Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sanpool kirjoitti: ↑16 Elo 2020 18:19
Huoltohinnoista pääkaupunkiseudulla...oma focus pitäisi kohta huollattaa kun mittarissa reilut 25 tkm.
Millaisissa hinnoissa on 30tkm huollot ?
Laakkosella tätä on tullut kuljeteltua takuuseen liittyvissä korjauksissa mutta kokemukseni mukaan
ei välttämättä ole se paras paikka, tuskin halvinkaan.
Tikkurilassa Rintajoupilla huolsin 30 tkm. 285 € + 30 € moottorin putsari. Hintaa en ees kilpailuttanut ennen huoltoa, varmaan ihan listahinnoin. Joka tapauksessa autoilun kuluissa se ja sama maksaako perushuolto 200 vai 400, koska tuohon haarukkaan tavisperheauton huollot olis joka tapauksessa mentävä.
Ei tuollakaan aina hommat ole nappiin mennyt parin huollon ja muutaman takuujutun kokemuksella, mutta aina on asiat puhuttu selviksi ja ovat tulleet asioissa vastaan. Sitä arvostan. Oon varmaan asiakkaana suht helppo, enkä jaksa rähjätä.
Sanpool kirjoitti: ↑16 Elo 2020 18:19
Huoltohinnoista pääkaupunkiseudulla...oma focus pitäisi kohta huollattaa kun mittarissa reilut 25 tkm.
Millaisissa hinnoissa on 30tkm huollot ?
Laakkosella tätä on tullut kuljeteltua takuuseen liittyvissä korjauksissa mutta kokemukseni mukaan
ei välttämättä ole se paras paikka, tuskin halvinkaan.
Huolto Hämäläinen Järvenpää on edullisin ja saat todella hyvää palvelua.
Sanpool kirjoitti: ↑16 Elo 2020 18:19
Huoltohinnoista pääkaupunkiseudulla...oma focus pitäisi kohta huollattaa kun mittarissa reilut 25 tkm.
Millaisissa hinnoissa on 30tkm huollot ?
Laakkosella tätä on tullut kuljeteltua takuuseen liittyvissä korjauksissa mutta kokemukseni mukaan
ei välttämättä ole se paras paikka, tuskin halvinkaan.
Huolto Hämäläinen Järvenpää on edullisin ja saat todella hyvää palvelua.
Peukut Hämäläiselle täältä.Reilu ja rehti paikka.Huomanneet minulla esim. Katsastusmiehen virheen,ja osoittivat oikean vian,vaikka sen korjaaminen oli paljon halvempaa.Olisivat vaan voineet tehdä työtä käskettyä ja korjata väärän vian.
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Yksi tankkausväli, lähes pelkkää maantieajoa yksin. Kulutus trippimittarista 5,5 l/100 km, tankkauksesta laskettuna 5,44 l/100 km. Olisiko nyt vihdoinkin niin että kulutuslukemat auton ilmoittamina ovat ihan oikein?
Toinen asia on mittarivirhe. Näyttäisi siltä että sitä ei käytännössä ole, kun on navigaattorin lukemaan verrannut. Alla tehtaalta tulleet 17-tuuman pyörät eli "virallista kokoa".
Start-stop on toiminut aina kokeiltaessa eli sähkö ei nyt ainakaan ole vähissä. Mitään ei ole huollossa tehty eli tehtaan jäljiltä ollaan. Auto valmistunut 2020 puolella. Epäillään toki TCU-moduulin päivittymistä OTA:na, mutta selkeää todistetta ei ole.
fordever kirjoitti: ↑17 Elo 2020 11:35
Yksi tankkausväli, lähes pelkkää maantieajoa yksin. Kulutus trippimittarista 5,5 l/100 km, tankkauksesta laskettuna 5,44 l/100 km. Olisiko nyt vihdoinkin niin että kulutuslukemat auton ilmoittamina ovat ihan oikein?
Toki mahdollista mutta muutaman Fordin kokemuksella sanoisin että ehkä ei.
Kun ajat pelkkää maantietä, ajotietokone näyttää aika oikein. Mitä enemmän ajat kaupunkiajoa sitä enemmän poikkeaa ajotietokoneen lukema todellisesta. Todellinen on isompi.
Hakkapeliitta kirjoitti: ↑11 Elo 2020 13:52
Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?
Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
Asensin juuri fiestan nokalle valon kilpituella. Valkkasin pienikokoisen mallin, mutta väriseehän tuo aikalailla. Focuksen kilven taus vaikuttaa ihan yhtä pehmeältä, enkä tuohon mukautuvien valojen kaveriksi taida ruveta säätämään..
Yksi mahdollisuus on laittaa kilven kohdalle puskurimuovin taakse joku sopiva, esim noin kilven kokoinen levy, johon ruuvit tulee kiinni muovista läpi. Meinaan jos kilpitelineeseen laittaa valon törröttämään.
Se varmaan tukevoittaisi aika paljon.
Sanpool kirjoitti: ↑16 Elo 2020 18:19
Huoltohinnoista pääkaupunkiseudulla...oma focus pitäisi kohta huollattaa kun mittarissa reilut 25 tkm.
Millaisissa hinnoissa on 30tkm huollot ?
Laakkosella tätä on tullut kuljeteltua takuuseen liittyvissä korjauksissa mutta kokemukseni mukaan
ei välttämättä ole se paras paikka, tuskin halvinkaan.
Tikkurilassa Rintajoupilla huolsin 30 tkm. 285 € + 30 € moottorin putsari. Hintaa en ees kilpailuttanut ennen huoltoa, varmaan ihan listahinnoin. Joka tapauksessa autoilun kuluissa se ja sama maksaako perushuolto 200 vai 400, koska tuohon haarukkaan tavisperheauton huollot olis joka tapauksessa mentävä.
Ei tuollakaan aina hommat ole nappiin mennyt parin huollon ja muutaman takuujutun kokemuksella, mutta aina on asiat puhuttu selviksi ja ovat tulleet asioissa vastaan. Sitä arvostan. Oon varmaan asiakkaana suht helppo, enkä jaksa rähjätä.
Juu aivan totta,satanen sinne tänne hinnassa ei muuta kokonaisuutta,joka kuukausi kuitenkin katoaa rahaa ilmaan kun auton arvo putoaa. Lähinnä hain paikkaa jossa homma sujuu.Tikkurilan Rintajoupilla olen edellistä autoa huollattanutkin, ei ollut ford. Yleensä sujui ok mutta kerran mokasivat siten että auto oli huonommassa kunnossa kun huoltoon viedessä .Tämän mokansa Paikkasivat kyllä kunnolla se on myönnettävä...Ehkäpä sitä voisi kokeilla miten hommat sujuu tänään. Järvenpään paikka on minulle uusi tuttavuus.Pidetään mielessä,tosin on turhan kaukana nykyisestä asuinpaikasta.
Asensin juuri fiestan nokalle valon kilpituella. Valkkasin pienikokoisen mallin, mutta väriseehän tuo aikalailla. Focuksen kilven taus vaikuttaa ihan yhtä pehmeältä, enkä tuohon mukautuvien valojen kaveriksi taida ruveta säätämään..
Yksi mahdollisuus on laittaa kilven kohdalle puskurimuovin taakse joku sopiva, esim noin kilven kokoinen levy, johon ruuvit tulee kiinni muovista läpi. Meinaan jos kilpitelineeseen laittaa valon törröttämään.
Se varmaan tukevoittaisi aika paljon.
Ajatus taustalevystä kuulostaisi kyllä ihan potentiaaliselta vaihtoehdolta. Varmasti olisi avauksi tukevoittamaan kiinnitystä. Kenties mustaksi maalattua alumiinia tai vastaavaa..?
Yksi mahdollisuus on laittaa kilven kohdalle puskurimuovin taakse joku sopiva, esim noin kilven kokoinen levy, johon ruuvit tulee kiinni muovista läpi. Meinaan jos kilpitelineeseen laittaa valon törröttämään.
Se varmaan tukevoittaisi aika paljon.
Ajatus taustalevystä kuulostaisi kyllä ihan potentiaaliselta vaihtoehdolta. Varmasti olisi avauksi tukevoittamaan kiinnitystä. Kenties mustaksi maalattua alumiinia tai vastaavaa..?
Ja jos puskurimuovin takapuolella kilven kohdalla olis tilaa/mahdollista laittaa levy kilpitelineen kanssa nippuun, tukevoittaisi vielä enemmän. Itse en ole vielä lämmennyt tuohon kilpiteline kiinnitykseen, eikä ole tuota mahdollista tilaa tuolla takapuolella tutkittua.
Kilven kohdalla puskurin sisäpuolella on tutkan johdot ja jotain muutakin, ehkä ajovalonpesurin letku. Taisipa olla jotain jäykisteripojakin. Käsikopelolla tutkin, voin muistaa väärinkin.
_JPA kirjoitti: ↑19 Elo 2020 15:44
Kilven kohdalla puskurin sisäpuolella on tutkan johdot ja jotain muutakin, ehkä ajovalonpesurin letku. Taisipa olla jotain jäykisteripojakin. Käsikopelolla tutkin, voin muistaa väärinkin.
Joo ei parane summassa jyräyttää ruuveja läpi, vaikka vaan päältäpäinkin laittaisi telinettä tms kiinni..
Ei sieltä 1.5ecoboostin pakoputkesta kyllä paljon mitään näkyvää tule.. Pari viikkoa sitten kromitahnalla pyöräytin putken päät sisältä puhtaaksi/kiiltäväksi, kun oli pesuainevettä jäänyt sinne päiden poteroihin ja kuivuessaan jättänyt sellaset ihme läntit mitkä näkyy hyvin takaviistosta. Niin ei ole kyllä mustunut tai tummunut muutenkaan yhtään.
Mitäs tälle S/S asialle kuuluu, onko tästä kantaa Fordilla? Vuosi nyt ajeltu ja huollossa ei vikaa tunnisteta, siis kun ei anna vikakoodia.... Mites tästä nyt sitten reklamoidaan, autossa kun ominaisuus joka ei toimi.
Moore kirjoitti: ↑23 Elo 2020 18:22
Mitäs tälle S/S asialle kuuluu, onko tästä kantaa Fordilla? Vuosi nyt ajeltu ja huollossa ei vikaa tunnisteta, siis kun ei anna vikakoodia.... Mites tästä nyt sitten reklamoidaan, autossa kun ominaisuus joka ei toimi.
Odotetaan että (Hella) valmistaa vihdoin toimivan bms anturin..ennen sitä huolto ei voi tehdä mitään mikä vikaan auttaisi. Maahantuontiin jos tarpeeksi moni hiillostaa niin jotain tapahtuakin. Ulkoisella laturilla kun lataa täyteen niin 3-4päivää toimii S&S..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Voi olla mielenkiintoista, kun yli 2v autoja alkaa olemaan ja toinen omistaja tulee kuvaan mukaan.
Mitenkä nihkeetä on Foordin toiminta sitten, vaikka selkee vika olis ollu alusta asti päällä.
Alkaa pikkuhiljaa menemään hermot kun avaimeton sisäänkäynti ei ole toiminut koko kesänä johtuen tuosta akkuepisodista. Huollossa sanotaan, että pitäis pommittaa asiasta maahantuojaa. Jotenki käsittämätöntä, että on ostanut auton jossa on kyseinen varuste niin itse pitäisi olla yhteydessä maahantuojaan. Jotain sähköpostiako sinne pitäis laittaa vai onko numeroa sinne?
Kramer kirjoitti: ↑24 Elo 2020 15:38
Alkaa pikkuhiljaa menemään hermot kun avaimeton sisäänkäynti ei ole toiminut koko kesänä johtuen tuosta akkuepisodista. Huollossa sanotaan, että pitäis pommittaa asiasta maahantuojaa. Jotenki käsittämätöntä, että on ostanut auton jossa on kyseinen varuste niin itse pitäisi olla yhteydessä maahantuojaan. Jotain sähköpostiako sinne pitäis laittaa vai onko numeroa sinne?
Itse ottaisin yhteyttä myös auton myyneeseen tahoon. Sinne ensisijaisesti reklamaatio kuuluisikin eikä muualle tarvi edes kuluttajasuojalainkaan mukaan olla yhteydessä.
Kannattaa myös asettaa omalta puolelta selvät aikamääreet, että milloin odotat vastausta viimeistään. Kohtuullinen aika on kaksi viikkoa. Mikäli ei ala tapahtua, eskaloit jutun kuluttajavirastolle.
Kramer kirjoitti: ↑24 Elo 2020 15:38
Alkaa pikkuhiljaa menemään hermot kun avaimeton sisäänkäynti ei ole toiminut koko kesänä johtuen tuosta akkuepisodista. Huollossa sanotaan, että pitäis pommittaa asiasta maahantuojaa. Jotenki käsittämätöntä, että on ostanut auton jossa on kyseinen varuste niin itse pitäisi olla yhteydessä maahantuojaan. Jotain sähköpostiako sinne pitäis laittaa vai onko numeroa sinne?
Itse ottaisin yhteyttä myös auton myyneeseen tahoon. Sinne ensisijaisesti reklamaatio kuuluisikin eikä muualle tarvi edes kuluttajasuojalainkaan mukaan olla yhteydessä.
Kannattaa myös asettaa omalta puolelta selvät aikamääreet, että milloin odotat vastausta viimeistään. Kohtuullinen aika on kaksi viikkoa. Mikäli ei ala tapahtua, eskaloit jutun kuluttajavirastolle.
Kävin sen liikkeen huoltotiskillä mistä ostin auton ja sanottiin olevan siinä rajoilla onko vika vai ei ja pitäisi olla maahantuojaan jotta saavat luvan tehdä asialle jotain. Tätä ketjua kun lukee niin käsittääkseni kohtalontovereita piisaa mukaanlukien tuo s/s ongelma. Joillakin vaihdettu vissiin akunvalvontamoduuli, mutta ei ole tainnut sekään auttaa. En sitten tiedä miettiikö ford tähän ratkaisua edelleen koska tätä ongelmaa esiintyy aika paljon. Itteä kyrsii ku tulee kaupasta kassien kanssa niin ovet ei aukea kahvaan koskemalla ja välillä tulee kännyyn fordpassiin ilmotuksia, että etätoiminnot pois käytöstä johtuen akun vähäisestä varauksesta. Käynnistyny on aina onneks loistavasti.
Kyllä tuossa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Jos auto on hankittu tietyillä ostetuilla ominaisuuksilla, niin kyllä niiden pitää toimia – ihan perusjärjen mukaan ajateltuna.
Käske niiden olla yhteydessä maahantuojaan, ja pommita asiaa että se ei jää huoltopisteen kahvikupin aluseksi. Vaihtoehtoisesti voit viitata keskusteluissa KKV:hen ja siihen, että aletaan neuvottelemaan auton hinnanalennuksesta koska osa sinulle myydyistä ominaisuuksista ei toimi.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Kramer kirjoitti: ↑24 Elo 2020 16:20
Kävin sen liikkeen huoltotiskillä mistä ostin auton ja sanottiin olevan siinä rajoilla onko vika vai ei ja pitäisi olla maahantuojaan jotta saavat luvan tehdä asialle jotain.
No johan on näkemys.
Autossa tehdasasenteisia varusteita ja toimintoja joista on maksettu. Jos ne eivät toimi niin onhan se vika.
On maksettu kokonaisesta autosta mutta saatu vain osittainen auto.
Kramer kirjoitti: ↑24 Elo 2020 16:20
Kävin sen liikkeen huoltotiskillä mistä ostin auton ja sanottiin olevan siinä rajoilla onko vika vai ei ja pitäisi olla maahantuojaan jotta saavat luvan tehdä asialle jotain.
No johan on näkemys.
Autossa tehdasasenteisia varusteita ja toimintoja joista on maksettu. Jos ne eivät toimi niin onhan se vika.
On maksettu kokonaisesta autosta mutta saatu vain osittainen auto.
Lisään vielä sen verran, että itse olen matkan varrella keskustellut ongelmasta myyjän, huollon, ja maahantuojan kanssa eikä mikään taho ole missään vaiheessa kiistänyt vian olemassaoloa.
Mutta se ei tietenkään paljoa lohduta ellei vikaa saada korjattua.
No johan on näkemys.
Autossa tehdasasenteisia varusteita ja toimintoja joista on maksettu. Jos ne eivät toimi niin onhan se vika.
On maksettu kokonaisesta autosta mutta saatu vain osittainen auto.
Lisään vielä sen verran, että itse olen matkan varrella keskustellut ongelmasta myyjän, huollon, ja maahantuojan kanssa eikä mikään taho ole missään vaiheessa kiistänyt vian olemassaoloa.
Mutta se ei tietenkään paljoa lohduta ellei vikaa saada korjattua.
Laita korvausvaatimus sisään niin saat Fordin kiistämään vian. Ei ole autossa sen jälkeen heidän mielestä mitään vikaa.
Lisään vielä sen verran, että itse olen matkan varrella keskustellut ongelmasta myyjän, huollon, ja maahantuojan kanssa eikä mikään taho ole missään vaiheessa kiistänyt vian olemassaoloa.
Mutta se ei tietenkään paljoa lohduta ellei vikaa saada korjattua.
Laita korvausvaatimus sisään niin saat Fordin kiistämään vian. Ei ole autossa sen jälkeen heidän mielestä mitään vikaa.
Onko tämä S/S -vika / ongelma muuten sellainen joka kuuluu protectin piiriin vai onko 2 vuoden jälkeen asia josta ford pesee kätensä?
No jos auto viallinen jota ei voi korjata. Kaupanpurku maksat vain käytöstä jos vuoden ajettu 2000€ maksetusta hinnadta hyvittää myyjä itselle auton kulumisesta . Loppusumma tilille tulee. Eiköhän viat ala korjaantumaan. Ennakkopäätöksia on autoista.
Kuka vastaa, jos uuden auton viallinen ilmastointi ilmenee vasta seuraavana kesänä? https://www.is.fi/autot/art-2000006556096.html
Viimeksi muokannut Renee, 25 Elo 2020 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.