Huomasin tuossa että ajovalot näyttävät aivan liian lähelle. Ratin alla oleva korkeussäätökään ei riittänyt korjaamaan tilannetta, ylimmässä asennossakin valot näyttävät liian lähelle. Yritin säätää konepellin alta olevista "ristipään/torxin näköisistä ruuveista" pienehköllä ristipäisellä meisselillä, mutta mitään muutosta ei näyttänyt tapahtuvan. Koitin molempia, sekä horisontaali, että vertikaalisäätöjä. Tarvitaanko tuohon joku erikoinen työkalu, vai miten noita oikein säädetään? Ruuvit tuntuivat jotenkin löysiltä, voisiko olla että niistä on kierteet menneet tai jotain? Vai enkö vain osaa.
Avusta kiittäen, Mika-tonttu.
Mondeo -97 ja ajovalojen säätö umpion päältä
Juu PH2 kärkinen ruuvari uppoaa sinne aika syvälle ennenkuin ottaa kiinni. Säätö tosiaan tapahtuu sähkösäädön ollessa 0-asennossa. 1% merkki noissa muistaakseni on, eli 1m päässä lampusta pitäisi olla 1cm alempana kuin lasissa, helpompi on mitata kotikonstein levyn kanssa 0,5m ja 1,5m väliä.
Vw T2 -68 ja -74
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
kannattaa löysätä sitä moottoritilan puoleista kiinnitysruuvia ja hieman muitakin kiinnitysruuveja. sen jälkeen liikutat koko umpiota niin että lamput näyttää ylemmäs. itse ratkaisin saman ongelman näin. siinä moottoritilan puoleisessa kiinnikkeessä on nääs "säätövara". 8) itse kanssa kokeilin niitä hemmetin säätöruuveja ruuvailla aikani...
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
jos kerran ne säätöruuvien jengat on sököt niin patentti säästää uuden umpion hinnan!lapazu kirjoitti: Mielestäni patenteilla on aina paikkansa ja aikansa, mutta tämä ongelma ratkeaa kärsivällisyydellä ja oikeilla työkaluilla. Entä sitten kun polttimo palaa ja säätöpatentti menee uusiksi? Pohjaan asentamalla säätö on kohdallaan myös lampun vaihdon jälkeen.
Näin meillä.