Ilmeisesti. Mä vaan vein takuuhuoltoon ja lupasivat katsoa missä vika.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ihmettelen kun näillä sivuilla on vain softa ongelmia yleensä focuksessa
Nykyisessä focuksessa s&s on pelannut liiankin hyvin että on joutunut kytkee pois. Edellisessä ei pelannut koko viime syksyn ja talven.
Ajattelin muiden ongelmien takia hävittää tämän focuksen katsoa muita merkkejä. Ongelma on vain tilausten pitkät ja tuntemattomat pituudet. Myyjät lupaa mutta tehtaat toimii miten toimii.
Nykyisessä focuksessa s&s on pelannut liiankin hyvin että on joutunut kytkee pois. Edellisessä ei pelannut koko viime syksyn ja talven.
Ajattelin muiden ongelmien takia hävittää tämän focuksen katsoa muita merkkejä. Ongelma on vain tilausten pitkät ja tuntemattomat pituudet. Myyjät lupaa mutta tehtaat toimii miten toimii.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Face liftin myötä ei saa focuksessa kun connection malliin. Muut hybrid versioita ja vihreä ajatus ei sovi yhteen webaston kanssa. No loppuupa virta ongelmat samalla.EeroH kirjoitti: ↑23 Loka 2021 09:37Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei sillä webastolla ole ongelman kanssa mitään tekemistä. Mulla ongelmat alkoi kesällä virtaongelmat start stopin muodossa. SS on käytännössä aina se eka oire. Moni ei varmaan vaan edes huomaa tota että start stop ei toimi, sen taas huomaa, kun Webasto ei toimi.EeroH kirjoitti: ↑23 Loka 2021 09:37Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei lopu ongelmat kun ei liity mitenkään Webaan. Ottakaa selvää msiää ongelmat on! Jos keskellä kesää ei toimi s/s eikä ovien avaimeton avaus. Vika on Focuksen latauksen hallinnassa jota ei edes Ford ole vielä selvittänyt ja aikaa mennyt muutama vuosi.focst kirjoitti: ↑23 Loka 2021 10:14Face liftin myötä ei saa focuksessa kun connection malliin. Muut hybrid versioita ja vihreä ajatus ei sovi yhteen webaston kanssa. No loppuupa virta ongelmat samalla.EeroH kirjoitti: ↑23 Loka 2021 09:37
Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?![]()
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulle laitettiin uusi akku, päivitettiin ja vaihdettiin varaustunnistin. Nyt alkoi taas herjaamaan ja vein huoltoon. Siellä oli joku vika koodi lämmittimen käynnistymättömyydestä jota eivät tunteneet ja yrittivät päivittää huonolla menestyksellä. Nyt mulla vuokra Fiesta ja aavistuksen vituttaa.
Lisälataaminen ei auta, saattaa herjata heti seuraavana aamuna. Etäkäynnistäminen tuntuu olevan myrkkyä.
[/quote]
Latausongelmille on oma sivusto myös olemassa, helpompi seurata toimenpiteitä mitä Ford huolto yrittää tehdä. Tosin mitään järkevää ei ole muutamaan vuoteen saatu aikaiseksi koska ongelmat jatkuu. Ja muistutuksena vikahan on tuotteessa oleva virhe joka kuuluu tuotevastuun piiriin joten takuuajan loppumisesta ei pelkoa koska virhevastuu jatkuu takuun loppumisen jälkeenkin.
viewtopic.php?p=322337#p322337
Lisälataaminen ei auta, saattaa herjata heti seuraavana aamuna. Etäkäynnistäminen tuntuu olevan myrkkyä.
[/quote]
Latausongelmille on oma sivusto myös olemassa, helpompi seurata toimenpiteitä mitä Ford huolto yrittää tehdä. Tosin mitään järkevää ei ole muutamaan vuoteen saatu aikaiseksi koska ongelmat jatkuu. Ja muistutuksena vikahan on tuotteessa oleva virhe joka kuuluu tuotevastuun piiriin joten takuuajan loppumisesta ei pelkoa koska virhevastuu jatkuu takuun loppumisen jälkeenkin.
viewtopic.php?p=322337#p322337
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä se webasto autoissa korostuu kun ei pysty lämmittämään. Toisin oma auto toimii viimeisellä päivityksellä ihan moitteetta myös webasto. Eikä tarvitse lisälatausta ainakaan vielä kun lämmitys tarve vaan aamuisin. Mulla oli vastaavat ongelmat 2020 kesällä tämä kesä meni täysin ilman ongelmia. On se ford osan autoista saanut kuntoon. Se että miksi kaikki ei tule samoilla osilla ja softalla kuntoon on ihme.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miten muilla on jarrut kestäneet? Mulla piti takapalat nyt vaihtaa 57tkm kesti.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
90 tkm huollossa sanoivat, että seuraavassa huollossa voisi miettiä takapalojen vaihtoa, eli ainakin sen 105 tkm kestävät itsellä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulle saa harkita jo toisia paloja 120tkm huollossa. Ilmeisesti aktiivi vakkari käyttää takajarruja vauhdin säätelyyn.. paljon taajama ajoa vakkari päällä. Saa nähdä kauanko levyt kestää.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hieman vertailuksi MK5 Mondeolla rullattu noin 150 tkm ja takajarrupalat alkavat olla 1. kertaa vaihtokunnossa. Pintaa on jäljellä noin 5 mm, alun perin paksuus 15,9 mm. Levyt takana alun perin 12 mm ja nyt jäljellä 11 mm, sallittu minimi paksuus taitaa olla 9 mm.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkohan nyt sitten akku menossa sököksi.. Aamulla ei webasto lähtenyt käyntiin; liian alhainen varaustila. Mittasin akusta 11.7v, eli öbaut 20% varaus. Annoin olla koko päivän defan 10a kiinteässä laturissa kiinni. Latauksen jälkeen mittasin 12.1v eli ehkä noin 50% varaus.. Huoh.
Autoon on se ensimmäinen BMS anturi vaihdettu ja softa uudelleen konfiguroitu. Tämän jälkeen on webasto toiminut n vuoden päivät (tähän päivään saakka). S&S toimisi muutaman päivän tuon anturin vaihdon jälkeen.
Autoon on se ensimmäinen BMS anturi vaihdettu ja softa uudelleen konfiguroitu. Tämän jälkeen on webasto toiminut n vuoden päivät (tähän päivään saakka). S&S toimisi muutaman päivän tuon anturin vaihdon jälkeen.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on joskus käynyt vähän saman tyyppisesti. Autossa oli jäänyt joku järjestelmä päälle kuluttamaan virtaa, Söi akun puolilleen aina yön aikana. Töpseliresetti korjasi tilanteen eikä se ole uusiutunut.AAR85 kirjoitti: ↑24 Loka 2021 20:37 Onkohan nyt sitten akku menossa sököksi.. Aamulla ei webasto lähtenyt käyntiin; liian alhainen varaustila. Mittasin akusta 11.7v, eli öbaut 20% varaus. Annoin olla koko päivän defan 10a kiinteässä laturissa kiinni. Latauksen jälkeen mittasin 12.1v eli ehkä noin 50% varaus.. Huoh.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ajattelin tällä viikolla kysäistä paikallisesta huollosta, josko tälle syksylle olisi ongelmaan liittyen uusia korjauksen korjauksia tarjolla.
Mutta annanpa olla.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei lopu ongelmat kun ei liity mitenkään Webaan. Ottakaa selvää msiää ongelmat on! Jos keskellä kesää ei toimi s/s eikä ovien avaimeton avaus. Vika on Focuksen latauksen hallinnassa jota ei edes Ford ole vielä selvittänyt ja aikaa mennyt muutama vuosi.
[/quote]
Kyllä se webasto autoissa korostuu kun ei pysty lämmittämään. Toisin oma auto toimii viimeisellä päivityksellä ihan moitteetta myös webasto. Eikä tarvitse lisälatausta ainakaan vielä kun lämmitys tarve vaan aamuisin. Mulla oli vastaavat ongelmat 2020 kesällä tämä kesä meni täysin ilman ongelmia. On se ford osan autoista saanut kuntoon. Se että miksi kaikki ei tule samoilla osilla ja softalla kuntoon on ihme.
[/quote]
Niin ei pysty lämmittämään kun akku ei lataudu tai latauksenhallinta ilmoittaa akun vajaaksi. Mutta ei se mitenkään liity polttoainelämmittimeen latausksenhallinta. Jos auto ei osaa pitää akkua kunnossa niin se on ihan sama onko autossa polttoainelämmitin tai ei. Myöskään s/s ei toimi eikä toimi avaimeton ovien avaus.
[/quote]
Kyllä se webasto autoissa korostuu kun ei pysty lämmittämään. Toisin oma auto toimii viimeisellä päivityksellä ihan moitteetta myös webasto. Eikä tarvitse lisälatausta ainakaan vielä kun lämmitys tarve vaan aamuisin. Mulla oli vastaavat ongelmat 2020 kesällä tämä kesä meni täysin ilman ongelmia. On se ford osan autoista saanut kuntoon. Se että miksi kaikki ei tule samoilla osilla ja softalla kuntoon on ihme.
[/quote]
Niin ei pysty lämmittämään kun akku ei lataudu tai latauksenhallinta ilmoittaa akun vajaaksi. Mutta ei se mitenkään liity polttoainelämmittimeen latausksenhallinta. Jos auto ei osaa pitää akkua kunnossa niin se on ihan sama onko autossa polttoainelämmitin tai ei. Myöskään s/s ei toimi eikä toimi avaimeton ovien avaus.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Auton latausongelmista löytyy linkkiä tuolta. Akut menee paskaksi latausongelmien takia. Valittakaa Fordille jos huolto ei saa mitään aikaiseksi.AAR85 kirjoitti: ↑24 Loka 2021 20:37 Onkohan nyt sitten akku menossa sököksi.. Aamulla ei webasto lähtenyt käyntiin; liian alhainen varaustila. Mittasin akusta 11.7v, eli öbaut 20% varaus. Annoin olla koko päivän defan 10a kiinteässä laturissa kiinni. Latauksen jälkeen mittasin 12.1v eli ehkä noin 50% varaus.. Huoh.
Autoon on se ensimmäinen BMS anturi vaihdettu ja softa uudelleen konfiguroitu. Tämän jälkeen on webasto toiminut n vuoden päivät (tähän päivään saakka). S&S toimisi muutaman päivän tuon anturin vaihdon jälkeen.
viewtopic.php?p=322391&hilit=mk4+latausongelmat#p322391
Maahantuojan osoite palvelut@ford.com
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä se webasto autoissa korostuu kun ei pysty lämmittämään. Toisin oma auto toimii viimeisellä päivityksellä ihan moitteetta myös webasto. Eikä tarvitse lisälatausta ainakaan vielä kun lämmitys tarve vaan aamuisin. Mulla oli vastaavat ongelmat 2020 kesällä tämä kesä meni täysin ilman ongelmia. On se ford osan autoista saanut kuntoon. Se että miksi kaikki ei tule samoilla osilla ja softalla kuntoon on ihme.
[/quote]
Niin ei pysty lämmittämään kun akku ei lataudu tai latauksenhallinta ilmoittaa akun vajaaksi. Mutta ei se mitenkään liity polttoainelämmittimeen latausksenhallinta. Jos auto ei osaa pitää akkua kunnossa niin se on ihan sama onko autossa polttoainelämmitin tai ei. Myöskään s/s ei toimi eikä toimi avaimeton ovien avaus.
[/quote]
Kyllä se liittyy vie toimiessaan paljon virtaa . Webasto tarvitsee muutakin kun polttoainetta toimintaan. Vaikka Virranhallinta olisi kunnossa pitää varsinkin talvella olla tarpeeksi ajoa että lämmitykseen mennyt virtamäärä saadaan ladattua kylmään akkuun. S&S on ensimmäinen joka tippuu pois käytöstä kun varaustaso laskee. Avaimeton tippuu pois paljon webaston jälkeen akku todella tyhjä. Hätäpuhelu järjestelmän herjat ne vissiin sai korjattua.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
No ei se kyllä edelleenkään liity. Miksi virtaongelmat on mullakin alkanut kaksi kertaa kesällä? Yhden talven kun auto vietti Lapissa ja sillä ajettiin pätkäajoa pelkästään, toimi Webasto silti joka ikinen päivä. Silloin kun latausjärjestelmä pelaa oikein, ei Webasto vaikuta yhtään mihinkään. Toki jos nyt ajaa parin minuutin matkoja, niin sitten alkaa varmasti Webaston käyttö vaikuttaa.focst kirjoitti:25 Loka 2021 20:25
Kyllä se liittyy vie toimiessaan paljon virtaa . Webasto tarvitsee muutakin kun polttoainetta toimintaan. Vaikka Virranhallinta olisi kunnossa pitää varsinkin talvella olla tarpeeksi ajoa että lämmitykseen mennyt virtamäärä saadaan ladattua kylmään akkuun. S&S on ensimmäinen joka tippuu pois käytöstä kun varaustaso laskee. Avaimeton tippuu pois paljon webaston jälkeen akku todella tyhjä. Hätäpuhelu järjestelmän herjat ne vissiin sai korjattua.
Nyt kun mulla on ehjä akku korjatussa lataussysteemissä, niin akku kyllä pysyy siinä halutussa 80%:ssa lyhyelläkin ajolla vaikka Webastoa olisi huudattanut.
P.S. eikä se Webasto itsessään vie sähköenergiaa juuri mitään. Se auton sisäilmapuhallin ja muu elektroniikka vie.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla alkuperäinen akku korjatussa järjestelmässä ei ongelmia. No olisi pitänyt laittaa että webaston käyttö syö juuri puhaltimen ja ohjauksen takia. 2020 kesällä ei tosiaan toiminut ilman lisälatusta mikään vaikka webastoa ei käytettykään. Nyt on keväästä toiminut kaikki moitteetta.toasti kirjoitti: ↑25 Loka 2021 20:31No ei se kyllä edelleenkään liity. Miksi virtaongelmat on mullakin alkanut kaksi kertaa kesällä? Yhden talven kun auto vietti Lapissa ja sillä ajettiin pätkäajoa pelkästään, toimi Webasto silti joka ikinen päivä. Silloin kun latausjärjestelmä pelaa oikein, ei Webasto vaikuta yhtään mihinkään. Toki jos nyt ajaa parin minuutin matkoja, niin sitten alkaa varmasti Webaston käyttö vaikuttaa.focst kirjoitti:25 Loka 2021 20:25
Kyllä se liittyy vie toimiessaan paljon virtaa . Webasto tarvitsee muutakin kun polttoainetta toimintaan. Vaikka Virranhallinta olisi kunnossa pitää varsinkin talvella olla tarpeeksi ajoa että lämmitykseen mennyt virtamäärä saadaan ladattua kylmään akkuun. S&S on ensimmäinen joka tippuu pois käytöstä kun varaustaso laskee. Avaimeton tippuu pois paljon webaston jälkeen akku todella tyhjä. Hätäpuhelu järjestelmän herjat ne vissiin sai korjattua.
Nyt kun mulla on ehjä akku korjatussa lataussysteemissä, niin akku kyllä pysyy siinä halutussa 80%:ssa lyhyelläkin ajolla vaikka Webastoa olisi huudattanut.
P.S. eikä se Webasto itsessään vie sähköenergiaa juuri mitään. Se auton sisäilmapuhallin ja muu elektroniikka vie.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Alkuvuonna 2020 auto käyttöön. Jo parin kuukauden kuluttua Start-Stop ei toiminut, mutta silloin ei löytynyt ratkaisua. Ensimmäisen vuoden kuluessa ilmeni myös etumatkustajan oven avaimettoman lukituksen toimimattomuus ja radiokaan ei pysynyt päällä kun moottori oli sammutettu. Niinpä vuoden kuluttua käyttöönotosta eli keväällä 2021 vaihdettiin akunvalvonta-anturi. Nyt syksyllä 2021 etumatkustajan oven avaimeton lukitus lakkasi taas toimimasta ja Start-Stop tietysti myös. Niinpä sitten vaihdettiin akku. Nyt toimii Start-Stop tosi herkästi.
Ei ole webastoa ja autolla ajetaan monipuolisesti lyhyttä ja pitkää ajoa.
Ei se akunvalvonta-anturin vaihto siis auttanut. Tai sitten alkuperäinen akku oli jotenkin huono/rikki? Toki täällä käydyn keskustelun perusteella virranhallinnassa on ongelmia silloin kun niitä on. Mutta ei kaikilla. Ota tästä selvää.
Ei ole webastoa ja autolla ajetaan monipuolisesti lyhyttä ja pitkää ajoa.
Ei se akunvalvonta-anturin vaihto siis auttanut. Tai sitten alkuperäinen akku oli jotenkin huono/rikki? Toki täällä käydyn keskustelun perusteella virranhallinnassa on ongelmia silloin kun niitä on. Mutta ei kaikilla. Ota tästä selvää.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei se pelkästään etumatkustajan oven avaimeton lukitus vaan se koskee kaikkia muitakin ovia pois lukien kuskin ovi. Kokeilepas myös takaovia? Ja se start/stop viittaa siihen samaan ongelmaan. Onko sinulla polttoainelämmitintä? Ratkaisuhan näihin kaikkiin ongelmiin olisi latauksenhallinta ja akun riittävä varaustaso. Älkää tyytykö huoltojen käsien levittelyyn, vaatikaa asioiden korjausta. Ei antureiden tai akun vaihto korjaa tuotteessa olevaa virhettä.fordever kirjoitti: ↑25 Loka 2021 21:29 Alkuvuonna 2020 auto käyttöön. Jo parin kuukauden kuluttua Start-Stop ei toiminut, mutta silloin ei löytynyt ratkaisua. Ensimmäisen vuoden kuluessa ilmeni myös etumatkustajan oven avaimettoman lukituksen toimimattomuus ja radiokaan ei pysynyt päällä kun moottori oli sammutettu. Niinpä vuoden kuluttua käyttöönotosta eli keväällä 2021 vaihdettiin akunvalvonta-anturi. Nyt syksyllä 2021 etumatkustajan oven avaimeton lukitus lakkasi taas toimimasta ja Start-Stop tietysti myös. Niinpä sitten vaihdettiin akku. Nyt toimii Start-Stop tosi herkästi.
Ei ole webastoa ja autolla ajetaan monipuolisesti lyhyttä ja pitkää ajoa.
Ei se akunvalvonta-anturin vaihto siis auttanut. Tai sitten alkuperäinen akku oli jotenkin huono/rikki? Toki täällä käydyn keskustelun perusteella virranhallinnassa on ongelmia silloin kun niitä on. Mutta ei kaikilla. Ota tästä selvää.
Ei siitä tarvitse ottaa senenempää selvää kuin auto toimii tai sitten ei, ja näyttää siltä että sinullakaan ei uusi auto toimi.
Ottakaa yhteyttä Ford asiakaspalveluun ja kertokaa autossa olevista vioista, ikinä ei tule korjattua jos hyväksytte viallisen tuotteen.
Ford asiakaspalvelu palvelut@ford.com
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se tässä on mun mielestä outoa, että virranhallinnan ongelmissa on monenlaista oiretta. Nintendoääniä, ominaisuuksia putoaa pois jne jne. Mull on ollut ainoastaan S&S toimimattomuus ja webasto. Nintedoääniä ei ole mielestäni ollut kertaakaan ja avaimeton keskuslukitus on toiminut vaikka tosiaan varaus on pudonnut sinne 20% paikkeille.
Varasin huoltoajan. Huoltoneuvoja kertoi, että tällähetkellä olisi viides versio tuosta bms anturista menossa
Varasin huoltoajan. Huoltoneuvoja kertoi, että tällähetkellä olisi viides versio tuosta bms anturista menossa

BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole webastoa. Takaovissa avaimetonta lukitusta ei ole (oli jo säästöt alkaneet iskeä 2020 alkupuolella), mutta varmaankaan eivät olisi toimineet jos olisi moiset ylellisyysvehkeet olleet.Karol kirjoitti: ↑25 Loka 2021 21:51Ei se pelkästään etumatkustajan oven avaimeton lukitus vaan se koskee kaikkia muitakin ovia pois lukien kuskin ovi. Kokeilepas myös takaovia? Ja se start/stop viittaa siihen samaan ongelmaan. Onko sinulla polttoainelämmitintä? Ratkaisuhan näihin kaikkiin ongelmiin olisi latauksenhallinta ja akun riittävä varaustaso. Älkää tyytykö huoltojen käsien levittelyyn, vaatikaa asioiden korjausta. Ei antureiden tai akun vaihto korjaa tuotteessa olevaa virhettä.fordever kirjoitti: ↑25 Loka 2021 21:29 Alkuvuonna 2020 auto käyttöön. Jo parin kuukauden kuluttua Start-Stop ei toiminut, mutta silloin ei löytynyt ratkaisua. Ensimmäisen vuoden kuluessa ilmeni myös etumatkustajan oven avaimettoman lukituksen toimimattomuus ja radiokaan ei pysynyt päällä kun moottori oli sammutettu. Niinpä vuoden kuluttua käyttöönotosta eli keväällä 2021 vaihdettiin akunvalvonta-anturi. Nyt syksyllä 2021 etumatkustajan oven avaimeton lukitus lakkasi taas toimimasta ja Start-Stop tietysti myös. Niinpä sitten vaihdettiin akku. Nyt toimii Start-Stop tosi herkästi.
Ei ole webastoa ja autolla ajetaan monipuolisesti lyhyttä ja pitkää ajoa.
Ei se akunvalvonta-anturin vaihto siis auttanut. Tai sitten alkuperäinen akku oli jotenkin huono/rikki? Toki täällä käydyn keskustelun perusteella virranhallinnassa on ongelmia silloin kun niitä on. Mutta ei kaikilla. Ota tästä selvää.
Ei siitä tarvitse ottaa senenempää selvää kuin auto toimii tai sitten ei, ja näyttää siltä että sinullakaan ei uusi auto toimi.
Ottakaa yhteyttä Ford asiakaspalveluun ja kertokaa autossa olevista vioista, ikinä ei tule korjattua jos hyväksytte viallisen tuotteen.
Ford asiakaspalvelu palvelut@ford.com
Mutta eikö asia ole niin, että niin kauan kuin Start-Stop ei toimi, on autossa ikään kuin takuu voimassa (virhevastuu)? Että ei syytä huoleen, ainakin uusia akkuja luvassa säännöllisin väliajoin ja ehkä niitä akunvalvonta-antureita myös.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023