Sivu 1/1

scotpion perä ongelma

Lähetetty: 10 Joulu 2006 18:28
Kirjoittaja janijoo
tänään ku piti lähteä noi 150km matkalle, niin alkoi autoni scorpio 88 2,0i ohc automaatti pitää jtn meteliä takapäästä. En sitten tiedä, että tuleeko ääni "perästä", vetoakselista vaiko jarruista. Eli yhtäkkiä alko jtn pientä nitinää kuulua, sitten alko silloin tällöin naksua sieltä ja samalla auto ikään kuin heilahti. Ei siinä sit uskaltanu ajaa kuin kork 50km/tunnissa. eli mikähän olisi vikana, en oo kattonu perän öljyjä. JA meneekä manuaali vaihteisen scorpion perä automaattiin. entä mistä saisi perän, paljon osan hinta yleisesti, entä kauan menee vaihtoon. Tärkein eli paljon tulisi kustannuksia. Jos joku nyt tietää-kiitoksii vastauksista etukätee

Lähetetty: 10 Joulu 2006 18:48
Kirjoittaja Riesa2.0
Veikkaisin että takapyörän laakeri sieltä vain on mennyt. Uusi laakeri ei kovin paljoa maksa (39€ motonetistä) ja sen pystyy aika helposti ainakin sierrassa vaihtamaan. Joku tunti meni varmaankin sierran laakerin vaihtoon, mutta osaava ja kunnon työvälineet/tilat omaava kaveri vaihtaa sen varmaan nopeamminkin :wink:

Nosta takapyörä ilmaan ja koita heilutella käsin niitä pyöriä sivusuunnassa, jos tuntuu huomattavaa klappia niin laakeri sieltä on loppu..

Lähetetty: 10 Joulu 2006 19:22
Kirjoittaja janijoo
Mutta jos perä on lopussa/ääntää tjtj..., niin naksuuko se yleensä sitten tuolla lailla? HArmi ku ei oikee autoista sinänsä tietoo. Vanhahan toi on, mutta ku menny niin paljon huoltoihin, et piru hyväs kunnos nii ei viittis luopuu tosta. eli ku autost taka-akseli ja peräloppu. millä lailla käyttäytyy?

Lähetetty: 10 Joulu 2006 19:40
Kirjoittaja country sedan
Kato ekana onko kaikki vetarien 24 pulttia kunnolla kiinni. Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta, että pultit löystyy ja vetari metelöi aikansa ennenkuin irtoaa. Hyvä puoli on siinä ettei pultit mahdu tulemaan itsekseen pois vaan nivelen suojakumi pitää ne paikallaan.

Lähetetty: 10 Joulu 2006 19:44
Kirjoittaja janijoo
Mutta jos perä on lopussa/ääntää tjtj..., niin naksuuko se yleensä sitten tuolla lailla? HArmi ku ei oikee autoista sinänsä tietoo. Vanhahan toi on, mutta ku menny niin paljon huoltoihin, et piru hyväs kunnos nii ei viittis luopuu tosta. eli ku autost taka-akseli ja peräloppu. millä lailla käyttäytyy?

Lähetetty: 10 Joulu 2006 19:55
Kirjoittaja Riesa2.0
Jos perä on lopussa niin se ensin ulvoo pari vuotta, sen jälkeen alkaa ravistamaan ja paukkumaan, kunnes hajoaa lopullisesti. Ei se itse perä ihan yhtäkkiä normaali ajolla hajoa, sitä laakeria veikkaan edelleenkin :roll:

Lähetetty: 11 Joulu 2006 04:38
Kirjoittaja janijoo
onko toi motneti vetoivel/vetoakseli iha toimiva, vai pitäskö hankkia alkuperäinen? tietty viimine parempi,mutta myös hintavampi.

Lähetetty: 11 Joulu 2006 09:03
Kirjoittaja TeRoK
Ihan hyvin se on ainakin mulla kestänyt.

Lähetetty: 11 Joulu 2006 15:42
Kirjoittaja janijoo
Kävin tänään sitten katsastusasemalla näyttämäs auto ko. viasta johtuen, ku siel sai helposti sen ylös ja laakerihan sieltä oli mennyt. Ihan paskana. JA nyt kysyisinki, et onko kellään tietoa scorpion abs-jarruista. ONko nois laakereis jokin magneettikehä tjt, vaiko miten scorpios toi järjestrelmä o järjestetty. Ku siin vissii erilainen systeemi, ku nykyaja autois. Entä hajoaako
absi anturi ku vaihtaa laakerin.

Lähetetty: 11 Joulu 2006 17:23
Kirjoittaja tupu
janijoo kirjoitti:Kävin tänään sitten katsastusasemalla näyttämäs auto ko. viasta johtuen, ku siel sai helposti sen ylös ja laakerihan sieltä oli mennyt. Ihan läjä. JA nyt kysyisinki, et onko kellään tietoa scorpion abs-jarruista. ONko nois laakereis jokin magneettikehä tjt, vaiko miten scorpios toi järjestrelmä o järjestetty. Ku siin vissii erilainen systeemi, ku nykyaja autois. Entä hajoaako
absi anturi ku vaihtaa laakerin.

Vetoakselissa on hammaskehä, jota anturi haistelee . laakeri on sama kuin absittomissa. eikä sitä anturia saa hajalle laakerin vaihdosssa.