Sivu 336/399

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2021 20:49
Kirjoittaja _JPA
Tänään autoilin 1,5 h -7°C pakkasessa ja vesisateessa. Matkan loppupuolella ihmettelin hieman moottorin lämpöjä, 95...96 °C maantieajossa.
Perille päästyä huomasin, että aktiivinen jäähdyttimensäleikkö oli passivoitunut sentin paksuisen jääkerroksen alla. Tietysti kiinni asentoon.

Tuulilasin lämmitys sentään auttoi niin, että ei tarvinnut kuin kerran pysähtyä raappaamaan. Lasin reunoilla oli tuuman verran jäätä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2021 21:14
Kirjoittaja PiuhaPoikki
_JPA kirjoitti: 24 Helmi 2021 20:49 Tänään autoilin 1,5 h -7°C pakkasessa ja vesisateessa. Matkan loppupuolella ihmettelin hieman moottorin lämpöjä, 95...96 °C maantieajossa.
Perille päästyä huomasin, että aktiivinen jäähdyttimensäleikkö oli passivoitunut sentin paksuisen jääkerroksen alla. Tietysti kiinni asentoon.

Tuulilasin lämmitys sentään auttoi niin, että ei tarvinnut kuin kerran pysähtyä raappaamaan. Lasin reunoilla oli tuuman verran jäätä.
On ollut kyllä viime päivinä melko kummallisia ilmoja juuri tuon alijäähtyneen veden suhteen.
Melko paksuja jääkerroksia on kertynyt rakenteisin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Helmi 2021 20:02
Kirjoittaja HMS77
_JPA kirjoitti: 24 Helmi 2021 20:49 Tänään autoilin 1,5 h -7°C pakkasessa ja vesisateessa. Matkan loppupuolella ihmettelin hieman moottorin lämpöjä, 95...96 °C maantieajossa.
Perille päästyä huomasin, että aktiivinen jäähdyttimensäleikkö oli passivoitunut sentin paksuisen jääkerroksen alla. Tietysti kiinni asentoon.

Tuulilasin lämmitys sentään auttoi niin, että ei tarvinnut kuin kerran pysähtyä raappaamaan. Lasin reunoilla oli tuuman verran jäätä.
Aika mielenkiintoista jos tuo säleikkö ja jää muka moisen aiheuttaa. Meillä on menty marraskuusta asti maskipeitto keulalla eikä lämmöt ole koskaa noussu yli normaalin. Maskipeitto peittää siis koko maskin, myös puskurin alareunassa olevat aukot.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Helmi 2021 20:08
Kirjoittaja @rsk@
HMS77 kirjoitti: 25 Helmi 2021 20:02
_JPA kirjoitti: 24 Helmi 2021 20:49 Tänään autoilin 1,5 h -7°C pakkasessa ja vesisateessa. Matkan loppupuolella ihmettelin hieman moottorin lämpöjä, 95...96 °C maantieajossa.
Perille päästyä huomasin, että aktiivinen jäähdyttimensäleikkö oli passivoitunut sentin paksuisen jääkerroksen alla. Tietysti kiinni asentoon.

Tuulilasin lämmitys sentään auttoi niin, että ei tarvinnut kuin kerran pysähtyä raappaamaan. Lasin reunoilla oli tuuman verran jäätä.
Aika mielenkiintoista jos tuo säleikkö ja jää muka moisen aiheuttaa. Meillä on menty marraskuusta asti maskipeitto keulalla eikä lämmöt ole koskaa noussu yli normaalin. Maskipeitto peittää siis koko maskin, myös puskurin alareunassa olevat aukot.
Bensa vs. diesel

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Helmi 2021 21:23
Kirjoittaja EeroH
Aamulla adblue näytti 4750km, 500km myöhemmin 2400km. Mittari näyttää yli 3/4 täynnä. WTF?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Helmi 2021 19:05
Kirjoittaja ynjevi
Jos kiinnostaa Tekniikan Maailman Focuksen kestotestin loppuraportti, niin nyt on netissä useampia lehtiä luettavissa ilmaiseksi kirjastokortilla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 01 Maalis 2021 06:21
Kirjoittaja Kaizer
65 tkm tuli täyteen ja niin myös ajelut Focuksella ohi.

Tässä vähän omia kokemuksia:
+ ihan hyvä ajaa, sivutuuliherkkyyttä lukuun ottamatta
+ kohtalaisen tilava ainakin omiin tarpeisiin
+ ulkonäkö
+ Vaikkei mikään tykki niin ihan pirteä ja vääntävä pikkudiisseli, tosin puhti loppui kun
enemmän kuormaa jonka kyllä ymmärtää.
+Varustelu
+Paikallinen huolto saa täydet 10+ toiminnasta, todella hienosti hoitivat alusta lähtien kaiken, erittäinen mutkatonta ja
asiantuntevaa toimintaa.

-Huollossa sai autoa käyttää enemmän kuin tarpeeksi: Alun öljynvaihto herjat, 30 tkm ja raidetangon päänvaihtoedpisodi jonka takia auto 2 vk
telakalla, ohjelmistopäivityksiä, Töötin kalvon vaihto, kojelaudan räminät, tiivisteiden suhinat, jännite ja latausongelmat.
-Webastolle myös isot miinukset, todella ponneton.
-Tuulilasi vaihdettiin 7 kk:n sisään 3 kertaa, yksi oli isompi iso isku motarilla, kaksi aika mitättömiä. Eli aika paperia.
-Kulutus seka-ajossa, maantiellä ok.

Eli ok käyttöauto muttei Focuksesta saa premiumia vaikka kuin Vignale lukisi kyljessä.

-Jatkossa mennään luokkaa isommalla sisäänajetulla MB:llä ja kyllä sen vaan huomaa että vaikka auto on hieman vanhempi
niin onhan se kaikinpuolin :thumbup:

Hyvää kevättä ja turvallisia kilometrejä kaikille

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 02 Maalis 2021 08:46
Kirjoittaja tomi83
tomi83 kirjoitti: 15 Helmi 2021 21:55 Kirjoittelen oman autoni ”ongelmista” jotka maaliskuun alussa katsovat merkkihuollossa. Nyt kun vielä takuuta, niin ajattelin kerralla kaikki hoitaa.
- vaihteisto viivyttelee kunnolla D:ltä R:lle ja toisin päin.
- kerran vaihteisto teki niin, että lähdin parkkikselta, pääsin 10 metriä, ei liikkunut vaikka kuinka kaasua polki. Vaihde R:lle, ei liikkunut. Takas D:lle, ei mitään. Sit P:lle josta R:lle, ei mitään. Meni n 10 s, kuului rusahdus ja pääsin keskeltä risteystä pois viimein
- jarrupoljin ollut muutaman kerran kova heti liikkeelle lähdön jälkeen ja aiheuttanut läheltä piti tilanteet
- kuskin puolelta edestä kuuluu ikävä rusahdus kun kaartaa oikealle ja alkaa vedättää. Esim risteyksessä. Tämä siis tapahtuu moottorijarrutuksen jälkeen. Vetari?
- kulutus: yleensä alamäkeen ajaessahan tietokone näyttää nollaa kulutukseksi? Nyt tekee sitä, että kulutus pyörii siellä 3-4 litran paikkeilla ikään kuin veto päällä olisi.
- Avainta ei havaittu -ilmoitus monesti. Paristot vaihdettu ja avain varmasti näkyvillä
- järjestelmä pois käytöstä akun virransäästämiseksi tms. -ilmoitus monesti.
- Etäkäynnistys ei aina pelaa.

Akun vaihdatin n 1kk sitten (Agm) ja sähköongelmat oli vähän aikaa poissa. Nyt taas tullut noita ilmoituksia.
Autolla ajettu vajaa 60tkm ja huollettu juuri.
Vaihdoin tähän 1,5:een litraisesta ja siinä ei ollut mitään ongelmia 25 tuhanteen asti. Huono diili mutta minkäs voi.
Nyt kävi auto huollossa. Ei mitään mainittavaa kuulemma löytynyt päivitysten lisäksi. Päivityksiä ajoivat ainakin automaattilootaan ja järjestelmään. En tarkkaan tiedä kun mitään dokumenttia eivät mukaan antaneet.
Päivitysten myötä maps -paketti tullut ladattavaksi Fordin sivuille. 👍. Mulla siis oli sync jo 3.4.
Etupään rusahdukseen eivät löytäneet syytä. Tutkineet olivat kuulemma. Liekö edes huomanneet sitä. Mutta edelleen se sieltä kuuluu. Jos hajoaa jokin niin sittenpä hajoaa ja saavat korjailla.
Avainta ei havaittu -ilmoitukseen ei myöskään löytynyt syytä, koska ei vikakoodia 🤦 Ohjeistus vaan, että avainta ei saa pitää kännykän lähellä tai missään nahkapussissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 02 Maalis 2021 10:08
Kirjoittaja Fixu
No ohhoh, oli muuten minullekin ilmestynyt Syncin päivityssivulle karttapaketti ladattavaksi. Ihmeiden aika ei ole ohi. Mulla oli jo cyanlabsin paketit valmiina tikulla, kun rupesi jo hermot pettämään. Ei ollut kaukana etten siitä vetässyt karttoja autoon :)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 02 Maalis 2021 10:53
Kirjoittaja @rsk@
tomi83 kirjoitti: 02 Maalis 2021 08:46
tomi83 kirjoitti: 15 Helmi 2021 21:55 Kirjoittelen oman autoni ”ongelmista” jotka maaliskuun alussa katsovat merkkihuollossa. Nyt kun vielä takuuta, niin ajattelin kerralla kaikki hoitaa.
- vaihteisto viivyttelee kunnolla D:ltä R:lle ja toisin päin.
- kerran vaihteisto teki niin, että lähdin parkkikselta, pääsin 10 metriä, ei liikkunut vaikka kuinka kaasua polki. Vaihde R:lle, ei liikkunut. Takas D:lle, ei mitään. Sit P:lle josta R:lle, ei mitään. Meni n 10 s, kuului rusahdus ja pääsin keskeltä risteystä pois viimein
- jarrupoljin ollut muutaman kerran kova heti liikkeelle lähdön jälkeen ja aiheuttanut läheltä piti tilanteet
- kuskin puolelta edestä kuuluu ikävä rusahdus kun kaartaa oikealle ja alkaa vedättää. Esim risteyksessä. Tämä siis tapahtuu moottorijarrutuksen jälkeen. Vetari?
- kulutus: yleensä alamäkeen ajaessahan tietokone näyttää nollaa kulutukseksi? Nyt tekee sitä, että kulutus pyörii siellä 3-4 litran paikkeilla ikään kuin veto päällä olisi.
- Avainta ei havaittu -ilmoitus monesti. Paristot vaihdettu ja avain varmasti näkyvillä
- järjestelmä pois käytöstä akun virransäästämiseksi tms. -ilmoitus monesti.
- Etäkäynnistys ei aina pelaa.

Akun vaihdatin n 1kk sitten (Agm) ja sähköongelmat oli vähän aikaa poissa. Nyt taas tullut noita ilmoituksia.
Autolla ajettu vajaa 60tkm ja huollettu juuri.
Vaihdoin tähän 1,5:een litraisesta ja siinä ei ollut mitään ongelmia 25 tuhanteen asti. Huono diili mutta minkäs voi.
Nyt kävi auto huollossa. Ei mitään mainittavaa kuulemma löytynyt päivitysten lisäksi. Päivityksiä ajoivat ainakin automaattilootaan ja järjestelmään. En tarkkaan tiedä kun mitään dokumenttia eivät mukaan antaneet.
Päivitysten myötä maps -paketti tullut ladattavaksi Fordin sivuille. 👍. Mulla siis oli sync jo 3.4.
Etupään rusahdukseen eivät löytäneet syytä. Tutkineet olivat kuulemma. Liekö edes huomanneet sitä. Mutta edelleen se sieltä kuuluu. Jos hajoaa jokin niin sittenpä hajoaa ja saavat korjailla.
Avainta ei havaittu -ilmoitukseen ei myöskään löytynyt syytä, koska ei vikakoodia 🤦 Ohjeistus vaan, että avainta ei saa pitää kännykän lähellä tai missään nahkapussissa.
Kyllä avaimeton käynnistys jne toimii ihan kun avaimet on vaikka housun taskussa koko ajan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 02 Maalis 2021 12:03
Kirjoittaja tomi83
@rsk@ kirjoitti: 02 Maalis 2021 10:53
Kyllä avaimeton käynnistys jne toimii ihan kun avaimet on vaikka housun taskussa koko ajan.
Näinhän sen pitäisi toimia ja mullakin edellisissä toiminut moitteetta. Tässä rakkineessa jostain syystä herjaa.

Ford.fi näyttää nyt muuten yhden vikavaroituksen! Polttoaineen määrä on -5%! 🤣 FordPass sentään toimii.

Hieman tympii huoltoliikkeen toiminta etteivät voi antaa mukaan mitään asiakirjaa tehdyistä toimenpiteistä. Koska takuunalaisia asioita niin asiakkaalle niitä ei luovuteta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 02 Maalis 2021 12:05
Kirjoittaja @rsk@
tomi83 kirjoitti: 02 Maalis 2021 12:03
@rsk@ kirjoitti: 02 Maalis 2021 10:53
Kyllä avaimeton käynnistys jne toimii ihan kun avaimet on vaikka housun taskussa koko ajan.
Näinhän sen pitäisi toimia ja mullakin edellisissä toiminut moitteetta. Tässä rakkineessa jostain syystä herjaa.

Ford.fi näyttää nyt muuten yhden vikavaroituksen! Polttoaineen määrä on -5%! 🤣 FordPass sentään toimii.

Hieman tympii huoltoliikkeen toiminta etteivät voi antaa mukaan mitään asiakirjaa tehdyistä toimenpiteistä. Koska takuunalaisia asioita niin asiakkaalle niitä ei luovuteta.
Kun ajaa "uudella" Focuksella, niin mikä vaan ja mitä vaan voi olla vialla tai mennä rikki. 😁👍

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Maalis 2021 19:06
Kirjoittaja Arski57
@rsk@ kirjoitti: 02 Maalis 2021 12:05
Kun ajaa "uudella" Focuksella, niin mikä vaan ja mitä vaan voi olla vialla tai mennä rikki. 😁👍
Ei Fordissa ole vikoja ainakaan maahantuojan mukaan. Kun kyseessä on Ford, mikä vain tavan kuolevaisesta oudolta tuntuva ominaisuus on mahdollinen 8-)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Maalis 2021 02:25
Kirjoittaja Kramer
Tuli päivitettyä -19 mallin titanium uuteen st-line wagoniin niin aattelin jakaa vähän tunteita tästä muutoksesta. Ulkonäkö toki muuttui ja ohjaustuntumakin aika erilainen eli kyllä se alusta vaan vaikuttaa vai liekö korvien välissä. Digitaalinen nopeusnäyttö on kyllä melkoinen parannus edelliseen vanhahtavaan näyttöön verrattuna. Toistaiseksi vielä pysynyt virranhallintaongelmat poissa eli start/stop toiminut ja avaimeton sisäänmeno, mutta aika näyttää. Sellainen tässä vaan mietityttänyt kun tuntuu, että auto lähtee vähä rivakammin vaikka kyseessä sama 1.0 ecoboost niin onko tuossa jotain laatikon toiminnassa tehty muutosta tai kaasun reagointiin jotain...tai sitten kuvittelen :) ?
Huonona puolena toki hiukan kasvanut rengasmelu koska edellisessä 16" ja nyt 17" vanne. Sitäkin tässä kyllä pohdin, että onko liike laittanut hiukan turhan kovat paineet talvirenkaisiin kun 3 barin huituvilla näyttää ajotietokone, renkaskokona 215/50/17 ?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Maalis 2021 10:23
Kirjoittaja HenryFord
Liian kovat paineet.

Tuossa 14-18 focuksen painesuositukset Contin taulukosta: etu/taka norm./täysikuorma

215/50 R 17 91 W 2.1 2.1 2.4 2.8

Itellä Pumassa sama rengaskoko ja 2.5bar.
Kramer kirjoitti: 05 Maalis 2021 02:25 Tuli päivitettyä -19 mallin titanium uuteen st-line wagoniin niin aattelin jakaa vähän tunteita tästä muutoksesta. Ulkonäkö toki muuttui ja ohjaustuntumakin aika erilainen eli kyllä se alusta vaan vaikuttaa vai liekö korvien välissä. Digitaalinen nopeusnäyttö on kyllä melkoinen parannus edelliseen vanhahtavaan näyttöön verrattuna. Toistaiseksi vielä pysynyt virranhallintaongelmat poissa eli start/stop toiminut ja avaimeton sisäänmeno, mutta aika näyttää. Sellainen tässä vaan mietityttänyt kun tuntuu, että auto lähtee vähä rivakammin vaikka kyseessä sama 1.0 ecoboost niin onko tuossa jotain laatikon toiminnassa tehty muutosta tai kaasun reagointiin jotain...tai sitten kuvittelen :) ?
Huonona puolena toki hiukan kasvanut rengasmelu koska edellisessä 16" ja nyt 17" vanne. Sitäkin tässä kyllä pohdin, että onko liike laittanut hiukan turhan kovat paineet talvirenkaisiin kun 3 barin huituvilla näyttää ajotietokone, renkaskokona 215/50/17 ?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Maalis 2021 15:59
Kirjoittaja @rsk@
HenryFord kirjoitti: 05 Maalis 2021 10:23 Liian kovat paineet.

Tuossa 14-18 focuksen painesuositukset Contin taulukosta: etu/taka norm./täysikuorma

215/50 R 17 91 W 2.1 2.1 2.4 2.8

Itellä Pumassa sama rengaskoko ja 2.5bar.
Kramer kirjoitti: 05 Maalis 2021 02:25 Tuli päivitettyä -19 mallin titanium uuteen st-line wagoniin niin aattelin jakaa vähän tunteita tästä muutoksesta. Ulkonäkö toki muuttui ja ohjaustuntumakin aika erilainen eli kyllä se alusta vaan vaikuttaa vai liekö korvien välissä. Digitaalinen nopeusnäyttö on kyllä melkoinen parannus edelliseen vanhahtavaan näyttöön verrattuna. Toistaiseksi vielä pysynyt virranhallintaongelmat poissa eli start/stop toiminut ja avaimeton sisäänmeno, mutta aika näyttää. Sellainen tässä vaan mietityttänyt kun tuntuu, että auto lähtee vähä rivakammin vaikka kyseessä sama 1.0 ecoboost niin onko tuossa jotain laatikon toiminnassa tehty muutosta tai kaasun reagointiin jotain...tai sitten kuvittelen :) ?
Huonona puolena toki hiukan kasvanut rengasmelu koska edellisessä 16" ja nyt 17" vanne. Sitäkin tässä kyllä pohdin, että onko liike laittanut hiukan turhan kovat paineet talvirenkaisiin kun 3 barin huituvilla näyttää ajotietokone, renkaskokona 215/50/17 ?
Autohan on MK4 2018-->
Eli 2.1bar ei riitä. En kattonut mitä farmarissa on normaalikuormalla ja nopeuksilla, mutta esim HB:ssa 2.3bar ja muutaman kymmenyksen saa helposti pitää enemmän.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Maalis 2021 17:56
Kirjoittaja EeroH
Kramer kirjoitti: 05 Maalis 2021 02:25Sitäkin tässä kyllä pohdin, että onko liike laittanut hiukan turhan kovat paineet talvirenkaisiin kun 3 barin huituvilla näyttää ajotietokone, renkaskokona 215/50/17 ?
Missä lämpötilassa? 0,1 bar muuttuu per 10C, ajossahan ne lämpenee joten nousee.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Maalis 2021 18:51
Kirjoittaja att5
Ford passin kautta hyvä käydä ohjeita katsomassa. 205/60 r16 normaali kuormalla 2,6 edessä ja takana ja täydellä kuormalla edessä 2,6 takana 3,1. 215/50 r17 tyhjänä 2,3edessä ja takana ja täydellä kuormalla 2,5edessä 2,8 takana ja lisäyksenä vielä että ajotietokoneen lukemiin ei voi luottaa vaan oikealla mittarilla mitattava. Tosin oma ajotietokone on kyllä hyvinkin tarkkaan aina näyttänyt.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Maalis 2021 21:07
Kirjoittaja Kramer
EeroH kirjoitti: 05 Maalis 2021 17:56
Kramer kirjoitti: 05 Maalis 2021 02:25Sitäkin tässä kyllä pohdin, että onko liike laittanut hiukan turhan kovat paineet talvirenkaisiin kun 3 barin huituvilla näyttää ajotietokone, renkaskokona 215/50/17 ?
Missä lämpötilassa? 0,1 bar muuttuu per 10C, ajossahan ne lämpenee joten nousee.
Hallin lämpötilassa ihan ja tuossa viikon ajaneena pyöriny yli kolmen barin. Kävin laskee eteen 2,6 ja taakse 2,8 kun talvella käsittääkseni hyvä pitää vähän enemmän paineita. Hyvin kyllä näyttää myös ajotietokone sitä mitä paineet on.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Maalis 2021 17:09
Kirjoittaja JMH81
JMH81 kirjoitti: 18 Helmi 2021 10:47 Mites muilla automaattilaatikon omistajilla laatikko vaihtaa kylmänä vaihteita? Varsinkin näin -20⁰c ja kylmemmillä keleillä.

Omassa vaihtaa kyl todella rumasti. Lämpimänä toimii ok. Kylmänä nykäsee vaihtaessa välillä todella kovaa. 5000km kun oli mittarissa ja pakkasta oli -27⁰c sytytti vikavalon voimansiirron viasta kun kiihdytin maantiellä 80:iin. Jokainen vaihteenvaihto oli kuin lekalla olis lyöty. Lämmettyään toimi ok. Tänään taas sytytti vikavalon kun aamulla lähin. Pakkasta -20⁰c ja vaihto rumasti. Mittarissa 10tkm.

Auto on työsuhdeauto ja ekalla kerralla kun vika tuli niin soitin leasingfirmaa et mitä tehdään. Vastaus oli vaan automaattilaatikot on tollasia kovassa pakkasessa et jos toimii lämpimänä niin kovaa ajoa vaan. Ei suostunut varaa huoltoo. Ite olen eri mieltä asiasta mut ajetaa sit kunnes laatikko levii tienposkeen.
Tänään auto oli vasta huollossa. Lukivat vikakoodit ja tekivät automaattilaatikkoon ohjelmistopäivityksen. Kotimatkalla vaihtoi nätisti niin kuin ennenkin lämpimänä. Ehkä pehmeämmin tai sit vaan kuvittelin. Huomisaamuks luvattu kylmää niin näkee sit miten vaihtaa vaihteita.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Maalis 2021 08:00
Kirjoittaja EeroH
Keltainen kiintoavaimen kuva ja teksti katso ohjekirja. Hanskalokeron ohjekirja ei sano mitään, Fordpass varoitusoppaasta ei löydy tuollaista ilmoitusta. Katso ohjekirja hakusana ei tuloksia verkko ohjekirjasta. WTF?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Maalis 2021 08:09
Kirjoittaja @rsk@
Onkos tämä "sarja" ollu jo täällä mainittuna.
Ei se osuu aina kohdalleen, vaikka on ns "kalliimpi" autokin.
Kannattaa katella aikansa kuluksi koko sarja..
https://youtu.be/XR6RJbYXoU4

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Maalis 2021 09:49
Kirjoittaja Renee
EeroH kirjoitti: 10 Maalis 2021 08:00 Keltainen kiintoavaimen kuva ja teksti katso ohjekirja. Hanskalokeron ohjekirja ei sano mitään, Fordpass varoitusoppaasta ei löydy tuollaista ilmoitusta. Katso ohjekirja hakusana ei tuloksia verkko ohjekirjasta. WTF?
Normisti toi merkkivalo on huoltoon vienti muistutus jos keltainen on monessa lisänä autonkuva.
https://autokasikirja.fi/auton-kojelaudan-merkkivalot/

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Maalis 2021 12:33
Kirjoittaja EeroH
Renee kirjoitti: 10 Maalis 2021 09:49
EeroH kirjoitti: 10 Maalis 2021 08:00 Keltainen kiintoavaimen kuva ja teksti katso ohjekirja. Hanskalokeron ohjekirja ei sano mitään, Fordpass varoitusoppaasta ei löydy tuollaista ilmoitusta. Katso ohjekirja hakusana ei tuloksia verkko ohjekirjasta. WTF?
Normisti toi merkkivalo on huoltoon vienti muistutus jos keltainen on monessa lisänä autonkuva.
https://autokasikirja.fi/auton-kojelaudan-merkkivalot/
Näin voisi kuvitella, mutta tämä olikin: "Moottorissa, vaihteistossa tai jokapyörävetojärjestelmässä on vika. Tarkistuttakaa auto mahdollisimman pian." Miksei suoraan voisi lukea mittaristossa tuo teksti, helvetinkö hyötyä lukea "Katso ohjekirja".

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Maalis 2021 12:53
Kirjoittaja Renee
No kun yksinkeraisesta asiasta on tehty monimutkainen. Tässä tulos.