Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 22 Loka 2021 18:59
Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?
Face liftin myötä ei saa focuksessa kun connection malliin. Muut hybrid versioita ja vihreä ajatus ei sovi yhteen webaston kanssa. No loppuupa virta ongelmat samalla.EeroH kirjoitti: ↑23 Loka 2021 09:37Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?
Ei sillä webastolla ole ongelman kanssa mitään tekemistä. Mulla ongelmat alkoi kesällä virtaongelmat start stopin muodossa. SS on käytännössä aina se eka oire. Moni ei varmaan vaan edes huomaa tota että start stop ei toimi, sen taas huomaa, kun Webasto ei toimi.EeroH kirjoitti: ↑23 Loka 2021 09:37Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?
Ei lopu ongelmat kun ei liity mitenkään Webaan. Ottakaa selvää msiää ongelmat on! Jos keskellä kesää ei toimi s/s eikä ovien avaimeton avaus. Vika on Focuksen latauksen hallinnassa jota ei edes Ford ole vielä selvittänyt ja aikaa mennyt muutama vuosi.focst kirjoitti: ↑23 Loka 2021 10:14Face liftin myötä ei saa focuksessa kun connection malliin. Muut hybrid versioita ja vihreä ajatus ei sovi yhteen webaston kanssa. No loppuupa virta ongelmat samalla.EeroH kirjoitti: ↑23 Loka 2021 09:37
Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?![]()
Kyllä se webasto autoissa korostuu kun ei pysty lämmittämään. Toisin oma auto toimii viimeisellä päivityksellä ihan moitteetta myös webasto. Eikä tarvitse lisälatausta ainakaan vielä kun lämmitys tarve vaan aamuisin. Mulla oli vastaavat ongelmat 2020 kesällä tämä kesä meni täysin ilman ongelmia. On se ford osan autoista saanut kuntoon. Se että miksi kaikki ei tule samoilla osilla ja softalla kuntoon on ihme.
Mulle saa harkita jo toisia paloja 120tkm huollossa. Ilmeisesti aktiivi vakkari käyttää takajarruja vauhdin säätelyyn.. paljon taajama ajoa vakkari päällä. Saa nähdä kauanko levyt kestää.
Hieman vertailuksi MK5 Mondeolla rullattu noin 150 tkm ja takajarrupalat alkavat olla 1. kertaa vaihtokunnossa. Pintaa on jäljellä noin 5 mm, alun perin paksuus 15,9 mm. Levyt takana alun perin 12 mm ja nyt jäljellä 11 mm, sallittu minimi paksuus taitaa olla 9 mm.
Mulla on joskus käynyt vähän saman tyyppisesti. Autossa oli jäänyt joku järjestelmä päälle kuluttamaan virtaa, Söi akun puolilleen aina yön aikana. Töpseliresetti korjasi tilanteen eikä se ole uusiutunut.AAR85 kirjoitti: ↑24 Loka 2021 20:37 Onkohan nyt sitten akku menossa sököksi.. Aamulla ei webasto lähtenyt käyntiin; liian alhainen varaustila. Mittasin akusta 11.7v, eli öbaut 20% varaus. Annoin olla koko päivän defan 10a kiinteässä laturissa kiinni. Latauksen jälkeen mittasin 12.1v eli ehkä noin 50% varaus.. Huoh.
Ajattelin tällä viikolla kysäistä paikallisesta huollosta, josko tälle syksylle olisi ongelmaan liittyen uusia korjauksen korjauksia tarjolla.
Auton latausongelmista löytyy linkkiä tuolta. Akut menee paskaksi latausongelmien takia. Valittakaa Fordille jos huolto ei saa mitään aikaiseksi.AAR85 kirjoitti: ↑24 Loka 2021 20:37 Onkohan nyt sitten akku menossa sököksi.. Aamulla ei webasto lähtenyt käyntiin; liian alhainen varaustila. Mittasin akusta 11.7v, eli öbaut 20% varaus. Annoin olla koko päivän defan 10a kiinteässä laturissa kiinni. Latauksen jälkeen mittasin 12.1v eli ehkä noin 50% varaus.. Huoh.
Autoon on se ensimmäinen BMS anturi vaihdettu ja softa uudelleen konfiguroitu. Tämän jälkeen on webasto toiminut n vuoden päivät (tähän päivään saakka). S&S toimisi muutaman päivän tuon anturin vaihdon jälkeen.
Kyllä se webasto autoissa korostuu kun ei pysty lämmittämään. Toisin oma auto toimii viimeisellä päivityksellä ihan moitteetta myös webasto. Eikä tarvitse lisälatausta ainakaan vielä kun lämmitys tarve vaan aamuisin. Mulla oli vastaavat ongelmat 2020 kesällä tämä kesä meni täysin ilman ongelmia. On se ford osan autoista saanut kuntoon. Se että miksi kaikki ei tule samoilla osilla ja softalla kuntoon on ihme.
No ei se kyllä edelleenkään liity. Miksi virtaongelmat on mullakin alkanut kaksi kertaa kesällä? Yhden talven kun auto vietti Lapissa ja sillä ajettiin pätkäajoa pelkästään, toimi Webasto silti joka ikinen päivä. Silloin kun latausjärjestelmä pelaa oikein, ei Webasto vaikuta yhtään mihinkään. Toki jos nyt ajaa parin minuutin matkoja, niin sitten alkaa varmasti Webaston käyttö vaikuttaa.focst kirjoitti:25 Loka 2021 20:25
Kyllä se liittyy vie toimiessaan paljon virtaa . Webasto tarvitsee muutakin kun polttoainetta toimintaan. Vaikka Virranhallinta olisi kunnossa pitää varsinkin talvella olla tarpeeksi ajoa että lämmitykseen mennyt virtamäärä saadaan ladattua kylmään akkuun. S&S on ensimmäinen joka tippuu pois käytöstä kun varaustaso laskee. Avaimeton tippuu pois paljon webaston jälkeen akku todella tyhjä. Hätäpuhelu järjestelmän herjat ne vissiin sai korjattua.
Mulla alkuperäinen akku korjatussa järjestelmässä ei ongelmia. No olisi pitänyt laittaa että webaston käyttö syö juuri puhaltimen ja ohjauksen takia. 2020 kesällä ei tosiaan toiminut ilman lisälatusta mikään vaikka webastoa ei käytettykään. Nyt on keväästä toiminut kaikki moitteetta.toasti kirjoitti: ↑25 Loka 2021 20:31No ei se kyllä edelleenkään liity. Miksi virtaongelmat on mullakin alkanut kaksi kertaa kesällä? Yhden talven kun auto vietti Lapissa ja sillä ajettiin pätkäajoa pelkästään, toimi Webasto silti joka ikinen päivä. Silloin kun latausjärjestelmä pelaa oikein, ei Webasto vaikuta yhtään mihinkään. Toki jos nyt ajaa parin minuutin matkoja, niin sitten alkaa varmasti Webaston käyttö vaikuttaa.focst kirjoitti:25 Loka 2021 20:25
Kyllä se liittyy vie toimiessaan paljon virtaa . Webasto tarvitsee muutakin kun polttoainetta toimintaan. Vaikka Virranhallinta olisi kunnossa pitää varsinkin talvella olla tarpeeksi ajoa että lämmitykseen mennyt virtamäärä saadaan ladattua kylmään akkuun. S&S on ensimmäinen joka tippuu pois käytöstä kun varaustaso laskee. Avaimeton tippuu pois paljon webaston jälkeen akku todella tyhjä. Hätäpuhelu järjestelmän herjat ne vissiin sai korjattua.
Nyt kun mulla on ehjä akku korjatussa lataussysteemissä, niin akku kyllä pysyy siinä halutussa 80%:ssa lyhyelläkin ajolla vaikka Webastoa olisi huudattanut.
P.S. eikä se Webasto itsessään vie sähköenergiaa juuri mitään. Se auton sisäilmapuhallin ja muu elektroniikka vie.
Ei se pelkästään etumatkustajan oven avaimeton lukitus vaan se koskee kaikkia muitakin ovia pois lukien kuskin ovi. Kokeilepas myös takaovia? Ja se start/stop viittaa siihen samaan ongelmaan. Onko sinulla polttoainelämmitintä? Ratkaisuhan näihin kaikkiin ongelmiin olisi latauksenhallinta ja akun riittävä varaustaso. Älkää tyytykö huoltojen käsien levittelyyn, vaatikaa asioiden korjausta. Ei antureiden tai akun vaihto korjaa tuotteessa olevaa virhettä.fordever kirjoitti: ↑25 Loka 2021 21:29 Alkuvuonna 2020 auto käyttöön. Jo parin kuukauden kuluttua Start-Stop ei toiminut, mutta silloin ei löytynyt ratkaisua. Ensimmäisen vuoden kuluessa ilmeni myös etumatkustajan oven avaimettoman lukituksen toimimattomuus ja radiokaan ei pysynyt päällä kun moottori oli sammutettu. Niinpä vuoden kuluttua käyttöönotosta eli keväällä 2021 vaihdettiin akunvalvonta-anturi. Nyt syksyllä 2021 etumatkustajan oven avaimeton lukitus lakkasi taas toimimasta ja Start-Stop tietysti myös. Niinpä sitten vaihdettiin akku. Nyt toimii Start-Stop tosi herkästi.
Ei ole webastoa ja autolla ajetaan monipuolisesti lyhyttä ja pitkää ajoa.
Ei se akunvalvonta-anturin vaihto siis auttanut. Tai sitten alkuperäinen akku oli jotenkin huono/rikki? Toki täällä käydyn keskustelun perusteella virranhallinnassa on ongelmia silloin kun niitä on. Mutta ei kaikilla. Ota tästä selvää.
Ei ole webastoa. Takaovissa avaimetonta lukitusta ei ole (oli jo säästöt alkaneet iskeä 2020 alkupuolella), mutta varmaankaan eivät olisi toimineet jos olisi moiset ylellisyysvehkeet olleet.Karol kirjoitti: ↑25 Loka 2021 21:51Ei se pelkästään etumatkustajan oven avaimeton lukitus vaan se koskee kaikkia muitakin ovia pois lukien kuskin ovi. Kokeilepas myös takaovia? Ja se start/stop viittaa siihen samaan ongelmaan. Onko sinulla polttoainelämmitintä? Ratkaisuhan näihin kaikkiin ongelmiin olisi latauksenhallinta ja akun riittävä varaustaso. Älkää tyytykö huoltojen käsien levittelyyn, vaatikaa asioiden korjausta. Ei antureiden tai akun vaihto korjaa tuotteessa olevaa virhettä.fordever kirjoitti: ↑25 Loka 2021 21:29 Alkuvuonna 2020 auto käyttöön. Jo parin kuukauden kuluttua Start-Stop ei toiminut, mutta silloin ei löytynyt ratkaisua. Ensimmäisen vuoden kuluessa ilmeni myös etumatkustajan oven avaimettoman lukituksen toimimattomuus ja radiokaan ei pysynyt päällä kun moottori oli sammutettu. Niinpä vuoden kuluttua käyttöönotosta eli keväällä 2021 vaihdettiin akunvalvonta-anturi. Nyt syksyllä 2021 etumatkustajan oven avaimeton lukitus lakkasi taas toimimasta ja Start-Stop tietysti myös. Niinpä sitten vaihdettiin akku. Nyt toimii Start-Stop tosi herkästi.
Ei ole webastoa ja autolla ajetaan monipuolisesti lyhyttä ja pitkää ajoa.
Ei se akunvalvonta-anturin vaihto siis auttanut. Tai sitten alkuperäinen akku oli jotenkin huono/rikki? Toki täällä käydyn keskustelun perusteella virranhallinnassa on ongelmia silloin kun niitä on. Mutta ei kaikilla. Ota tästä selvää.
Ei siitä tarvitse ottaa senenempää selvää kuin auto toimii tai sitten ei, ja näyttää siltä että sinullakaan ei uusi auto toimi.
Ottakaa yhteyttä Ford asiakaspalveluun ja kertokaa autossa olevista vioista, ikinä ei tule korjattua jos hyväksytte viallisen tuotteen.
Ford asiakaspalvelu palvelut@ford.com