hapelo kirjoitti: 29 Syys 2020 00:05
Hode kirjoitti: 27 Syys 2020 22:02
Kokeilin vielä uudemman kerran josko sync löytää itse päivityspaketin, jaoin kännykän yhteyden wifi hotspottina ja kyllähän sieltä alkoikin latautumaan 5U5T-14G391-xx paketti mutta tuskaisen hitaasti vaikka kännykkä ihan hyvässä 4G verkossa kiinni, luulen että pullonkaulana joko palvelin josta paketti latautuu tai sitten auton päässä hitaasti pakettia jauhaa sisään.
En jaksanut jäädä odottamaan latautumista, ja talon sisällä olevan wifi purkin signaali ei oikein kanna autolle asti, tosin tuskin sync pakettia lataisi llei se/auto ole päällä vaikka wifi verkko olisikin kokoajan saatavilla.
Moro!
Mulla latasi viimeksi parissa tunnissa pätkissä,jos wifi:llä lataat niin jatkaa siitä mihin jäi(ainakin ST-Fiestassa)vaikka tuskin sillä autolla on mitään merkitystä...ainakin täällä toiminut ja odottelen uusinta päivitystä...
Mä en ainakaan jaksa noiden tikkujen kanssa pelleillä,toki kartat jää päivittämättä mutta so what...Googlemaps,Garmin,etc(tosin Garmin oli kusessa hetki sitten

)
Summa summarum,vieläkin...jos jokin toimii haluamasi tavalla älä ota paineita,paina kaasua sopivasti...
Harri
P.S. jos olet perfektionisti,jokin psykoosi,tai muuten vaan peloissasi...unohda tämä viesti
P.S.S. ja hode tämä ei tarkoita Sinua,vaan noin yleisesti
Moros,
Nörtti kun olen luonteeltani niin pitihän se saada SYNC päivitettyä, wifi kautta paketin latautuminen edistyi tuskallisen hitaasti ei ehtinyt tunnin ajomatkan aikana palkki kasvaa kuin 1/4 verran (tuli muuten samalla todettua että nämä 2020 mallin perusvalot jossa lähivalot ledillä ja pitkät halogeenillä toimii ihan OK, automatiikka vaihtaa pehmeästi pitkille ja huomioi vastaantulijat hyvin ym. tosin pitää lyhyitä päällä jos edellä ajavan takavalot näkyy).
Anyhows otin siis ja latasin päivityspaketin fordin nettisivuilta tikulle ja tuikkasin sen focukseen (siinä siis oli ennestään&tehtaalta tullessa 3.4.19200 ja F8 kartat), olisiko noin 20min kestänyt ja ilmoitti että ohjelmistopäivitys valmis ja että muutokset tulee käyttöön kun auton seuraavan kerran käynnistää.
Nyt siis autossa 3.4.20136 SYNC. Eli varsin vaivattomasti onnistui muistitikulla päivitys.
Auto tallensi tikulle xml tiedoston (Sync_LZ2U0327_WF0Pxxxxx) ja ohjeen mukaisesti laitoin sen tänään menemään ford sync päivityssivun kautta foordille.
ETIS näyttää nyt että SYNC päivitetty tänään kun autossa päivitys tapahtui eilen eli vaikuttaisi että tuon XML tiedoston lähettäminen on hyvä tehdä jos auton päivittää muistitikulla niin pysyy etis ajantasalla.
Nyt focus ilmoittaa että olisi taas uutta pakettia ladattavissa, varmaan ne kartat. Ford sync nettisivut taas näyttää että sync olisi tässä autossa ajantasalla eli vaikuttaa että pakko wifin kautta tuo seuraava päivitysvaihde suorittaa. No jospa tässä jossain vaiheessa latausnopeus ripeytyy niin jaksaa&viitsii tuon päivityksen suorittaa.
Että semmonen stoori.