Mikähän kaikki siellä aktivoituu ovien avaamisen yhteydessä? Kauhea raksutus ja hurina kuuluu.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olkaa huoleti, kyllä se raksuttelu tulee takaisin.
Se loppuu hetkeksi myös akun irroituksen jälkeen mutta alkaa muutaman päivän päästä taas uudelleen.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.
Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.
Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.
Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuskin rengasmerkin vaihto auttaa. Jos etujousituksessa on kaikki ehjää, niin virhe on tapahtunut jo suunnitteluvaiheessa.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ainakaan tuossa St-linessä pompota tuolla vakiorengastuksella. Kylläkin 215/50/17 ja manuaali 1.5ecoboost 182hp. Contin SportContact.Rusakko_ kirjoitti: ↑14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.
Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.
Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Mikä on Hankookin malli? Onko kestänyt yli 20tkm ajoa?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meillä on Activessa ensiasennusrenkaina Hankookit vakiokoolla (17"). Autoa ei saa sutimaan tai etupäätä hakkaamaan sitten millään, tiedä sitten onko se 125hp Ecoboostin "ansiota" vai renkaiden ylipäätänsä.
Sinällänsä tuo etupään hakkaaminen märällä on tuttu ilmiö. Aikoinaan minulla oli sellainen Meganessa Michelinin renkailla, mutta sen yksilön ominaisuuksien vatvominen täällä menisi jo aivan liian off topiciksi.
Sinällänsä tuo etupään hakkaaminen märällä on tuttu ilmiö. Aikoinaan minulla oli sellainen Meganessa Michelinin renkailla, mutta sen yksilön ominaisuuksien vatvominen täällä menisi jo aivan liian off topiciksi.

Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Activessa Hankookin malli on Ventus Prime 3. Tarkkaan en osaa sanoa ajettuja kilometrejä, kun talvirengaskausi välissä, mutta hyvinkin 20 tkm ja menee vielä noin 10 tkm kunnes alarajalla. Ja tosiaan, ei toi nyt kuivalla ja puhtaalla asfaltilla sudi, mutta märällä joka kerta, kun vaan kaasua polkee. Siis paikaltaan lähtiessä, ei sentään enää +100/km/h vauhdissa
Contin talvikitkoilla ei hakkaa.
Aikaisemmissa etuvetoisissa diesel-farkuissa ei hakkaamisongelmaa ollut, vaikka sutimaan olivat muutoin taipuvaisempia tehokkaampien ja väännökkäämpien koneiden ansiosta, mutta että auttaisko etupainoisuus hakkaamattomuuteen? Hakkausääni ei ole sitten mikään ABS:ien raksutus tai hiekkatien ropina, vaan ihan kunnon pauketta ja jytkettä.

Aikaisemmissa etuvetoisissa diesel-farkuissa ei hakkaamisongelmaa ollut, vaikka sutimaan olivat muutoin taipuvaisempia tehokkaampien ja väännökkäämpien koneiden ansiosta, mutta että auttaisko etupainoisuus hakkaamattomuuteen? Hakkausääni ei ole sitten mikään ABS:ien raksutus tai hiekkatien ropina, vaan ihan kunnon pauketta ja jytkettä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eipä kyllä mullakaan ole ollut mitään tietoa pompottamisesta. On kyllä tuttu ominaisuus entisestä rata typerästä. Siitä päästiin eroon tasauspyörästön lukolla ja jäykemmillä moottorin tukikumilla. Saako tätä edes sutimaan niin, että pompottaisi? Olen kyllä täyskaasukiihdytyksiä ottanut, muttei tällä automaatilla ole ainakaan mitään tietoa pito-ongelmista (jotka johtaa pompottamiseen).
Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.
Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pilot Sport 4 on kyllä todella hyvä rengas mutta ei siinäkään kulutus kestävyys mikään hyvä ollut..Kuluminen rauhoittuu puolivälin jälkeen mutta myös pito heikkenee.AAR85 kirjoitti: ↑15 Syys 2020 20:54 Eipä kyllä mullakaan ole ollut mitään tietoa pompottamisesta. On kyllä tuttu ominaisuus entisestä rata typerästä. Siitä päästiin eroon tasauspyörästön lukolla ja jäykemmillä moottorin tukikumilla. Saako tätä edes sutimaan niin, että pompottaisi? Olen kyllä täyskaasukiihdytyksiä ottanut, muttei tällä automaatilla ole ainakaan mitään tietoa pito-ongelmista (jotka johtaa pompottamiseen).
Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Activessa on ehkä vähän pehmeämpi jousitus/vaimennus ja alustageometria jne.
Ja nuo kolmepyttyset rytkyttäjät on vähän joustavammin värinöitten takia tuettu, joten sieltäkin se varmaan saa sen pompotuksen alun..
Ja nuo kolmepyttyset rytkyttäjät on vähän joustavammin värinöitten takia tuettu, joten sieltäkin se varmaan saa sen pompotuksen alun..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei lähellekkään vastaan SSP:tä,noitakin vielä saa mutta kannattaa kysyä päiväystä...focst kirjoitti: ↑15 Syys 2020 21:27Pilot Sport 4 on kyllä todella hyvä rengas mutta ei siinäkään kulutus kestävyys mikään hyvä ollut..Kuluminen rauhoittuu puolivälin jälkeen mutta myös pito heikkenee.AAR85 kirjoitti: ↑15 Syys 2020 20:54 Eipä kyllä mullakaan ole ollut mitään tietoa pompottamisesta. On kyllä tuttu ominaisuus entisestä rata typerästä. Siitä päästiin eroon tasauspyörästön lukolla ja jäykemmillä moottorin tukikumilla. Saako tätä edes sutimaan niin, että pompottaisi? Olen kyllä täyskaasukiihdytyksiä ottanut, muttei tällä automaatilla ole ainakaan mitään tietoa pito-ongelmista (jotka johtaa pompottamiseen).
Mulla on tässä nykyisessä 235/35-19 rengastus, Kumho Ecsta PS91 rengas kesti edessä kaikkiaan 6184km kunnes oli kulunut merkkiin saakka. Suuntaukset täysin kunnossa jne. Pientä tuloksetonta vääntöä oli Kumhon maahantuojan kanssa, mutta se siitä. Tänään hain alle Michelin Pilot Sport 4S samassa koossa. Voi hemmetti, että voi olla hyvä rengas. Varmaan olin jo tottunut kumhojen kanssa, mutta misukoilla huomasi heti, että semmoinen tietynlainen ohjauksen hermostuneisuus on poissa.
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?Rusakko_ kirjoitti: ↑14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.
Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.
Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin joo, toisaan. Asfaltin maalaukset saattaa hyvinkin liittyä tähänHjesko kirjoitti: ↑16 Syys 2020 06:09Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?Rusakko_ kirjoitti: ↑14 Syys 2020 07:11 Uudesta asti vaivannut etupään hakkaaminen asfaltilla kiihdyttäessä. Kuivallahan tuota ei juuri saa sutimaan, mutta märällä kylläkin ja sitä märkää taas syksyn myötä riittää. Muutoin hyvässä alustassa ikävä miinus.
Nyt on 36 tkm mittarissa kaiken kaikkiaan ja kesärenkaissa (alkuperäiset Hankook 215/55/17) ehkä 4-5 mm pintaa. Rengaspaineilla ei juuri merkitystä hakkaamiseen 2,2-2,8 bar välillä.
Muuta en enää keksi kuin kokeilla seuraavaksi toista rengasmallia / merkkiä, vaikka muutoin ei ole Hankookeista pahaa sanottavaa.


Re: Uusi Focus mk4 2018
Suojatieviivotukset on ainakin liukkaita, varsinkin vastamaalattuna sateella.Rusakko_ kirjoitti: ↑16 Syys 2020 06:56Niin joo, toisaan. Asfaltin maalaukset saattaa hyvinkin liittyä tähänHjesko kirjoitti: ↑16 Syys 2020 06:09
Itsellä tuli vastaan täysin sana ominaisuus näin syksyn liukkailla. Mielestäni tuo tuli vastaan siten kun renkaat sutivat asfalttiin merkattujen viivojen kohdalla ja pito parani huomattavasti viivan jälkeen. Ei tuo nyt mitään kovaa pauketta ollut, mutta selvää ”hakkaamista”. Hieman siis alusta kipuilee tuollaisessa tilanteessa?Pitääpä oikein testailla. Tilanne onkin hankala, ku paalulta pitää kuitenkin aina "poistua" suunnilleen niin rivakasti kuin mahdollista, mutta milläs poistut ku tyhjää suttaa. Seuraava auto voiskin olla neliveto tai entistäkin vajaatehoisempi kulkine
![]()
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuli tänään oikein kokeilemalla kokeiltua saako tuon etupään hakkauksen esille... Päätin oikein tämän keskustelun innostamana rääkätä Focusta tavalla jota en ollut vielä tehnyt. Eli märällä asfaltilla liikkeelle lähtö sport-asennossa lämä lattiassa kierrokset korkealla niin kyllä tuo ilmiö sieltä puskee esiin. Sitten kokeilin ottaa luistoneston pois ja auto käyttäytyi paljon hienommin, eli jäi polttamaan kumia ja liikkeelle siitä aitoon 80-luvun malliin ilman avustimia. Täytyy kyllä sanoa, että aikalailla äärirajoille piti 125hv ecoboost pistää että sai tuon aikaiseksi, mutta kieltämättä hieman erikoisesti ilmeisesti luistonesto puuttuu peliin. Autoilla joissa on launch control on tullut joskus testattua vastaavaa äärimmäistä revitystä ja kyllä ne sen huomattavasti hienommin hoitaa. Ehkä pieni softapäivitys luistonestoon olisi paikallaan, vaikkakin ainakin mun tapauksessa tämä vaati paljon kovempaa ajoa kuin ikinä arkiajossa tekisin.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täytyy kyllä sanoa, että ihmeelliset on murheet Focuksen ostajilla jos alustan hakkaaminen muodostuu ajo-ominaisuuksia määritteleväksi tekijäksi. Ajoittain suht reippaita lähtöjä tulee itselläkin, mutta kyllä saa märälläkin painaa lappua aika hitosti, että etufillarit alkaa lyömään tyhjää Focuksella. Ja tästä herää kysymys, mitä järkeä? Vaikkei tuota esiintyisikään niin en näe mitään järkeä rääkätä autoa noin. Ennemmin tai myöhemmin voimansiirrosta hajonnee muutakin.Frnz kirjoitti: ↑16 Syys 2020 21:58 Tuli tänään oikein kokeilemalla kokeiltua saako tuon etupään hakkauksen esille... Päätin oikein tämän keskustelun innostamana rääkätä Focusta tavalla jota en ollut vielä tehnyt. Eli märällä asfaltilla liikkeelle lähtö sport-asennossa lämä lattiassa kierrokset korkealla niin kyllä tuo ilmiö sieltä puskee esiin. Sitten kokeilin ottaa luistoneston pois ja auto käyttäytyi paljon hienommin, eli jäi polttamaan kumia ja liikkeelle siitä aitoon 80-luvun malliin ilman avustimia. Täytyy kyllä sanoa, että aikalailla äärirajoille piti 125hv ecoboost pistää että sai tuon aikaiseksi, mutta kieltämättä hieman erikoisesti ilmeisesti luistonesto puuttuu peliin. Autoilla joissa on launch control on tullut joskus testattua vastaavaa äärimmäistä revitystä ja kyllä ne sen huomattavasti hienommin hoitaa. Ehkä pieni softapäivitys luistonestoon olisi paikallaan, vaikkakin ainakin mun tapauksessa tämä vaati paljon kovempaa ajoa kuin ikinä arkiajossa tekisin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täysin samaa mieltä, tulinpahan vain testanneeksi tätä kun en itse uskonut ominaisuutta esiintyvän. Normaalitilanteissa (esim liikkeellelähtö reippaasti, ei revittäen) en saa tuota ainakaan 125hv versiolla mitenkään aikaiseksi edes märällä.mjasa kirjoitti: ↑16 Syys 2020 22:48 Täytyy kyllä sanoa, että ihmeelliset on murheet Focuksen ostajilla jos alustan hakkaaminen muodostuu ajo-ominaisuuksia määritteleväksi tekijäksi. Ajoittain suht reippaita lähtöjä tulee itselläkin, mutta kyllä saa märälläkin painaa lappua aika hitosti, että etufillarit alkaa lyömään tyhjää Focuksella. Ja tästä herää kysymys, mitä järkeä? Vaikkei tuota esiintyisikään niin en näe mitään järkeä rääkätä autoa noin. Ennemmin tai myöhemmin voimansiirrosta hajonnee muutakin.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joskus eturenkaat vinkaisseet kuivalla kun lähtee liikennevaloista niin kuin niistä kuuluu lähteä. Kerran sadekelillä alkoi etupää pompottaa tai luistonesto aiheutti hakkaamista ja lähtö jäi hieman telineisiin. Michelin Primacy 4-renkaat alla ja moottorina 1.5 EcoBoost n. 180 hevosta.Frnz kirjoitti: ↑16 Syys 2020 21:58 Tuli tänään oikein kokeilemalla kokeiltua saako tuon etupään hakkauksen esille... Päätin oikein tämän keskustelun innostamana rääkätä Focusta tavalla jota en ollut vielä tehnyt. Eli märällä asfaltilla liikkeelle lähtö sport-asennossa lämä lattiassa kierrokset korkealla niin kyllä tuo ilmiö sieltä puskee esiin. Sitten kokeilin ottaa luistoneston pois ja auto käyttäytyi paljon hienommin, eli jäi polttamaan kumia ja liikkeelle siitä aitoon 80-luvun malliin ilman avustimia. Täytyy kyllä sanoa, että aikalailla äärirajoille piti 125hv ecoboost pistää että sai tuon aikaiseksi, mutta kieltämättä hieman erikoisesti ilmeisesti luistonesto puuttuu peliin. Autoilla joissa on launch control on tullut joskus testattua vastaavaa äärimmäistä revitystä ja kyllä ne sen huomattavasti hienommin hoitaa. Ehkä pieni softapäivitys luistonestoon olisi paikallaan, vaikkakin ainakin mun tapauksessa tämä vaati paljon kovempaa ajoa kuin ikinä arkiajossa tekisin.
Onko tuossa videossa n. 25 sekunnin kohdalla vinkaisun jälkeen ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa sitä "hakkaamista"?:
https://www.youtube.com/watch?v=GeUdTTKwhP8
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
En vielä tuota videon 25 sek kohdalla olevaa kakkoselle vaihdossa tulevaa nykäsyä luokittelisi tähän. Se saattaa olla samaa, mutta kun se on vain yksi nykäisy. Se mitä minä sain märällä pinnalla aikaiseksi oli liikkeellelähdössä semmoinen pam-pam-pam-pam-pam ääni ja sitten kaasua helläämällä liikkeelle. Mutta toi oli tosiaan aika extreme testi jota en normaaliajossa ole kokenut.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Snadisti hassu puheenaihe. Etuvetoisen ominaisuuksiin nyt valitettavan usein kuuluu etupään mahdollinen pomputus renkaan lyödessä tyhjää. Alusta kun on usein monen tekijän kompromissi, niin enemmän tämä on minusta sääntö kuin poikkeus. Luistonesto ei pomputusta aiheuta, vaan alustan ominaisuudet. Ihan normaalia, merkistä ja mallista riippumatta.
Kyllä itsellä on jokainen etuveto satunnaisesti pomputellut menemään. On ollut isoa dieseliä, bensaturboa, vaparia, lukkolaatikolla ja ilman yms.
Kyllä itsellä on jokainen etuveto satunnaisesti pomputellut menemään. On ollut isoa dieseliä, bensaturboa, vaparia, lukkolaatikolla ja ilman yms.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ota luistonesto pois päältä. Sutii enemmän, mutta ei pompota niin paljon. Siinä pidon rajallahan se alkaa pomppimaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
No sitten kokeilemaan ST-Fiestaa launchcontrolin kanssa,voin sanoa että paukkuu ja kolisee pahasti etupää...tosin myös lähtee
Tuttu juttu etuvetosten kanssa toi papattaminen...
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Täytyy myöntää, että yksi automaatti peli oli, jossa luistonesto antoi melko hyvin vetäville pyörille (etuveto) luistoa. Kun lähti jarrua vasten jostain kolmesta tonnista, niin nätisti kuului pieni vinkuna ykkösen matkan ja osan kakkosen vetoalueesta. Ei mitään pompotusta tai tärinää. Märällä asfaltilla huomasi vaan keltasen valon palamisesta ja välillä menon pienestä hyytymisestä, että jarrutellaan menoa.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
@rsk@ kirjoitti: ↑19 Syys 2020 19:17 Täytyy myöntää, että yksi automaatti peli oli, jossa luistonesto antoi melko hyvin vetäville pyörille (etuveto) luistoa. Kun lähti jarrua vasten jostain kolmesta tonnista, niin nätisti kuului pieni vinkuna ykkösen matkan ja osan kakkosen vetoalueesta. Ei mitään pompotusta tai tärinää. Märällä asfaltilla huomasi vaan keltasen valon palamisesta ja välillä menon pienestä hyytymisestä, että jarrutellaan menoa.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.
Joskus pitää kouluttaa&kyykyttää,tosin herrasmies on aina herrasmies...
Harri
P.S. takuut meni,REVO kehissä

Re: Uusi Focus mk4 2018
Paljonkos lupaavat tehoja?hapelo kirjoitti: ↑20 Syys 2020 15:09@rsk@ kirjoitti: ↑19 Syys 2020 19:17 Täytyy myöntää, että yksi automaatti peli oli, jossa luistonesto antoi melko hyvin vetäville pyörille (etuveto) luistoa. Kun lähti jarrua vasten jostain kolmesta tonnista, niin nätisti kuului pieni vinkuna ykkösen matkan ja osan kakkosen vetoalueesta. Ei mitään pompotusta tai tärinää. Märällä asfaltilla huomasi vaan keltasen valon palamisesta ja välillä menon pienestä hyytymisestä, että jarrutellaan menoa.
Mutta eipä noista mitään. Harvemmin enää tarvetta ottaa täpöjä paikaltaan.
Joskus pitää kouluttaa&kyykyttää,tosin herrasmies on aina herrasmies...
Harri
P.S. takuut meni,REVO kehissä![]()
Enemmän kuin Mountune?
Ei ole noita tullut tutkittua.