Sivu 360/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2021 11:21
Kirjoittaja HMS77

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2021 11:30
Kirjoittaja focst
HMS77 kirjoitti: 14 Loka 2021 11:21 Faceliftia pukkaa

https://www.autoexpress.co.uk/ford/focu ... ch-updates
Miksi automaatin rulla poistuu ja tulee keppi takas.? Kehitystä?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2021 12:18
Kirjoittaja Pajari
focst kirjoitti: 14 Loka 2021 11:30
HMS77 kirjoitti: 14 Loka 2021 11:21 Faceliftia pukkaa

https://www.autoexpress.co.uk/ford/focu ... ch-updates
Miksi automaatin rulla poistuu ja tulee keppi takas.? Kehitystä?
Johtuneeko vaihteiston tyypistä? (powershit :) ) Rulla on aika onneton käpistys hitaasti toimivan vaihteiston kaverina. Tiedä häntä sitten olisikotuo kepakko yhtään nopeampi, jos se olisi momentinmuutimellisen käyttökapulana?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2021 13:02
Kirjoittaja Fixu
Pajari kirjoitti: 14 Loka 2021 12:18
focst kirjoitti: 14 Loka 2021 11:30

Miksi automaatin rulla poistuu ja tulee keppi takas.? Kehitystä?
Johtuneeko vaihteiston tyypistä? (powershit :) ) Rulla on aika onneton käpistys hitaasti toimivan vaihteiston kaverina. Tiedä häntä sitten olisikotuo kepakko yhtään nopeampi, jos se olisi momentinmuutimellisen käyttökapulana?
ST:n sisäkuvissa näkyy ainakin rulla olevan. Onko tuossa eri laatikko?

EDIT: olihan se siellä tekstissa mainittu, että ST:ssä vielä momentinmuunninlaatikko. Minkähän takia noissa muissa sen kepin pitää olla noin iso..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2021 16:16
Kirjoittaja toasti
Dieselissä pitäisi säilyä myöskin tuo rulla, koska siinä on edelleen sama 8-vaihteinen. Ei kovin kiinnostava uudistus, eikä myöskään kovin modernit voimalinjat.

No Enyaq on jo tilauksessa. Ei jää tätä Fordia ikävä, eikä faceliftikään herätä kiinnostusta

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2021 16:23
Kirjoittaja dr500
Uusia moottoreita ei nyt julkistettu. Hybridistä (ei kevyt-) oli jossakin vaiheessa puhetta, tuleekohan se myöhemmin?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2021 17:10
Kirjoittaja saukat
HMS77 kirjoitti: 14 Loka 2021 11:21 Faceliftia pukkaa

https://www.autoexpress.co.uk/ford/focu ... ch-updates
Pelottovan paljon on keulan ilme nyt Seat leon kopio. Harmi, yleensä ford on se jota kopioidaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2021 21:14
Kirjoittaja Fo2020
Tietysti makuasioista tykkäätkö naamasta vai ei. Minun mielestä keula on hyvän näköinen.
Mutta sisältä edelleen jotenkin häiritsevän näköinen. Iso ja hieno näyttö keskellä, ihan liki nykyaikainen... mutta minkä takia siellä alempana on 70 luvun autoradion näköinen kapistus?
Ei sovi tuohon yleisilmeeseen.
Niin, en omista vanhaa fordia enkä uuttakaan ole nyt ostamassa.
Tuleeko sitten oikea hybrid kun Mondeon valmistus loppuu ja kapasiteettia vapautuu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2021 21:25
Kirjoittaja focst
Fo2020 kirjoitti: 14 Loka 2021 21:14 Tietysti makuasioista tykkäätkö naamasta vai ei. Minun mielestä keula on hyvän näköinen.
Mutta sisältä edelleen jotenkin häiritsevän näköinen. Iso ja hieno näyttö keskellä, ihan liki nykyaikainen... mutta minkä takia siellä alempana on 70 luvun autoradion näköinen kapistus?
Ei sovi tuohon yleisilmeeseen.
Niin, en omista vanhaa fordia enkä uuttakaan ole nyt ostamassa.
Tuleeko sitten oikea hybrid kun Mondeon valmistus loppuu ja kapasiteettia vapautuu.
Mondeon tilalle tulee joku maasturin tapainen. Eiköhän se vie vapautuvan kapasiteetin.. se 70 luvun autoradio on lämpötilan säätö ja puhallin ohjaus. Joka onnistuu myös ton ison näytön kautta. Mutta ne jotka tietää miten tommonen näyttö pakkasessa toimii arvostaa manuaali säädön mahdollisuutta. Vaikka kuhtuu ruma oiskin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2021 21:48
Kirjoittaja dr500
Ei ole paras mahdollinen tuo facelift keula minustakaan. Leonia vähän muistuttaa, mutta se leoni vaan on paremman näköinen. Sisätilojen parannukset liittyvät kai tuohon uuteen tietoviihdejärjestelmään. Saksalaisessa lehdessä vihjaillaan, että hybridi voi tulla myöhemmin. Kuga phevin akkupakettia tuskin saa tähän mitenkään sopimaan kun Kugassakin on ahdasta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Loka 2021 22:23
Kirjoittaja Fixu
focst kirjoitti: 14 Loka 2021 21:25
Fo2020 kirjoitti: 14 Loka 2021 21:14 Tietysti makuasioista tykkäätkö naamasta vai ei. Minun mielestä keula on hyvän näköinen.
Mutta sisältä edelleen jotenkin häiritsevän näköinen. Iso ja hieno näyttö keskellä, ihan liki nykyaikainen... mutta minkä takia siellä alempana on 70 luvun autoradion näköinen kapistus?
Ei sovi tuohon yleisilmeeseen.
Niin, en omista vanhaa fordia enkä uuttakaan ole nyt ostamassa.
Tuleeko sitten oikea hybrid kun Mondeon valmistus loppuu ja kapasiteettia vapautuu.
Mondeon tilalle tulee joku maasturin tapainen. Eiköhän se vie vapautuvan kapasiteetin.. se 70 luvun autoradio on lämpötilan säätö ja puhallin ohjaus. Joka onnistuu myös ton ison näytön kautta. Mutta ne jotka tietää miten tommonen näyttö pakkasessa toimii arvostaa manuaali säädön mahdollisuutta. Vaikka kuhtuu ruma oiskin.
Paitsi ettei faceliftissä tuossa kapistuksessa ole enää niitä säätöjä, ne on vain tuon tuossa näytössä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2021 05:20
Kirjoittaja focst
Fixu kirjoitti: 14 Loka 2021 22:23
focst kirjoitti: 14 Loka 2021 21:25

Mondeon tilalle tulee joku maasturin tapainen. Eiköhän se vie vapautuvan kapasiteetin.. se 70 luvun autoradio on lämpötilan säätö ja puhallin ohjaus. Joka onnistuu myös ton ison näytön kautta. Mutta ne jotka tietää miten tommonen näyttö pakkasessa toimii arvostaa manuaali säädön mahdollisuutta. Vaikka kuhtuu ruma oiskin.
Paitsi ettei faceliftissä tuossa kapistuksessa ole enää niitä säätöjä, ne on vain tuon tuossa näytössä.
:lol: Tarkemmin katsottuna ei muuten enää olekaan. Eli toin rumiluksen olemassa olemiseen ei ole järkevää syytä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2021 19:29
Kirjoittaja Fo2020
Joskus kokeillut tumput tai talvihanskat kädessä käyttää kosketusnäyttöä, niin eipä siitä mitään tule. Jos toimiva automatiikka, ei tartte paljoa lämpöjä säädellä, mutta kun penkinlämmittimien käyttökin on sinne laitettu, niin surkeaa on näin Suomen syksyssä ja talvessa.
Halvempi ratkaisu tietysti laittaa kaikki näyttöön. Joku penkinlämmittimet katkaisija saattaa maksaa tehtaalle 2 €/auto.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Loka 2021 19:34
Kirjoittaja Fo2020
focst kirjoitti: 14 Loka 2021 21:25
Fo2020 kirjoitti: 14 Loka 2021 21:14 Tietysti makuasioista tykkäätkö naamasta vai ei. Minun mielestä keula on hyvän näköinen.
Mutta sisältä edelleen jotenkin häiritsevän näköinen. Iso ja hieno näyttö keskellä, ihan liki nykyaikainen... mutta minkä takia siellä alempana on 70 luvun autoradion näköinen kapistus?
Ei sovi tuohon yleisilmeeseen.
Niin, en omista vanhaa fordia enkä uuttakaan ole nyt ostamassa.
Tuleeko sitten oikea hybrid kun Mondeon valmistus loppuu ja kapasiteettia vapautuu.
Mondeon tilalle tulee joku maasturin tapainen. Eiköhän se vie vapautuvan kapasiteetin.. se 70 luvun autoradio on lämpötilan säätö ja puhallin ohjaus. Joka onnistuu myös ton ison näytön kautta. Mutta ne jotka tietää miten tommonen näyttö pakkasessa toimii arvostaa manuaali säädön mahdollisuutta. Vaikka kuhtuu ruma oiskin.
Tuleeko sitten Mondeon tilalle jotakin. Väittivät jossain vaiheessa että ei tule. Ehkä joku "Outbackin" tyyppinen puolimaasturi voisi myydä. Vai tuleeko joku uusi sähköauto versio mikä jäisi hinnaltaan 40 t€ luokkaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2021 08:40
Kirjoittaja AAR85
Suomessa myynnissä olevat voimansiirtovaihtoehdot ovat:

1.0 EcoBoost 100 hv M6
1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv M6
1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv Powershift A7 - UUSI
1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv Powershift A7 - UUSI
1.0 EcoBoost Hybrid Flexifuel 125 hv A7 - UUSI
1.5 EcoBlue 120 hv M6/A8

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2021 08:56
Kirjoittaja EeroH
AAR85 kirjoitti: 16 Loka 2021 08:40 Suomessa myynnissä olevat voimansiirtovaihtoehdot ovat:

1.0 EcoBoost 100 hv M6
1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv M6
1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv Powershift A7 - UUSI
1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv Powershift A7 - UUSI
1.0 EcoBoost Hybrid Flexifuel 125 hv A7 - UUSI
1.5 EcoBlue 120 hv M6/A8
Masentavaa. 200hv ja neliveto olisi tarpeen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2021 09:54
Kirjoittaja Frnz
Pitkästä aikaa flexifuel. Aika yllättävää koska muilla merkeillä ei vastaavia ole ollut pitkiin aikoihin. Voisi kiinnostaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2021 10:12
Kirjoittaja AAR85
EeroH kirjoitti: 16 Loka 2021 08:56
Masentavaa. 200hv ja neliveto olisi tarpeen.
Niimpä niimpä. Ei herätä mitään mielenkiintoa. Vaikka muuten tuo facelift on ihan ok (poislukien tuo maskiin siirretty logo).

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2021 10:40
Kirjoittaja dr500
Kolmipyttyinen kone ja kaksoiskytkinlaatikko - en näe oikein pointtia varsinkin kun dsg-lootien kanssa monet ovat tapelleet vuosien varrella. Isompi dieselkin on jätetty pois. Olisivat nyt suosiolla esitelleet oikean hybridin.

Pari vuotta sitten kun Astran faceliftissä jäljelle jäi vain pikkukoneet, niin myynti jäi heikoksi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2021 13:12
Kirjoittaja Fo2020
Myös Fordin käyttämästä kaksoiskytkinvaihteistosta on ollut paljon juttuja sen heikosta kestävyydestä. Omaa kokemusta ei ole kuin koeajon verran.
Samoin Astrasta on puuttuneet hybridit. Samaan aikaan Toyota on muuten keskinkertaisilla autoillaan ja hienolla hybridtekniikalla lisännyt myyntiä.
Tuo Mondeossa käytetty 2.0 l hybridpaketti olisi varmasti lisännyt Focuksen myyntiä.
Mutta antaa Fordin kaivaa omaa kuoppaansa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2021 14:42
Kirjoittaja focst
AAR85 kirjoitti: 16 Loka 2021 08:40 Suomessa myynnissä olevat voimansiirtovaihtoehdot ovat:

1.0 EcoBoost 100 hv M6
1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv M6
1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv Powershift A7 - UUSI
1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv Powershift A7 - UUSI
1.0 EcoBoost Hybrid Flexifuel 125 hv A7 - UUSI
1.5 EcoBlue 120 hv M6/A8
Toivottavasti 1.5 ecoboost koneet tulee myös myöhemmin. Muuten voi unohtaa :?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2021 16:11
Kirjoittaja EeroH
focst kirjoitti: 16 Loka 2021 14:42
AAR85 kirjoitti: 16 Loka 2021 08:40 Suomessa myynnissä olevat voimansiirtovaihtoehdot ovat:

1.0 EcoBoost 100 hv M6
1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv M6
1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv Powershift A7 - UUSI
1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv Powershift A7 - UUSI
1.0 EcoBoost Hybrid Flexifuel 125 hv A7 - UUSI
1.5 EcoBlue 120 hv M6/A8
Toivottavasti 1.5 ecoboost koneet tulee myös myöhemmin. Muuten voi unohtaa :?
Enemmän odotan 2,3 ecoboostia ja mieluiten myös muihin kuin vain ST. Litrasessa jo 155hv niin mitä 1.5 enää tarjoaa lisää.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2021 16:51
Kirjoittaja focst
EeroH kirjoitti: 16 Loka 2021 16:11
focst kirjoitti: 16 Loka 2021 14:42
Toivottavasti 1.5 ecoboost koneet tulee myös myöhemmin. Muuten voi unohtaa :?
Enemmän odotan 2,3 ecoboostia ja mieluiten myös muihin kuin vain ST. Litrasessa jo 155hv niin mitä 1.5 enää tarjoaa lisää.
Sehän tulee ST.n keulalle. 2.0 ecoblue tulee todennäköisesti kans kunhan Komponentti pula helpottaa. Ite en tota sähköavusteista ota kävin testaamassa ton 155hv version ja kyllä toi 150hv 1.5 ecoboost vie paljon vakuuttavammin. Myös se että ohjelmalla saa yli 200hv kiehtoo..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2021 16:53
Kirjoittaja EeroH
focst kirjoitti: 16 Loka 2021 16:51
EeroH kirjoitti: 16 Loka 2021 16:11

Enemmän odotan 2,3 ecoboostia ja mieluiten myös muihin kuin vain ST. Litrasessa jo 155hv niin mitä 1.5 enää tarjoaa lisää.
Sehän tulee ST.n keulalle. 2.0 ecoblue tulee todennäköisesti kans kunhan Komponentti pula helpottaa. Ite en tota sähköavusteista ota kävin testaamassa ton 155hv version ja kyllä toi 150hv 1.5 ecoboost vie paljon vakuuttavammin. Myös se että ohjelmalla saa yli 200hv kiehtoo..
Juu tulee st mutta tuodaanko suomeen eri asia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Loka 2021 17:00
Kirjoittaja focst
EeroH kirjoitti: 16 Loka 2021 16:53
focst kirjoitti: 16 Loka 2021 16:51

Sehän tulee ST.n keulalle. 2.0 ecoblue tulee todennäköisesti kans kunhan Komponentti pula helpottaa. Ite en tota sähköavusteista ota kävin testaamassa ton 155hv version ja kyllä toi 150hv 1.5 ecoboost vie paljon vakuuttavammin. Myös se että ohjelmalla saa yli 200hv kiehtoo..
Juu tulee st mutta tuodaanko suomeen eri asia.
Joo jää nähtäväksi mutta tehty on kuitenkin..