Sivu 4/4

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 17 Maalis 2011 21:07
Kirjoittaja emax
duckworth kirjoitti:Ok, onkohan aiempi omistaja jättäny jakajanhihnapyörän väärinpäin, kun siinä ne tekstit ovat moottorista poispäin, vai kuuluko näin olla? Näyttää saavan tuon pyörän kumminpäin vaan...

Sitten noista venttiilikopan ja ö-pohjan kiristyksistä; jotkut sanoo että pitäis kiriä miesselivarrella, mutta mulla ainakin vuoti venakoppa, joten kirin sen räikällä.. Siis ohjearvo esim. ö-pohjanpulteille on vaan 8nm, onkohan näin?
Sillä jakajanpyörällä ei ole merkitystä kumminpäin laittaa, nokkapyörä kääntää ajoituksen noin puolihammasta sivuun jos laittaa väärinpäin ja sitä taustapelliä ei meinaa saada ilman väkivaltaa sopimaan, ei muuta merkitystä silläkään.

M6 8.8 pultti kestää vajaan kilon, 8nm kuullostaa sopivalta. Harvemminpa nuota tulee momentti avaimella laitettua. Ja yleensähän perus momenttiavaimen asteikko alkaa vasta jostain 10-20nm väliltä.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 27 Maalis 2011 17:42
Kirjoittaja duckworth
Mun kantta on madallettu se 1,5mm, ja sanotaan että tällöin nokan ajoitus siirtyy myöhäisemmälle. Kuinka paljon sen yleensä kuuluu jäädä sinne myöhäiselle madalletun kannen kanssa?

Mulla näyttäis olen pari milliä se kärki jäljessä kannen merkistä...

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 28 Maalis 2011 15:57
Kirjoittaja duckworth
duckworth kirjoitti:Mun kantta on madallettu se 1,5mm, ja sanotaan että tällöin nokan ajoitus siirtyy myöhäisemmälle. Kuinka paljon sen yleensä kuuluu jäädä sinne myöhäiselle madalletun kannen kanssa?

Mulla näyttäis olen pari milliä se kärki jäljessä kannen merkistä...
Mitä sanovat ajoituksesta nimeltä mainitsemattomat ohc-tietäjät..? :)

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 28 Maalis 2011 17:30
Kirjoittaja Aksu
Jos on vakio nokka niin eipä tuolla juurikaan ole merkitystä,varsinkaan jos ei sitä juurikaan muuten ole viritelty.
Sit jos taas on joku viri nokka niin säädettävällä sen joutuu hakemaan oikeaan kohtaan (ei siihen täplään) joka tapauksessa jos meinaa jotain ilo saada aikaan.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 30 Maalis 2011 18:18
Kirjoittaja hyrskyhyrsky
Kannattaa kokeilla siitä kannen pisteestä kumpaankin suuntaan. Eli ensin mahd. lähelle pistettä ja sitten 1 hammas aikaisemmalle ja sen jälkeen pisteestä 1 hammas myöhäisemmälle. Josko näin selviää missä kohti toimii parhaiten. Vakio nokalla on suhteellisen tasainen vääntö koko kierrosalueen ja burtonin 134:lla ainakin mulla vasta alkaa huomattavasti paremmin 3500 rpm jälkeen ns. "herää". Näin siis vakio nokkapyörällä ruisku ohc:ssä.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 04 Huhti 2011 21:25
Kirjoittaja PeltiHeikki
Välikysymys: Miulla on tuossa varastossa jaloissa pyörivässä sierrassa 1,6ohc:n päällä 2,0 ohc:n kansi. Onkohan tästä mahollisesti mitä hyötyjä/haittoja? En ole vielä oikeen siihen vehkeeseen ehtinyt perehtymään, suunittelin käyttikseksi dohc värkin tilalle...jos vaan kohtuudella sais liikennekuntoon.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 04 Huhti 2011 21:49
Kirjoittaja emax
Puristukset on pienemmät kuin vakiossa, jos ei oo laskettu. Onko se 16 vai 164/165 lohkolla?

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 05 Huhti 2011 21:05
Kirjoittaja PeltiHeikki
16 oli lohkon kylessä...

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 05 Huhti 2011 22:49
Kirjoittaja emax
Sitte siinä ei oo muuta hyvää kuin vajaa millin isompi pakoventtiili ja 2 litraisen nokka. Huonoa se että puristus tippuu aikalailla.

Kannen saat varmistettua kun katsot 1. nokkalaakeripukin paikkeilta, siinä pitäisi olla 0 jos on 2 litraisen, 05= 2,0i, 6=1,6, ja 65=E-max.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 06 Huhti 2011 10:16
Kirjoittaja PeltiHeikki
Kiitokset tiedoista. Pitää ottaa auto käsittelyyn muutaman viikon sisään. Mitä nyt eilen katselin, niin muutama reikä pitäs siitäkin paikata ennen katsastusta...

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 06 Huhti 2011 20:39
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Tuli semmonen mieleen, että jos sulla tulee tuo kone tuohon 92 dohc sierraan niin et saa sitä katsastettua kun tuo ohc ei ole vähäpäästöinen. Ainakaan lain mukaan

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 06 Huhti 2011 21:03
Kirjoittaja PeltiHeikki
Tämä 1,6 pata on siis kiinni tässä miun kolmannessa sierrassa:
http://i452.photobucket.com/albums/qq25 ... r/6411.jpg

Josta oli ideana tehdä käyttöauto. Yritän tässä vaan nyt selvitellä, saisko kohtuudella liikennekuntoon.

Tuohon nykyiseen dohc käyttikseen pitäs tehä kansi rempsa, mut ei yhtään innosta sen ropaaminen.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 06 Huhti 2011 22:31
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Niin sinä tuota koko autoa meinasit käyttikseksi tuon dohc sierran tilalle. Minä käsitin että pelkän koneen tuohon dohc sierraan. Onko dochista kansi halki tavalliseen tapaan vai miksi kansi remppa?

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 07 Huhti 2011 15:19
Kirjoittaja PeltiHeikki
En oo sitäkään vielä tarkemmin tutkinut, mutta melko reilusti häviää jäähynestettä ja sisätilankennossa lorisee. Reilummalla kaasulla jos ajaa, niin pakokaasut haisee pirun pahalle. Saattas selvitä kansipahvin vaihdollakin, mut ei oikein muutenkaan motivoi sen korjaaminen. Liikaa ovia, kun on tuo 5D luiskaperä :lol: Mut pitää nyt viel miettiä mitä tekee.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 07 Huhti 2011 19:16
Kirjoittaja emax
PeltiHeikki kirjoitti:En oo sitäkään vielä tarkemmin tutkinut, mutta melko reilusti häviää jäähynestettä ja sisätilankennossa lorisee. Reilummalla kaasulla jos ajaa, niin pakokaasut haisee pirun pahalle.
Voi voi..