli 400hv? ainakin + 300hv ja +450nm kestänyt omassa käytössä.. eli missä tulee raja vastaan?
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: ohc 2.0 kampiakselit

Viesti Kirjoittaja henu »

touni1 kirjoitti:Elikkä, onko kestävyys eroja eri moottoreiden akseleissa (taunus,sierra ja is sierra) paljon on max tehonkesto turbokäytössä, kestääkö yli 400hv? ainakin + 300hv ja +450nm kestänyt omassa käytössä.. eli missä tulee raja vastaan?
osta cossun akseli...se tais olla vähä järeempi...kaipa se tuo sierran/taunuksen omakii kestää mut riippuu millasel rääkil kone on + onko tasapainossa palikat jne jne...
touni1
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Tammi 2007 11:49

Viesti Kirjoittaja touni1 »

Joo, kyllä kossunakseli ois yx vaihtoehto.. sen vaan oisin halunnut tietää, miten kestää tehoja..on noita +400hv koneita ollu vakio akseleilla :shock: myynnissä. Max kierrokset jäänee alle 7500..
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Jossaki joskus jotaki puhetta ollu, että turbo saabin kampura kävis myös kiinni. Mutta en ole täysin varma. Saattaahan se käydäkkin. :roll:
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
tony the tiger
Viestit: 22
Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tony the tiger »

Cossun kampuran kun vaihtaa joutuu sit muuttamaan vauhtipyörää, jos vakion meinaa laittaa. Cossun vauhtipyörä taas ei mahdu kytkinkopan sisälle koppaa sorvaamatta (olettaen ettei autossa ole B&W T5). Mutta kyllä sinne sovitettavissa on.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Kyllä tuo ohc kampi kestää yllättävän paljon kunhan se tasapainottaa kunnolla ja päälle viellä pyöristelee kulmia etc.
Tosin tuohon vaikuttaa niin max.kierokset etc.. esim se ajotyyli.. toiset rikkoo helposti 200hv:lla koneen kun toisella vastaava 400hv kone taas kestää...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Vastaa Viestiin