Sivu 1/1

Nykii kylmänä ja lämpösenä ei ota kaikkia tehoja (mondeo)

Lähetetty: 13 Joulu 2006 08:57
Kirjoittaja ikonto
Vaihtanut: tulpat, tulpat, sytytysjohdot, ilmanputsarin, bensansuodattimen. Vieläkin pikkasen nykii kylmänä ja kun auto lämpiää ja lähtee kiihdyttämään, niin ei kiihdy kunnolla loppuun asti, vaan ihan kun välillä kierrokset tippuisivat (vaikka pysyy ylhäällä) veto loppuu.
Myös kun kiihyttää niin kierrokset kyllä nousee normaalisti, mutta vain tunnu olevan vääntöä

Onko neuvoa mistä vikaa voisi lähtä etsimään!?



Myös lukenut imuilma-anturista/venttiilistä ja ilmamäärämittarista. Mistä saisi tietää missä vika

Kyseessä siis Ford Mondeo 1.8i -96

Re: Nykii kylmänä ja lämpösenä ei ota kaikkia tehoja

Lähetetty: 13 Joulu 2006 10:48
Kirjoittaja tursas
ikonto kirjoitti:Mistä saisi tietää missä vika
..ehkä joku täällä vois tietääkin, jos kerrot mistä autosta, koneesta ja vuosimallista on kymysys. :wink:

egr

Lähetetty: 13 Joulu 2006 12:01
Kirjoittaja ikonto
Nyt löysin jonkinlaisen vinkin mistä tuo voisi johtua. Eli tuosta egr:stä. Nyt sitten kysynkin että missä tää egr sijaitsee ja miten saan sen tukittua. Onko siihen kiinnitettynä muita letkuja (jos niin mistä tietää että tilkitsee oiken letkun)

kiitos etukäteen vinkeistä

Lähetetty: 13 Joulu 2006 12:46
Kirjoittaja Japi
EGR löytyy puolan takaa moottorin oikealta puolelta kun autoa katsotaan edestäpäin. Otat siihen tulevan alipaineletkun irti ja tulppaan letkun vaikkapa ruuvilla + tipalla silikonia (tai jotain muuta tiivistävää ainetta).

Lähetetty: 14 Joulu 2006 00:25
Kirjoittaja Monteonisti
Ei tuo kyllä EGR-vialta vaikuta? :shock:

Lähetetty: 14 Joulu 2006 08:06
Kirjoittaja Japi
No eipä kyllä minunkaan mielestä, epäilisin sytytystä / sytkän ajoitusta ennemminkin (=kampiakselin asentoanturi, nokka-akselin asentoanturi, puola...)

vielä

Lähetetty: 14 Joulu 2006 14:00
Kirjoittaja ikonto
Niin ja yksi huomio vielä.
Kun auto käy tyhjäkaynnillä (on moottori sitten lämmin tai kylmä) ja painat kaasun pohjaan, niin mitään ei hetkeen tapahdu, voi sanoa että melkein autosammuu, muutaman sekunnin kulutta ottaa kyllä kierroksia.

Lähetetty: 16 Joulu 2006 01:21
Kirjoittaja Monteonisti
Jos kammen anturi sökö niin yleensä ei edes käynnisty!
Tuo kyllä viittais häikkään jakopäässä? 8)

Lähetetty: 16 Joulu 2006 20:23
Kirjoittaja NiceMan
Kaasuläpän anturi?

vielä

Lähetetty: 20 Joulu 2006 09:16
Kirjoittaja ikonto
Tarkemmin kateltuani konehuoneeseen, kuulin pientä suhinaa auton käydessä. . Huomasin että virranjakajan alapuolella on jokin kumiletku jossa on T-haara, tuosta T-haarasta se sihinä kuului, siinä oli pieni reikä. Kokeilin paikata sitä ja teippasin sen suht kunnolla.

Kun sain tukittua reijän, käynnistin auton. Huomasin eron heti. Kun polkasi kaasun pohjaan, niin heti kierrokset nousi.

Vieläkin silti kylmänä auto nykii, eikä tunnu jotenkin ottavan kaikkia tehoja kun lähtee kiihyttämään.

Vielä en ole tukkinut tuota egr-letkuja. Pitäisi varmaan sekin kokeilla, mutta pitäisi saada tietää mikä letku sieltä tukitaan. Eli mikä "nykästään" pois ja tukitaan. Tuohon jos saisi vielä selvennystä (olisiko jossain kuva ko. venttiilistä ja kertomus mikä letku tukitaan)

Lähetetty: 20 Joulu 2006 09:25
Kirjoittaja NiceMan
Ota vaan letku egr ventteelistä irti ja ruuvi letkun päähän.

niin

Lähetetty: 20 Joulu 2006 09:33
Kirjoittaja ikonto
Hmm... tarviikos siihen egr-venttiiliin letkun tilalle mitään laittaa? siis tukkia sitä reikää?

Lähetetty: 20 Joulu 2006 09:35
Kirjoittaja NiceMan
itse venttiilissä olevaa reikää ei tarvitse tukkia varsinkan jos kone ei ime ilmaa siitä(Kalvo rikki).

Lähetetty: 21 Joulu 2006 15:55
Kirjoittaja mjpaav
Joo. Taitaa olla vuoto jossakin alipaine letkussa.

VAG:n vehkeissä nuo oireet tiesi aina, että on alipaineletku vuoto.