Takaluukun lukko
Takaluukun lukko
Mikä avuksi kun farmari Mondeon takaluukun lukko jäätyy jumiin jo pikkupakkasilla? Painonappi siis, lukko itse toimittaa, mutta "nuppi" ei.
keskiääni kirjoitti:Kaverin hyvin perusteellinen käytännön kokeilu noin -30 asteen pitkillä pakkasilla osoitti, että lukkosula ym. öljyt ei pärjää ohuelle aseöljylle. Sitä vaan lukkoon, niin toimii. Eikä sitä tarvitse sekuntitolkulla sinne lukkoon suhautella, pikkanen sihaus riittää painonappiin ja avaimenreikään.
aseöljy on hyvä, mut pitäis saada kuitenkin suhautettua sillon ku ei oo vielä jäässä. Ei ainakaan ton mun sedanin nappia irrottanut, mut eipä oo uudelleen jäätyny ku lämpösessä suhautin että pääsi jokapaikkaan voitelemaan... tavan lukkosulahan ei muuta tee ku syö viimeisetkin rasvat, voitelevasta en tiiä sanoa mitään
Nykyinen: Mondeo 1.8 GLX 1997
Entinen: Saab 90 2.0 1986
Entinen: Saab 90 2.0 1986
Lukkosulassa jos on yhtään suoloja niin ei todellakaan tee hyvää messinki ja alumiini osille. Lukon osat haittalevyt messinkiä ja runko alumiini magnesium seosta.
Osat hapettuvat paskaksi.
Aseöljy on parasta voiteluun, mutta jos pesät likaiset niin kosteus ei lähde välttämättä pois ja jäätyy uudelleen.
Takakontin lukko farmarissa ei välttämättä jäädy haittalevyistään vaan se nuppin ja rungonväli menee jäähän.
Itse avaan takaluukun tällöin avaimesta ja odotan sulempia kelejä.
Avain kun on kuitenkin aina otettava mukaan, koska jos jätät avaimen autoon niin mondeo satunnaisesti lukitsee ovia talvikeleillä ja sitä voi pakkasessa paleltua jos ei ole varaavain mukana.
Osat hapettuvat paskaksi.
Aseöljy on parasta voiteluun, mutta jos pesät likaiset niin kosteus ei lähde välttämättä pois ja jäätyy uudelleen.
Takakontin lukko farmarissa ei välttämättä jäädy haittalevyistään vaan se nuppin ja rungonväli menee jäähän.
Itse avaan takaluukun tällöin avaimesta ja odotan sulempia kelejä.

Avain kun on kuitenkin aina otettava mukaan, koska jos jätät avaimen autoon niin mondeo satunnaisesti lukitsee ovia talvikeleillä ja sitä voi pakkasessa paleltua jos ei ole varaavain mukana.

Fix Or Repair Daily