Sivu 301/399
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 25 Elo 2020 18:09
Kirjoittaja Frnz
Sitten on meitä jotka näkevät S/S:n puuttumisen pelkästään etuna. Itse ostaisin mielummin auton jossa ei ole tuota piinaa tai että sen saisi koodattua pois. Nimimerkillä MK3 Focukseen starttimoottorin 100tkm kohdalla uusinut...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 25 Elo 2020 18:18
Kirjoittaja kurjo
Minulle vaihdettiin 30000km huollossa uusi akku ns asiakastyytyväisyys takuuna,nyt kaikki toimii niinkuin pitääkin

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 25 Elo 2020 18:22
Kirjoittaja toasti
Frnz kirjoitti: ↑25 Elo 2020 18:09
Sitten on meitä jotka näkevät S/S:n puuttumisen pelkästään etuna. Itse ostaisin mielummin auton jossa ei ole tuota piinaa tai että sen saisi koodattua pois. Nimimerkillä MK3 Focukseen starttimoottorin 100tkm kohdalla uusinut...
Tätä nyt on monta kertaa toistettu täällä että ei se S/S toiminnan puuttuminen ole se suurin ongelma tässä. Se on vain se eka oire. Sitten putoo muita varusteita pois käytöstä pikku hiljaa kuten aiemmissa viesteissä käy ilmi. Oli se aika ikävää ilman webastoa ajella kunnes omaan autoon homma korjattiin. Mun autoon akun vaihto ratkaisi ongelman, s/s toimii vieläkin joten pitäisi siis Webastonkin taas syksyllä lähteä vaivatta käyntiin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 25 Elo 2020 18:39
Kirjoittaja Fixu
toasti kirjoitti: ↑25 Elo 2020 18:22
Frnz kirjoitti: ↑25 Elo 2020 18:09
Sitten on meitä jotka näkevät S/S:n puuttumisen pelkästään etuna. Itse ostaisin mielummin auton jossa ei ole tuota piinaa tai että sen saisi koodattua pois. Nimimerkillä MK3 Focukseen starttimoottorin 100tkm kohdalla uusinut...
Tätä nyt on monta kertaa toistettu täällä että ei se S/S toiminnan puuttuminen ole se suurin ongelma tässä. Se on vain se eka oire. Sitten putoo muita varusteita pois käytöstä pikku hiljaa kuten aiemmissa viesteissä käy ilmi. Oli se aika ikävää ilman webastoa ajella kunnes omaan autoon homma korjattiin. Mun autoon akun vaihto ratkaisi ongelman, s/s toimii vieläkin joten pitäisi siis Webastonkin taas syksyllä lähteä vaivatta käyntiin.
Akun vaihto auttoi meilläkin toisen talven yli, mutta keväällä alkoi oirelemaan. Akun valvontamoduuli vaihdettu, eikä
S/S vieläkään toimi 100% ajoprofiilista huolimatta. Kolmatta talvea odotellessa..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 25 Elo 2020 21:57
Kirjoittaja Focus_2.0
Sanpool kirjoitti: ↑25 Elo 2020 18:00
Arski57 kirjoitti: ↑25 Elo 2020 16:57
Laita korvausvaatimus sisään niin saat Fordin kiistämään vian. Ei ole autossa sen jälkeen heidän mielestä mitään vikaa.
Onko tämä S/S -vika / ongelma muuten sellainen joka kuuluu protectin piiriin vai onko 2 vuoden jälkeen asia josta ford pesee kätensä?
Pitäisi kuulua protectin piiriin. Osa auton sähköjärjestelmää.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 26 Elo 2020 15:28
Kirjoittaja Moore
toasti kirjoitti: ↑25 Elo 2020 18:22
Frnz kirjoitti: ↑25 Elo 2020 18:09
Sitten on meitä jotka näkevät S/S:n puuttumisen pelkästään etuna. Itse ostaisin mielummin auton jossa ei ole tuota piinaa tai että sen saisi koodattua pois. Nimimerkillä MK3 Focukseen starttimoottorin 100tkm kohdalla uusinut...
Tätä nyt on monta kertaa toistettu täällä että ei se S/S toiminnan puuttuminen ole se suurin ongelma tässä. Se on vain se eka oire. Sitten putoo muita varusteita pois käytöstä pikku hiljaa kuten aiemmissa viesteissä käy ilmi. Oli se aika ikävää ilman webastoa ajella kunnes omaan autoon homma korjattiin. Mun autoon akun vaihto ratkaisi ongelman, s/s toimii vieläkin joten pitäisi siis Webastonkin taas syksyllä lähteä vaivatta käyntiin.
Näinpä. Toissijainen asia haluuaako S/S toiminnallisuuden. Ikävä lähteä auto myymäänkään jos tällainen mörkö kummittelee. Täällä on vaihdettu moduuleja ja akkuja. Joku kirjoitti jopa jostain uudesta kehityksen alla olevasta moduulista. Itse kun tätä ongelmaa olen Ford merkkihuollossa esitellyt niin levitellään käsiä ja sanotaan, ettei tällainen vika ole ollenkaan tuttu. Laitetaan piuha kiinni autoon ja todetaan, ettei vikakoodia tule eli auto kunnossa. Kyllä minulla alkaa usko loppua ja jotain on kohta tehtävä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 26 Elo 2020 16:45
Kirjoittaja Renee
Ei vikakoodia ei vikaa. Eikä kyseistä ongelmaa tunneta. Varmaan se huoltotiimi kannattaa lukaista foorumia ja.muita julkaisuja. Toi star/stop systeemi tehty päästöjen takia pienemmän haittaveron takia. Kun noista räminöistä ei tule vikakoodia ja niitä kumminkin korjaillaan firman piikkiin. Eli jännä tulkinta Fordilla kyllä on .
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Elo 2020 00:09
Kirjoittaja Fjöördis
Pitäisikö tässä kuuliaisena ihmisenä ottaa yhteyttä verottajaan ja kysyä että paljonko pitää maksaa lisää veroja, koska auton päästöt ovat todellisuudessa suuremmat, kun pitää ajella tyhjällä akulla ja S/S ei toimi

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Elo 2020 06:11
Kirjoittaja ynjevi
Fjöördis kirjoitti: ↑27 Elo 2020 00:09
Pitäisikö tässä kuuliaisena ihmisenä ottaa yhteyttä verottajaan ja kysyä että paljonko pitää maksaa lisää veroja, koska auton päästöt ovat todellisuudessa suuremmat, kun pitää ajella tyhjällä akulla ja S/S ei toimi
Tuo voisi olla mielenkiintoinen vaikuttamistapa. Kun verottaja haastaa maahantuojaa muuttamaan päästöarvoja mainoksessa ja katsastamaan malleja uudestaan maahantuontia varten, niin saattaisi hieman vaikuttaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Elo 2020 11:47
Kirjoittaja @rsk@
ynjevi kirjoitti: ↑27 Elo 2020 06:11
Fjöördis kirjoitti: ↑27 Elo 2020 00:09
Pitäisikö tässä kuuliaisena ihmisenä ottaa yhteyttä verottajaan ja kysyä että paljonko pitää maksaa lisää veroja, koska auton päästöt ovat todellisuudessa suuremmat, kun pitää ajella tyhjällä akulla ja S/S ei toimi
Tuo voisi olla mielenkiintoinen vaikuttamistapa. Kun verottaja haastaa maahantuojaa muuttamaan päästöarvoja mainoksessa ja katsastamaan malleja uudestaan maahantuontia varten, niin saattaisi hieman vaikuttaa.
Auttaskohan joku "tukipaketti" Foordille..


Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Elo 2020 14:59
Kirjoittaja AAR85
Aamulla oli ulkona 4 astetta lämmintä niin ajattelin herätellä webastoa, mutta ”akun varaus liian matala” tekstiä sieltä vaan pukkas, mitäs muutakaan. Autolla oli tällä viikolla ajettu pidempää siivua niin epäilin, ettei akku voi olla vähissä. Mittasin samantien ja 12,39v sieltä tuli. Eli päälle 70% varaus. Kyllä tulee kylmä talvi focukselle.. Ei ole kovinkaan suurta luottoa, että saisivat tämän kuntoon ennen talvipakkasia..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Elo 2020 15:54
Kirjoittaja focst
AAR85 kirjoitti: ↑27 Elo 2020 14:59
Aamulla oli ulkona 4 astetta lämmintä niin ajattelin herätellä webastoa, mutta ”akun varaus liian matala” tekstiä sieltä vaan pukkas, mitäs muutakaan. Autolla oli tällä viikolla ajettu pidempää siivua niin epäilin, ettei akku voi olla vähissä. Mittasin samantien ja 12,39v sieltä tuli. Eli päälle 70% varaus. Kyllä tulee kylmä talvi focukselle.. Ei ole kovinkaan suurta luottoa, että saisivat tämän kuntoon ennen talvipakkasia..
Itse huijasin ja latasin ulkosella laturilla täyteen. 3päivää toiminut ja webastolla lämmitellyt aamulla. Ei taida olla toiveita että rupeais toimimaan ennen pakkasia. Kaikenlaisia virta ongelmia korjattu kohta 2 vuotta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Elo 2020 17:46
Kirjoittaja AAR85
focst kirjoitti: ↑27 Elo 2020 15:54
AAR85 kirjoitti: ↑27 Elo 2020 14:59
Aamulla oli ulkona 4 astetta lämmintä niin ajattelin herätellä webastoa, mutta ”akun varaus liian matala” tekstiä sieltä vaan pukkas, mitäs muutakaan. Autolla oli tällä viikolla ajettu pidempää siivua niin epäilin, ettei akku voi olla vähissä. Mittasin samantien ja 12,39v sieltä tuli. Eli päälle 70% varaus. Kyllä tulee kylmä talvi focukselle.. Ei ole kovinkaan suurta luottoa, että saisivat tämän kuntoon ennen talvipakkasia..
Itse huijasin ja latasin ulkosella laturilla täyteen. 3päivää toiminut ja webastolla lämmitellyt aamulla. Ei taida olla toiveita että rupeais toimimaan ennen pakkasia. Kaikenlaisia virta ongelmia korjattu kohta 2 vuotta.
Jooh. Laitoin itte kans laturin nokkaan. Taidan vielä ottaa miinusnavan irti hetkeksi jos resetti auttais. Laitoin tänään forscanilla vielä smart chargen varausprosentin 80%->100%. Tosin tästä ei varmaan ole apua, kunnei systeemi tunnista todellista varaustilaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Elo 2020 17:47
Kirjoittaja xflex
Iso jaxuhali ja hatunnosto kaikille teille kun jaksatte vääntää tuon latausasian kanssa. Kyllähän tuo alkaa olla sellaisessa ”ei tässä selityksiä kaivata vaan Lahtista ja konekivääriä”-tyyppisessä tilanteessa. Taitaa monella naksahtaa jengat kärsivällisyyden puutteessa ennen kuin tämä on ns. ok. Auto vaihtuu ennen monella.
Itse laitatin sen 10A kiinteän Defan edellisistä Webasto-autoista oppineena ja käyttelen talvella kerran viikossa. Muutaman sata eurostoliiton dinaaria se otti mutta sillä rahalla olen saanut nauttia jo melkein kaksi vuotta murheetonta ajoa Focuksella. Periaatteen kavereille tämä ei tietenkään käy mutta itselleni ne rahat ovat tuoneet mielenrauhaa ja lämpimät talviaamut.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Elo 2020 18:12
Kirjoittaja focst
xflex kirjoitti: ↑27 Elo 2020 17:47
Iso jaxuhali ja hatunnosto kaikille teille kun jaksatte vääntää tuon latausasian kanssa. Kyllähän tuo alkaa olla sellaisessa ”ei tässä selityksiä kaivata vaan Lahtista ja konekivääriä”-tyyppisessä tilanteessa. Taitaa monella naksahtaa jengat kärsivällisyyden puutteessa ennen kuin tämä on ns. ok. Auto vaihtuu ennen monella.
Itse laitatin sen 10A kiinteän Defan edellisistä Webasto-autoista oppineena ja käyttelen talvella kerran viikossa. Muutaman sata eurostoliiton dinaaria se otti mutta sillä rahalla olen saanut nauttia jo melkein kaksi vuotta murheetonta ajoa Focuksella. Periaatteen kavereille tämä ei tietenkään käy mutta itselleni ne rahat ovat tuoneet mielenrauhaa ja lämpimät talviaamut.
Defa 10A kiinteä laturi mullakin enkä pelkää sitä käyttää. Mutta en arvannut että sitä joutuu jo kesälläkin käyttämään. 3 päivää pelaa yhdellä latauksella kun aamuisin webastolla lämmittää. Tänään kotia tullessa ei toiminut S&S ja laitoin taas roikan nokkaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Elo 2020 09:31
Kirjoittaja Arski57
AAR85 kirjoitti: ↑27 Elo 2020 14:59
Kyllä tulee kylmä talvi focukselle.. Ei ole kovinkaan suurta luottoa, että saisivat tämän kuntoon ennen talvipakkasia..
Ei tuo tule ikinä kuntoon ellei kuluttajat vaadi. Niin kauan kun ei tapahdu mitään konkreettista Ford vähät välittää.
Pari vuotta mennyt ja mitään korjausta ei ole tullut. Alkaa ensimmäisistä jo takuu loppua.
Vaatimus aikatauluineen, Kuluttajariitalautakunta, oikeus, julkisuus.
Ei mitään tapahdu jos vain täällä forumilla kerrotaan ettei lataus toimi eikä sitä korjata.
Nykyään KRIL käsittelee myös joukkokanteita. Nimet kasaan ja kanne vetämään.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Elo 2020 09:45
Kirjoittaja jarkkoo
Arski57 kirjoitti: ↑28 Elo 2020 09:31
Ei tuo tule ikinä kuntoon ellei kuluttajat vaadi. Niin kauan kun ei tapahdu mitään konkreettista Ford vähät välittää.
Pari vuotta mennyt ja mitään korjausta ei ole tullut. Alkaa ensimmäisistä jo takuu loppua.
Vaatimus aikatauluineen, Kuluttajariitalautakunta, oikeus, julkisuus.
Ei mitään tapahdu jos vain täällä forumilla kerrotaan ettei lataus toimi eikä sitä korjata.
Nykyään KRIL käsittelee myös joukkokanteita. Nimet kasaan ja kanne vetämään.
Tämä. Maahantuojaa ei tämäkään asia kiinnosta kun suurin osa asiakkaista ei vie asiaa eteenpäin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Elo 2020 16:22
Kirjoittaja Frnz
jarkkoo kirjoitti: ↑28 Elo 2020 09:45
Arski57 kirjoitti: ↑28 Elo 2020 09:31
Ei tuo tule ikinä kuntoon ellei kuluttajat vaadi. Niin kauan kun ei tapahdu mitään konkreettista Ford vähät välittää.
Pari vuotta mennyt ja mitään korjausta ei ole tullut. Alkaa ensimmäisistä jo takuu loppua.
Vaatimus aikatauluineen, Kuluttajariitalautakunta, oikeus, julkisuus.
Ei mitään tapahdu jos vain täällä forumilla kerrotaan ettei lataus toimi eikä sitä korjata.
Nykyään KRIL käsittelee myös joukkokanteita. Nimet kasaan ja kanne vetämään.
Tämä. Maahantuojaa ei tämäkään asia kiinnosta kun suurin osa asiakkaista ei vie asiaa eteenpäin.
Vaikka en voikaan allekirjoittaa tässä threadissa lueteltuja vikatilanteita, niin asia on juuri näin. Itse asiassa ei pelkästään Fordin vaan koko autoalan kohdalla tuntuu olevan vaikenemisen ja passiivisen toiminnan kulttuuri (olen törmännyt tähän kahden Saksalaisen ns premium merkin kohdalla aika lujasti joista toinen käsitteli erästä tunnettua öljyn katoamiseen liittyvää ongelmaa ja toinen takuun kattavuutta... vaikka ei Fordinkaan asiakaspalvelu mitenkään loistanut kun sinne otin kerran yhteyttä uuden auton ongelmien takia - taisi olla Syncin ykkösversion vika jossa piti ottaa sulake irti välillä että systeemi toimi). Ilmeisesti ainoa tapa saada ratkaisuja aikaiseksi on mahdollisimman julkinen keskustelu esim iltapäivälehtien tai vaikkapa valmistajan facebook-sivujen kautta. Tavallaan ihmetyttää miten autoalalla voidaan toimia näin. Omassa toiminnassani jos toimisin samalla tavalla, hommat olisivat loppuneet jo aikoja sitten kuin seinään.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Elo 2020 11:24
Kirjoittaja Arski57
Frnz kirjoitti: ↑28 Elo 2020 16:22
Tavallaan ihmetyttää miten autoalalla voidaan toimia näin.
Autoalalla on toimittu näin koska toiminta ei ole vaikuttanut myyntiin. Se on ainoa asia mikä kiinnostaa. Luotetaan siihen että ihminen unohtaa ennen seuraavan auton ostoa.
Nyt kun katsoo myyntilukuja kuukausilta 1-6 niin luulisi että jälkimarkkinointi alkaa kiinnostamaan. 30 -50 % pudotus myynnissä useamman mallin kohdalla alkaa varmasti tuntua.
Tämä ala-arvoinen huollon ja jälkimarkinoinnin toiminta heijastuu viiveellä myyntiin mutta varmasti se siellä näkyy.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Elo 2020 15:21
Kirjoittaja _JPA
Aiemmin kaipailtiin kuvia lisävaloasennuksista.
Tässä parin kuvan linkit oneDriveen.
Mahtaako kukaan päästä katsomaan...
https://1drv.ms/u/s!AjEScMBUgIOq0DqXeIe ... l?e=r5xYBx
https://1drv.ms/u/s!AjEScMBUgIOq0Dl37WPiJ79XxzOc
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Elo 2020 15:26
Kirjoittaja @rsk@
Ihan normi kilpitelineessä?

Meneekö parkkitutkien yms johdotuksia miten puskurin takana?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Elo 2020 15:41
Kirjoittaja _JPA
Ei osunut noille kohdin johtoja.
Teline on kiinnitetty alareunasta rekisterikilven taustelevyn ruuveilla (siis se muovilevy).
Yläreunasta keskeltä yksi M6 pultti läpi puskurin säleikön umpinaisesta osasta (telineen ja maskin välissä muoviputkesta holkki).
Ja yläkulmista "peltiruuvit" + holkit säleikön umpinaiseen osaan.
Valossa on myös päätykiinnitys mahdollisuus M6 ruuveilla. Voi olla, että pitää vielä kehitellä jotkut tuet valon päädyistä puskuriin.
Heräte perinteiselle releelle tulee CANM8:n avulla (OBD-liittimen takaa).
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Elo 2020 15:46
Kirjoittaja _JPA
Tässä linkki kuvaan, johan merkkasin ruuvin paikat.
https://1drv.ms/u/s!ADEScMBUgIOq0Ds
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Elo 2020 21:36
Kirjoittaja @rsk@
Ok. Maskin taakse asennukset voi omalta kohdaltani unohtaa ja tuo kilpiteline näyttää ainoalta vaihtoehdolta jos haluaa, että valo näyttää jonnekkin jo ihan valon puhtaana pidon kannalta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Elo 2020 23:24
Kirjoittaja AAR85
Kiitos kuvista! Hyvinhän se siihen istuu.
Tuo Focuksen maski ei kyllä ole se optimaalisin noihin lisävaloasennuksiin. Tasasta pintaa ei juuri ole, eikä se itse maski ole sieltä jämäkimmästä päästä. Lienee järkevin laittaa mahdollisimman kevyt valo keulalle (niinkuin sinäkin teit).