Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kävin katsomassa uutta Kugaa, siinä ei kauan mennyt kun tuli ajatus että ei tällaista ainakaan. Jotenkin halvan näköinen, ja sisusta kuin Focuksessa niin aika iso kynnys vaihtaa Focus Kugaan. Ja kerran Kugassakin on softapuolen vikaa niin ei kiitos.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Samoin kävi itselle. Sisäilme on kyllä turhan nuuka ja ihan just kuin Focuksessa. Takaovienkin verhoilu kovaa muovia kuin 15te Rellussa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Eikös tuo PHEV ole jo Mondeossa käytettyä tekniikkaa, eli ei aivan uutta kuitenkaan. Myynti keskittyy ilmeisesti kaupallisista syistä tähän versioon? Auton ulkonäön suhteen on vähän sama mielipide kuin edellä on jo mainittu. Ei se varsinaisesti huono ole, mutta ei tule tunnetta, että juuri tämä pitäisi ostaa..
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Taisi Jenkkilässä tulla 2.5 litranen hybridi ekan kerran markkinoille 2008. 2.0-litranen perus hybridi, sekä saman koneen PHEV malli tuli sitten seuraavan sukupolven mukana 2012.dr500 kirjoitti: ↑14 Heinä 2020 07:45 Eikös tuo PHEV ole jo Mondeossa käytettyä tekniikkaa, eli ei aivan uutta kuitenkaan. Myynti keskittyy ilmeisesti kaupallisista syistä tähän versioon? Auton ulkonäön suhteen on vähän sama mielipide kuin edellä on jo mainittu. Ei se varsinaisesti huono ole, mutta ei tule tunnetta, että juuri tämä pitäisi ostaa..
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Jahas, laitetaans tämä tänne kun sattumalta törmäsin ...
https://car-recalls.eu/ford-kuga-phev-h ... heat-fire/
https://car-recalls.eu/ford-kuga-phev-h ... heat-fire/
Ford announces a recall for the Kuga Plug-in-Hybrid (PHEV) models. A damaged charging module can cause the battery to overheat, which increases the risk of fire.
The problem area is the battery charging module on the underside of the vehicle. Despite the cover, the high-voltage plug sitting there could be damaged. In extreme cases, there is a risk of battery overheating.
“If the battery overheats, it is likely that the heat could cause a fire. This can happen even if the vehicle is parked and unattended,” a spokesman for Ford-Werke GmbH told the German asp-Online website.
The recall with the internal code “20S34” is relevant for compact SUVs that left the plant in Valencia, Spain between July 1, 2019, and June 25, 2020. A total of around 27,819 vehicles are affected, including 6,337 in Germany.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Harmillista, mutta ei tavallaan yllätä uuden mallin osalla. Itsellä on arkiautona Minin hybridi ja käydessäni merkkiliikkeessä muissa asioissa, he halusivat tehdä siihen jonkun sähköpuolen huoltokampanjan. Joku latausjärjestelmän johto tai sen huono asennus oli kyseessä. Auto olisi mennyt ajokieltoon muuten.Freeze kirjoitti: ↑03 Elo 2020 22:54 Jahas, laitetaans tämä tänne kun sattumalta törmäsin ...
https://car-recalls.eu/ford-kuga-phev-h ... heat-fire/
Ford announces a recall for the Kuga Plug-in-Hybrid (PHEV) models. A damaged charging module can cause the battery to overheat, which increases the risk of fire.
The problem area is the battery charging module on the underside of the vehicle. Despite the cover, the high-voltage plug sitting there could be damaged. In extreme cases, there is a risk of battery overheating.
“If the battery overheats, it is likely that the heat could cause a fire. This can happen even if the vehicle is parked and unattended,” a spokesman for Ford-Werke GmbH told the German asp-Online website.
The recall with the internal code “20S34” is relevant for compact SUVs that left the plant in Valencia, Spain between July 1, 2019, and June 25, 2020. A total of around 27,819 vehicles are affected, including 6,337 in Germany.
Näitä varmasti alkaa tulemaan enenemässä määrin kun sähköistyminen jatkuu. Mahtaako uskaltaa ajaa talliin yöksi... Itse pidän pihalla ja polttomoottoriautot tallin puolella.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ei tuo sinänsä yllätys ole ja varmasti on tulossa muiltakin.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Takaisinkutsut ovat hyviä, saadaan autot kuntoon.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kyllä, juuri näin. Mutta ikävää sekin on jos jatkuvasti saa rampata korjaamolla.
Aina siitä asiakkaalle tulee kuluja ja vaivaa.
Aina siitä asiakkaalle tulee kuluja ja vaivaa.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Autolla voi ajaa, kunhan ei akkua ladata"
Sinänsä hyvä että valmistaja reagoi asiaan.
Akku sijaitsee matkustamon alla. Voi tulla aika kuumat paikat jos syttyy palamaan.
Keväällä teki kovasti mieli hankkia kyseinen auto, mutta taisi olla onni että jäi ostamatta.
Sitä vaan ihmettelen että eikö näitä ollenkaan testata ennen myynnin aloitusta.
Sinänsä hyvä että valmistaja reagoi asiaan.
Akku sijaitsee matkustamon alla. Voi tulla aika kuumat paikat jos syttyy palamaan.
Keväällä teki kovasti mieli hankkia kyseinen auto, mutta taisi olla onni että jäi ostamatta.
Sitä vaan ihmettelen että eikö näitä ollenkaan testata ennen myynnin aloitusta.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ei se ole helppoa näköjään tuo hybridin rakennus ei. Toivotaan jotta saavat nopeasti kuntoon niin pääsevät Kuga-kuskitkin taas ilmaa kirkastamaan. Saa kyllä ihan rauhassa odotella tämän tekniikan valmistumista - talli ja talo saattaapi palaa näiden protojen kanssa puuhastellessa. Ehkäpä viiden vuoden päästä alkaisi olemaan kypsiä ostettavaksi.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Kuga mk3 2020
No, totta kai ne niitä testaa. Taitaa vain olla prosentuaalisesti niin pieni määrä koko tuotannosta, että ne eivät välttämättä paljastu ilman isompaa testiryhmää l. auton ostaneita asiakkaita.Fo2020 kirjoitti: ↑12 Elo 2020 16:36 Autolla voi ajaa, kunhan ei akkua ladata"
Sinänsä hyvä että valmistaja reagoi asiaan.
Akku sijaitsee matkustamon alla. Voi tulla aika kuumat paikat jos syttyy palamaan.
Keväällä teki kovasti mieli hankkia kyseinen auto, mutta taisi olla onni että jäi ostamatta.
Sitä vaan ihmettelen että eikö näitä ollenkaan testata ennen myynnin aloitusta.

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Aika samaa kuin joillain kilpaile olla merkeillä. Asiakkaat tekee testityön.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tarkoitin kilpailevilla merkeillä.. Kivaa kun nämä laitteet vaihtaa sanoja.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Liekö Lucasin sököt noissa alkupään keksinnöissä? 

Focus St 170
Focus St Mk2
Focus St Mk3
Kuga Mk3 (ajossa)
Mach-E (Tulossa)
Focus St Mk2
Focus St Mk3
Kuga Mk3 (ajossa)
Mach-E (Tulossa)
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Toivottavasti Lucas on jo kuollut ja kuopattu.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuossa oli juttua Kugan takaisin kutsusta. Onhan Audillakin menossa vastaava. Suositellaan pysäköimistä ulos kunnes korjaus suoritettu.
Yli 500000 autoa ja suomessakin 1649kpl.
Yli 500000 autoa ja suomessakin 1649kpl.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Lueskelin Hesarin juttua tuosta Kugan ongelmasta.
Siinä kerrotaan että akku voi ylikuumentua esimerkiksi latauksen aikana, ja sen takia akku voi päästää jotain kaasua ulos. Jos jotain ymmärrän, pelkkä ylikuumeminenkin on jo vika mitä ei pitäisi tulla. Miten suljettu akku voi päästää jotain kaasuja ulos? Vanhat lyijyakut kyllä hengittää. Vakaa korjataan asentamalla lämpösuoja ja uusi liitin. Hieman epäilyttää tuo juttu ja onko korjaus taas samanlainen purukumiviritelmä mitä tekivät aikoinaan 1 Focuksen kun vettä vuosi repsikan jalkatilaan. Elikkä, onko auto turvallinen ja toimiva tuon korjauksen jälkeen?
Tuskin kukaan tietää ihan kaikkea, mutta ihan uteluaisuuttani olisi kiva tietää miten korjaukset on sujuneet ja kuinka autot on toimineet sen jälkeen.
Tuohon akkujen sijoitukseen pohjan alle, tulee myös pieni epäillys. Maavaraa kun on se 160 mm, niin on tuon tyyppisessä autossa alttiina kouluille.
Paljonkohan ilmoittavat ns kahluusyvyydeksi?
Siinä kerrotaan että akku voi ylikuumentua esimerkiksi latauksen aikana, ja sen takia akku voi päästää jotain kaasua ulos. Jos jotain ymmärrän, pelkkä ylikuumeminenkin on jo vika mitä ei pitäisi tulla. Miten suljettu akku voi päästää jotain kaasuja ulos? Vanhat lyijyakut kyllä hengittää. Vakaa korjataan asentamalla lämpösuoja ja uusi liitin. Hieman epäilyttää tuo juttu ja onko korjaus taas samanlainen purukumiviritelmä mitä tekivät aikoinaan 1 Focuksen kun vettä vuosi repsikan jalkatilaan. Elikkä, onko auto turvallinen ja toimiva tuon korjauksen jälkeen?
Tuskin kukaan tietää ihan kaikkea, mutta ihan uteluaisuuttani olisi kiva tietää miten korjaukset on sujuneet ja kuinka autot on toimineet sen jälkeen.
Tuohon akkujen sijoitukseen pohjan alle, tulee myös pieni epäillys. Maavaraa kun on se 160 mm, niin on tuon tyyppisessä autossa alttiina kouluille.
Paljonkohan ilmoittavat ns kahluusyvyydeksi?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Epäilen että nuo kaasut ei tule itse akusta vaan kun akku kuumenee (mikä on normaalia jos sitä ladataan) sen läheisyydessä joku toinen osa ei tykkää tuosta kuumuudesta ja sulaa/rupee päästämään kaasuja. Tähän viittaisi myös se että tuossa Hesarin jutussa mainitaan uusi liitin ja lämpösuojan asennus. Jos itse akku yliladattaisiin ja se rupeaisi päästämään kaasuja ulos pitäisi kyllä kaikki alut vaihtaa tai latauksen hallintaohjelmistoa muuttaa niin ettei tällaista tapahtuisi.Fo2020 kirjoitti: ↑12 Syys 2020 20:01 Lueskelin Hesarin juttua tuosta Kugan ongelmasta.
Siinä kerrotaan että akku voi ylikuumentua esimerkiksi latauksen aikana, ja sen takia akku voi päästää jotain kaasua ulos. Jos jotain ymmärrän, pelkkä ylikuumeminenkin on jo vika mitä ei pitäisi tulla. Miten suljettu akku voi päästää jotain kaasuja ulos? Vanhat lyijyakut kyllä hengittää. Vakaa korjataan asentamalla lämpösuoja ja uusi liitin. Hieman epäilyttää tuo juttu ja onko korjaus taas samanlainen purukumiviritelmä mitä tekivät aikoinaan 1 Focuksen kun vettä vuosi repsikan jalkatilaan. Elikkä, onko auto turvallinen ja toimiva tuon korjauksen jälkeen?
Tuskin kukaan tietää ihan kaikkea, mutta ihan uteluaisuuttani olisi kiva tietää miten korjaukset on sujuneet ja kuinka autot on toimineet sen jälkeen.
Tuohon akkujen sijoitukseen pohjan alle, tulee myös pieni epäillys. Maavaraa kun on se 160 mm, niin on tuon tyyppisessä autossa alttiina kouluille.
Paljonkohan ilmoittavat ns kahluusyvyydeksi?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Muistaakseni Kugan akusto on nestejäähdytetty, toisin kun itselataavassa yleinen ilmajäähdytys.
Varmasti se lämpenee karatessa, mutta kuten sanoit, ylikuumeneminen on sitten jo isompi vika.
Vai onko kyse vain viallisesta liittimestä?
Joka tapauksessa auton vaihto siirtyy ensi vuodelle. Toivottavasti nämä ongelmat ja uudet ongelmat saadaan ratkaistua. Niitä näyttää aina olevan uusissa malleissa.
Varmasti se lämpenee karatessa, mutta kuten sanoit, ylikuumeneminen on sitten jo isompi vika.
Vai onko kyse vain viallisesta liittimestä?
Joka tapauksessa auton vaihto siirtyy ensi vuodelle. Toivottavasti nämä ongelmat ja uudet ongelmat saadaan ratkaistua. Niitä näyttää aina olevan uusissa malleissa.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Olivat lisänneet hinnastoon HEV 4wd mallin. Tietoja ei paljoa ole julkaistu, n 200 hv. Oisko neliveto kuitenkin toteutettu kardaanilla. Voisi olla hyväkin vaikka en tiedä kuinka nuo sellaisen mallin nelivedon on pelittäneet.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Myyjältä tuli uusi aikataulu tämän viimeisimmän takaisinkutsun osalta. "Korjausohjeet" olisivat tällä tietoa saatavilla vasta marraskuussa, miten lie onko silloin vielä osat saatavilla/milloin auto saadaan oikeasti luovutuskuntoon. Nyt ollaan odoteltu luovutusta yli kolme kuukautta, auto kun sattui olemaan erää, jota koski myös tuo ensimmäinen takaisinkutsu. Onko muilla eri tietoa asiasta?Jeipii kirjoitti: ↑12 Syys 2020 20:49Epäilen että nuo kaasut ei tule itse akusta vaan kun akku kuumenee (mikä on normaalia jos sitä ladataan) sen läheisyydessä joku toinen osa ei tykkää tuosta kuumuudesta ja sulaa/rupee päästämään kaasuja. Tähän viittaisi myös se että tuossa Hesarin jutussa mainitaan uusi liitin ja lämpösuojan asennus. Jos itse akku yliladattaisiin ja se rupeaisi päästämään kaasuja ulos pitäisi kyllä kaikki alut vaihtaa tai latauksen hallintaohjelmistoa muuttaa niin ettei tällaista tapahtuisi.Fo2020 kirjoitti: ↑12 Syys 2020 20:01 Lueskelin Hesarin juttua tuosta Kugan ongelmasta.
Siinä kerrotaan että akku voi ylikuumentua esimerkiksi latauksen aikana, ja sen takia akku voi päästää jotain kaasua ulos. Jos jotain ymmärrän, pelkkä ylikuumeminenkin on jo vika mitä ei pitäisi tulla. Miten suljettu akku voi päästää jotain kaasuja ulos? Vanhat lyijyakut kyllä hengittää. Vakaa korjataan asentamalla lämpösuoja ja uusi liitin. Hieman epäilyttää tuo juttu ja onko korjaus taas samanlainen purukumiviritelmä mitä tekivät aikoinaan 1 Focuksen kun vettä vuosi repsikan jalkatilaan. Elikkä, onko auto turvallinen ja toimiva tuon korjauksen jälkeen?
Tuskin kukaan tietää ihan kaikkea, mutta ihan uteluaisuuttani olisi kiva tietää miten korjaukset on sujuneet ja kuinka autot on toimineet sen jälkeen.
Tuohon akkujen sijoitukseen pohjan alle, tulee myös pieni epäillys. Maavaraa kun on se 160 mm, niin on tuon tyyppisessä autossa alttiina kouluille.
Paljonkohan ilmoittavat ns kahluusyvyydeksi?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Aika erikoista että noita alkusarjan autoja, lähinnä esittelyjkäytössä olleita, myydään heti ajoon maininnan kanssa. Ei kai viallista tuotetta saisi myydä, ja tässä tapauksessa kun sitä ei edes saisi ladata tulipalovaaran takia.
Vai onko Fordin takuu edelleen sama kuin mitä oli 20 vuotta sitten. Se joka voimakkaammin huutaa ja vaatii autonsa korjaamista, saa autonsa pajalle ja sille yritetään tehdä jotakin.
Tietysti voi olla että ensimmäinen purkkaviritys ei ollutkaan toimiva, vaan on jouduttu miettimään uusia ratkaisuja.
Jos odottaminen alkaa ottaa pannuun, voi vaatia kaupan purkua ja ostaa jonkun muun auton.
Itse odotan vielä latauskelvottoman etuvetoisen hintoja. Ei ole ainakaan tuota vikaa.
Vai onko Fordin takuu edelleen sama kuin mitä oli 20 vuotta sitten. Se joka voimakkaammin huutaa ja vaatii autonsa korjaamista, saa autonsa pajalle ja sille yritetään tehdä jotakin.
Tietysti voi olla että ensimmäinen purkkaviritys ei ollutkaan toimiva, vaan on jouduttu miettimään uusia ratkaisuja.
Jos odottaminen alkaa ottaa pannuun, voi vaatia kaupan purkua ja ostaa jonkun muun auton.
Itse odotan vielä latauskelvottoman etuvetoisen hintoja. Ei ole ainakaan tuota vikaa.

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Briteistä videota. Ilmeisesti menee kuukausia ennen kun virallinen "korjaus" saadaan. Briteissä tarjotaan 500 punnan bensalahjakorttia jne.Fo2020 kirjoitti: ↑08 Loka 2020 15:18 Aika erikoista että noita alkusarjan autoja, lähinnä esittelyjkäytössä olleita, myydään heti ajoon maininnan kanssa. Ei kai viallista tuotetta saisi myydä, ja tässä tapauksessa kun sitä ei edes saisi ladata tulipalovaaran takia.
Vai onko Fordin takuu edelleen sama kuin mitä oli 20 vuotta sitten. Se joka voimakkaammin huutaa ja vaatii autonsa korjaamista, saa autonsa pajalle ja sille yritetään tehdä jotakin.
Tietysti voi olla että ensimmäinen purkkaviritys ei ollutkaan toimiva, vaan on jouduttu miettimään uusia ratkaisuja.
Jos odottaminen alkaa ottaa pannuun, voi vaatia kaupan purkua ja ostaa jonkun muun auton.
Itse odotan vielä latauskelvottoman etuvetoisen hintoja. Ei ole ainakaan tuota vikaa.![]()
https://youtu.be/wu_buEsJXak
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne