Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 04 Syys 2020 17:00
Osa ongelmaa vaikka auto toimiikin osin kuten pitää - eli järjestelmä leikkaa aina turhia sähkönkuluttajia pois jos virtaa on rajatusti.
Oli alkuvuodesta samaa ongelmaa joka poistui kun vaihdettiin akku takuuna.Alhainen jännite akussa niin alkaa pudota virtasyöppöjä pois.
Vikailmoitus hävisi yön aikana ja seisontajarrun moottorikin kuulosti nyt taas normaalilta eikä jarrulevykään lämmennyt koeajossa muita levyjä lämpösemmäksi.Mafordbu kirjoitti: ↑04 Syys 2020 18:38 Uusi Focus ollut nyt heinäkuun alusta alkaen aktiivisessa ajossa (5600 km mittarissa) ja on vaikuttanut kaikinpuolin hyvältä autolta. Tänään auto kuitenkin tepi tepposet kaupan pihasta lähtiessä, kun tuli ilmoitus seisontajarrun viasta punaisen ja keltaisen vikavalon saattelemana. Muutaman kerran uudelleen käynnistin auton, mutta se ei tällä kertaa auttanut ongelmaan. Oikeanpuolen seisontajarrun moottori kuulostaa melko omituiselta ja n. 1km mittaisella kotimatkalla jarrulevy lämpeni n. 60 asteiseksi eli siellähän se vika taitaa olla. Autoa hankkiessa hieman epäilytti, että mitenhän kestäviä sähkökäyttöiset ohjaustehostimet ja seisontajarrut ovat, joten nyt sain ainakin vastauksen toiseen vaihtoehtoon![]()
Toivottavasti takuukorjaukseen saisi nopeasti aikoja, koska pk-seudun julkinen liikenne ei houkuttele yhtään tällä hetkellä..
Nyt on aika varattu latausjärjestelmän korjaukseen, saapa nähdä onko maahantuoja löytänyt ratkaisuja. Järjestelmään asennetaan huoltoneuvojan mukaan uusi akun valvonta moduuli ja anturi. Tämä korjaustiedote tuli viime maanantaina 31.8. ainakin tälle minun korjaamolle.
Vikaa on ollut autoissa vuoden vai ylikin eikä vieläkään ole edes ajatusta korjauksesta. Noi autothan menee paaliin ennen kuin Ford saa tuohon korjauksenOpla kirjoitti: ↑08 Syys 2020 19:51 Ohessa eilen Lohjan PP-autolta saamani viesti tiedoksi. Toivoa on (ehkä).
"Kiitos viestistäsi. Ford maahantuonnin kenttäinsinööri oli tänään meillä käymässä ja tämä aihe on pohjoismaiden laajuudella tapetilla enemmän kuin uskotkaan.
Fordilla ei vielä ole vikaan pysyvää korjausta, mutta voimme halutessasi vaihtaa autoonne uuden akun ja akun valvonta-anturin. Maahantuoja arvioi näiden pitävän viat loitolla 1-2kk ajan.
Fordin kenttäinsinöörillä on huomenna palaveri tehtaan kanssa tästä aiheesta ja myös tehdas tietää, että tämä ongelma on saatava kuntoon pikaisesti. Ehdotankin, että odotamme vielä hetken aikaa korjausta ja jos sitä ei kuulu, vaihdetaan autonne akku ja akun valvonta-anturi uusiin."
Mun autoon tehtiin eilen korjaus, meni 7h. Tehtailtiin ja tehtiin vian määrityksiä, vaihdettiin uusi - kaapeli, jossa jännitteen mittaus? ja uusittiin akunvalvontamoduli. Tänään start/stop pelasi koko päivän, ennen korjausta ei ikinä. Akkua ei vaihdettu, eikä ladattu. Tamperelainen huoltoliike hoiti homman. Lohjalla käynyt kenttäinsinööri ei tainnut tietää viimeisiä korjauksia mitä on julkaistu??? Tamperelaiselle firmalle tietoo tuli 31.8.Arski57 kirjoitti: ↑09 Syys 2020 12:58Vikaa on ollut autoissa vuoden vai ylikin eikä vieläkään ole edes ajatusta korjauksesta. Noi autothan menee paaliin ennen kuin Ford saa tuohon korjauksenOpla kirjoitti: ↑08 Syys 2020 19:51 Ohessa eilen Lohjan PP-autolta saamani viesti tiedoksi. Toivoa on (ehkä).
"Kiitos viestistäsi. Ford maahantuonnin kenttäinsinööri oli tänään meillä käymässä ja tämä aihe on pohjoismaiden laajuudella tapetilla enemmän kuin uskotkaan.
Fordilla ei vielä ole vikaan pysyvää korjausta, mutta voimme halutessasi vaihtaa autoonne uuden akun ja akun valvonta-anturin. Maahantuoja arvioi näiden pitävän viat loitolla 1-2kk ajan.
Fordin kenttäinsinöörillä on huomenna palaveri tehtaan kanssa tästä aiheesta ja myös tehdas tietää, että tämä ongelma on saatava kuntoon pikaisesti. Ehdotankin, että odotamme vielä hetken aikaa korjausta ja jos sitä ei kuulu, vaihdetaan autonne akku ja akun valvonta-anturi uusiin."![]()
Sanot, että vaihdettiin kaapeli ja valvontamoduli.
Se on juuri siinä - kengässä se moduli/anturi. Uskoisin että se on laturin nokassa ollut sen 7tuntia mitä sitä on tutkittu..eli pelaa nollauksella ja anturilla täyteen ladattuna 3-5 päivää. Sitten paluu arkeenPiuhaPoikki kirjoitti: ↑09 Syys 2020 21:04Sanot, että vaihdettiin kaapeli ja valvontamoduli.
Minä olen ymmärtänyt, että akunvalvontamoduli on juuri se mötikkä siinä akun maakaapelissa.
Esim. Levoranta asentaa sellasia heti uusiin St-line malleihinkin. Tuon etuoven muoto on semmonen ja yleensä kylki, että kannattaa kyllä laittaa.Teppu kirjoitti: ↑10 Syys 2020 18:59 Onko kukaan löytänyt ST-Line Fokukseen sopivia roiskeläppiä? Kyselin autoa tilatessa myyjältä mutta OEM ratkaisua siihen ei kuulema ole saatavana. Korisarja ilmeisesti häiritsee istuvuutta. Olisi kuitenkin kivempi ajaa soratiellä jos kivisuihku ei suoraan pyyhkisi pitkin kylkiä.
Molemmat ST-lineni ostin levorannalta. Molempiin laittoivat läpät. Ensimmäiseen ne istuivat suoraan sanottuna hirveästi. Tähän uudempaan ne istuvat jo hyväksyttävästi, mutta eivät aivan 100%. Myyjä ei osanut sanoa, että oliko niihin tullut jotain muutoksia. Noh paljon paremmin ainakin istuvat.@rsk@ kirjoitti: ↑11 Syys 2020 08:55Esim. Levoranta asentaa sellasia heti uusiin St-line malleihinkin. Tuon etuoven muoto on semmonen ja yleensä kylki, että kannattaa kyllä laittaa.Teppu kirjoitti: ↑10 Syys 2020 18:59 Onko kukaan löytänyt ST-Line Fokukseen sopivia roiskeläppiä? Kyselin autoa tilatessa myyjältä mutta OEM ratkaisua siihen ei kuulema ole saatavana. Korisarja ilmeisesti häiritsee istuvuutta. Olisi kuitenkin kivempi ajaa soratiellä jos kivisuihku ei suoraan pyyhkisi pitkin kylkiä.
Mä kyselin viime vuonna paikallisesta huollosta, mutta myivät ei-oota. Jossain huollossa on kuulemma Mondeon läpät saatu istumaan ST-line Focukseen. Virallisesti ST-line Focukseen ei tosiaan ole omia läppiä Fordilta.Teppu kirjoitti: ↑10 Syys 2020 18:59 Onko kukaan löytänyt ST-Line Fokukseen sopivia roiskeläppiä? Kyselin autoa tilatessa myyjältä mutta OEM ratkaisua siihen ei kuulema ole saatavana. Korisarja ilmeisesti häiritsee istuvuutta. Olisi kuitenkin kivempi ajaa soratiellä jos kivisuihku ei suoraan pyyhkisi pitkin kylkiä.
Ehkä niin, mutta uutta tavaraa ilmestyi ainakin tämän auton pellin alle. Loppui myös releiden naksuttelu, ovien avaamisen yhteydessä.focst kirjoitti: ↑09 Syys 2020 21:55Se on juuri siinä - kengässä se moduli/anturi. Uskoisin että se on laturin nokassa ollut sen 7tuntia mitä sitä on tutkittu..eli pelaa nollauksella ja anturilla täyteen ladattuna 3-5 päivää. Sitten paluu arkeenPiuhaPoikki kirjoitti: ↑09 Syys 2020 21:04
Sanot, että vaihdettiin kaapeli ja valvontamoduli.
Minä olen ymmärtänyt, että akunvalvontamoduli on juuri se mötikkä siinä akun maakaapelissa.![]()
Lämmitin lämmittää moottorin jäähdytysnesteen. Tällöin ilmastointijärjestelmä voi reagoida nopeasti. Laitteisto koostuu moottorin sylinteriryhmään asennetusta lämmityselementistä ja johdinsarjasta. Järjestelmän voi liittää maadoitettuun 220–240 voltin (AC) sähkönsyöttöön.
Moottorin lohkolämmittimen käyttö
Moottorin lohkolämmittimen pistoke on jossain seuraavista paikoista:
konepellin alla
etusumuvalon kehyksessä
etusäleikön alaosassa.
Kyllä Defalta löytyy ihan perinteinen lohkolämmitin kaikkiin moottoriversioihin.
Tosta kuvasta ei erottanut osa numeroa. Kehtaisitko tarkastaa onko sama kun mulla vai onko tullut vielä uudempi malli? Mulla tämmönen JX6T-10C679-CAVSKo kirjoitti: ↑12 Syys 2020 09:20Ehkä niin, mutta uutta tavaraa ilmestyi ainakin tämän auton pellin alle. Loppui myös releiden naksuttelu, ovien avaamisen yhteydessä.
https://photos.app.goo.gl/WNmwtkLoouBuKv2SA
focst kirjoitti: ↑12 Syys 2020 11:31Tosta kuvasta ei erottanut osa numeroa. Kehtaisitko tarkastaa onko sama kun mulla vai onko tullut vielä uudempi malli? Mulla tämmönen JX6T-10G679-CAVSKo kirjoitti: ↑12 Syys 2020 09:20
Ehkä niin, mutta uutta tavaraa ilmestyi ainakin tämän auton pellin alle. Loppui myös releiden naksuttelu, ovien avaamisen yhteydessä.
https://photos.app.goo.gl/WNmwtkLoouBuKv2SA
On ne samat. Oli vähän kärsinyt toi mun tarra piti arvata toi keskimmäinen kirjain. Toivotaan että saisivat ennen talvea oikeasti toimivan korjauksen valmiiksi. Webaston käyttö jää muuten vähälle jos ei ole jatkuvasti laturissa.VSKo kirjoitti: ↑12 Syys 2020 15:23
Toki, tässä parempi kuva. Mikä SW sun mokkulassa on?
https://photos.app.goo.gl/eoRXNGWGjDexoQMa7
Ei suuri konkurssi, jos ei sata aivan priimaa olemaan.Teppu kirjoitti: ↑10 Syys 2020 18:59 Onko kukaan löytänyt ST-Line Fokukseen sopivia roiskeläppiä? Kyselin autoa tilatessa myyjältä mutta OEM ratkaisua siihen ei kuulema ole saatavana. Korisarja ilmeisesti häiritsee istuvuutta. Olisi kuitenkin kivempi ajaa soratiellä jos kivisuihku ei suoraan pyyhkisi pitkin kylkiä.