Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Monteonisti kirjoitti:Tarkoitin että "kunnon kiihdytyksessä" ei kevennyksestä ole paljoa hyötyä. Siis kun painaa kaasun pohjaan paikallaan ja antaa vauhtipyörän ottaa täydet kierrokset ja sitten lähtee kiihdyttään kaasu pohjassa niin vauhtipyörän massa paremminkin auttaa pitämään täydet kierrokset koko ajan? Syöhän tuo tietenkin miestä ja vielä enemmän kytkintä kun sitä joutuu luistattaan jotta kierrokset pysyy huipuissa ja renkaat pitää! 8)
Tuolla konstilla kyllä vielä kolmosellakin renkaat pyrkii sutiin kuivalla asfaltilla, loppuu kyllä renkaat tai kytkin, mutta kysehän oli kiihtyvyydestä?
Sultzi kirjoitti:Eli kun puhutaan tuosta 1.6l ohc:n pyörästä, niin mistäpäin ulkokehää kannattaa ottaa pois, että saa painon sinne 6kg paikkeille.
Tässä esimerkki vauhtipyörä (diisselin pyörä, joku skodan kone).
Ja onko 1.6l OHC E-maxissa samanlainen vauhtipyörä kuin normaalissa OHC:ssä? Kun kaverilta saisin kevennetyn 1.6l OHC:n (ollut -88 sierrassa) vauhtipyörän.
Bootsi kirjoitti:Mun puolesta tämän vois vaikka lukita... Kaikkien omat/oikeat mielipiteet on tullu selväksi.
Muutamaa poikkeusta/hermojen menetystä lukuunottamatta keskustelu on ollut varsin asiapitoista ja tyhjentävää, joten olkoon auki.
Silmä kuitenkin valvoo.
Monteonisti kirjoitti:Tarkoitin että "kunnon kiihdytyksessä" ei kevennyksestä ole paljoa hyötyä. Siis kun painaa kaasun pohjaan paikallaan ja antaa vauhtipyörän ottaa täydet kierrokset ja sitten lähtee kiihdyttään kaasu pohjassa niin vauhtipyörän massa paremminkin auttaa pitämään täydet kierrokset koko ajan? Syöhän tuo tietenkin miestä ja vielä enemmän kytkintä kun sitä joutuu luistattaan jotta kierrokset pysyy huipuissa ja renkaat pitää! 8)
Tuolla konstilla kyllä vielä kolmosellakin renkaat pyrkii sutiin kuivalla asfaltilla, loppuu kyllä renkaat tai kytkin, mutta kysehän oli kiihtyvyydestä?
höpö höpö....sulta se aina irtoo noita fiksuja kommentteja/vastauksia virittelijöille....säälittävää, ei pahalla!!
ja vielä lisäisin tohon edelliseen, että vissiin ne jokkiksessakin huvikseen niitä keventelee, eikä tee "kunnon kiihdytyksiä"....niillä kun ei oo hirveesti sen kytkimenkään käyttöiällä merkitystä...että se siitä!!