Elikkäs: Etsin haulla tyhjäkäyntisäätimestä juttua mutta tällaista tapausta ei sattunut silmiin. Tuoreessa hankinnassani vm. 90 1.6i Sierrassa on tyhjäkäynnin säädin otettu kokonaan pois pelistä. Säädin (tai miksi sitä kutsutaan) on otettu paikaltaan, siihen on jätetty piuhat kiinni ja se on hyödyttömänä kiinnitetty putsarin lähelle.
Ensinnäkin, onko tuosta koneelle haittaa?
Toiseksi säädin olisi hyvä palauttaa toimintaan koska kylmää konetta
käynnistettäessä joutuu itse toimimaan tyhjäkäynnin säätimenä

Muuten systeemi toimii hienosti, eli kun kone alkaa käymään tasasesti niin mitään onkelmia ei ole, käy nätisti eikä käynti seilaa yhtään missään vaiheessa.
Toinen juttu on koneen lämmöt. Eli lämpö ei nouse kovinkaan paljoa,
ehkä 1/4 tai 1/3 mittariin vaikka kuinka ajaa. Eikö sen pitäisi nousta ylemmäs? Lämppärikään ei tuon takia puhalla kuin haaleaa ilmaa edes 50km ajon jälkeen eli ainakaan mittarissa ei voi vikaa olla. Mahtaako vika olla termarissa? Tai flektin anturissa ehkä... en ole tarkkaillut vielä flektin toimintaa, mutta jos anturissa on vika niin silloinhan flekti voi jäähdyttää konetta vaikka se olis kylmä

Toimiiko tyhjäkäyntisäädin sillä periaatteella että se "tietää" koneen olevan kylmä ja sen mukaan säätää rundeja? Nimittäin kelailin että syy siihen, miksi säädin on otettu pois käytöstä, voisi liittyä tuohon koneen kylmyyteen. Eli jos kone on käynyt liian kylmänä niin säädin on toiminut silloinkin kun ei pitäisi. Nyt siis jos saan koneen toimimaan normaalissa lämpötilassa niin säädinkin voisi takaisin laitettuna toimia oikein? Tuo oli ihan villi veikkaus koska en mikään kummoinen autotohtori ole.