Jaaha. No, jokainen tyylillään.Monteonisti kirjoitti:Tarkoitin että "kunnon kiihdytyksessä" ei kevennyksestä ole paljoa hyötyä. Siis kun painaa kaasun pohjaan paikallaan ja antaa vauhtipyörän ottaa täydet kierrokset ja sitten lähtee kiihdyttään kaasu pohjassa niin vauhtipyörän massa paremminkin auttaa pitämään täydet kierrokset koko ajan? Syöhän tuo tietenkin miestä ja vielä enemmän kytkintä kun sitä joutuu luistattaan jotta kierrokset pysyy huipuissa ja renkaat pitää! 8)
Tuolla konstilla kyllä vielä kolmosellakin renkaat pyrkii sutiin kuivalla asfaltilla, loppuu kyllä renkaat tai kytkin, mutta kysehän oli kiihtyvyydestä?
Vauhtipyörän keventämisestä
Muutaman kuvan näppäsin vakiosta ja kevennetystä tänään tallilla käydessäni. 2.0 ja 1.6 vakio vauhtipyörät, kevennetty vs vakio (2.0).Sultzi kirjoitti:Eli kun puhutaan tuosta 1.6l ohc:n pyörästä, niin mistäpäin ulkokehää kannattaa ottaa pois, että saa painon sinne 6kg paikkeille.
Tässä esimerkki vauhtipyörä (diisselin pyörä, joku skodan kone).
Ja onko 1.6l OHC E-maxissa samanlainen vauhtipyörä kuin normaalissa OHC:ssä? Kun kaverilta saisin kevennetyn 1.6l OHC:n (ollut -88 sierrassa) vauhtipyörän.
Edit: Paljonkos kustantaisi vauhtipyörän+asetelman tasapainoitus?
ja tässä vielä punnitus tuloksia.
2.0 = 9.1 kg
1.6 = 7.45 kg
2.0 Kevennetty = 5.95kg
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Kumpi vauhtipyörä sulla siis on ollut kiinni tuossa 1.6l OHC:ssä? Tuo 1.6l vai 2.0l?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Ei noista pyöristä mikään.. Tällähetkellä koneessa on 1.6:sen kevennetty vauhtipyörä.Sultzi kirjoitti:Kumpi vauhtipyörä sulla siis on ollut kiinni tuossa 1.6l OHC:ssä? Tuo 1.6l vai 2.0l?
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
Eikun type9. Kytkinlevy vaan on pieni 190mm mutta isommalle kytkinakselille (23booria).Escortsutii kirjoitti: Niin eli sulla on "pikku"vaiheloota paikoillaan?
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Samaa kuvaa joskus katselin. Ei ihan halpa kone, mitä hintaa tais olla jotain 5000e?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
jotain mahlen"volkkari" valupaskaa ja vauhtipyöräkin joku kevennetty valupyörä räjähtää varmasti silmilleBootsi kirjoitti:KUVA kevyestä vauhtipyörästä. (ja hyvistä TAKOmännistä.)
höpö höpö....sulta se aina irtoo noita fiksuja kommentteja/vastauksia virittelijöille....säälittävää, ei pahalla!!Monteonisti kirjoitti:Tarkoitin että "kunnon kiihdytyksessä" ei kevennyksestä ole paljoa hyötyä. Siis kun painaa kaasun pohjaan paikallaan ja antaa vauhtipyörän ottaa täydet kierrokset ja sitten lähtee kiihdyttään kaasu pohjassa niin vauhtipyörän massa paremminkin auttaa pitämään täydet kierrokset koko ajan? Syöhän tuo tietenkin miestä ja vielä enemmän kytkintä kun sitä joutuu luistattaan jotta kierrokset pysyy huipuissa ja renkaat pitää! 8)
Tuolla konstilla kyllä vielä kolmosellakin renkaat pyrkii sutiin kuivalla asfaltilla, loppuu kyllä renkaat tai kytkin, mutta kysehän oli kiihtyvyydestä?
Eikun se vauhtipyörä varmaan kevennetään sen takia kun muutkin on niin tehneet
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
ahaa... no nytpä tiedän tämänkin. Pitää käydä kokeilemassa miten tuo toimiiTinde kirjoitti: Eipäs kun sitä konetta on reteenpää kierrätellä snagarin nurkalla kun ottaa vihaisesti kierroksia.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus