Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Syys 2024 00:06
Ok, pitääpä vielä putsata lasi hyvin anturin edestä ja kysellä lasin vaihtaneesta liikkeestä josko olis joku kämmi käynyt.
Nänni on aurinko anturi tunnistaa valoisuuden. Sade anturi siinä peilin juuressa. Onko anturi kunnolla lasissa kiinni? Mulla ainakin valot on muuten pois valoisalla paitsi jos sataa. Kaukovalot taas on uudesta asti eläneet omaa elämää..Don MC kirjoitti: 26 Syys 2024 18:43 Piti oikein käydä testaamassa ja opin samalla vähän uutta.
Ekassa kuvassa se "nänni". Se vaikuttaa mm. mittariston kirkkauteen. Ajovaloihin se EI vaikuta. Jos sitä valaisee voimakkaalla taskulampulla, niin näkee että se on vahvasti tummennettua läpikuultavaa muovia.
Tokassa kuvassa tuulilasissa oleva valoisuustunnistin. Sen kun peittää niin ajovalot syttyvät.
Eli voinet kysellä sieltä tuulilasifirmasta että menikö kaikki tehtaan ohjeiden mukaisesti.
![]()
On mahdollisuus vaihtaa ja kannattaa jos meinaa pitempään ajella.tomaattIO kirjoitti: 08 Loka 2024 00:22 Tulipa hankittua 182 A8 focus st-line, onko tosiaan niin että vaihdelaatikkoon ei vaihdeta öljyjä, onko laatikossa edes mahdollisuutta tähän?
Hedinillä käytin viime syksynä kausihuollossa ja olin ruksinut A8-lootalle öljyn vaihdon, mutta eivät tehneet, koska ei kuulemma tarvitse. Mahdollista se on, mutta jos en väärin muista, niin sanoivat että on isompi ja vaativampi työ tmv. Auto täyttää 6 vuotta viikon sisään ja hieman vajaa 90 tkm mittarissa. Haaveena pistää kiertoon, mutta vielä ei ole mitään mielekästä vaihtoehtoa tullut vastaan.
Ei siinä ole muuta kun tarkastus lämpötila 85-93° joutuu käyttämään melko pitkään että on tarpeeksi lämmin öljy. Muuten helppo vaihtaa vaikka itse. Löytyy laskuroppu ja tarkastus roppu. Täyttö ilmanputsari pois ja huohotin tulppa pois siitä öljyt sisään. Ei tule kaikki pois noin 4l eli puolet vaihtuu.Fixu kirjoitti: 08 Loka 2024 12:28Hedinillä käytin viime syksynä kausihuollossa ja olin ruksinut A8-lootalle öljyn vaihdon, mutta eivät tehneet, koska ei kuulemma tarvitse. Mahdollista se on, mutta jos en väärin muista, niin sanoivat että on isompi ja vaativampi työ tmv. Auto täyttää 6 vuotta viikon sisään ja hieman vajaa 90 tkm mittarissa. Haaveena pistää kiertoon, mutta vielä ei ole mitään mielekästä vaihtoehtoa tullut vastaan.focst kirjoitti: 08 Loka 2024 09:50
On mahdollisuus vaihtaa ja kannattaa jos meinaa pitempään ajella.
Mitähän vatusseja siellä huollossa on taas ollu. Se että huoltokirjassa lukee ettei laatikkoöljylle ole vaihtoväliä, ei tarkota etteikö niitä tartte vaihtaa.Fixu kirjoitti: 08 Loka 2024 12:28
Hedinillä käytin viime syksynä kausihuollossa ja olin ruksinut A8-lootalle öljyn vaihdon, mutta eivät tehneet, koska ei kuulemma tarvitse.
Omassa alle 60tkm mittarissa ja samoin suunnitelmissa talven jälkeen vaihtaa laatikon öljytHMS77 kirjoitti: 15 Loka 2024 19:58Mitähän vatusseja siellä huollossa on taas ollu. Se että huoltokirjassa lukee ettei laatikkoöljylle ole vaihtoväliä, ei tarkota etteikö niitä tartte vaihtaa.Fixu kirjoitti: 08 Loka 2024 12:28
Hedinillä käytin viime syksynä kausihuollossa ja olin ruksinut A8-lootalle öljyn vaihdon, mutta eivät tehneet, koska ei kuulemma tarvitse.
Terve maalaisjärkikin sen sanoo että mikään öljy ei ole ikuinen, kaikista vähiten hienomekaniikan kanssa käytettävä laatikkoöljy.
Itse vaihdatin omaan A8 Focukseen 70tkm kohdalla ja kohtapuoliin olis taas edessä, ihan vaan oman mielenrauhan takia koska autolla on tarkotus ajaa paaliin asti ja sitä voi pitkittää mm juurikin laatikkoöljyn vaihdolla.
Juu, olin valmis maksamaan tuosta. En tosin tiedä mitä olisivat veloittaneet ekstraa A8:sta, jos olisivat työn tehneet. Hedinin sivuilta kun tilaa huollon, niin voi sen lootan öljyn vaihdon ruksia, mutta se ei kuulemma ota huomioon onko autossa öljylinko tai kaksoiskytkin. Se ruksittava työ on sitten ilmeisesti kaksoiskytkinlaatikoille.HMS77 kirjoitti: 15 Loka 2024 19:58Mitähän vatusseja siellä huollossa on taas ollu. Se että huoltokirjassa lukee ettei laatikkoöljylle ole vaihtoväliä, ei tarkota etteikö niitä tartte vaihtaa.Fixu kirjoitti: 08 Loka 2024 12:28
Hedinillä käytin viime syksynä kausihuollossa ja olin ruksinut A8-lootalle öljyn vaihdon, mutta eivät tehneet, koska ei kuulemma tarvitse.
Terve maalaisjärkikin sen sanoo että mikään öljy ei ole ikuinen, kaikista vähiten hienomekaniikan kanssa käytettävä laatikkoöljy.
Itse vaihdatin omaan A8 Focukseen 70tkm kohdalla ja kohtapuoliin olis taas edessä, ihan vaan oman mielenrauhan takia koska autolla on tarkotus ajaa paaliin asti ja sitä voi pitkittää mm juurikin laatikkoöljyn vaihdolla.
Tänään kävin laittamassa 215/55-17 kitkat alle St-lineen ja näyttää pyörivän ihan ongelmitta_L_T_V_ kirjoitti: 29 Elo 2024 14:35 Terveeksi.
Tuli hommattua tuollainen -18 mallinen ecoblue ja sehän tarvitsee talvirenkaat... nykyiset on 215/50/17, tuota kokoa on kuitenkin varsin heikosti saatavilla... 215/55/17 sen sijaan olisi hyvin. Onko tietoa mahtuuko tuo korkeammalla profiililla oleva pyörimään kunnialla? Katselin että edessä ei jousilautaseen liikaa tilaa ole.
joona92 kirjoitti: 09 Marras 2024 14:20 Taloon saapui n.kk sitten ensimmäinen Ford (2019 active 1,5L ecoboost 150hv viistoperä) ja seuraavia ajatuksia autosta on ehtinyt syntymään
- Webasto ei lähtenyt toimimaan jos auto seisoi n.viikon käyttämättä, mutta kun autolla oli ajettu hieman pidempi lenkki toimi webasto normaalisti (herkkä akun varaustasolle?), saas nähdä miten toimii kovissa talvioloissa.
---‐‐------
Mielenkiinnosta kyselen Webastosta:
Onko se ollu alkuperäisenä varusteena, ajastettava malli? Mulla vuoden vanhassa Activessa sitä ei oo, eikä sitä bensamalliin edes ollu saatavana. Ei sitä kyllä olisi tarvinnutkaan, ko muutenkin lämpes hyvin kovilla pakkasilla. Moottorilämmitin + sisälämppäri toki on alle -15 C pakkasilla.
(lyhensin lainausta hieman)joona92 kirjoitti: 09 Marras 2024 14:20
- "Älykäs" vakkari ei toiminut niin hienosti vaan auto lähti kiihdyttelemään ja jarruttelemaan omia aikojaan, jouduin valikosta vaihtamaan vakkarin tilaksi normaali/adaptiivinen
- 3-sylinterisessä moottorissa on mielenkiintoinen ääni (hieman sporttinen?), yhdistettynä 8v-automaattiin auto liikkuu hienosti, vaihteiden vaihdon tosin tuntee, eikä ole näin yhtä huomaamaton kun joissain muissa ajamissani autoissa. Moottoritie nopeuksissa 100-120km/h kun suurin vaihde on käytössä, tulee vaihteisto/moottorista jyristystä/tärinää rattiin asti, mikä ei ole niin mieluisaa.
Pertzack kirjoitti: 10 Marras 2024 20:02Webasto on ihan tehdasasennettu.Sekä ajastettava että avaimella kaukokäynnistettävä. Olisiko uusissa malleissa luovuttu näistä jo kokonaan, mitä nyt olen nyt lukenut niin aika paljon ongelmia ihmisillä näiden kanssa tuntuu olevan. Lohkolämppäri olis kyllä ihan kiva olla tässäkin.joona92 kirjoitti: 09 Marras 2024 14:20 Mielenkiinnosta kyselen Webastosta:
Onko se ollu alkuperäisenä varusteena, ajastettava malli? Mulla vuoden vanhassa Activessa sitä ei oo, eikä sitä bensamalliin edes ollu saatavana. Ei sitä kyllä olisi tarvinnutkaan, ko muutenkin lämpes hyvin kovilla pakkasilla. Moottorilämmitin + sisälämppäri toki on alle -15 C pakkasilla.
Lueskelin hieman ja epäilen että se jyrinä tulee kun moottori deaktivoi yhden sylinterin moottoritie nopeuksissa. Pitää vielä hieman tutkiskella ja kokeilla eri ajo moodeja onko vaikutusta.Don MC kirjoitti: 11 Marras 2024 12:00
Tuosta vakkarista olen samaa mieltä. Itsekin kytkin tuon "älykkään" pois ja menen pelkällä adaptiivisella.
Ajettuani sekä momentinmuuntimella että kaksoiskytkimellä olevia automaatti-Focuksia voin sanoa, että momentiinmuunninautomaatin vaihdot kyllä tuntee. Kaksoiskytkinautomaatin vaihdot taas ovat todella pehmeitä. Mitään jyrinöitä en ole kaksoiskytkimellä huomannut. Onkohan sulla joku vika siinä?
Ajettavuudesta olen myös samaa mieltä. Todella hyvä auto ajaa. Jopa tämä mHEV, jossa sähköinen ohjaustehostin.
Rengasmelu tosiaan hieman häiritsee, mutta muuten ihan jees.
Vaikka akku ois uusi se voi olla tyhjä. Mulla on ollut lataus ongelmia uudesta asti. Nyt toimii kohtuu hyvin ja kun akku herja tulee niin yöksi defa 10A lataamaan. Näin on nyt menty 6v ja vielä on alkuperäinen akku paikallaan.joona92 kirjoitti: 11 Marras 2024 18:06 Webasto ei ilmeisesti ollut aamusta lähtenyt toimimaan kun autoon astuessa näytössä oli joku herja akun varauksesta. Mistäs tätä kannattaisi lähteä tutkimaan? Autoon oli asennettu n. vuosi sitten uusi Exide EL700 EFB akku joten tuskin siitä on kyse.