OHC 2.0 / Zetec 1.8 moottori projekti
Lähetetty: 03 Tammi 2007 13:24
Nyt on alkamassa pari moottori projektia tässä. Ensimmäisenä on Sierran OHC kannen remppaa ja muuta mukavaa, sekä Zetecin virtausten ja muiden tarpeiden parantelua.
Pientä taustaa OCH rempasta:
Prinsessaa oli ajelutettu ilman öljyjä ja jäähytin nesteitä varmaan yli kuukaus tai ainakin sen verran. Oireena oli suurin se, että kone ei tahtonut käydä oikein tyhjäkäynnillä kunnolla ja varsinkin kylmällä koneella sammui heti.
Ei muuta kuin koppa pois ja siinä se ensimmäisenä vaikutuksineen näkyi. Nokka oli kulunut ainakin 1.5 mm ja sillat olivat saaneet kanssa osansa kuumuudesta ja kitkasta. Tehdasuudet nokat oisivat samaa hintaluokkaa kuin uudestaan nitrattu nokka, tosin tehdas paketissa tulee samalla uudet sillat. Parin puhelun jälkeen tosin löytyi 2.0 ohc koneella oleva sierra ja tänään lähdetään hieman hakemaan lisääosia projektiin. Taunuksessa ja Sierrassa on samat nokat. Pihalla oli 2.2 taunus..pitää samalla käydä kurkistamassa, että sopisiko kannet yksiin..mutta kohtapa sen näkee.
Zetec 1.8:
Tähän tilasin 2.0 kannen imusarjoineen. Tosin olisi hyvä vielä hankkia läppäkotelo samasta koneesta ohjainyksiköineen. Nokkia en ole vielä tutkinut sen enempää, koska tämä hommeli on vasta tuossa kesän paikkeilla, jolloin kansimuutoksia alan tekemään.
Pakosarjan ajattelin tehdä itse, jolloin voin laskea kierrosluvut, mistä lähtee pakosarjan hyödyt mukaan. Tosin jos meinaat kanssa joskus itse tehdä samaa..niin kannattaa hankkia tiedot pakoventtiilin Alakuolokohdan asteista.
Laittelen kuvia pikkuhiljaa näkyviin ja ensimmäisenä pöydällä tuo OHC kone.
Pientä taustaa OCH rempasta:
Prinsessaa oli ajelutettu ilman öljyjä ja jäähytin nesteitä varmaan yli kuukaus tai ainakin sen verran. Oireena oli suurin se, että kone ei tahtonut käydä oikein tyhjäkäynnillä kunnolla ja varsinkin kylmällä koneella sammui heti.
Ei muuta kuin koppa pois ja siinä se ensimmäisenä vaikutuksineen näkyi. Nokka oli kulunut ainakin 1.5 mm ja sillat olivat saaneet kanssa osansa kuumuudesta ja kitkasta. Tehdasuudet nokat oisivat samaa hintaluokkaa kuin uudestaan nitrattu nokka, tosin tehdas paketissa tulee samalla uudet sillat. Parin puhelun jälkeen tosin löytyi 2.0 ohc koneella oleva sierra ja tänään lähdetään hieman hakemaan lisääosia projektiin. Taunuksessa ja Sierrassa on samat nokat. Pihalla oli 2.2 taunus..pitää samalla käydä kurkistamassa, että sopisiko kannet yksiin..mutta kohtapa sen näkee.
Zetec 1.8:
Tähän tilasin 2.0 kannen imusarjoineen. Tosin olisi hyvä vielä hankkia läppäkotelo samasta koneesta ohjainyksiköineen. Nokkia en ole vielä tutkinut sen enempää, koska tämä hommeli on vasta tuossa kesän paikkeilla, jolloin kansimuutoksia alan tekemään.
Pakosarjan ajattelin tehdä itse, jolloin voin laskea kierrosluvut, mistä lähtee pakosarjan hyödyt mukaan. Tosin jos meinaat kanssa joskus itse tehdä samaa..niin kannattaa hankkia tiedot pakoventtiilin Alakuolokohdan asteista.
Laittelen kuvia pikkuhiljaa näkyviin ja ensimmäisenä pöydällä tuo OHC kone.