TD:n kytkimen väännönkesto
TD:n kytkimen väännönkesto
Onko kukaan saanut dieselistä kytkintä antautumaan, paljon oli tällöin vääntöjä, tai mitä oli tehty koneelle? Myös tieto kytkimen koosta auttaisi. Kytkinremontin tehneet mitatkaapa levyn halkaisija. Onko eri ikäisissä/mallisissa autoissa eri kokoisia kytkimiä? Ainakin motonetin luettelo antaa eri numeroita, mutta mikä on ero?
Viimeksi muokannut Stefa, 04 Tammi 2007 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos sitä ei voi virittää, myy se.
Tarkoitus oli myös tiedustella eri mallien välisiä eroja. Tuskin tuolla koneella on tehty autoja kovin monella eri kytkimillä? Rajoitutaan nyt turboihin, koska vaparina tuskin saa mitään luistamaan. Itsellä on mk1 mondeo endura-de koneella, eli mikä kytkin tuossa todennäköisimmin on? Nuohan siis eivät kuulu yhteen luonnostaan. Mutta siis tarkoitus olisi selvittää yleisemmin dieselien kytkimiä.
Kerro nyt vaikka noista kaikista, niin saadaan hyvä alku
Kerro nyt vaikka noista kaikista, niin saadaan hyvä alku

Jos sitä ei voi virittää, myy se.
Saahan parhaankin kytkimen rikki ilman voimaa jos sitä vaan väärinkäyttää. Myös öljyvuoto vaikuttaa nopeasti
Mihin perustit tuon arvauksen kestosta? Ihan hatusta ravistettu? Jos edes joku tietäisi halkaisijan, niin siitä voisi jo päätellä edes jotain... Onko joku ottanut vakioahtimesta kaikkea irti ilman kytkinongelmia?

Jos sitä ei voi virittää, myy se.
Epäilen vahvasti TD Mondeon vakio kytkimen pito-ominaisuuksia jos vääntöä alkaa olemaan +300Nm
Tuossa omassa 525tds:ssä on nyt vääntöä vähän alle 400Nm ja vakio kytkin ei tahtonut pitää uutenakaan. (Vakiona vääntöä ~300Nm)
Kyllä se normaali ajossa pitää, mutta jos esim. vartti lähtöjä ottaa(= paikalta kakkosella), niin silloin loppuu pito.
Tuossa omassa 525tds:ssä on nyt vääntöä vähän alle 400Nm ja vakio kytkin ei tahtonut pitää uutenakaan. (Vakiona vääntöä ~300Nm)
Kyllä se normaali ajossa pitää, mutta jos esim. vartti lähtöjä ottaa(= paikalta kakkosella), niin silloin loppuu pito.
Normikäytössä mielestäni kytkimen kestoksi riittää jos voi ohituksessa pudottaaa pykälän alas ja tallata kaasun päälle. Vaihdetaanhan varttimaililla isommatkin kaasua nostamatta. Mutta tosiaan jos vaihdetaan rauhallisesti ja kytkin on täysin ylhäällä ennen kaasun painamista. Olisin kyllä ihan tyytyväinen jos se 300Nm kestäisi. Mutta tosiaan edes joku info olisi kiva 

Jos sitä ei voi virittää, myy se.
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 02 Joulu 2006 15:25
1.8td
toi sun konees on siis se 1.8TD. Kytkin vissiin 240mm, eli aika iso. Mulla on sierrassa sama kone, mutta kytkin 215mm, ja on kestänyt virittääkin. Asetelmien jäykkyyksistä ei ole tietoa. Vakioahtimella en rupeisi kyllä virittämään, eikä sillä kunnon tehoihin pääsekkään, joten kytkimes kestää varmaan. Itsellä on tällä hetkellä noin 120hv koneessa(vakio 75), ja vanha vakiokytkin on kestänyt.