Sivu 4/7
Lähetetty: 26 Elo 2005 21:09
Kirjoittaja Jaakko85
kato ensimmäiseksi imusarjalta tehostajalle menevä, sellanen musta kova muoviletku. saattaa olla ihan huomaamattomasti pikkasen murtunut vaan.
Lähetetty: 28 Elo 2005 17:53
Kirjoittaja Paco
En usko että vika voi olla imusarjan letkuissa, koska silloinhan vuoto olisi jatkuva, jolloin se nykisi ja sammuisi useammin. Minun autoni toimii toisinaan kuin junan vessa ja sitten ihan yht'äkkiä rupeaa nykimään ja joskus sammuu jarruttaessa.
Laturiviasta ei kai voi tulla tällaista nykimistä? Laturin hihna on ruvennut luistamaan...
Lähetetty: 28 Elo 2005 23:06
Kirjoittaja Jaakko85
Paco kirjoitti:En usko että vika voi olla imusarjan letkuissa, koska silloinhan vuoto olisi jatkuva, jolloin se nykisi ja sammuisi useammin. Minun autoni toimii toisinaan kuin junan vessa ja sitten ihan yht'äkkiä rupeaa nykimään ja joskus sammuu jarruttaessa.
Laturiviasta ei kai voi tulla tällaista nykimistä? Laturin hihna on ruvennut luistamaan...
no kiristä ihmeessä jos on löystynyt tai vaihda hihna, jos on päässyt huonoksi.
Lähetetty: 03 Syys 2005 17:29
Kirjoittaja Paco
Vaihdoin bensansuodattimen yläkautta 8) . Tuloksena oli, että auto toimii paremmin alhaisilla kierroksilla ja liikkeelle lähdössä. Mutta se sammui silti 2 kertaa kun testasin. Aluksi se ei nykinyt, mutta pian nykiminen taas alkoi.
Nykiminen siis tapahtuu tasakaasulla, tasaista nopeutta ajaessa. 40-80km/h nopeuksissa enimmäkseen. Sammuminen taas tapahtuu usein jarruttaessa, suunnilleen siinä vaiheessa, kun nopeus on 10 - 20km/h, mutta on myös kerran käynyt niin, että moottoritiellä sammui 80km/h nopeudessa jarruttaessa.
Mitäköhän seuraavaksi yrittäisi? Ei tuo bensansuodattimen vaihto mikään ihan turha homma kuitenkaan ollut.
Vinkkejä kaivataan, kiitos.
Lähetetty: 03 Syys 2005 17:39
Kirjoittaja janzamar
tankin pesu

..tai vaihto..?
onhan sitkeä vika..olikos se ruisku,missähän kunnossa suuttimet?
Lähetetty: 03 Syys 2005 17:59
Kirjoittaja Paco
Joo ruisku on... Tää on mun eka ruiskuauto, niin en tiedä noista ruiskusuuttimista mitään.

Missäs ne sijaitsevat? Kuva ois ihan jees.
Tankkiin en ole vielä viitsinyt kajota, sillä minulla ei ole paikkaa, jossa nostaa auto ilmaan. Siksi jouduin vaihtamaan polttoaineensuodattimenkin ylä kautta.
Lähetetty: 03 Syys 2005 22:25
Kirjoittaja Paco
Voiko huono öljy aiheuttaa nykimisen? Tai huonokuntoinen öljynsuodatin?
Lähetetty: 04 Syys 2005 15:51
Kirjoittaja Jaakko85
en oikein keksi miten huono öljy tai suodatin voisi nykimistä aiheuttaa, yleensä tuollaisen nykimisen aiheuttaa bensa/sytytysvika.
suutin/met sijaitsevat imusarjassa.
kannattaa aluksi kokeilla vaikka jotain suuttimien puhdistuslitkua mitä saa esim huoltoasemilta kaadetaan suoraan tankkiin ja ajetaan
toimivaksi oon havainnut crc:n tuotteet.
Lähetetty: 04 Syys 2005 16:29
Kirjoittaja Paco
Joo kaadoin juuri sellasta puhdistusainetta tankkiin. Ajan tankin tyhjäksi ja palataan asiaan sitten.
Lähetetty: 04 Syys 2005 19:40
Kirjoittaja Paco
Ruiskunsuuttimet näyttävät siltä, että ne on vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Ne on aivan uuden näköiset. Myös näköjään pakoputkea on uusittu. Tuntuu siltä, että edellinen omistajakin on vikaa metsästänyt. Kaipa se on seuraavaksi bensapumpun vuoro. Pitää vuokrata joku talli käyttöön, että pääsee irroittamaan bensatankkia. Jakohihna on vaihdettu noin 10000 km sitten... Edellisen omistajan toimesta jollain nyrkkipajalla... Jospa menisin vaihdattamaan uuden, jos tuo on laitettu väärin.
Helvetti, mahdollisuuksia on ihan sairaasti, ja kalliiksi tulee. Osuispa tää lotto edes kerran oikeaan.
Lähetetty: 04 Syys 2005 20:04
Kirjoittaja janzamar
tossa aikasemmin oli mainittu ne bensapumpun johdot..ettei siellä olis jotain kulunutta kohtaa mikä osuu runkoon tai jotain vastaavaa..
missä lie kulkevat ne sähköt?
Lähetetty: 04 Syys 2005 20:48
Kirjoittaja Paco
Joo pitänee tarkistaa. Ilmoittelen kun saan kuntoon

, tai en saa kuntoon.
Onko muuten normaalia, että Orion syö öljyä niin, että 4000km jälkeen on jo pinta minimin alapuolella? Kuinkas paljon sitä öljyä minimin ja maximin väliin mahtuu? Eli sen verran mun Orion syö öljyä per/4000km.
Lähetetty: 08 Syys 2005 20:30
Kirjoittaja Paco
PRKL. Kolvasin sulakerasian melkein kokonaan uudelleen, ei auttanut. Nykii ja meinaa sammua. Voiko laturivika, tai huono akku aiheuttaa nykimistä? Jos vaika pukkaa liian vähän, tai liikaa voltteja? Akku on joku noin 10v vanha silvercraft... Kun auto meinaa sammua, niin latauksen valo syttyy ja moottori hörähtää niinkun olisi sammumassa.
Onko kellään huono akku aiheuttanut nykimistä? Tässä autossahan on sähköinen bensapumppu ja ruiskukin käyttää sähköä...
Lähetetty: 08 Syys 2005 20:43
Kirjoittaja janzamar
kyllä nekin vaikuttaa..mutta luulis että se virta loppuu sitten kokonaan jos noista..autolla pystyy ajamaan vaikka ilman laturia kunnes akku on tyhjä.
Lähetetty: 08 Syys 2005 21:11
Kirjoittaja Paco
Joskus kun starttaa auton, niin öljynpaineenvalo ei syty ollenkaan vaan pelkkä latauksen valo... Outo homma. Niin ja ennen auto teki sitäkin että lähti laiskasti käyntiin. Silleen juuri ja juuri, aivan kuin akku olisi lopussa. Mutta ei tee sitä enää.
Uskaltaisikohan uuteen akkuun satsata, kun tämä auto on vienyt jo aika paljon rahaa vian takia.
Lähetetty: 08 Syys 2005 21:46
Kirjoittaja Jaakko85
jaa itse pystyn ruiskusierrasta nykäseen akusta kengän irti ja silti auto käy ihan nätisti.
Lähetetty: 08 Syys 2005 21:48
Kirjoittaja Jaakko85
ja tuo akkujuttu kuulostaa aika kaukaa haetulta, mutta eihän sitä koskaan tiedä näitten kans

Lähetetty: 08 Syys 2005 21:49
Kirjoittaja janzamar
Paco kirjoitti:Joskus kun starttaa auton, niin öljynpaineenvalo ei syty ollenkaan vaan pelkkä latauksen valo... Outo homma. Niin ja ennen auto teki sitäkin että lähti laiskasti käyntiin. Silleen juuri ja juuri, aivan kuin akku olisi lopussa. Mutta ei tee sitä enää.
Uskaltaisikohan uuteen akkuun satsata, kun tämä auto on vienyt jo aika paljon rahaa vian takia.
kato nyt laturin johdot ja hiilet kumminkin..ja sen akunkin voi mitata.
Lähetetty: 08 Syys 2005 21:59
Kirjoittaja Paco
Seuraavaksi hoidan laturin ja akun. Mittaan akun ja puran laturin. Jos vika ei ole niissä niin sitten tankin kimppuun. Tankin kimppuun olisin jo käynyt jos olisi joku homma että pääsee hyvin työskentelemään auton alla.
Lähetetty: 08 Syys 2005 22:03
Kirjoittaja Jaakko85
kannattaa kierrellä kaikki ti-hallit ym, jos vaikka jossain sattus olemaan nosturi..
Lähetetty: 08 Syys 2005 22:55
Kirjoittaja hepuli
Katoitko todella hyvin ne kaikki kylmäjuotokset, yleensä tämä aiheuttaa niitä vaikeuksia, kato suurennuslasilla, ei tarvi kuin yksi jäädä huomaamatta nämä vaikeudet toistuvat(pieni mustarengas juotoksen keskellä joka aiheuttaa kipinöintiä). Jos aiot mennä bensapumppua ottamaan pois niin tee rälläkällä penkin alta riittävän iso reikä mistä otetaan pumpu pois. Pumpun toiminnan voi kokeilla myös akulla sillä siinä ei ole kuin miinus ja plus. Tuskin vika on siinä, jos pumppu surisee.
Lähetetty: 08 Syys 2005 22:56
Kirjoittaja hepuli
Tee korvauspelti pumpun rei`än päälle jonka panet kiinni koriliimalla ja ruuveilla.
Lähetetty: 09 Syys 2005 15:34
Kirjoittaja Paco
Mielestäni katsoin kylmäjuotokset hyvin ja minulla oli suurennuslasi, jolla niitä tarkkailin. Otin kaiken lisäksi varman päälle ja kolvasin hieman ekstraakin, eli ehjän näköisiä juotoksia. Tänään testaan akun jotenkin ja laturin myös. Kokeilen myös kytkeä polttoaineen syötön tappokatkaisijan pois käytöstä, jos vaikka se temppuilee, eli on puoliksi päällä välillä.
Lähetetty: 09 Syys 2005 15:48
Kirjoittaja JesseT
hepuli kirjoitti:Jos aiot mennä bensapumppua ottamaan pois niin tee rälläkällä penkin alta riittävän iso reikä mistä otetaan pumpu pois. Tee korvauspelti pumpun rei`än päälle jonka panet kiinni koriliimalla ja ruuveilla.
Olen sanaton...
Lähetetty: 09 Syys 2005 17:40
Kirjoittaja Jaakko85
JesseT kirjoitti:
Olen sanaton...

kannattaa muuten koittaa.
en siis ollut tosissani