Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 13 Syys 2020 13:34
Olkaa huoleti, kyllä se raksuttelu tulee takaisin.
Ei ainakaan tuossa St-linessä pompota tuolla vakiorengastuksella. Kylläkin 215/50/17 ja manuaali 1.5ecoboost 182hp. Contin SportContact.Rusakko_ kirjoitti: ↑14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.
Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.
Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Pilot Sport 4 on kyllä todella hyvä rengas mutta ei siinäkään kulutus kestävyys mikään hyvä ollut..Kuluminen rauhoittuu puolivälin jälkeen mutta myös pito heikkenee.AAR85 kirjoitti: ↑15 Syys 2020 20:54 Eipä kyllä mullakaan ole ollut mitään tietoa pompottamisesta. On kyllä tuttu ominaisuus entisestä rata typerästä. Siitä päästiin eroon tasauspyörästön lukolla ja jäykemmillä moottorin tukikumilla. Saako tätä edes sutimaan niin, että pompottaisi? Olen kyllä täyskaasukiihdytyksiä ottanut, muttei tällä automaatilla ole ainakaan mitään tietoa pito-ongelmista (jotka johtaa pompottamiseen).
Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.
Ei lähellekkään vastaan SSP:tä,noitakin vielä saa mutta kannattaa kysyä päiväystä...focst kirjoitti: ↑15 Syys 2020 21:27Pilot Sport 4 on kyllä todella hyvä rengas mutta ei siinäkään kulutus kestävyys mikään hyvä ollut..Kuluminen rauhoittuu puolivälin jälkeen mutta myös pito heikkenee.AAR85 kirjoitti: ↑15 Syys 2020 20:54 Eipä kyllä mullakaan ole ollut mitään tietoa pompottamisesta. On kyllä tuttu ominaisuus entisestä rata typerästä. Siitä päästiin eroon tasauspyörästön lukolla ja jäykemmillä moottorin tukikumilla. Saako tätä edes sutimaan niin, että pompottaisi? Olen kyllä täyskaasukiihdytyksiä ottanut, muttei tällä automaatilla ole ainakaan mitään tietoa pito-ongelmista (jotka johtaa pompottamiseen).
Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.
Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?Rusakko_ kirjoitti: ↑14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.
Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.
Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Niin joo, toisaan. Asfaltin maalaukset saattaa hyvinkin liittyä tähänHjesko kirjoitti: ↑16 Syys 2020 06:09Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?Rusakko_ kirjoitti: ↑14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.
Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.
Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Suojatieviivotukset on ainakin liukkaita, varsinkin vastamaalattuna sateella.Rusakko_ kirjoitti: ↑16 Syys 2020 06:56Niin joo, toisaan. Asfaltin maalaukset saattaa hyvinkin liittyä tähänHjesko kirjoitti: ↑16 Syys 2020 06:09
Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?Pitääpä oikein testailla. Tilanne onkin hankala, ku paalulta pitää kuitenkin aina "poistua" suunnilleen niin rivakasti kuin mahdollista, mutta milläs poistut ku tyhjää suttaa. Seuraava auto voiskin olla neliveto tai entistäkin vajaatehoisempi kulkine
![]()
Täytyy kyllä sanoa, että ihmeelliset on murheet Focuksen ostajilla jos alustan hakkaaminen muodostuu ajo-ominaisuuksia määritteleväksi tekijäksi. Ajoittain suht reippaita lähtöjä tulee itselläkin, mutta kyllä saa märälläkin painaa lappua aika hitosti, että etufillarit alkaa lyömään tyhjää Focuksella. Ja tästä herää kysymys, mitä järkeä? Vaikkei tuota esiintyisikään niin en näe mitään järkeä rääkätä autoa noin. Ennemmin tai myöhemmin voimansiirrosta hajonnee muutakin.Frnz kirjoitti: ↑16 Syys 2020 21:58 Tuli tänään oikein kokeilemalla kokeiltua saako tuon etupään hakkauksen esille... Päätin oikein tämän keskustelun innostamana rääkätä Focusta tavalla jota en ollut vielä tehnyt. Eli märällä asfaltilla liikkeelle lähtö sport-asennossa lämä lattiassa kierrokset korkealla niin kyllä tuo ilmiö sieltä puskee esiin. Sitten kokeilin ottaa luistoneston pois ja auto käyttäytyi paljon hienommin, eli jäi polttamaan kumia ja liikkeelle siitä aitoon 80-luvun malliin ilman avustimia. Täytyy kyllä sanoa, että aikalailla äärirajoille piti 125hv ecoboost pistää että sai tuon aikaiseksi, mutta kieltämättä hieman erikoisesti ilmeisesti luistonesto puuttuu peliin. Autoilla joissa on launch control on tullut joskus testattua vastaavaa äärimmäistä revitystä ja kyllä ne sen huomattavasti hienommin hoitaa. Ehkä pieni softapäivitys luistonestoon olisi paikallaan, vaikkakin ainakin mun tapauksessa tämä vaati paljon kovempaa ajoa kuin ikinä arkiajossa tekisin.
Täysin samaa mieltä, tulinpahan vain testanneeksi tätä kun en itse uskonut ominaisuutta esiintyvän. Normaalitilanteissa (esim liikkeellelähtö reippaasti, ei revittäen) en saa tuota ainakaan 125hv versiolla mitenkään aikaiseksi edes märällä.mjasa kirjoitti: ↑16 Syys 2020 22:48 Täytyy kyllä sanoa, että ihmeelliset on murheet Focuksen ostajilla jos alustan hakkaaminen muodostuu ajo-ominaisuuksia määritteleväksi tekijäksi. Ajoittain suht reippaita lähtöjä tulee itselläkin, mutta kyllä saa märälläkin painaa lappua aika hitosti, että etufillarit alkaa lyömään tyhjää Focuksella. Ja tästä herää kysymys, mitä järkeä? Vaikkei tuota esiintyisikään niin en näe mitään järkeä rääkätä autoa noin. Ennemmin tai myöhemmin voimansiirrosta hajonnee muutakin.
Joskus eturenkaat vinkaisseet kuivalla kun lähtee liikennevaloista niin kuin niistä kuuluu lähteä. Kerran sadekelillä alkoi etupää pompottaa tai luistonesto aiheutti hakkaamista ja lähtö jäi hieman telineisiin. Michelin Primacy 4-renkaat alla ja moottorina 1.5 EcoBoost n. 180 hevosta.Frnz kirjoitti: ↑16 Syys 2020 21:58 Tuli tänään oikein kokeilemalla kokeiltua saako tuon etupään hakkauksen esille... Päätin oikein tämän keskustelun innostamana rääkätä Focusta tavalla jota en ollut vielä tehnyt. Eli märällä asfaltilla liikkeelle lähtö sport-asennossa lämä lattiassa kierrokset korkealla niin kyllä tuo ilmiö sieltä puskee esiin. Sitten kokeilin ottaa luistoneston pois ja auto käyttäytyi paljon hienommin, eli jäi polttamaan kumia ja liikkeelle siitä aitoon 80-luvun malliin ilman avustimia. Täytyy kyllä sanoa, että aikalailla äärirajoille piti 125hv ecoboost pistää että sai tuon aikaiseksi, mutta kieltämättä hieman erikoisesti ilmeisesti luistonesto puuttuu peliin. Autoilla joissa on launch control on tullut joskus testattua vastaavaa äärimmäistä revitystä ja kyllä ne sen huomattavasti hienommin hoitaa. Ehkä pieni softapäivitys luistonestoon olisi paikallaan, vaikkakin ainakin mun tapauksessa tämä vaati paljon kovempaa ajoa kuin ikinä arkiajossa tekisin.
Ota luistonesto pois päältä. Sutii enemmän, mutta ei pompota niin paljon. Siinä pidon rajallahan se alkaa pomppimaan.
No sitten kokeilemaan ST-Fiestaa launchcontrolin kanssa,voin sanoa että paukkuu ja kolisee pahasti etupää...tosin myös lähtee
@rsk@ kirjoitti: ↑19 Syys 2020 19:17 Täytyy myöntää, että yksi automaatti peli oli, jossa luistonesto antoi melko hyvin vetäville pyörille (etuveto) luistoa. Kun lähti jarrua vasten jostain kolmesta tonnista, niin nätisti kuului pieni vinkuna ykkösen matkan ja osan kakkosen vetoalueesta. Ei mitään pompotusta tai tärinää. Märällä asfaltilla huomasi vaan keltasen valon palamisesta ja välillä menon pienestä hyytymisestä, että jarrutellaan menoa.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.
Paljonkos lupaavat tehoja?hapelo kirjoitti: ↑20 Syys 2020 15:09@rsk@ kirjoitti: ↑19 Syys 2020 19:17 Täytyy myöntää, että yksi automaatti peli oli, jossa luistonesto antoi melko hyvin vetäville pyörille (etuveto) luistoa. Kun lähti jarrua vasten jostain kolmesta tonnista, niin nätisti kuului pieni vinkuna ykkösen matkan ja osan kakkosen vetoalueesta. Ei mitään pompotusta tai tärinää. Märällä asfaltilla huomasi vaan keltasen valon palamisesta ja välillä menon pienestä hyytymisestä, että jarrutellaan menoa.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.
Joskus pitää kouluttaa&kyykyttää,tosin herrasmies on aina herrasmies...
Harri
P.S. takuut meni,REVO kehissä![]()