Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään autoilin 1,5 h -7°C pakkasessa ja vesisateessa. Matkan loppupuolella ihmettelin hieman moottorin lämpöjä, 95...96 °C maantieajossa.
Perille päästyä huomasin, että aktiivinen jäähdyttimensäleikkö oli passivoitunut sentin paksuisen jääkerroksen alla. Tietysti kiinni asentoon.
Tuulilasin lämmitys sentään auttoi niin, että ei tarvinnut kuin kerran pysähtyä raappaamaan. Lasin reunoilla oli tuuman verran jäätä.
Perille päästyä huomasin, että aktiivinen jäähdyttimensäleikkö oli passivoitunut sentin paksuisen jääkerroksen alla. Tietysti kiinni asentoon.
Tuulilasin lämmitys sentään auttoi niin, että ei tarvinnut kuin kerran pysähtyä raappaamaan. Lasin reunoilla oli tuuman verran jäätä.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
On ollut kyllä viime päivinä melko kummallisia ilmoja juuri tuon alijäähtyneen veden suhteen._JPA kirjoitti: ↑24 Helmi 2021 20:49 Tänään autoilin 1,5 h -7°C pakkasessa ja vesisateessa. Matkan loppupuolella ihmettelin hieman moottorin lämpöjä, 95...96 °C maantieajossa.
Perille päästyä huomasin, että aktiivinen jäähdyttimensäleikkö oli passivoitunut sentin paksuisen jääkerroksen alla. Tietysti kiinni asentoon.
Tuulilasin lämmitys sentään auttoi niin, että ei tarvinnut kuin kerran pysähtyä raappaamaan. Lasin reunoilla oli tuuman verran jäätä.
Melko paksuja jääkerroksia on kertynyt rakenteisin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aika mielenkiintoista jos tuo säleikkö ja jää muka moisen aiheuttaa. Meillä on menty marraskuusta asti maskipeitto keulalla eikä lämmöt ole koskaa noussu yli normaalin. Maskipeitto peittää siis koko maskin, myös puskurin alareunassa olevat aukot._JPA kirjoitti: ↑24 Helmi 2021 20:49 Tänään autoilin 1,5 h -7°C pakkasessa ja vesisateessa. Matkan loppupuolella ihmettelin hieman moottorin lämpöjä, 95...96 °C maantieajossa.
Perille päästyä huomasin, että aktiivinen jäähdyttimensäleikkö oli passivoitunut sentin paksuisen jääkerroksen alla. Tietysti kiinni asentoon.
Tuulilasin lämmitys sentään auttoi niin, että ei tarvinnut kuin kerran pysähtyä raappaamaan. Lasin reunoilla oli tuuman verran jäätä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Bensa vs. dieselHMS77 kirjoitti: ↑25 Helmi 2021 20:02Aika mielenkiintoista jos tuo säleikkö ja jää muka moisen aiheuttaa. Meillä on menty marraskuusta asti maskipeitto keulalla eikä lämmöt ole koskaa noussu yli normaalin. Maskipeitto peittää siis koko maskin, myös puskurin alareunassa olevat aukot._JPA kirjoitti: ↑24 Helmi 2021 20:49 Tänään autoilin 1,5 h -7°C pakkasessa ja vesisateessa. Matkan loppupuolella ihmettelin hieman moottorin lämpöjä, 95...96 °C maantieajossa.
Perille päästyä huomasin, että aktiivinen jäähdyttimensäleikkö oli passivoitunut sentin paksuisen jääkerroksen alla. Tietysti kiinni asentoon.
Tuulilasin lämmitys sentään auttoi niin, että ei tarvinnut kuin kerran pysähtyä raappaamaan. Lasin reunoilla oli tuuman verran jäätä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aamulla adblue näytti 4750km, 500km myöhemmin 2400km. Mittari näyttää yli 3/4 täynnä. WTF?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos kiinnostaa Tekniikan Maailman Focuksen kestotestin loppuraportti, niin nyt on netissä useampia lehtiä luettavissa ilmaiseksi kirjastokortilla.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Uusi Focus mk4 2018
65 tkm tuli täyteen ja niin myös ajelut Focuksella ohi.
Tässä vähän omia kokemuksia:
+ ihan hyvä ajaa, sivutuuliherkkyyttä lukuun ottamatta
+ kohtalaisen tilava ainakin omiin tarpeisiin
+ ulkonäkö
+ Vaikkei mikään tykki niin ihan pirteä ja vääntävä pikkudiisseli, tosin puhti loppui kun
enemmän kuormaa jonka kyllä ymmärtää.
+Varustelu
+Paikallinen huolto saa täydet 10+ toiminnasta, todella hienosti hoitivat alusta lähtien kaiken, erittäinen mutkatonta ja
asiantuntevaa toimintaa.
-Huollossa sai autoa käyttää enemmän kuin tarpeeksi: Alun öljynvaihto herjat, 30 tkm ja raidetangon päänvaihtoedpisodi jonka takia auto 2 vk
telakalla, ohjelmistopäivityksiä, Töötin kalvon vaihto, kojelaudan räminät, tiivisteiden suhinat, jännite ja latausongelmat.
-Webastolle myös isot miinukset, todella ponneton.
-Tuulilasi vaihdettiin 7 kk:n sisään 3 kertaa, yksi oli isompi iso isku motarilla, kaksi aika mitättömiä. Eli aika paperia.
-Kulutus seka-ajossa, maantiellä ok.
Eli ok käyttöauto muttei Focuksesta saa premiumia vaikka kuin Vignale lukisi kyljessä.
-Jatkossa mennään luokkaa isommalla sisäänajetulla MB:llä ja kyllä sen vaan huomaa että vaikka auto on hieman vanhempi
niin onhan se kaikinpuolin
Hyvää kevättä ja turvallisia kilometrejä kaikille
Tässä vähän omia kokemuksia:
+ ihan hyvä ajaa, sivutuuliherkkyyttä lukuun ottamatta
+ kohtalaisen tilava ainakin omiin tarpeisiin
+ ulkonäkö
+ Vaikkei mikään tykki niin ihan pirteä ja vääntävä pikkudiisseli, tosin puhti loppui kun
enemmän kuormaa jonka kyllä ymmärtää.
+Varustelu
+Paikallinen huolto saa täydet 10+ toiminnasta, todella hienosti hoitivat alusta lähtien kaiken, erittäinen mutkatonta ja
asiantuntevaa toimintaa.
-Huollossa sai autoa käyttää enemmän kuin tarpeeksi: Alun öljynvaihto herjat, 30 tkm ja raidetangon päänvaihtoedpisodi jonka takia auto 2 vk
telakalla, ohjelmistopäivityksiä, Töötin kalvon vaihto, kojelaudan räminät, tiivisteiden suhinat, jännite ja latausongelmat.
-Webastolle myös isot miinukset, todella ponneton.
-Tuulilasi vaihdettiin 7 kk:n sisään 3 kertaa, yksi oli isompi iso isku motarilla, kaksi aika mitättömiä. Eli aika paperia.
-Kulutus seka-ajossa, maantiellä ok.
Eli ok käyttöauto muttei Focuksesta saa premiumia vaikka kuin Vignale lukisi kyljessä.
-Jatkossa mennään luokkaa isommalla sisäänajetulla MB:llä ja kyllä sen vaan huomaa että vaikka auto on hieman vanhempi
niin onhan se kaikinpuolin
Hyvää kevättä ja turvallisia kilometrejä kaikille
Focus 1,5 TDCi 120hv M6 Wagon mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt kävi auto huollossa. Ei mitään mainittavaa kuulemma löytynyt päivitysten lisäksi. Päivityksiä ajoivat ainakin automaattilootaan ja järjestelmään. En tarkkaan tiedä kun mitään dokumenttia eivät mukaan antaneet.tomi83 kirjoitti: ↑15 Helmi 2021 21:55 Kirjoittelen oman autoni ”ongelmista” jotka maaliskuun alussa katsovat merkkihuollossa. Nyt kun vielä takuuta, niin ajattelin kerralla kaikki hoitaa.
- vaihteisto viivyttelee kunnolla D:ltä R:lle ja toisin päin.
- kerran vaihteisto teki niin, että lähdin parkkikselta, pääsin 10 metriä, ei liikkunut vaikka kuinka kaasua polki. Vaihde R:lle, ei liikkunut. Takas D:lle, ei mitään. Sit P:lle josta R:lle, ei mitään. Meni n 10 s, kuului rusahdus ja pääsin keskeltä risteystä pois viimein
- jarrupoljin ollut muutaman kerran kova heti liikkeelle lähdön jälkeen ja aiheuttanut läheltä piti tilanteet
- kuskin puolelta edestä kuuluu ikävä rusahdus kun kaartaa oikealle ja alkaa vedättää. Esim risteyksessä. Tämä siis tapahtuu moottorijarrutuksen jälkeen. Vetari?
- kulutus: yleensä alamäkeen ajaessahan tietokone näyttää nollaa kulutukseksi? Nyt tekee sitä, että kulutus pyörii siellä 3-4 litran paikkeilla ikään kuin veto päällä olisi.
- Avainta ei havaittu -ilmoitus monesti. Paristot vaihdettu ja avain varmasti näkyvillä
- järjestelmä pois käytöstä akun virransäästämiseksi tms. -ilmoitus monesti.
- Etäkäynnistys ei aina pelaa.
Akun vaihdatin n 1kk sitten (Agm) ja sähköongelmat oli vähän aikaa poissa. Nyt taas tullut noita ilmoituksia.
Autolla ajettu vajaa 60tkm ja huollettu juuri.
Vaihdoin tähän 1,5:een litraisesta ja siinä ei ollut mitään ongelmia 25 tuhanteen asti. Huono diili mutta minkäs voi.
Päivitysten myötä maps -paketti tullut ladattavaksi Fordin sivuille. . Mulla siis oli sync jo 3.4.
Etupään rusahdukseen eivät löytäneet syytä. Tutkineet olivat kuulemma. Liekö edes huomanneet sitä. Mutta edelleen se sieltä kuuluu. Jos hajoaa jokin niin sittenpä hajoaa ja saavat korjailla.
Avainta ei havaittu -ilmoitukseen ei myöskään löytynyt syytä, koska ei vikakoodia Ohjeistus vaan, että avainta ei saa pitää kännykän lähellä tai missään nahkapussissa.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Re: Uusi Focus mk4 2018
No ohhoh, oli muuten minullekin ilmestynyt Syncin päivityssivulle karttapaketti ladattavaksi. Ihmeiden aika ei ole ohi. Mulla oli jo cyanlabsin paketit valmiina tikulla, kun rupesi jo hermot pettämään. Ei ollut kaukana etten siitä vetässyt karttoja autoon
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä avaimeton käynnistys jne toimii ihan kun avaimet on vaikka housun taskussa koko ajan.tomi83 kirjoitti: ↑02 Maalis 2021 08:46Nyt kävi auto huollossa. Ei mitään mainittavaa kuulemma löytynyt päivitysten lisäksi. Päivityksiä ajoivat ainakin automaattilootaan ja järjestelmään. En tarkkaan tiedä kun mitään dokumenttia eivät mukaan antaneet.tomi83 kirjoitti: ↑15 Helmi 2021 21:55 Kirjoittelen oman autoni ”ongelmista” jotka maaliskuun alussa katsovat merkkihuollossa. Nyt kun vielä takuuta, niin ajattelin kerralla kaikki hoitaa.
- vaihteisto viivyttelee kunnolla D:ltä R:lle ja toisin päin.
- kerran vaihteisto teki niin, että lähdin parkkikselta, pääsin 10 metriä, ei liikkunut vaikka kuinka kaasua polki. Vaihde R:lle, ei liikkunut. Takas D:lle, ei mitään. Sit P:lle josta R:lle, ei mitään. Meni n 10 s, kuului rusahdus ja pääsin keskeltä risteystä pois viimein
- jarrupoljin ollut muutaman kerran kova heti liikkeelle lähdön jälkeen ja aiheuttanut läheltä piti tilanteet
- kuskin puolelta edestä kuuluu ikävä rusahdus kun kaartaa oikealle ja alkaa vedättää. Esim risteyksessä. Tämä siis tapahtuu moottorijarrutuksen jälkeen. Vetari?
- kulutus: yleensä alamäkeen ajaessahan tietokone näyttää nollaa kulutukseksi? Nyt tekee sitä, että kulutus pyörii siellä 3-4 litran paikkeilla ikään kuin veto päällä olisi.
- Avainta ei havaittu -ilmoitus monesti. Paristot vaihdettu ja avain varmasti näkyvillä
- järjestelmä pois käytöstä akun virransäästämiseksi tms. -ilmoitus monesti.
- Etäkäynnistys ei aina pelaa.
Akun vaihdatin n 1kk sitten (Agm) ja sähköongelmat oli vähän aikaa poissa. Nyt taas tullut noita ilmoituksia.
Autolla ajettu vajaa 60tkm ja huollettu juuri.
Vaihdoin tähän 1,5:een litraisesta ja siinä ei ollut mitään ongelmia 25 tuhanteen asti. Huono diili mutta minkäs voi.
Päivitysten myötä maps -paketti tullut ladattavaksi Fordin sivuille. . Mulla siis oli sync jo 3.4.
Etupään rusahdukseen eivät löytäneet syytä. Tutkineet olivat kuulemma. Liekö edes huomanneet sitä. Mutta edelleen se sieltä kuuluu. Jos hajoaa jokin niin sittenpä hajoaa ja saavat korjailla.
Avainta ei havaittu -ilmoitukseen ei myöskään löytynyt syytä, koska ei vikakoodia Ohjeistus vaan, että avainta ei saa pitää kännykän lähellä tai missään nahkapussissa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näinhän sen pitäisi toimia ja mullakin edellisissä toiminut moitteetta. Tässä rakkineessa jostain syystä herjaa.
Ford.fi näyttää nyt muuten yhden vikavaroituksen! Polttoaineen määrä on -5%! FordPass sentään toimii.
Hieman tympii huoltoliikkeen toiminta etteivät voi antaa mukaan mitään asiakirjaa tehdyistä toimenpiteistä. Koska takuunalaisia asioita niin asiakkaalle niitä ei luovuteta.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kun ajaa "uudella" Focuksella, niin mikä vaan ja mitä vaan voi olla vialla tai mennä rikki.tomi83 kirjoitti: ↑02 Maalis 2021 12:03Näinhän sen pitäisi toimia ja mullakin edellisissä toiminut moitteetta. Tässä rakkineessa jostain syystä herjaa.
Ford.fi näyttää nyt muuten yhden vikavaroituksen! Polttoaineen määrä on -5%! FordPass sentään toimii.
Hieman tympii huoltoliikkeen toiminta etteivät voi antaa mukaan mitään asiakirjaa tehdyistä toimenpiteistä. Koska takuunalaisia asioita niin asiakkaalle niitä ei luovuteta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuli päivitettyä -19 mallin titanium uuteen st-line wagoniin niin aattelin jakaa vähän tunteita tästä muutoksesta. Ulkonäkö toki muuttui ja ohjaustuntumakin aika erilainen eli kyllä se alusta vaan vaikuttaa vai liekö korvien välissä. Digitaalinen nopeusnäyttö on kyllä melkoinen parannus edelliseen vanhahtavaan näyttöön verrattuna. Toistaiseksi vielä pysynyt virranhallintaongelmat poissa eli start/stop toiminut ja avaimeton sisäänmeno, mutta aika näyttää. Sellainen tässä vaan mietityttänyt kun tuntuu, että auto lähtee vähä rivakammin vaikka kyseessä sama 1.0 ecoboost niin onko tuossa jotain laatikon toiminnassa tehty muutosta tai kaasun reagointiin jotain...tai sitten kuvittelen ?
Huonona puolena toki hiukan kasvanut rengasmelu koska edellisessä 16" ja nyt 17" vanne. Sitäkin tässä kyllä pohdin, että onko liike laittanut hiukan turhan kovat paineet talvirenkaisiin kun 3 barin huituvilla näyttää ajotietokone, renkaskokona 215/50/17 ?
Huonona puolena toki hiukan kasvanut rengasmelu koska edellisessä 16" ja nyt 17" vanne. Sitäkin tässä kyllä pohdin, että onko liike laittanut hiukan turhan kovat paineet talvirenkaisiin kun 3 barin huituvilla näyttää ajotietokone, renkaskokona 215/50/17 ?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Liian kovat paineet.
Tuossa 14-18 focuksen painesuositukset Contin taulukosta: etu/taka norm./täysikuorma
215/50 R 17 91 W 2.1 2.1 2.4 2.8
Itellä Pumassa sama rengaskoko ja 2.5bar.
Tuossa 14-18 focuksen painesuositukset Contin taulukosta: etu/taka norm./täysikuorma
215/50 R 17 91 W 2.1 2.1 2.4 2.8
Itellä Pumassa sama rengaskoko ja 2.5bar.
Kramer kirjoitti: ↑05 Maalis 2021 02:25 Tuli päivitettyä -19 mallin titanium uuteen st-line wagoniin niin aattelin jakaa vähän tunteita tästä muutoksesta. Ulkonäkö toki muuttui ja ohjaustuntumakin aika erilainen eli kyllä se alusta vaan vaikuttaa vai liekö korvien välissä. Digitaalinen nopeusnäyttö on kyllä melkoinen parannus edelliseen vanhahtavaan näyttöön verrattuna. Toistaiseksi vielä pysynyt virranhallintaongelmat poissa eli start/stop toiminut ja avaimeton sisäänmeno, mutta aika näyttää. Sellainen tässä vaan mietityttänyt kun tuntuu, että auto lähtee vähä rivakammin vaikka kyseessä sama 1.0 ecoboost niin onko tuossa jotain laatikon toiminnassa tehty muutosta tai kaasun reagointiin jotain...tai sitten kuvittelen ?
Huonona puolena toki hiukan kasvanut rengasmelu koska edellisessä 16" ja nyt 17" vanne. Sitäkin tässä kyllä pohdin, että onko liike laittanut hiukan turhan kovat paineet talvirenkaisiin kun 3 barin huituvilla näyttää ajotietokone, renkaskokona 215/50/17 ?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Autohan on MK4 2018-->HenryFord kirjoitti: ↑05 Maalis 2021 10:23 Liian kovat paineet.
Tuossa 14-18 focuksen painesuositukset Contin taulukosta: etu/taka norm./täysikuorma
215/50 R 17 91 W 2.1 2.1 2.4 2.8
Itellä Pumassa sama rengaskoko ja 2.5bar.
Kramer kirjoitti: ↑05 Maalis 2021 02:25 Tuli päivitettyä -19 mallin titanium uuteen st-line wagoniin niin aattelin jakaa vähän tunteita tästä muutoksesta. Ulkonäkö toki muuttui ja ohjaustuntumakin aika erilainen eli kyllä se alusta vaan vaikuttaa vai liekö korvien välissä. Digitaalinen nopeusnäyttö on kyllä melkoinen parannus edelliseen vanhahtavaan näyttöön verrattuna. Toistaiseksi vielä pysynyt virranhallintaongelmat poissa eli start/stop toiminut ja avaimeton sisäänmeno, mutta aika näyttää. Sellainen tässä vaan mietityttänyt kun tuntuu, että auto lähtee vähä rivakammin vaikka kyseessä sama 1.0 ecoboost niin onko tuossa jotain laatikon toiminnassa tehty muutosta tai kaasun reagointiin jotain...tai sitten kuvittelen ?
Huonona puolena toki hiukan kasvanut rengasmelu koska edellisessä 16" ja nyt 17" vanne. Sitäkin tässä kyllä pohdin, että onko liike laittanut hiukan turhan kovat paineet talvirenkaisiin kun 3 barin huituvilla näyttää ajotietokone, renkaskokona 215/50/17 ?
Eli 2.1bar ei riitä. En kattonut mitä farmarissa on normaalikuormalla ja nopeuksilla, mutta esim HB:ssa 2.3bar ja muutaman kymmenyksen saa helposti pitää enemmän.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford passin kautta hyvä käydä ohjeita katsomassa. 205/60 r16 normaali kuormalla 2,6 edessä ja takana ja täydellä kuormalla edessä 2,6 takana 3,1. 215/50 r17 tyhjänä 2,3edessä ja takana ja täydellä kuormalla 2,5edessä 2,8 takana ja lisäyksenä vielä että ajotietokoneen lukemiin ei voi luottaa vaan oikealla mittarilla mitattava. Tosin oma ajotietokone on kyllä hyvinkin tarkkaan aina näyttänyt.
Ford focus 1.5 ecoboost A8 st-line wagon 2020
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hallin lämpötilassa ihan ja tuossa viikon ajaneena pyöriny yli kolmen barin. Kävin laskee eteen 2,6 ja taakse 2,8 kun talvella käsittääkseni hyvä pitää vähän enemmän paineita. Hyvin kyllä näyttää myös ajotietokone sitä mitä paineet on.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään auto oli vasta huollossa. Lukivat vikakoodit ja tekivät automaattilaatikkoon ohjelmistopäivityksen. Kotimatkalla vaihtoi nätisti niin kuin ennenkin lämpimänä. Ehkä pehmeämmin tai sit vaan kuvittelin. Huomisaamuks luvattu kylmää niin näkee sit miten vaihtaa vaihteita.JMH81 kirjoitti: ↑18 Helmi 2021 10:47 Mites muilla automaattilaatikon omistajilla laatikko vaihtaa kylmänä vaihteita? Varsinkin näin -20⁰c ja kylmemmillä keleillä.
Omassa vaihtaa kyl todella rumasti. Lämpimänä toimii ok. Kylmänä nykäsee vaihtaessa välillä todella kovaa. 5000km kun oli mittarissa ja pakkasta oli -27⁰c sytytti vikavalon voimansiirron viasta kun kiihdytin maantiellä 80:iin. Jokainen vaihteenvaihto oli kuin lekalla olis lyöty. Lämmettyään toimi ok. Tänään taas sytytti vikavalon kun aamulla lähin. Pakkasta -20⁰c ja vaihto rumasti. Mittarissa 10tkm.
Auto on työsuhdeauto ja ekalla kerralla kun vika tuli niin soitin leasingfirmaa et mitä tehdään. Vastaus oli vaan automaattilaatikot on tollasia kovassa pakkasessa et jos toimii lämpimänä niin kovaa ajoa vaan. Ei suostunut varaa huoltoo. Ite olen eri mieltä asiasta mut ajetaa sit kunnes laatikko levii tienposkeen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Keltainen kiintoavaimen kuva ja teksti katso ohjekirja. Hanskalokeron ohjekirja ei sano mitään, Fordpass varoitusoppaasta ei löydy tuollaista ilmoitusta. Katso ohjekirja hakusana ei tuloksia verkko ohjekirjasta. WTF?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkos tämä "sarja" ollu jo täällä mainittuna.
Ei se osuu aina kohdalleen, vaikka on ns "kalliimpi" autokin.
Kannattaa katella aikansa kuluksi koko sarja..
https://youtu.be/XR6RJbYXoU4
Ei se osuu aina kohdalleen, vaikka on ns "kalliimpi" autokin.
Kannattaa katella aikansa kuluksi koko sarja..
https://youtu.be/XR6RJbYXoU4
Re: Uusi Focus mk4 2018
Normisti toi merkkivalo on huoltoon vienti muistutus jos keltainen on monessa lisänä autonkuva.
https://autokasikirja.fi/auton-kojelaudan-merkkivalot/
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näin voisi kuvitella, mutta tämä olikin: "Moottorissa, vaihteistossa tai jokapyörävetojärjestelmässä on vika. Tarkistuttakaa auto mahdollisimman pian." Miksei suoraan voisi lukea mittaristossa tuo teksti, helvetinkö hyötyä lukea "Katso ohjekirja".Renee kirjoitti: ↑10 Maalis 2021 09:49Normisti toi merkkivalo on huoltoon vienti muistutus jos keltainen on monessa lisänä autonkuva.
https://autokasikirja.fi/auton-kojelaudan-merkkivalot/
Re: Uusi Focus mk4 2018
No kun yksinkeraisesta asiasta on tehty monimutkainen. Tässä tulos.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali