
Ihmettelin aiemmin sitä kaasuläpän säädintä ja asentoanturia jotka ovat edelleen molemmat pois käytöstä. En ole päässyt kunnolla perille siitä mikä kaasuläpän anturin rooli on. Tiedän että kaasuläpän säädin auttaa kylmää konetta pysymään käynnissä eli pitää kiekkaa korkealla kunnes kone lämpiää. Entäs se asentotunnistin? Vaikuttaako se muutenkin kun tyhjäkäynnillä? Joku puhu että se tunnistin havaitsee kiihdytyksessä kaasun pohjaan painamisen ja tällöin mm. ohittaa lambdan jne ja auttaa konetta kiihtymään, eli silloin kun se toimii niin kaasu pohjaan painettaessa tulee kaikki tehot peliin. Meneekö se nyt sitten noin?
Voisin kokeilla asentaa säätimen ja tunnistimen huomenna paikalleen, vaatiiko se jotain säätötoimenpiteitä vai pitäisikö toimia suoraan?