Turbo esco projekti
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 18 Marras 2006 22:36
- Paikkakunta: lahti
Turbo esco projekti
Eli 16 lohkolla olen tekemässä escorttia. Koneeseen on hankittu: turbo ja pakosarja 2.0 sierrasta, 88mm mahlet ja 2.0 sierran kansi. Mitä tarvitsen viellä?
Mistä veivit? kestäisikö vakiot?
Mitkä kaasarit?
Mikä kansipahvi?
Kannattaisiko vautipyörää keventää?
Paljonko koneelta uskaltaisi odottaa tehoa ja millä paineilla?
Yritin haulla etsiä, mutta en oikein löytänyt juttua 1.6 ahtamisesta!
Mistä veivit? kestäisikö vakiot?
Mitkä kaasarit?
Mikä kansipahvi?
Kannattaisiko vautipyörää keventää?
Paljonko koneelta uskaltaisi odottaa tehoa ja millä paineilla?
Yritin haulla etsiä, mutta en oikein löytänyt juttua 1.6 ahtamisesta!
periaate sama kuin 2litrasessa koska koneet on käytännössä lähes samoja sisusten kestävyydessä on eroja.
kestää kun teet kestämään, kiillotat ja tasapainoitatMistä veivit? kestäisikö vakiot?
tämän päivän sana on ruisku, mutta kaasarit jos haluat niin tupla lortot tai weberit.Mitkä kaasarit?
cometic LautamäeltäMikä kansipahvi?
kannattaa ulkokehältä se klontti poies takaaKannattaisiko vautipyörää keventää?
75-xxhv, riippuu niin paljon kaikesta muuttujista sen näkee sitten.Paljonko koneelta uskaltaisi odottaa tehoa ja millä paineilla?
coolerit öljylle ja ilmalle, suurteho ö-pumpun, dumpin jos suhistella haluaa(ei välttämätön) ja kaikkea muuta pikku nippeleitäMitä tarvitsen viellä?
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 18 Marras 2006 22:36
- Paikkakunta: lahti
kyllä kannattaa hommata koska se turbo kuitenkin aika hyvin kuumentaa öljyt, ja sitten käytetään kunnon öljyjä siellä koneessa
omassani jo muutaman minuutin tyhjäkäynninkin jälkeen öljyt on aikas kuumat, mutta paikoillaan ei ole ilmavirtaakaan mikä jäähdyttäisi joten ajossa sen tärkeys vain lisääntyy

omassani jo muutaman minuutin tyhjäkäynninkin jälkeen öljyt on aikas kuumat, mutta paikoillaan ei ole ilmavirtaakaan mikä jäähdyttäisi joten ajossa sen tärkeys vain lisääntyy
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 18 Marras 2006 22:36
- Paikkakunta: lahti
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
cossun tiivarti alken 70€
http://www.rallyracefin.fi/ford-erikois ... sworth.pdf
väittävät muualla ettei toi cometic toimi valurautakansissa, mutta alumiinissä kylläkin.
http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... highlight=
mutta se maksais noin 130€
http://www.lautamakimotorsport.fi/fordohc.htm
http://www.rallyracefin.fi/ford-erikois ... sworth.pdf
väittävät muualla ettei toi cometic toimi valurautakansissa, mutta alumiinissä kylläkin.
http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... highlight=
mutta se maksais noin 130€
http://www.lautamakimotorsport.fi/fordohc.htm
Focus 1.0 edition a6 2017
Vähän aihetta lainaten, itsellä rakenteilla parhaillaan 2.0 ruisku+puhallin, niin tuosta välijäähdyttimen koosta. Kuinka iso pitäisi olla jotta on edes jotain hyötyä. Tuossa katselin/suunnittelin niin tuonne välikopan keulalle saisi juuri ja juuri sovitettua taunuksen syylärin+5cm paksun flektin jälkeen kokoluokkaa 25cmx50-60cmx5-8cm välijäähyn päätyineen eli aika pienen oloinen jos vertailee noita muita turbovehkeitä, ja tuon jälkeen alkaa öljynlaudutin olla aika mahdottomuus saada sopimaan
Ja noista välikoppasovelluksista olisi mukava löytää kuvia kelulalta miten toteutettu yms
Ja sellainen tuli mieleen että hommasin tuossa mitsun ahtimen (ei muista numeroa ulkoa, näyttäisi aikalailla joltain garretin t03) niin siinä on vesikierrolle paikat mutta edellisellä omistajalla ei niissä ole ollut mitään, eli tulpattu pulteilla vaan. Kannattaako tuo vesikierto ottaa käyttöön vai antaa olla ilman
Ja noista välikoppasovelluksista olisi mukava löytää kuvia kelulalta miten toteutettu yms
Ja sellainen tuli mieleen että hommasin tuossa mitsun ahtimen (ei muista numeroa ulkoa, näyttäisi aikalailla joltain garretin t03) niin siinä on vesikierrolle paikat mutta edellisellä omistajalla ei niissä ole ollut mitään, eli tulpattu pulteilla vaan. Kannattaako tuo vesikierto ottaa käyttöön vai antaa olla ilman

Cooleri niin iso kun vaan sopii.VesQ kirjoitti:Vähän aihetta lainaten, itsellä rakenteilla parhaillaan 2.0 ruisku+puhallin, niin tuosta välijäähdyttimen koosta. Kuinka iso pitäisi olla jotta on edes jotain hyötyä. Tuossa katselin/suunnittelin niin tuonne välikopan keulalle saisi juuri ja juuri sovitettua taunuksen syylärin+5cm paksun flektin jälkeen kokoluokkaa 25cmx50-60cmx5-8cm välijäähyn päätyineen eli aika pienen oloinen jos vertailee noita muita turbovehkeitä, ja tuon jälkeen alkaa öljynlaudutin olla aika mahdottomuus saada sopimaan
Ja noista välikoppasovelluksista olisi mukava löytää kuvia kelulalta miten toteutettu yms
Ja sellainen tuli mieleen että hommasin tuossa mitsun ahtimen (ei muista numeroa ulkoa, näyttäisi aikalailla joltain garretin t03) niin siinä on vesikierrolle paikat mutta edellisellä omistajalla ei niissä ole ollut mitään, eli tulpattu pulteilla vaan. Kannattaako tuo vesikierto ottaa käyttöön vai antaa olla ilman
Mulla on tossa katu eskossa tuommonen cooleri keulalla http://www.tvracing.net/galleria/Konett ... alleen.JPG
Siihenkin tein alareunaan lisäputken yhdistämään päätyjä ettei ala ahistaa. Mulla ollu tuommosella valeon kennolla 13 pilliä ja sen takia meni rs 500:sen garretti hajalle 3 kertaa. Kun tein isomman coolerin niin ahtopaineet koneeseen nousi huomattavasti vaikka ei tullu mitään muita muutoksia.
Jos sun turbossa on vesikierto mahdollisuus niin se kannattaa ottaa käyttöön niin se säästää laakereita, eli ei niin helposti pala öljyä jälkilämmostä akselin pintaan kun se jäähtyy pikkasen paremmin.
Missäs välissä sulla on flekti, takapuolella??. Ja paljonkos jää noin suunnilleen venttiilikopan ja tulipellin väliin tilaa. Itsellä siellä on about 3cm tilaa niin että mahtuu vesiletkukin menemään sieltä välistä ihan nätisti. Samaten joutui tekemään 1-os rs-kardaanin (ape-importista) ja sakuperän väliin 30mm välilaipan kun ei meinannut ylettää 5v type-9 häntään tarpeeksi syvälle
http://members.tiscali.fi/vesa8/EscortM ... laippa.jpg
http://members.tiscali.fi/vesa8/EscortM ... huone5.jpg
Nyt on tuolleen kun tuossa alla mutta ilman laippaa ei kardaanin joke uponnut kuin about 5cm ja 5cm jäi ulos ja joustossa tuli vielä enemmän ulos
http://members.tiscali.fi/vesa8/EscortM ... 4nt%e4.jpg
Eli kone+laatikkopaketti on about 3cm liian edessä mutta koneen korvat on rs2000 alkuperäiset alumiisiset ja vakiopalkilla eli pitäisi olla kohdallaan mutta ??
http://members.tiscali.fi/vesa8/EscortM ... laippa.jpg
http://members.tiscali.fi/vesa8/EscortM ... huone5.jpg
Nyt on tuolleen kun tuossa alla mutta ilman laippaa ei kardaanin joke uponnut kuin about 5cm ja 5cm jäi ulos ja joustossa tuli vielä enemmän ulos
http://members.tiscali.fi/vesa8/EscortM ... 4nt%e4.jpg
Eli kone+laatikkopaketti on about 3cm liian edessä mutta koneen korvat on rs2000 alkuperäiset alumiisiset ja vakiopalkilla eli pitäisi olla kohdallaan mutta ??
No mulla ei jää kun parikymmentä milliä venakopan ja tulipellin väliin.VesQ kirjoitti:Missäs välissä sulla on flekti, takapuolella??. Ja paljonkos jää noin suunnilleen venttiilikopan ja tulipellin väliin tilaa. Itsellä siellä on about 3cm tilaa niin että mahtuu vesiletkukin menemään sieltä välistä ihan nätisti. Samaten joutui tekemään 1-os rs-kardaanin (ape-importista) ja sakuperän väliin 30mm välilaipan kun ei meinannut ylettää 5v type-9 häntään tarpeeksi syvälle
http://members.tiscali.fi/vesa8/EscortM ... laippa.jpg
http://members.tiscali.fi/vesa8/EscortM ... huone5.jpg
Nyt on tuolleen kun tuossa alla mutta ilman laippaa ei kardaanin joke uponnut kuin about 5cm ja 5cm jäi ulos ja joustossa tuli vielä enemmän ulos
http://members.tiscali.fi/vesa8/EscortM ... 4nt%e4.jpg
Eli kone+laatikkopaketti on about 3cm liian edessä mutta koneen korvat on rs2000 alkuperäiset alumiisiset ja vakiopalkilla eli pitäisi olla kohdallaan mutta ??
Mulla on orkkis ropelli pumpun päässä, kyläkin "pikkasen" modattuna

VesQ kirjoitti:Nyt on tuolleen kun tuossa alla mutta ilman laippaa ei kardaanin joke uponnut kuin about 5cm ja 5cm jäi ulos ja joustossa tuli vielä enemmän ulos
http://members.tiscali.fi/vesa8/EscortM ... 4nt%e4.jpg

Jos tuo kardaani on noin sisällä kun auto on pyörillään ja ajokorkeudessa, niin ihmettelen miten toi viritys voi kestää kun auto joustaa reilummin. Aika suuri vaara että kardaanin boorit pohjaa.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
No ensin kyllä pohjaa siihen stefaan mutta mitä sitä silloin rakentaessa kokeilin ja mietin niin mitä enemmän perää painoi alas niin sitä enemmän kardaani tuli ulospäin ja kun nosti takaset ilmaan niin meni ehkä millin kaksi tuosta sisään
Ja ei vielä ole pohjannut vaikka pari kertaa tullut ihan hypättyäkin tuolla vahingossa (sata vauhtia ja ISOn routaheiton yli pimeällä
). Etupää kyllä pohjasi samaten takaa sen verran että irtosi toinen pohjauskumi. Tarkastelin kardaania ja stefa oli käynyt about millin pidemmällä kuin tavallisesti (todennäköisesti kun oli tassut ilmassa)
Nyt kun noin epäilevästi sanoit niin täytyykin tutkia vielä uudelleen kun saan koneen ja laatikon paikalleen
Ja ei vielä ole pohjannut vaikka pari kertaa tullut ihan hypättyäkin tuolla vahingossa (sata vauhtia ja ISOn routaheiton yli pimeällä

Nyt kun noin epäilevästi sanoit niin täytyykin tutkia vielä uudelleen kun saan koneen ja laatikon paikalleen