Sivu 1/1

Kaasuläpän anturi

Lähetetty: 15 Tammi 2007 21:20
Kirjoittaja Tomba
Nyt on Riesaan vaihdettu tähän mennessä uudet tulpat, ilmanputsari, bensasuodatin, öljyt ja suodatin, termostaatti ja tulpanjohdot. Nyt kone kehrää tosi upeasti ja lämmötkin nousee normaalille tasolle, mutta vieläkin vaivaa outo voimattomuus. Kone on muuten hyvässä iskussa, alle 200tkm ajettu ja pidetty kunnossa mutta kiihdytyksessä ei tule voimaa jostain syystä. Vääntöä sensijaan löytyy eli jaksaa hyvin mennä isoilla vaihteilla mäkiin eli siinä mielessä tuo kiihdytystehon puute ihmetyttää.:?

Ihmettelin aiemmin sitä kaasuläpän säädintä ja asentoanturia jotka ovat edelleen molemmat pois käytöstä. En ole päässyt kunnolla perille siitä mikä kaasuläpän anturin rooli on. Tiedän että kaasuläpän säädin auttaa kylmää konetta pysymään käynnissä eli pitää kiekkaa korkealla kunnes kone lämpiää. Entäs se asentotunnistin? Vaikuttaako se muutenkin kun tyhjäkäynnillä? Joku puhu että se tunnistin havaitsee kiihdytyksessä kaasun pohjaan painamisen ja tällöin mm. ohittaa lambdan jne ja auttaa konetta kiihtymään, eli silloin kun se toimii niin kaasu pohjaan painettaessa tulee kaikki tehot peliin. Meneekö se nyt sitten noin?

Voisin kokeilla asentaa säätimen ja tunnistimen huomenna paikalleen, vaatiiko se jotain säätötoimenpiteitä vai pitäisikö toimia suoraan?

Lähetetty: 15 Tammi 2007 22:28
Kirjoittaja TeRoK
Jep. Joo ei pelaa kunnolla ilman tota... laita paikkaan vaan.

Lähetetty: 18 Tammi 2007 23:25
Kirjoittaja maxsimus
Kaasuläpänasenontunnistin antaa käskyä ohjauslaatikkoon siten vaikuttaa auton toimintaan..

Siihen tehottomuuteen vaikuttaa tuo asentotunnistin.

Toimenpide ei tarvitse kummempia toimenpiteitä.. lykkää johdot kiinni.
Ei niitä osia ole sinne turhaan laitettu:)

Eli luulen että jos se on otettu pois käytöstä se on rikki... Eli uutta hommaamaan.

A: hommaa uusi anturi ja johtosarja:)