
Ford Sierra -91 päästöt
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 03 Tammi 2007 22:25
Ford Sierra -91 päästöt
Onko tietoa mikä voisi olla ongelmana koska lambda-päästöarvot ovat kierroksilla liian suuret. Anturissa ei ole vikaa (vaihdettu) . Ja muuten arvot olivat rajojen sisällä. Auto käy kylmänä ensimmäiset 200m huonosti jonka jälkeen käynti tasanee normaaliksi eikä sammu enää valoissa. Ilmanputsari on siisti ja pakoputki ei vuoda. Kaveri veikkasi tyhjäkäynnin potentiometrin vikaa koska käynti on epätasaista, joskin en tiedä miksi se sitten kävisi huonosti vain kylmänä. Sitten toinen kysymys liittyen ilmanputsarin alla olevasta ruiskujärjestelmän päällä olevasta sähkösolenoidista ( tai mikä mahtaa olla??? ) johon tulee johtoja. Voisiko tässä olla syy jos on viallinen ja onko tietoa mitä uusi maksaa ??? Onko jollain tietoa tai kokemusta samanlaisesta viasta ? Olisin kiitollinen vinkistä 

arvo
elikkä käviskö hieman rikkaan puolelle. Entä happiarvot. muuttoko paljonkin toi palamisprosentti..oli jotain 14-15% luokkaa ?
Se voi olla mahdollisesti se potentio metri, että kylmälläkoneella jää jumiin..aika yleinen jumitus. Onko sulla 1.ruisku, vai E luokan kone = sähkösesti ohjattu kaasari (ei 1.ruisku) vai DOHC kone ?
Se voi olla mahdollisesti se potentio metri, että kylmälläkoneella jää jumiin..aika yleinen jumitus. Onko sulla 1.ruisku, vai E luokan kone = sähkösesti ohjattu kaasari (ei 1.ruisku) vai DOHC kone ?
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 03 Tammi 2007 22:25
happiarvo
Elikkä nyt siellä vuotaa joku paikka. Yleinsä se on niin, että vuotaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ei näy vuotoa, koska kaasut eivät tule ulos pienestä reiästä paineen kanssa.
Uskaltaisn epäillä, että sulla saattais vuotaa pakosarjan tiiviste tai jokin liitos. Perustelen sillä, että tyhjäkäynnillä ei näy vuotoa, mutta kun paineenkanssa kierroksilla jokin tiiviste/liitos antaa sen verran periksi, että sieltä pääsee kaasuja ulos pakenemaan.
Se vois viitatata lamdan kanssa siihen, koska jos korkea ja happiarvot pielessä kierroksilla, niin hyvin todennäköistä, että pakosarjan tiiviste vuotaa. Kannattaa vilasta ja tutkia asiaa sieltä suunnalta. Jos ei vuotoja ilmene, niin sitten pitää etsiä toisesta paikkaa, mutta koita tarkistaa toi pakosarjan tilanne.
Tarkista vielä niin, että tukit pakoputken ulostulo(t) ja kuuntele ja katso mistä vois mahdollisesti kaasuvuoto esiintyä. Silloin ainakin putkessa on painetta ja kaasu purkaantuu vuotokohdastaan
Uskaltaisn epäillä, että sulla saattais vuotaa pakosarjan tiiviste tai jokin liitos. Perustelen sillä, että tyhjäkäynnillä ei näy vuotoa, mutta kun paineenkanssa kierroksilla jokin tiiviste/liitos antaa sen verran periksi, että sieltä pääsee kaasuja ulos pakenemaan.
Se vois viitatata lamdan kanssa siihen, koska jos korkea ja happiarvot pielessä kierroksilla, niin hyvin todennäköistä, että pakosarjan tiiviste vuotaa. Kannattaa vilasta ja tutkia asiaa sieltä suunnalta. Jos ei vuotoja ilmene, niin sitten pitää etsiä toisesta paikkaa, mutta koita tarkistaa toi pakosarjan tilanne.
Tarkista vielä niin, että tukit pakoputken ulostulo(t) ja kuuntele ja katso mistä vois mahdollisesti kaasuvuoto esiintyä. Silloin ainakin putkessa on painetta ja kaasu purkaantuu vuotokohdastaan