Sivu 1/1
riesan laatikko
Lähetetty: 07 Tammi 2007 11:45
Kirjoittaja anttij80
paljonko ton riesan lootan pitäis kestää?? loota on ilmeisesti type 9 ellen ole ihan väärässä? pakki on kummiskin ykkösen vieressä.eikös doccilaises ole se vahvempi laatikko ja meneekö suoraan paikalle tuon tilalle vai tarviiko kartaaneja yms vaihtaa? toi loota antautu ja tuli rattaat kyljestä ulos ku pikkasen kokeili tehoja
Lähetetty: 07 Tammi 2007 13:04
Kirjoittaja jaska74
Type 9
Fitted in:
* Capri 1.6/2.0 02/83 on
* Capri 2.8 11/82 on
* Sierra 1.6/1.8/2.0 to 12/88
* Sierra XR4i
* Sierra XR4x4 2.8
Power rating: Approx 200BHP
MT75
Fitted in:
* Sierra 2wd 12/88 on
* Granada 2wd 12/88 on
* Sierra XR4x4
* Sapphire/Escort Cosworth 4wd
* Granada 2.9 4x4
Power rating: Approx 250 BHP
lähde:
http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm
Lähetetty: 08 Tammi 2007 14:41
Kirjoittaja Herkko
Tuo"vahvempi"MT-75 on täysin eri laatikko,
ei käy ainakaan kartaani.
Mahdollisesti myös vauhtipyörän
paksuus on eri.
Näin ainakin V6 malleissa.
Pakki ykkösen vieressä,onko nelilovinen?
Isompaa vanhempaa laatikkoa on nelivaihteisena
myös 2.0 Taunuksissa,
sekä 1.6 malleissa 70-74.
Lähetetty: 08 Tammi 2007 16:07
Kirjoittaja Latvela
toi loota antautu ja tuli rattaat kyljestä ulos ku pikkasen kokeili tehoja
Vakiotehoilla tuota ei kyllä rikki saa

Ettei olisi vaan räpätty

Lähetetty: 29 Tammi 2007 19:56
Kirjoittaja Rotta-Racing
Latvela kirjoitti:
Vakiotehoilla tuota ei kyllä rikki saa

Ettei olisi vaan räpätty

Olen kuullut sellaista et noi type ysin laatiko on kestäviä,, mutta mutta itelläni on tällä hetkellä menossa jo kolmas laatikko (Siis just noita neljä vaihteisia) ekasta meni ykkönen ja tokasta kakkonen sit ku availi ja katto ni sielt oli lähtenyt rattasta muutama kaveri kävelee ja noilla laatikoilla on ajeltu ihan rauhassa ja hissukseen..Mutta mutta ELÄMÄ ON
Lähetetty: 29 Tammi 2007 20:14
Kirjoittaja Riesa2.0
Minäkin onnistuin hajottamaan tuollaisen sierran nelivaihteisen laatikon, kun leikin syksyllä tuolla 1.6sella sierralla ennen koneen vaihtoa. Edellisellä (kolmella pytyllä käyvällä) koneella vähän leikin asvaltilla mustalla jäällä sudittelin kaasupohjassa kakkos vaihteella (kesärenkaat alla), mutta sitten tulikin sula kohta eteen ja pykälä hyppäsi pois silmästä. Sen jälkeen ei ole kakkonen pysynyt pitämättä päällä ja välikaasulla saa yrittää sitä edes menemään päälle.
Lähetetty: 02 Helmi 2007 15:12
Kirjoittaja anttij80
no tuo mun oli kyllä 5 lovinen,mutta kaikki hajoo jos ei muuten ni hajottamalla

Lähetetty: 02 Helmi 2007 15:23
Kirjoittaja othintsa
Ajelin nelivaihteisella type 9:llä ilman öljyjä vajaan vuoden verran. Öljyä piti viimeisellä laittaa ja vaihtaa takastefa kun alkoi laatikko rallattaa pakkasaamuina. Nyt on ajettu vuoden päivät öljyjen lisäämisen jälkeen ja on sanottava, että kokonaisuudessaan toimii paremmin kuin koskaan ennen...
120 tkm -> 370 tkm ollut minulla tuo auto.
Tieten tahtoen en ilman öljyjä ajellut, siinä vaan pääsi käymään niin... Lorautti lätäkön alleen kahtena päivänä ja sen jälkeen ei tullut mitään. Takastefasta ne tulivat ulos. No, sehän piti korjata, mutta niin se vaan jäi kun hyvin pelitti ja ei enää laskenut alleen. Ei ilmeisesti ollut enää mitään mitä laskea.
Stefaa vaihdettaessa ei tullut tipan tippaa öljyä ulos ja täytettäessä meni juuri sen mitä ohjeen mukaan pitikin mennä.
Minä ainakin pidän tuota hyvin kestävänä laatikkona:)
Lähetetty: 02 Helmi 2007 16:24
Kirjoittaja Mr_Who
Millä te saatte lootasta öljyt vaihettuu, ku ei sinne sovi mikää purkki vaakatasoon (MT75), ilmeisesti joku pumppu ostettava, jolla olis helppo vaihteistoöljyt vaihttaa?

Lähetetty: 02 Helmi 2007 16:37
Kirjoittaja saukat
Mr_Who kirjoitti:Millä te saatte lootasta öljyt vaihettuu, ku ei sinne sovi mikää purkki vaakatasoon (MT75), ilmeisesti joku pumppu ostettava, jolla olis helppo vaihteistoöljyt vaihttaa?

Meet vaan jonnekin pikahuoltoon, ei maksa paljoa ja niillä on sellain imuri millä saa lähes kaiken öljyn pois lootasta ja siinä ei tarvi murehtia miten uudet menee tilalle. Miä kävin edellisestä escosta vaihdattaas lootaöljyt ja työ tais maksaa 10 eeroa.
Lähetetty: 02 Helmi 2007 19:30
Kirjoittaja Riesa2.0
Mr_Who kirjoitti:Millä te saatte lootasta öljyt vaihettuu, ku ei sinne sovi mikää purkki vaakatasoon (MT75), ilmeisesti joku pumppu ostettava, jolla olis helppo vaihteistoöljyt vaihttaa?

Mt75:sessa on pohjaroppu josta vanhat öljyt pois ja uusien laitossa tarvitsee metrin palan sopivaa letkua tratin ja kaksi ihmistä! Toinen pitää letkun toista päätä siellä laatikon täyttöreijässä ja toinen kaataa moottoritilasta sen letkun toiseen päähään öljyä

Lähetetty: 02 Helmi 2007 21:37
Kirjoittaja JK-Tuning
Laitetaan tää nyt tähän samaan, ku en viitti alottaa uutta topiccia.
Eli missäs tuola sierran (5-vaihteinen) laatikossa on ton nopeus mittarin vaijerin paikka, en ainakaan pikaisella vilkaisulla löytänyt sitä. Oli siinä joku systeemi josta lähti piuhoja, mut se oli vissiin pakkivaloille anturi

Tai sit vaan oon tulossa sokeaksi

Lähetetty: 02 Helmi 2007 21:38
Kirjoittaja janzamar
Tais olla siellä hännän tuntumassa apparin puolella.
Lähetetty: 02 Helmi 2007 22:21
Kirjoittaja Mr_Who
Riesa2.0 kirjoitti:
Mt75:sessa on pohjaroppu josta vanhat öljyt pois ja uusien laitossa tarvitsee metrin palan sopivaa letkua tratin ja kaksi ihmistä! Toinen pitää letkun toista päätä siellä laatikon täyttöreijässä ja toinen kaataa moottoritilasta sen letkun toiseen päähään öljyä

pohjaroppu on nyt niin tiedetty
joo, tota pitää kokeilla..puuttuu vaa se letkunpätkä.
Lähetetty: 03 Helmi 2007 01:06
Kirjoittaja henu
itse olen laittanu aina öljyt laatikkoon tippakannulla jos ei oo ollu jotain parempaa välinettä...ei siinä oikeesti mee pitkään

Lähetetty: 03 Helmi 2007 17:25
Kirjoittaja country sedan
4v iso laatikko, siis type E, on hieman hentosempi rattailtaan kuin 5v type 9.
Myös normaali T9 laakerointi, puhumattakaan HD T9:stä, on tukevampi kuin type E:ssä.
Tehonkesto?? HD T9 kestää todistetusti +500Nm kutosen perässä.
Ens kesänä koitetaan taas sitä rajaa ettiä..
Lähetetty: 09 Helmi 2007 12:56
Kirjoittaja Mr_Who
henu kirjoitti:itse olen laittanu aina öljyt laatikkoon tippakannulla jos ei oo ollu jotain parempaa välinettä...ei siinä oikeesti mee pitkään

Juu, no eipä siinä hommassa minnekkää kiire olekkaan, vaikka menisikin pitempään ku olis tarvis. Mutta joo. Letkun hommasin, pitää tossa lauantaina kokeilla, että soppiiko vai eikö, jos ei sovi nii sitte sovitettaan

Lähetetty: 13 Helmi 2007 20:18
Kirjoittaja kimmok
Kerran olen saanu t-9 4-syl loodan paskaksi ku ei ollu öljyä. Alkoi pitää ääntä, mutta kyllä se vielä toimi.
Paskojan nuo on ajaa toki! Mt75 on paljon mukavempi käyttää ku ei tarvii täysiä juntata pikku nopeuksilla vaihteita. T-9 vaihtaa kunnolla vasta ku antaa monoa kunnolla.
Lähetetty: 15 Helmi 2007 13:07
Kirjoittaja Mr_Who
Teboilin öljyt kaadoin ja sitte vasta kattelin korjausoppaasta, että pitäs olla ATF 220:stä

...semmostahan sieltä ulos tuli kylläkin, mutta menee ne toisenlaisetkin öljyt siellä jonkin aikaa....tallissa sitä ATF220:stä sattuu olemaan 1l, mutta se kun ei riitä...Tässä ku hieman rahaa jostaki sais lisää, niin ostallan toisen purkin sitä atf:ää ja vaihan nykyisten uusien tilalle. Että saan mielenrauhan tuostakin asiasta sitte.